Vastattu

Huawei E589

  • 22 heinäkuu 2013
  • 35 kommenttia
  • 3708 katselukerrat

Eli kyseessä on Huawein E589 4G härpäke.

olen yrittänyt saada tiettyjä portteja auki huawein Hallinta sivulta,

Saan kyllä portit&asetukset laitettua ilman mukinoita sivujen mukaan ne on lisätty sinne

mutta kyseinen portti ei kuitenkaan ole auki ja tämä on jonkinsortin ongelmia aiheuttanut

pelien hostaamisessa Esim warframe sun muut.

Mutta kysmys kummiskin on se että onko ne portit estetty Saunalahden/Elisan puolelta

ja voiko niille tehdä mitään.

Auttakaa!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 22 heinäkuu 2013, 19:08

Hei Kondekka ja lämmin kiitos rekisteröitymisestä Saunalahden hauskalle Palstalle.

Elisan verkossa on käytössä NAT LTE- ja 3G-liittymissä. 3G-liittymissä NATin saa pois Oma Saunalahdesta.

Saunalahden mobiililaajakaistapalveluissa käytetään pääsääntöisesti osoitteenmuunnosta. Osoitemuunnosta käyttävässä tiedonsiirtoliikenteessä palvelu ei saa julkista yksilöllistä IP-osoitetta käyttöönsä ja tiedonsiirtoyhteyden avaaminen sisäänpäin on estetty. Muussa tapauksessa sisäänpäin kulkevassa tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Ulospäin lähtevässä tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Portin 25 kautta lähtevä tiedonsiirtoliikenne on sallittu ainoastaan Saunalahden postipalvelimelle: posti.saunalahti.fi. Lyhyen ajan sisällä lähetettyjen sähköpostiviestien määrää on rajoitettu. Resolver-palvelimet eivät vastaa ICMP-kyselyihin (ping-pyyntöihin) Elisan verkon ulkopuolelta.

Hauskaa maanantain jatkoa!

Katso alkuperäinen viesti

35 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Elisan/Saunalahden 4g liittymät on NAT:in takana. Joten ei toivoa sulla tuossa asiassa, ellet vaihda operaattoria tai vaihda liittymääsi 3g:si.

Asia on ominaisuus, ei vika.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Kondekka ja lämmin kiitos rekisteröitymisestä Saunalahden hauskalle Palstalle.

Elisan verkossa on käytössä NAT LTE- ja 3G-liittymissä. 3G-liittymissä NATin saa pois Oma Saunalahdesta.

Saunalahden mobiililaajakaistapalveluissa käytetään pääsääntöisesti osoitteenmuunnosta. Osoitemuunnosta käyttävässä tiedonsiirtoliikenteessä palvelu ei saa julkista yksilöllistä IP-osoitetta käyttöönsä ja tiedonsiirtoyhteyden avaaminen sisäänpäin on estetty. Muussa tapauksessa sisäänpäin kulkevassa tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Ulospäin lähtevässä tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Portin 25 kautta lähtevä tiedonsiirtoliikenne on sallittu ainoastaan Saunalahden postipalvelimelle: posti.saunalahti.fi. Lyhyen ajan sisällä lähetettyjen sähköpostiviestien määrää on rajoitettu. Resolver-palvelimet eivät vastaa ICMP-kyselyihin (ping-pyyntöihin) Elisan verkon ulkopuolelta.

Hauskaa maanantain jatkoa!
Täytyy varmaan kattella noita Oma-saunalahden asetuksia sitten
Mutta kiitos vastauksista näinkin nopeasti ja hyvää kesää 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos samoin.

Tällä hetkellä NATiton vaihtoehto LTE-verkkoon löytyy DNA:lta, Sonera miettii asiaa ja on kuulemma tulossa ns. Opengate-versio (ei-NATattu LTE).

Tällä hetkellä Elisa ei suunnittele tietääkseni avointa LTE:tä ilman NATia.

Toivottavasti löydät sopivan liittymän ilman NATia.
Muuten tämä harmittaa että tätä erikoista mahdollisuutta ei saunalahdelta löydy mutta meillä on myös kiinteä yhteys,

tuo 4G yhteys otettiin vain siksi että kiinteän yhteyden nopeus on pudonnut huomattavasti entisestään mutta 4g yhteyden kanssa ei ole ongelmia ollenkaan  nopeus on sitä mitä luvataan ja saunalahti on aina ollut luotettava näissä asioissa

mutta tuntuu välillä että elisa sotkee asioita.... 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
NATin voi kuulemma ohittaa VPN-palveluilla. Muuta en nyt osaa sanoa.

LTE on tuon nATin takia huono esim. pelaamiseen, jos peli vaatii NATin poissa olemista.

Peruskäytttöähän ei NAT juurikaan haittaa.
Kaipa nohin jotain ''kikkoja'' on täytyy laittaa pannu kahvia ja rupeen yötä vasten miettimään mitä sitä oikee duunais

tolle googlesta löytyy varmaankin jotain hyviä ohjeita tuolle
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kondekka kirjoitti:
olen yrittänyt saada tiettyjä portteja auki huawein Hallinta sivulta,

Saan kyllä portit&asetukset laitettua ilman mukinoita sivujen mukaan ne on lisätty sinne

mutta kyseinen portti ei kuitenkaan ole auki 

Täällä tietoa NATin vaikutuksesta ja suljetuista porteista:

Mitä muutos voi aiheuttaa?
Tyypillisesti muutos ei näy lainkaan. Muutoksella voi olla vaikutuksia vanhempiin VPN-, VoIP- ja mediatoistin–ohjelmistoihin ja etäkäytettäviin palveluihin. Elisa Vahti ja Saunalahti Nettipuhelin toimivat muutoksen jälkeen normaalisti.
Yhteyden avaaminen (sisäänpäin) internetin suunnasta on estetty osoitteenmuunnosta käyttävissä yhteyksissä. Normaalisti sisäänpäin kulkevassa liikenteessä on suljettuna portit: 135, 137-139, 445 ja 25. Ulospäin on suljettuna portit: 135, 137-139, 445 ja 25. Portin 25 kautta lähtevä liikenne sallitaan ainoastaan Saunalahden postipalvelimelle posti.saunalahti.fi. Lyhyen ajan sisällä lähetettyjen sähköpostiviestien määrää on rajoitettu. Resolver-palvelimet eivät vastaa ICMP-kyselyihin (ping-pyyntöihin) Saunalahden verkon ulkopuolelta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Otettu pitkästä aikaa kyseinen härveli kokopäiväkäyttöön ja yksi ongelma tullut vastaan. Reititin jätetty nyt kolmena yönä päälle ja kas kummaa aamulla herätessä laite hukannut joka kerta yhteyden, näytössä "no service". Uudelleenkäynnistämällä Huawei vasta herää ja löytää verkon. Asetuksista on automaattinen katkaisu pois käytöstä. Missähän mahtaa olla vika?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Otettu pitkästä aikaa kyseinen härveli kokopäiväkäyttöön ja yksi ongelma tullut vastaan. Reititin jätetty nyt kolmena yönä päälle ja kas kummaa aamulla herätessä laite hukannut joka kerta yhteyden, näytössä "no service". Uudelleenkäynnistämällä Huawei vasta herää ja löytää verkon. Asetuksista on automaattinen katkaisu pois käytöstä. Missähän mahtaa olla vika?

Lieneekö yhteydessä tuohon jo useamman päivän jatkuneeseen vikaan, josta on jopa tiedotettu Saunalahden sivuilla. Ainakin parina aamuna omakin reitittimessä kiinni oleva tikku on vilkutellut yhteydettömyyttä. Suorakäytössäkin pahimmillaan pitänyt uudelleenyhdistää puolenkymmentä kertaa ennenkuin data on alkanut liikkumaan myös dl-suuntaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
KoTe60 kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Otettu pitkästä aikaa kyseinen härveli kokopäiväkäyttöön ja yksi ongelma tullut vastaan. Reititin jätetty nyt kolmena yönä päälle ja kas kummaa aamulla herätessä laite hukannut joka kerta yhteyden, näytössä "no service". Uudelleenkäynnistämällä Huawei vasta herää ja löytää verkon. Asetuksista on automaattinen katkaisu pois käytöstä. Missähän mahtaa olla vika?

Lieneekö yhteydessä tuohon jo useamman päivän jatkuneeseen vikaan, josta on jopa tiedotettu Saunalahden sivuilla. Ainakin parina aamuna omakin reitittimessä kiinni oleva tikku on vilkutellut yhteydettömyyttä. Suorakäytössäkin pahimmillaan pitänyt uudelleenyhdistää puolenkymmentä kertaa ennenkuin data on alkanut liikkumaan myös dl-suuntaan.

Niin taitaa olla, enpä ole tiedotetta aiemmin huomannut. Vikaa korjattu viime yönä, mutta ei saatu korjattua eli sikäli. Edit. Nyt vika korjattu, mutta itsellä ainakin lagaa 3G että 4G.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sama jatkunut eli kerran vuorokauteen reititin putoaa kokonaan verkosta ilmoittaen no service.
Käyttäjätaso 2
Samaa ongelmaa Loviisassakin. Luulin että mokkula jo rikki. Omituista että mokulalla e589 paluusuunta nopeampi kuin lataus.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Osaisiko joku elisalainen sanoa, mistä voisi lähteä etsimään vikaa? Viime viikko oli välissä että yhteys pysyi päällä, tällä viikolla taas joka aamu reititin mykkänä ja näytössä no service.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
TonttuX kirjoitti:
Samaa ongelmaa Loviisassakin. Luulin että mokkula jo rikki. Omituista että mokulalla e589 paluusuunta nopeampi kuin lataus.
Vieläkö sulla tekee samaa? Itsellä edelleen 3-4 kertaa viikossa kadottaa verkon ja "no service".
Käyttäjätaso 2
vaimo kertoi että tänään päivällä pätkinyt taas netti. nyt illalla en ole huomannut.
Käyttäjätaso 3
Mitään yleistä pätkimisongelmaa ei kyseisen reitittimen osalta ole tiedossa. Vaikuttaisi siltä että laite ei syystä tai toisesta osaa aina nousta itsestään takaisin linjoille satunnaisten verkkokatkosten jäljiltä. 

Ongelmaa voidaan lähteä tutkimaan liittymäkohtaisesti, eli laittakaa minulle yksityisviestillä reitittimessä olevan liittymän puhelinnumero, käyttöpaikan osoite ja pari esimerkkiaikaa katkoksista, niin teen ongelmista vikailmoitukset.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pistetty yv.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
A-Q kirjoitti:
Mitään yleistä pätkimisongelmaa ei kyseisen reitittimen osalta ole tiedossa. Vaikuttaisi siltä että laite ei syystä tai toisesta osaa aina nousta itsestään takaisin linjoille satunnaisten verkkokatkosten jäljiltä. 

Ongelmaa voidaan lähteä tutkimaan liittymäkohtaisesti, eli laittakaa minulle yksityisviestillä reitittimessä olevan liittymän puhelinnumero, käyttöpaikan osoite ja pari esimerkkiaikaa katkoksista, niin teen ongelmista vikailmoitukset.

Jaahas, A-Q ilmeisesti poistunut moderaattori tehtävistä. Ilmeisesti vikailmoituksen ehti laittamaan, ainakin itsellä on toiminut reititin nyt ke-ma katkeamatta tai sitten sattumaa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei VilkkuvaMajakka,

vaikuttaa siltä, että ongelma on korjautunut itsestään. Sinun liittymästäsi ei ole tehty vikailmoitusta, mutta sanoit, että se on nyt toiminut normaalisti. Jos näitä samoja ongelmia ilmaantuu vielä uudelleen, kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus. Sen voi tehdä soittamalla vikapalveluumme, numeroon 01019 0230. Voit myös lähettää viestin OmaSaunalahdesta. Valitsethan tällöin viestin aiheeksi häiriöilmoituksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jarbaello kirjoitti:
Hei VilkkuvaMajakka,

vaikuttaa siltä, että ongelma on korjautunut itsestään. 

Siltä näyttää, viikko putkeen ilman verkosta tippumista. Jos A-Q laittoi asian kuitenkin vikailmoituksena? Liittymän numero on se -615 päätteinen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jälleen "no service" 22.10 ja 23.10 aamuilla herätessä eli verkko kadonnut klo 01-09 välillä. Jos joku mode saisi tästä ketjusta ja viesteistäni kiinni ja laittaisi tutkintaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:

Jälleen "no service" 22.10 ja 23.10 aamuilla herätessä eli verkko kadonnut klo 01-09 välillä. Jos joku mode saisi tästä ketjusta ja viesteistäni kiinni ja laittaisi tutkintaan.


Tosiaan kuten KoTe60 tuossa mainitsikin niin kaksi kertaa kuukaudessa tehdään valtakunnallinen verkonhuolto ti-ke välisenä yönä. Tuolloin palveluissa saattaa ilmetä katkoksia. Mahdollisesti Vika on johtunut siitä. Onko ongelmaa vieläkin ilmennyt?

Osallistu keskusteluun