Huawei E367 purkukoodi

  • 19 March 2020
  • 8 kommenttia
  • 1078 katselukerrat

Huawei E367u-2 mokkulalla en saa yhteyttä nettiin Win 10 läppärin kanssa. Torista ostettu ja piti olla operaattorivapaa. SIM on Telia prepaid. Tikkua on alunperin käytetty Elisan verkossa. Tikussa oli Mobiililaajaakaista-ohjelma, jolla en saanut yhteyttä. Täältä lukemani vinkin perusteella asensin siihen Mobile Partner ohjelman Elisan sivulta. Sillä piti onnistua. Ei toimi vieläkään, tulee ponnahdusikkuna:

Vapauta datakortti
Anna vapautuskoodi:
Yrityksiä jäljellä: 10
OK Peruuta
Kun klikkaa Peruuta:
Salasanan todennus epäonnistui. Jatketaanko?
Kyllä Ei

Eli olisiko tikku kuitenkin operaattorilukittu? Jos ilmoitan IMEI:n niin saisiko sille purkukoodin?

Käyttötarkoitus on satunnainen ja erittäin pieniliikenteinen, joten 3G mokkula & Telia prepaid riittäisi mainiosti, kunhan toimisi.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko sim-kortilla pin-koodin kysely päällä?

Jos on, kortin pin-koodi on saattanut mennä jumiin, ellet ole ennen kortin asettamista tikkuun syöttänyt oikeaa pin-koodia Mobiililaajaakaista- ja  Mobile Partner-ohjelmiin.

Syötä tuohon vapautuskoodiin sim-kortin puk-avain ja katso, jatkaako se pyytämällä asettamaan pin-koodin.

Jos tämä ei heti ensimmäisellä yrityksellä onnistu, ota sim-kortti pois tikusta ja laita se johonkin toiseen laitteeseen, esimerkiksi puhelimeen. Varmista puhelimella, että pääset puk/pin-kyselyistä eteenpäin ja käännä pin-koodin kysey pois päältä.

Tämän jälkeen voit siirtää sim-kortin takaisin tikkuun.

Ei kelpuuttanut puk-avainta. Otin mobile partnerissa pin-koodin kyselyn pois päältä.  Ei auttanut. Laitoin tämän Telia prepaid simmin puhelimeeni ja siellä toimi hyvin, myös netti, eikä kysynyt pin-koodia.

Sitten laitoin mokkulaan puhelimeni Saunalahti 4G simmini. Se toimi hyvin mokkulassa. Kysyi vain pin-koodin, eikä kysynyt muuta. Asetuksia ei tarvinnut muuttaa. Kytkeytyy HSPA+ -verkkoon, putoaa heti UMTS-verkkoon, kun ei käytä nettiä, varmaan kuuluukin tehdä niin. Nopeus ok/odotettu.

Olisikohan mokkula kuitenkin lukittu Elisan verkkoon? Tai sitten Mobile Partner ohjelma on lukittu Elisan verkkoon, tai ei muusta syystä toimi muiden operaattorien simmien kanssa (vaikka sen kyllä pitäisi) ? Latasin sen Elisan sivuilta.

Käyttäjätaso 7

Olisikohan mokkula kuitenkin lukittu Elisan verkkoon? Tai sitten Mobile Partner ohjelma on lukittu Elisan verkkoon, tai ei muusta syystä toimi muiden operaattorien simmien kanssa (vaikka sen kyllä pitäisi) ? Latasin sen Elisan sivuilta.

Kyllä tuo on jo sen verran vanha tikku , että voi olla  hyvinkin SIM-lukittu. Mobile Partnerissa tietääkseni ei mitään lukkoa ole , mutta takavuosina itse tikkujen firmiksessä oli. Jos se on Elisalta hankittu , niin mahdollisesti Elisan myymässä saa sen lukon purettua tai sitten tuesta voi löytyä se purkukoodi.

Sivulla (sivustolta jonka sisältö tosin ei ole aina kaikkein pätevintä)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10325388/saunalahden-vapautuskoodi-(huawei-e367)

Ja te joilla on esim dna tikku tai joku muu, älkää päivittäkö tikkujanne elisan/saunalahden sivuilla. Tikusta tulee tuolla päivityksellä lukittu saunalahti/elisa tikku.

Päivitin tikkuun Mobile Partnerin Elisan sivulta, siinä oli alunperin jokin muu liityntäohjelma, olisiko tuo asennus tosiaan lukinnut tikun ?

Käyttäjätaso 7

Sivulla (sivustolta jonka sisältö tosin ei ole aina kaikkein pätevintä)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10325388/saunalahden-vapautuskoodi-(huawei-e367)

Ja te joilla on esim dna tikku tai joku muu, älkää päivittäkö tikkujanne elisan/saunalahden sivuilla. Tikusta tulee tuolla päivityksellä lukittu saunalahti/elisa tikku.

Päivitin tikkuun Mobile Partnerin Elisan sivulta, siinä oli alunperin jokin muu liityntäohjelma, olisiko tuo asennus tosiaan lukinnut tikun ?


Mobile Partner on tietokoneelle asennettava hallintaohjelma. Siis ei asennu tikkuun. Tikussa on sen firman firmware , mistä se on hankittu ja ne tuppasivat olemaan SIM-lukittuja takavuosina. Toki Mobile Partner on syytä olla samasta firmasta kuin tikkukin yhteensopivuuden takaamiseksi. Itse olen Mobile Partnerilla käyttänyt lukitsematonta tikkua eri operaattoreiden SIM-korteilla ongelmitta. No siitä on kyllä aikaa.

En oikein ymmärrä miten se Mobile Partner mitään lukitsisi , kun sitä ei asenneta tikkuun , vaan tietokoneelle , jos ei sitten ole kyse jostakin yhteensopivuusongelmasta. Ainakin minun kokemukseni valossa SIM-lukitus purettiin ihan erillisellä koodilla , joka syötettiin itse tikkuu erikseen.

No 100%  varmuutta minulla ei ole , kun noita SIM-lukituksia ei ole meillä ollut käytössä enää moneen moneen vuoteen. Kaiken kaikkiaan kyseessä on yli viisi vuotta vanha tikku ja ei tuollainen nykyaikainen perusmobiilireititin maksa ihan maltaita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23


ei tuollainen nykyaikainen perusmobiilireititin maksa ihan maltaita.

 

 

R-kioskilta saa 60 eurolla reitittimen joka ei ole lukittu. Voi käyttää Wifillä tai USB:llä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

 

Eli olisiko tikku kuitenkin operaattorilukittu? Jos ilmoitan IMEI:n niin saisiko sille purkukoodin?

 

Moikka, ja tervetuloa!

Vaikuttaa olevan niin vanha laite, että jos on meiltä aikoinaan ostettu on siinä SIM-lukitus ja tuohon ei valitettavasti ole purkukoodia saatavilla. Komppaan muita, ja suosittelisin päivittelemään uuteen :)

Soitin Elisan asiakaspalveluun ja sain IMEI-koodia vastaavan purkukoodin ja sillä tikku aukesi.

Kiitos Paavolle Elisan asiakaspalveluun osaavasta ja avuliaasta palvelusta!

Lukitus ei kuitenkaan auennut lähetytystä linkistä lataamallani purkuohjelmalla, mutta kun kirjoitin purkukoodin mobile partner ohjelman ponnahdusikkunaan:

Vapauta datakortti
Anna vapautuskoodi:

niin johan tikun lukitus aukesi.

Kiitos myös tähän ketjuun vastanneille neuvoista.