Huono kaistanleveys

  • 25 October 2020
  • 10 kommenttia
  • 726 katselukerrat

Ostin taas Saunalahden nettiviikon kun sitä välillä tarvitaan lyhyeksi aikaa.  Tällä kertaa kuitenkaan nopeus ei ylity edes 2mbs/s vauhtiin ja netti takkuaa pahasti. Meillä ei ole mikään muuttunut ja sama liittymä aikaisemmin toiminut hyvin. Missä vika?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Ostin taas Saunalahden nettiviikon kun sitä välillä tarvitaan lyhyeksi aikaa.  Tällä kertaa kuitenkaan nopeus ei ylity edes 2mbs/s vauhtiin ja netti takkuaa pahasti. Meillä ei ole mikään muuttunut ja sama liittymä aikaisemmin toiminut hyvin. Missä vika?

Moi @Raku76 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:  Onko tuo nettiviikko prepaid SIM käytössä siis puhelimessa vai jossain reitittimessä? Näyttääkö laite kuinka montaa palkkia signaalin osalta? Jos lisäilet osoitettasi tuonne profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin, niin voin tottakai tuota alueen mobiiliverkkoa vilkaista tarkemmin. :eye:  

Se on reitittimessä. Siinä näkyy nyt kaikki palkit valolla mutta nopeus vain 4,5mbs/s. Laitan osoitetta tarkemmin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Käyttöosoitteen lähimmässä tukiasemassa kapasiteetti tarjoaa kyllä mahdollisuudet parempaankin :thinking:  Onko sulla minkä merkkinen ja mallinen reititin? Lähinnä mietin nyt josko sitä saisi lukittua taajuuksille käsipelillä

Se on Huawei e5186s-22a malli missä ei paljon säätönappeja ole. Todella ärsyttävää että aikaisemmin toiminut ja tällä kertaa takkuaa kunnolla. Tänään ei edes 1mbs/s.

Käyttäjätaso 5

Se on Huawei e5186s-22a malli missä ei paljon säätönappeja ole. Todella ärsyttävää että aikaisemmin toiminut ja tällä kertaa takkuaa kunnolla. Tänään ei edes 1mbs/s.

Aivan. Hieman vanhempi laite tuo tosiaan on. :disappointed_relieved: Kuitenkin muistaakseni tuolta laitteelta myös taajuuslukitus vaihtoehto paikallishallinnasta ( http://192.168.100.1 ) löytyy. Jos tuo vaihtoehto hallintasivulla on, niin se löytyy tätä reittiä: Asetukset → Modeemi → Mobiiliverkkoasetukset . Tuolta sivulta voi valita verkon suositustilan sekä laitteen käyttämän verkkotaajuden. Lähialueen mobiiliverkon valossa kokeiltava lukitus olisi ‘vain LTE1800’. 

Hei en saa tuota linkkiä auki. Voitko tarkistaa sen? Lukee vaan että safari can't connect to server.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei en saa tuota linkkiä auki. Voitko tarkistaa sen? Lukee vaan että safari can't connect to server.

Olithan yhteydessä siihen reitittimen nettiin kun yritit tuolle sivulle mennä? :) 

Tossa vielä ohjesivulle linkkiä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/huawei-E5186/

Yritin tuotakin kautta yhdistää http://192.168.100.1  mutta ei edes yritä vaan sanoo suoraan safari can’t connect to the server. Olen siis samassa netissä kun laite kun tätä yritän. Netti on takunnut koko viikon todella paljon.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@Raku76 Olitkos jo ihan Resettiä kokeillut sille laitteelle tehdä? 
Siellä laitteen kyljessä on se painike mistä pitäis noin 10sekuntia painaa.

Yritin tuotakin kautta yhdistää http://192.168.100.1  mutta ei edes yritä vaan sanoo suoraan safari can’t connect to the server. Olen siis samassa netissä kun laite kun tätä yritän. Netti on takunnut koko viikon todella paljon.

 

Kokeileppa tuolla http://192.168.8.1