Kysymys

Huawei B593u- 12 Ei yhdistä 4G verkkoon

  • 1 tammikuu 2014
  • 14 kommenttia
  • 2913 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Moi.

Ongelmani on se ettei tuo Huawein B593u- 12 yhdistä enää 4G verkkoon. Se on toiminut loistavasti aiemmin, mutta pari päivää sitten se vain lakkasi yhdistämästä 4G verkkoon. Laite näyttää 4tolppaa, jonka jälkeen vilkkuu valkoisena hetken, jonka jälkeen punaisena.

Löysin"Järjestelmän tarkistus" kohdasta 4 estettä

3.8IP-dataosoite: ESTO
3.9IP-dataosoitteen aliverkon peite: ESTO
3.10IP-datayhdyskäytävä: ESTO
3.11DNS:N/AESTO
Laite yhdistää 3G verkkoon, mutta on vain 1 tolppa. 

Kokeilin tuota 4G verkkoa uudestaan ja laite antoi virheen

Ongelma on ilmennyt välille reitittimen ja LTE-verkon. Ota yhteyttä hotline alla 08003301000 ja antaa Asiakas kannattaja seuraavat tiedot.

koodi: 0X000200C9 - INTERNAL_ERROR

yksityiskohdat: - Ei kuvausta.

Tämä virhe kuvausta voidaan myös tallentaa tekstitiedostona. Tämä mahdollistaisi voit lähettää sen asiakkaalle kannattaja sähköpostitse.

14 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Tervetuloa palstalle, Ximolia!

Kummallinen ongelma tosiaan. Yleensä estot johtuvat laitteella olevasta väärästä APN-asetuksesta, mutta koska 3G-verkkoon laitteesi voi yhdistää, niin APN pitäisi silloin olla oikein. Oletan nyt, että yhdistämisen lisäksi myös yhteys toimii 3G-verkossa.

Koska ongelma jää vain 4G-verkon ongelmaksi, niin minulle tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi normaaliin 3G-yhteyteen, jolloin 4G:tä ei enää voisi käyttää? Toinen mikä tulee mieleen, että onkohan reitittimeen mennyt jokin väärä asetus päälle tai ohjelmisto solmuun. Tähän voisi auttaa tehdasasetusten palautus reset-napista.

Jos omistat puhelimen, jossa on 4G-mahdollisuus sekä reitittimen SIM-kortti on samaa kokoa kuin puhelimessa, niin korttia voi myös puhelimessa testata.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Raiveri kirjoitti: Oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi normaaliin 3G-yhteyteen, jolloin 4G:tä ei enää voisi käyttää?
Miksei voi? Eikö Elisa luokittele enää Dual Carrier (DC) -yhteyttä 4G:ksi?
Täällä sama ongelma. 4G yhteys lakkasi toimimasta 12.1. keskellä päivää, eikä sen jälkeen ole enää yhteys muodostunut. Täydet palkit jne. ja yhteys on tähän asti toiminut moitteetta viimeiset 9kk.

3G-yhteys toimii hyvin, mutta on hiiidas kun on tottunut tuohon 100Mbit LTE-verkkoon.

Asiakaspalvelussa epäillään vikaa reitittimessä, mutta nyt ei ole neljään päivään vaivauduttu enää vastaamaan kyselyyni laitteen vaihdosta. 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Oletko resetoinut laitteen? Auttaako 4G LTE -pakotus?

Toimiiko jollakin toisella 4G normaalisti?

Jos ei asiakaspalvelu tunnu vastaavan , soita häiriöilmoituksiin. Nyt yöllä ei siellä ruuhkaa ole, joten saat asiasi eteenpäin. Eteenpäin, sanoi mummo lumessakin. Joten kannattaa siis soittaa niin saat vauhtia rattaisiin asiassa 🙂
Otinpa laitteen mukaan tänään töihin (4km päässä) ja täällä 4G toimii ihan hyvin. Huomasin kotona myös 3G-nopeuden olevan varsin alhainen (1.6Mbps Speedtestillä), joten vika on ilmeisen selvästi paikallisessa verkossa.

12 päivää sitten ilmoitin tässä verkkoviasta, mutta vieläkään eivät tunnu myöntävän, että vika oikeasti olisi verkossa.
hpguru kirjoitti:
Raiveri kirjoitti: Oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi normaaliin 3G-yhteyteen, jolloin 4G:tä ei enää voisi käyttää?
Miksei voi? Eikö Elisa luokittele enää Dual Carrier (DC) -yhteyttä 4G:ksi?

Ja taas saivarrellaan eikä lueta kokonaisuutta.:(
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
antero kirjoitti:
hpguru kirjoitti:
Raiveri kirjoitti: Oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi normaaliin 3G-yhteyteen, jolloin 4G:tä ei enää voisi käyttää?
Miksei voi? Eikö Elisa luokittele enää Dual Carrier (DC) -yhteyttä 4G:ksi?

Ja taas saivarrellaan eikä lueta kokonaisuutta.:(

Mitä saivartelua se nyt on?

Kerroin vain totuuden, Elisan mielestä 3G DC on 4G DC, joten otin asian esille. Jos 3G-liittymään päivittää, se "4G DC" edelleen toimii 21 Mbps asti, joten moderaattori on tarjonnut harhaanjohtavaa tietoa joka on ristiriidassa Elisan kanssa.
Hei.

Olen resetannut laitteen ja omistan puhelimen jossa on 4G mahdollisuus, mutta sim kortti väärän kokoinen. 

Palautimme 30.12.2013 Elisa viihteen, jonka jälkeen laite ei mennyt enää 4G verkkoon, joten onko mahdollista että siellä on tehty virhe liittymän suhteen?

Olen lähettänyt viestiä asiakaspalvelulle joten asian pitäisi ratketa pian. :p
Häiriöilmoitus on avattu: 24.1.2014 14:17:22

Lopputulostiedot
Valmis Asiakkaalle: 24.1.2014 16:36:43
Lopputulos/Vian aiheuttaja: Muu lopputulos/-
Toimenpide: Resetoitu

 

No ei siinä sitten kauaa mennyt kun saivat 4Gn toimimaan taas tällä alueella, kun pistivät Elisalle häiriöilmoituksen. Olisi voinut tehdä sen silloin 12 päivää sitten kun ilmoitin häiriöstä, mutta mitäpä sitä suotta, kun voi vaihdella tyhjänpäiväisiä emaileja asiakkaan kanssa ja kysellä reitittimen tietoja, samalla kun vika on operaattorin verkossa.

 

Ehkäpä ensi kerralla suoraan häiriöilmoitusta Elisalle Saunalahden sijaan?

 
Käyttäjätaso 6
Kaikista nopeiten asian saa yleensä kuntoon puhelimitse, niin vikailmoitus saadaan jätettyä heti eikä jää arvailun varaan mikään 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
ochrons kirjoitti:
Ehkäpä ensi kerralla suoraan häiriöilmoitusta Elisalle Saunalahden sijaan?

 

Saunalahden asiakkaana voit tehdä vikailmoituksia vain Saunalahdelle. Elisan vikailmoitukset ja asiakastuki palvelee vain yritysasiakkaita. Eli rahalla saa ja hevosella pääsee 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kimppikoo kirjoitti:
ochrons kirjoitti:
Ehkäpä ensi kerralla suoraan häiriöilmoitusta Elisalle Saunalahden sijaan?

 

Saunalahden asiakkaana voit tehdä vikailmoituksia vain Saunalahdelle. Elisan vikailmoitukset ja asiakastuki palvelee vain yritysasiakkaita. Eli rahalla saa ja hevosella pääsee ;)

Kyllä se Elisan aspa palvelee myös yksityishenkilöitä. Onhan meitä Elisa Viihteen asiakkaitakin jo yli satatuhatta. Lisäksi päälle vielä kaapelitv- , vanhat kännykkä- ja laajakaisasiakkaat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
No juu toki, mutta kai se menee sen tuotteen mukaan mistä maksat?
kimppikoo kirjoitti:
ochrons kirjoitti:
Ehkäpä ensi kerralla suoraan häiriöilmoitusta Elisalle Saunalahden sijaan?

 

Saunalahden asiakkaana voit tehdä vikailmoituksia vain Saunalahdelle. Elisan vikailmoitukset ja asiakastuki palvelee vain yritysasiakkaita. Eli rahalla saa ja hevosella pääsee ;)

Kyllä siellä samat henkilöt hoitavat ainakin osittain  molempien asioita, kun on Elisan puolen yhteydenotosta tullut Saunalahden nimissä vastaus. Yrityspuoli taitaa olla kuitenkin erikseen omine yhteysnumeroineen.

Osallistu keskusteluun