Kysymys

HUAWEI E169:sa ei toimi asennusohjelma MacBook:lle. Miksi en saa uutta tikkua?

  • 24 maaliskuu 2009
  • 4 kommenttia
  • 3086 katselukerrat

Tikusta asiaa!
Uuden MacBook alumiiniversion omistaja. ::)

Ostin Saunalahdelta mobiililaajakaistan kytkykauppana ja yllätykseni oli suuri kun postista pitkän odottelun jälkeen ilmestyi toimimaton uusi HUAWEI E169. Monesko saman ongelman pariin huijattu asiakas olen ???

Saunalahden asiakaspalvelu toimi hyvin ja sain selvitettyä, että toisella tikulla ladatulla HUAWEI E169 asennetulla ohjelmalla saisin omankin tikkuni toimimaan koneessani, mutta tikustani puuttuisi toiminnallinen asennus ohjelma, jonka saamista pidän itsestäänselvyytenä kuuluvaksi kauppaan.

Halusin tietenkin että oma tikkuni myös korjattaisiin Lasipalatsin Saunalahden toimipisteessä ja sain sieltä huoltovaltuutuksen Foorumin Elisan toimipisteeseen, jonne tikkuni jätin. Elisan toimipisteessä oli tuolloin huollon ajaksi annettavat tikut loppu, jolloin kävin hakemassa Saunalahden toimipisteestä huollon ajaksi toimivan tikun.

Sain teksti viestin Elisalta, että modeemi on palautunut huollosta ja että sen voi noutaa. Kävin noutamassa tikun ja arvasin heti ennenkuin kokeilinkaan tikkua, että se ei toimisi 😠.
Tiedustelin asiasta asiakaspalveluhenkilöiltä ja he suosittelivat kääntymistä Elisa Data Centerin puoleen ohjelmavirheissä ja kertoi että sinne olisi 10 minuutin matka Pitäjänmäkeen bussilla mentäessä.
Päättelin että turha tikkuakaan on enää jättää tänne huoltoon, kun eivät osaa kumminkaan korjata ohjelmavirheitä tikusta taikka myöntää sellaisen olemassaolemista, jolloin uuden toimivan tikun saaminen takuuseen vedoten onnistuisi todennäköisesti paremmin.
Asiakaspalvelussa kun ei ole alan osaamista tietoteknisistä ongelmista. Omalta koneeltaan he kyllä osasivat katsoa että tikku toimii.
Eikä omalta koneeltani esittämäni tikun ohjelmallinen toimimattomuus siis heidän mukaansa "kuulunut heille".

Kävin vielä kysymässä asiasta Saunalahden toimipisteessä, jossa he lupasivat toimivalle lainatikulle ruhtinaaliset viikon lisäaikaa ja kokeilivat huollossa ollutta  tikkuni toimivuutta ja totesivat sen toimivaksi, mutta eivät kuitenkaan olleet valmiita vaihtamaan vaihtotikkua minun "toimivaan tikkuun", ja neuvoivat varaamaan ajan Data Centeristä, koska sinne ei ilman ajanvarausta kannattaisi lähteä. (Miksiköhän Elisan asiakaspalvelusta tätä oleellista tietoa ei kerrottu?)
Minua neuvottiin myös poistamaan vanhat asetukset lainatikun jäljiltä, jolloin sen voisi saada toimimaan. Miten ihmeessä?
Eihän tikkuun ole asennuttu vieläkään tarvittavia plug in ohjelmia, jotka ilmestyvät, kun tikun laittaa kiinni kannettavaan MacBook:n kuvakkeena "Mobile Partner", kuten aikaisemmin oli todettu.

Soitin saamaani Data Centerin ajanvarausnumeroon: 050 506 5215, josta 4:n eri tunnin väliajoin soittamani puhelut päätyivät puhelinvastaajaan, joka neuvoi soittamaan myöhemmin uudestaan ja katkaisi jokaikinen kerta puhelun siihen. Pitää siis yrittää saada varattua aika sähköpostitse: datacenter.helsinki@elisa.fi

Menin nettiin ja minulle selvisi, että Data Centerin soitto ja huoltopalvelut ovat maksullisia palveluita. Olisiko siis mahdollinen tikun ohjelman toimimattomuuden toteaminen siis 35 euron arvoista huoltoa, ja mikäli haluaisin saada sitten rahani joskus takaisin, niin millaisen prosessin joutuisin käymään läpi, tai olisiko minulla edes mitään toivoa saada korvauksia kallista aikaani kuluttavilta ravaamisilta ja valituksien laatimisilta?

En tiedä mitä nyt sitten pitäisi tehdä, enkä oikein jaksa taistella oikeuksieni puolesta flunssan ja muiden työkiireiden keskellä.
Lainatikun palauttamattomuudesta taas seuraisi noin 100 euron sanktiot. Enkä pitäisi tämmöistä ratkaisua oikeudenmukaisena veloituskeinona tekemääni kytkykauppaan. 8)

Muillakin on ollut vastaavanlaisia ongelmia, joita on käsitelty aikaisemmissa keskusteluissa.
http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10391.0.html ' TARGET='_blank
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=42&t=102441&st=0&sk=t&sd=a&start=125 ' TARGET='_blank

Mitä siis tehdä ja ihmettelen miksen voi saada uutta toimivaa tikkua vihdoinkin 😢?

😉 Asiakkaiden oikeudet kunniaan ja Mac osaajia palveluneuvojiksi asiakaspalvelupisteisiin 😃

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Mikäs nopeus sulla siinä määräaikaisessa paketissa on? Jos on 384/512k/1M, niin ehdotapa siellä Lasipalatsilla, että vaihtaisitte sen E169:sin pois 48e lisämaksusta (2e*24kk) parempaan A-link 3GU:hun (jonka MacOS asennusohjeet)

ftp://ftp.a-link.com/3gu/

tuolla myös päivitys tikkuun versiosta 30 versioon 38.

Tuo 3GU siis on tullut nopeampien liittymien ilmaisena kylkäisenä. Jos sinulla on 2M tai nopeampi, voit ehdottaa päittäin vaihtoa.
Ei sun kannata käyttää 35e mihinkään korjauksiin, varsinkaan E169:in.



tai sitten

http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=278&type=handsetmodel
MF636:sta ei ole minulla kokemuksia. Upouusi (ainakin Suomessa), valmistajan mukaan MacOS onnistuu. Ainakin on yhden sukupolven E169:ta uudempi, kuten 3GU:kin.

Parempi ehdottaa jotain järkevää niille kun kärsiä vielä 23kk jostain purukumivirityksistä.
Entäpäs jos ottaisit oman tietokoneesi mukaan Lasipalatsiin, asentaisitte Majakan tikusta yhdistämisohjelmiston omalle koneellesi, ja käyttäisit sen jälkeen omaa tikkuasi, josta tämä softa puuttuu?

Omien kokemuksien mukaan moinen kikkailu toimi ainakin yhdistelmällä venäjän kielinen macbook (kivan helppo ymmärtää, mitä painelee:), Huawei E160 standard ja kaupasta lainattu E169, josta mäkkiohjelma löytyi. 🙂
Jouduin vaikeuksiin Option Icon 401 kanssa.

Kts http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11748.0.html

Ratkaisu saattaisi toimia.

matti
itsellä ei mitään ongelmia e169-tikun ja alumiinisen macbook pron kanssa. toimii itse asiassa mielestäni kätevämmin kuin windows-puolella.