Vastattu

Huawei E589

  • 22 heinäkuu 2013
  • 35 kommenttia
  • 3708 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

KoTe60 kirjoitti:
Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...

Ainoastaan "no service" iskee ja aina tuntuu kadottavan verkon kun reitittimelle ei ole käyttöä eli yön aikana. Toki silloin tällöin on konekin päällä 24/7 ja samaa vikaa ilmennyt. Mitä tulee tuohon verkon huoltotyöhön, niin ei kai se kahta yötä kestänyt?
Toki voi olla, että tämä malli on niin älykäs että menee nukkumaan samaan aikaan käyttäjän kanssa 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
"Vitsi" piileekin siinä, ettei pysty millään todentamaan, että molempina öinä on ollut sama virhetilanne. Ed. yön verkon katoamisen on voinut aiheuttaa jokin muu tekijä ja viime yönä tuo huolto. 

Tikku-purkki-yhdistelmissä epäilys kohdistuu siihen, että verkon käydessä hetken pimeänä, tikun verkkoyhteys katkeaa, mutta purkki ei saa tuosta mitään tietoa, eli luulee homman jatkuvan entisellään. Tämä on vain mutua, koska miten tuonkin todentaa. Keep-alive-snifferin avulla purkki boottaa häiriötilanteessa itsensä (tai tekee jotain muuta radikaalia), koska silloin reititin tutkii aktiivisesti yhteyden päälläoloa.

Tuntuu tietysti oudolta, jos tuollainen yhdistelmälaite ei pysty paremmin kontrolloimaan mobiiliyhteyden toimivuutta. Mutta kaikenlaista on Huaweinkin taholta laitteiden osalta nähty...

Sattumalta muuten E3276+TW3G-yhdistelmä oli 22.10. aamulla tuossa tilassa: tikku vilkutteli syaania, Winkun verkonhallinnan ja TW:n hallinnan mukaan kaikki ok.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:



KoTe60 kirjoitti:

Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...


Ainoastaan "no service" iskee ja aina tuntuu kadottavan verkon kun reitittimelle ei ole käyttöä eli yön aikana. Toki silloin tällöin on konekin päällä 24/7 ja samaa vikaa ilmennyt. Mitä tulee tuohon verkon huoltotyöhön, niin ei kai se kahta yötä kestänyt?
Toki voi olla, että tämä malli on niin älykäs että menee nukkumaan samaan aikaan käyttäjän kanssa :)


Heh, ihan näin edistyksellisiä reitittimet eivät vielä ole, ehkä tulevaisuudessa. :smileycool: Nojoo mutta asiaan, eli tapahtuuko tätä siis aina kun reititin on hetken aikaa ns "pois käytöstä" tai nettiyhteyttä ei käytä? Huoltotyöt kestävät tyypillisesti 00.30 - 05.30 välisen ajan. :) 
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kyllä se tunteja vaatii että kadottaa verkon, koska kone(-t) päällä aamusta iltaan ja kaikki toimii normaalisti. Yön aikana verkkonne menee aina nukkumaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.
Käyttäjätaso 2


ei laitteessa mitään vikaa ole ollutkaan, kuten olen jo aiemmin epäillyt. Nyt toimii verkko loviisassa lopultakin 7kk lte verkon tulosta :smileyevil:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.

Lainataan omaa tekstiä. Tällä hetkellä samainen sim-kortti kiinni Samsung Galaxy Tab 3:ssa ja pari kertaa viikon aikana tippunut kokonaan verkosta " ei palvelua" lukee ilmoituksissa. Tätä tablettia ei saa pakotettua 4G:lle(voisi kokeilla jos tässä toimisi toisinpäin), joten pitääkö tämän kanssa tulla vain toimeen vai mahtaisiko sim-kortin vaihto auttaa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.

Lainataan omaa tekstiä. Tällä hetkellä samainen sim-kortti kiinni Samsung Galaxy Tab 3:ssa ja pari kertaa viikon aikana tippunut kokonaan verkosta " ei palvelua" lukee ilmoituksissa. Tätä tablettia ei saa pakotettua 4G:lle(voisi kokeilla jos tässä toimisi toisinpäin), joten pitääkö tämän kanssa tulla vain toimeen vai mahtaisiko sim-kortin vaihto auttaa?

SIM-korttin vaihto saattaa auttaa mitä ihmeellisimpiin ongelmiin, esimerkiksi juuri yhteyden satunnainen katkeilu ja laitteen akun varauksen äkillisesti lyhentynyt kestoaika.

Kuinkas vanha tuo kortti muuten on?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tilasin uuden kortin, vaikka kortti ei ole vuottakaan vanha.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Uusi kortti ollut käytössä vajaan viikon ja sama tahti jatkuu eli ei ollut kortissa vikaa. Tabletti menettää yhteyden monta kertaa päivässä. Samsungin mukava ominaisuus tai laite rikko. Mikäli ominaisuus, niin vesiliitoa tulee lujaa. Kaverilla sama tabletti ja saunalahden liittymä ja tekee samaa.

Päätän sivuraiteilla olleen keskusteluni tästä tähän 😉

Osallistu keskusteluun