Vastattu

Huawei E589

  • 22 heinäkuu 2013
  • 35 kommenttia
  • 3716 katselukerrat

Eli kyseessä on Huawein E589 4G härpäke.

olen yrittänyt saada tiettyjä portteja auki huawein Hallinta sivulta,

Saan kyllä portit&asetukset laitettua ilman mukinoita sivujen mukaan ne on lisätty sinne

mutta kyseinen portti ei kuitenkaan ole auki ja tämä on jonkinsortin ongelmia aiheuttanut

pelien hostaamisessa Esim warframe sun muut.

Mutta kysmys kummiskin on se että onko ne portit estetty Saunalahden/Elisan puolelta

ja voiko niille tehdä mitään.

Auttakaa!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 22 heinäkuu 2013, 19:08

Hei Kondekka ja lämmin kiitos rekisteröitymisestä Saunalahden hauskalle Palstalle.

Elisan verkossa on käytössä NAT LTE- ja 3G-liittymissä. 3G-liittymissä NATin saa pois Oma Saunalahdesta.

Saunalahden mobiililaajakaistapalveluissa käytetään pääsääntöisesti osoitteenmuunnosta. Osoitemuunnosta käyttävässä tiedonsiirtoliikenteessä palvelu ei saa julkista yksilöllistä IP-osoitetta käyttöönsä ja tiedonsiirtoyhteyden avaaminen sisäänpäin on estetty. Muussa tapauksessa sisäänpäin kulkevassa tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Ulospäin lähtevässä tiedonsiirtoliikenteessä on suljettuna portit: 135, 137 - 139, 445 ja 25. Portin 25 kautta lähtevä tiedonsiirtoliikenne on sallittu ainoastaan Saunalahden postipalvelimelle: posti.saunalahti.fi. Lyhyen ajan sisällä lähetettyjen sähköpostiviestien määrää on rajoitettu. Resolver-palvelimet eivät vastaa ICMP-kyselyihin (ping-pyyntöihin) Elisan verkon ulkopuolelta.

Hauskaa maanantain jatkoa!
Katso alkuperäinen viesti

35 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Uusi kortti ollut käytössä vajaan viikon ja sama tahti jatkuu eli ei ollut kortissa vikaa. Tabletti menettää yhteyden monta kertaa päivässä. Samsungin mukava ominaisuus tai laite rikko. Mikäli ominaisuus, niin vesiliitoa tulee lujaa. Kaverilla sama tabletti ja saunalahden liittymä ja tekee samaa.

Päätän sivuraiteilla olleen keskusteluni tästä tähän 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tilasin uuden kortin, vaikka kortti ei ole vuottakaan vanha.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.

Lainataan omaa tekstiä. Tällä hetkellä samainen sim-kortti kiinni Samsung Galaxy Tab 3:ssa ja pari kertaa viikon aikana tippunut kokonaan verkosta " ei palvelua" lukee ilmoituksissa. Tätä tablettia ei saa pakotettua 4G:lle(voisi kokeilla jos tässä toimisi toisinpäin), joten pitääkö tämän kanssa tulla vain toimeen vai mahtaisiko sim-kortin vaihto auttaa?

SIM-korttin vaihto saattaa auttaa mitä ihmeellisimpiin ongelmiin, esimerkiksi juuri yhteyden satunnainen katkeilu ja laitteen akun varauksen äkillisesti lyhentynyt kestoaika.

Kuinkas vanha tuo kortti muuten on?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.

Lainataan omaa tekstiä. Tällä hetkellä samainen sim-kortti kiinni Samsung Galaxy Tab 3:ssa ja pari kertaa viikon aikana tippunut kokonaan verkosta " ei palvelua" lukee ilmoituksissa. Tätä tablettia ei saa pakotettua 4G:lle(voisi kokeilla jos tässä toimisi toisinpäin), joten pitääkö tämän kanssa tulla vain toimeen vai mahtaisiko sim-kortin vaihto auttaa?
Käyttäjätaso 2


ei laitteessa mitään vikaa ole ollutkaan, kuten olen jo aiemmin epäillyt. Nyt toimii verkko loviisassa lopultakin 7kk lte verkon tulosta :smileyevil:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuota, taisin löytää vähintään osasyyllisen. Mulla on pakotettuna 4G:lle. Mutta kun reititin jostain syystä putoaa 3G:lle, niin se ei osaa nostaa yhteyttä takaisin 4G:lle, vaan vetää "no service" tilaan. Mutta kun laittaa reitittimen asetuksista päälle " auto" yhteydentilaksi, niin verkon kadottamisia ei tule.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kyllä se tunteja vaatii että kadottaa verkon, koska kone(-t) päällä aamusta iltaan ja kaikki toimii normaalisti. Yön aikana verkkonne menee aina nukkumaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:



KoTe60 kirjoitti:

Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...


Ainoastaan "no service" iskee ja aina tuntuu kadottavan verkon kun reitittimelle ei ole käyttöä eli yön aikana. Toki silloin tällöin on konekin päällä 24/7 ja samaa vikaa ilmennyt. Mitä tulee tuohon verkon huoltotyöhön, niin ei kai se kahta yötä kestänyt?
Toki voi olla, että tämä malli on niin älykäs että menee nukkumaan samaan aikaan käyttäjän kanssa :)


Heh, ihan näin edistyksellisiä reitittimet eivät vielä ole, ehkä tulevaisuudessa. :smileycool: Nojoo mutta asiaan, eli tapahtuuko tätä siis aina kun reititin on hetken aikaa ns "pois käytöstä" tai nettiyhteyttä ei käytä? Huoltotyöt kestävät tyypillisesti 00.30 - 05.30 välisen ajan. :) 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
"Vitsi" piileekin siinä, ettei pysty millään todentamaan, että molempina öinä on ollut sama virhetilanne. Ed. yön verkon katoamisen on voinut aiheuttaa jokin muu tekijä ja viime yönä tuo huolto. 

Tikku-purkki-yhdistelmissä epäilys kohdistuu siihen, että verkon käydessä hetken pimeänä, tikun verkkoyhteys katkeaa, mutta purkki ei saa tuosta mitään tietoa, eli luulee homman jatkuvan entisellään. Tämä on vain mutua, koska miten tuonkin todentaa. Keep-alive-snifferin avulla purkki boottaa häiriötilanteessa itsensä (tai tekee jotain muuta radikaalia), koska silloin reititin tutkii aktiivisesti yhteyden päälläoloa.

Tuntuu tietysti oudolta, jos tuollainen yhdistelmälaite ei pysty paremmin kontrolloimaan mobiiliyhteyden toimivuutta. Mutta kaikenlaista on Huaweinkin taholta laitteiden osalta nähty...

Sattumalta muuten E3276+TW3G-yhdistelmä oli 22.10. aamulla tuossa tilassa: tikku vilkutteli syaania, Winkun verkonhallinnan ja TW:n hallinnan mukaan kaikki ok.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

KoTe60 kirjoitti:
Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...

Ainoastaan "no service" iskee ja aina tuntuu kadottavan verkon kun reitittimelle ei ole käyttöä eli yön aikana. Toki silloin tällöin on konekin päällä 24/7 ja samaa vikaa ilmennyt. Mitä tulee tuohon verkon huoltotyöhön, niin ei kai se kahta yötä kestänyt?
Toki voi olla, että tämä malli on niin älykäs että menee nukkumaan samaan aikaan käyttäjän kanssa 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:

Jälleen "no service" 22.10 ja 23.10 aamuilla herätessä eli verkko kadonnut klo 01-09 välillä. Jos joku mode saisi tästä ketjusta ja viesteistäni kiinni ja laittaisi tutkintaan.


Tosiaan kuten KoTe60 tuossa mainitsikin niin kaksi kertaa kuukaudessa tehdään valtakunnallinen verkonhuolto ti-ke välisenä yönä. Tuolloin palveluissa saattaa ilmetä katkoksia. Mahdollisesti Vika on johtunut siitä. Onko ongelmaa vieläkin ilmennyt?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Viime yöksi ilmoitettu valtakunnallinen verkonhuolto (what ever it means), mutta tiedä sitten vaikuttaako.

Tekeekö se purkki minkäänlaista logia, ja onko mahdollisuus määrittää jonkinlainen keep-alive-nuuskija tutkimaan säännöllisin väliajoin (esim. muutama minuutti), mitä mobiiliverkolle "kuuluu"? 

Omissa laitteissa ei No Servicea ole viime aikoina esiintynyt, mutta sitä useammin sitten Restricted:ia...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jälleen "no service" 22.10 ja 23.10 aamuilla herätessä eli verkko kadonnut klo 01-09 välillä. Jos joku mode saisi tästä ketjusta ja viesteistäni kiinni ja laittaisi tutkintaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jarbaello kirjoitti:
Hei VilkkuvaMajakka,

vaikuttaa siltä, että ongelma on korjautunut itsestään. 

Siltä näyttää, viikko putkeen ilman verkosta tippumista. Jos A-Q laittoi asian kuitenkin vikailmoituksena? Liittymän numero on se -615 päätteinen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hei VilkkuvaMajakka,

vaikuttaa siltä, että ongelma on korjautunut itsestään. Sinun liittymästäsi ei ole tehty vikailmoitusta, mutta sanoit, että se on nyt toiminut normaalisti. Jos näitä samoja ongelmia ilmaantuu vielä uudelleen, kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus. Sen voi tehdä soittamalla vikapalveluumme, numeroon 01019 0230. Voit myös lähettää viestin OmaSaunalahdesta. Valitsethan tällöin viestin aiheeksi häiriöilmoituksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
A-Q kirjoitti:
Mitään yleistä pätkimisongelmaa ei kyseisen reitittimen osalta ole tiedossa. Vaikuttaisi siltä että laite ei syystä tai toisesta osaa aina nousta itsestään takaisin linjoille satunnaisten verkkokatkosten jäljiltä. 

Ongelmaa voidaan lähteä tutkimaan liittymäkohtaisesti, eli laittakaa minulle yksityisviestillä reitittimessä olevan liittymän puhelinnumero, käyttöpaikan osoite ja pari esimerkkiaikaa katkoksista, niin teen ongelmista vikailmoitukset.

Jaahas, A-Q ilmeisesti poistunut moderaattori tehtävistä. Ilmeisesti vikailmoituksen ehti laittamaan, ainakin itsellä on toiminut reititin nyt ke-ma katkeamatta tai sitten sattumaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pistetty yv.
Käyttäjätaso 3
Mitään yleistä pätkimisongelmaa ei kyseisen reitittimen osalta ole tiedossa. Vaikuttaisi siltä että laite ei syystä tai toisesta osaa aina nousta itsestään takaisin linjoille satunnaisten verkkokatkosten jäljiltä. 

Ongelmaa voidaan lähteä tutkimaan liittymäkohtaisesti, eli laittakaa minulle yksityisviestillä reitittimessä olevan liittymän puhelinnumero, käyttöpaikan osoite ja pari esimerkkiaikaa katkoksista, niin teen ongelmista vikailmoitukset.
Käyttäjätaso 2
vaimo kertoi että tänään päivällä pätkinyt taas netti. nyt illalla en ole huomannut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
TonttuX kirjoitti:
Samaa ongelmaa Loviisassakin. Luulin että mokkula jo rikki. Omituista että mokulalla e589 paluusuunta nopeampi kuin lataus.
Vieläkö sulla tekee samaa? Itsellä edelleen 3-4 kertaa viikossa kadottaa verkon ja "no service".
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Osaisiko joku elisalainen sanoa, mistä voisi lähteä etsimään vikaa? Viime viikko oli välissä että yhteys pysyi päällä, tällä viikolla taas joka aamu reititin mykkänä ja näytössä no service.
Käyttäjätaso 2
Samaa ongelmaa Loviisassakin. Luulin että mokkula jo rikki. Omituista että mokulalla e589 paluusuunta nopeampi kuin lataus.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sama jatkunut eli kerran vuorokauteen reititin putoaa kokonaan verkosta ilmoittaen no service.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
KoTe60 kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Otettu pitkästä aikaa kyseinen härveli kokopäiväkäyttöön ja yksi ongelma tullut vastaan. Reititin jätetty nyt kolmena yönä päälle ja kas kummaa aamulla herätessä laite hukannut joka kerta yhteyden, näytössä "no service". Uudelleenkäynnistämällä Huawei vasta herää ja löytää verkon. Asetuksista on automaattinen katkaisu pois käytöstä. Missähän mahtaa olla vika?

Lieneekö yhteydessä tuohon jo useamman päivän jatkuneeseen vikaan, josta on jopa tiedotettu Saunalahden sivuilla. Ainakin parina aamuna omakin reitittimessä kiinni oleva tikku on vilkutellut yhteydettömyyttä. Suorakäytössäkin pahimmillaan pitänyt uudelleenyhdistää puolenkymmentä kertaa ennenkuin data on alkanut liikkumaan myös dl-suuntaan.

Niin taitaa olla, enpä ole tiedotetta aiemmin huomannut. Vikaa korjattu viime yönä, mutta ei saatu korjattua eli sikäli. Edit. Nyt vika korjattu, mutta itsellä ainakin lagaa 3G että 4G.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Otettu pitkästä aikaa kyseinen härveli kokopäiväkäyttöön ja yksi ongelma tullut vastaan. Reititin jätetty nyt kolmena yönä päälle ja kas kummaa aamulla herätessä laite hukannut joka kerta yhteyden, näytössä "no service". Uudelleenkäynnistämällä Huawei vasta herää ja löytää verkon. Asetuksista on automaattinen katkaisu pois käytöstä. Missähän mahtaa olla vika?

Lieneekö yhteydessä tuohon jo useamman päivän jatkuneeseen vikaan, josta on jopa tiedotettu Saunalahden sivuilla. Ainakin parina aamuna omakin reitittimessä kiinni oleva tikku on vilkutellut yhteydettömyyttä. Suorakäytössäkin pahimmillaan pitänyt uudelleenyhdistää puolenkymmentä kertaa ennenkuin data on alkanut liikkumaan myös dl-suuntaan.

Osallistu keskusteluun