Kysymys

Jatkuva pätkiminen!



Näytä ensimmäinen kirjoitus

161 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Tämän laajemman ongelman lopullinen viankorjaus on tosiaan vielä käynnissä ja on erittäin korkealla prioriteetillä. Suurin osa häiriöistä on saatu poistettua, mutta lopullista viankorjausta vielä jatketaan ja yksittäisillä käyttäjillä voi vielä ilmetä ongelmia.

Palstan häiriötiedotteet-osio löytyy osoitteesta http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/bd-p/Hairiotiedotteet
1.9.2014 klo 22. alkoi meillä  pätkiminen eikä loppua näy. Prkl että ottaa hermoon kokoajan olla sammutamassa reitintä. Ei ole tainnut yli tuntia toimia netti tuon jälkeen :smileyangry:

Jonku näköistä hyvitystä ois kyllä kiva saada tähän ÖKYkalliiseen liittymään...
Ei ole todellista, taas jatkuva "Ei internetyhteyttä" puhelimessa. Jumatsuikka! Ei taida prepaid-asiakkaalla olla oikeutta valittaa, mutta maksan varmaan kolminkertaisesti sen, mitä laskutusasiakkaat ja saan.. niin mitä?? 

Syyskuun alusta täälläkin on ollut tätä jatkuvaa puhelimen uudelleenkäynnistelyä. Siltikään ei löydä verkkoja läheskään joka kerta. Usein tunteja poissa. En näe enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa Soneraan/DNA:n.
Kirjauduin myös tänne ja ainakin kolmen viikon ajalta olen ilmoittanut 4g:n pätkimisestä Tammelan (31300) alueella. Juuri äsken kun tulin töistä kotiin, pääsi muutamalla nettisivulla käymään ja heti alkoi pätkimään. Ajankohdasta en tarkemmin osaa sanoa kun kaikki on päivisin pois kotoa, mutta ainakin iltaisin näyttää nykyään pätkivän joka päivä. Välillä toimii hetken ja sitten taas pätkii ja kohta taas toimii ja kohta taas pätkii.

Alkaa muuten hermot mennä...
Toivottavasti tälläinen verkon totaali kaataminen eiku anteeksi siis korjaus RÄPELLYS näkyy asiakkaiden laskuissa..
Odottelen innolla seuraavaa laskua. Ja suuria vähennyksiä. Toisin sanuttuna ei tarvitse maksaa MITÄÄN!!

Me emme maksa teidän kämmeistä. Me maksamme siitä että palvelu jonka olemme vallinnet teiltä toimii..
Laittakaa se halvatun kiinteä liittymä jo tulemaan tänne asti niin voi edes hoitaa laskut ilman 4G purkin jatkuvaa buuttausta.
(ja laskut eivät ole teidän)
Ottakaa ********** sen verran kiinni ja kertokaa asiakkaillenne että tulette saamaan kompensointia laskuihin.

Eikös tälläinen ole jo tarpeeksi pätevä syy purkaa sopimuskin teidän kanssa 😃
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
VonBobby kirjoitti:
Toivottavasti tälläinen verkon totaali kaataminen eiku anteeksi siis korjaus RÄPELLYS näkyy asiakkaiden laskuissa..
Odottelen innolla seuraavaa laskua. Ja suuria vähennyksiä. Toisin sanuttuna ei tarvitse maksaa MITÄÄN!!

Me emme maksa teidän kämmeistä. Me maksamme siitä että palvelu jonka olemme vallinnet teiltä toimii..
Laittakaa se halvatun kiinteä liittymä jo tulemaan tänne asti niin voi edes hoitaa laskut ilman 4G purkin jatkuvaa buuttausta.
(ja laskut eivät ole teidän)
Ottakaa ********** sen verran kiinni ja kertokaa asiakkaillenne että tulette saamaan kompensointia laskuihin.

Eikös tälläinen ole jo tarpeeksi pätevä syy purkaa sopimuskin teidän kanssa :D

Suoraa hyvitystä ei ole tulossa kellekään, ilman että jättää toimimattomasta liittymästä vikailmoituksen. Ja sen jälkeenkin taitaa olla lähes turha odottaa mitään. Irtisanominen onnistunee helposti, kun vika sentään alkoi 2.9.
Ja juuri äsken taas totaalisesti yhteys poikki!
Käyttäjätaso 3
P...at te sauniksella mitään välitä! Kunhan saatte rahaa. Firman vaihto alkaa olla ajankohtainen. Asiakas palvelukin nykyään aivan per..eestä

Nimimerkillä "vanha, pian entinen asiakas"
Kaikki puhuvat vain pätkimisestä ja pätkimisestä, mutta mitä tarkalleen sillä tarkoitetaan? Mitkä ovat ongelman oireet?

Kysyn tätä siksi että minulla on ollut mobiilinettiyhteyden kanssa ongelmia muutaman viikon ajan, mutten tiedä onko ongelmani sama kuin muilla, koska en tiedä onko heidän "pätkiminen" sama kuin minun "pätkiminen".

Käytössäni on ZTE MF93D-mokkula. Minun tapauksessani nettiyhteys lakka toimimasta aina silloin tällöin, noin 5-10 kertaa päivässä, ja tätä on nyt jatkunut viikojen ajan. Kun nettiyhteys katkeaa, mokkulan näytössä mikään ei muutu. Se ilmoittaa mokkulan edelleen olevan "yhdistetty". Muutos tapahtuu tietokoneen ruudulla jossa yhteys siirtyy "Limited"-tilaan. Kysymys on, mitä tämä tarkoittaa?

Normaalisti toimivan verkon tila näyttää tältä:

Connected

"Limited"-tilassa se taas muuttuu hieman:

Limited

Wi-Fi on siis vielä päällekytketty, ja mokkula sanoo että "yhdistetty". Mutta internetsivut eivät lataudu. Yhteyden pois- ja päällekytkeminen ("Disconnect" ja "Connect") ei auta. Ainoa joka auttaa on mokkulan virran katkaiseminen ja uudelleenkäynnistäminen. Tällöin verkkoyhteys taas kytkeytyy normaalisti, mutta siitäkin on vain väliaikaista apua koska jossain vaiheessa yhteys vaihtuu varoittamatta taas "Limited"-tilaan. Tässä "Limited"-tilassa dataa ei yksinkertaisesti kulje joten sivut eivät lataudu. Kun verkko toimii normaalisti, silloin nopeus on kuitenkin ihan normaali (4G). Eli minun yhteyteni ei hidastele, se vain siirtyy "Limited"-tilaan jolloin netti ei toimi.

Eli, onko tämä ongelma sama pätkimisilmiö joka muilla on vai onko ongelmani toinen? Jos tämä on sama pulma kuin muilla, oletan sen johtuvan verkon korjaustöistä aiheutuvista häiriöistä ja jään odottamaan muiden kanssa niiden korjaantumista. Jos taas ongelmani on uusi, teen kommentistani uuden keskustelunavauksen johonkin muualle josko sieltä löytyisi minulle vastaus.

P.S. Tätä kommenttia kirjoittaessani jouduin sammuttamaan ja uudelleenkäynnistämään mokkulan kolme kertaa. Liittymäni on vain viisi kuukautta vanha joten tietenkin tällainen meno hieman kyrsii. Niin, ja asun Turun keskustassa joten luulisi signaalin olevan täällä vahva.
Samanlainen reititin itselläni käytössä kuin Androtonilla ja aivan samat viat. Myös puhelimess käytössä 4G joka pätkinyt myöa noin kolmen viikon ajan. Eli näyttää olevan yhteydessä mutta verkkosivut eivät lataudu tai Whatsapp -viestit mene/tule perille. Vikaan auttaa vain uudelleenkäynnistys.

Kone myös herjaa välillä Airportia käyttäessä minulla olevan "Itsensä määrittelemä IP-osoite 169.254...." vaikka mokkula näyttää että kaikki on yhteydessä ja ok.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Androton, Tuosta sinun wifi modeemista ei ole kokemusta, mutta kun olet siihen wlanin kautta yhteydessä niin tuossa saattaisi olla ongelman aiheuttaja virransäästötila, eli tietokoneessa oleva wlan kortti/piiri menee virransäästötilaan ja se virransäästötila ei ole yhteensopiva tuon kanssa. Saatko tietokoneesta wlanin virransäästön pois päältä? Sitä voisi kokeilla. En tiedä onko tuossa wifi modeemissa wlanissa virransäästö ominaisuutta ja voiko sen asetuksia muuttaa, jos on niin kannattaa kokeilla myös sen virransäästön ottamista pois päältä. Tässä sinulla saattaa olla kyseessä wlanin pätkiminen mobiililaajakaistan pätkimisen sijasta.
jniiranen kirjoitti:
Androton, Tuosta sinun wifi modeemista ei ole kokemusta, mutta kun olet siihen wlanin kautta yhteydessä niin tuossa saattaisi olla ongelman aiheuttaja virransäästötila, eli tietokoneessa oleva wlan kortti/piiri menee virransäästötilaan ja se virransäästötila ei ole yhteensopiva tuon kanssa. Saatko tietokoneesta wlanin virransäästön pois päältä? Sitä voisi kokeilla. En tiedä onko tuossa wifi modeemissa wlanissa virransäästö ominaisuutta ja voiko sen asetuksia muuttaa, jos on niin kannattaa kokeilla myös sen virransäästön ottamista pois päältä. Tässä sinulla saattaa olla kyseessä wlanin pätkiminen mobiililaajakaistan pätkimisen sijasta.

Kiitos neuvosta. Epäilen voiko vastaus olla noin yksinkertainen, koska ongelma ilmaantui vasta muutama viiko sitten. Ennen sitä ongelmaa ei ollut vaikka virransäästötila päällä olikin. Mutta nyt säädin neuvostasi virransäästötilan pois. Jos tänään ilmenee edelleen ongelmia - ne ovat aiemmin alkaneet yleensä vasta iltapäivällä - niin tiedän ettei se ole ratkaisu. Jos taas selviän päivän ilman mitään ongelmia - tätä ei ole tapahtunut pariin viikkoon - niin silloin alkaa vahvasti näyttää siltä että ratkaisuehdotuksesi on toimiva.

Ilmoittelen myöhemmin edistyksestä.
jniiranen kirjoitti:
Androton, Tuosta sinun wifi modeemista ei ole kokemusta, mutta kun olet siihen wlanin kautta yhteydessä niin tuossa saattaisi olla ongelman aiheuttaja virransäästötila, eli tietokoneessa oleva wlan kortti/piiri menee virransäästötilaan ja se virransäästötila ei ole yhteensopiva tuon kanssa. Saatko tietokoneesta wlanin virransäästön pois päältä? Sitä voisi kokeilla. En tiedä onko tuossa wifi modeemissa wlanissa virransäästö ominaisuutta ja voiko sen asetuksia muuttaa, jos on niin kannattaa kokeilla myös sen virransäästön ottamista pois päältä. Tässä sinulla saattaa olla kyseessä wlanin pätkiminen mobiililaajakaistan pätkimisen sijasta.

Noniin, vain tuntia myöhemmin edellisestä viestistäni saimme tietää toimiiko vinkkisi. Valitettavasti ei. Verkkoni siirtyi juuri "Limited"-tilaan vaikka olin säätänyt wlanin virransäästön pois päältä. Joten kiitos taas neuvosta, mutta näköjään virransäästötila ei ollut verkko-ongelmieni syy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Viimeisen kolmen viikon - ja erityisesti viimeisen viikon - aikana ongelmat ovat johtuneet 99,9 prosenttisesti Elisan verkosta, joten ei kannata paljoa laitteita tai asetuksia räplätä ennenkuin Elisa ilmoittaa ja asiakkaat toteavat, että ongelmat on korjattu.
Käyttäjätaso 1
Siinä tämän päivän saldo, tuosta tietysti puuttuu ne tilanteet joissa modeemi tunnistaa signaalin mutta yhteys ei silti toimi, plus ne tilanteet milloin modeemi on totaalisen jumissa.

2014-09-18 10:22:59 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 09:47:36 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 09:03:53 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 08:50:34 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 08:18:49 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 06:00:29 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 05:31:19 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 05:02:19 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 04:38:55 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:54:08 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:52:06 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:47:08 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:43:29 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:37:25 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 03:33:39 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 02:46:57 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 02:11:31 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 01:34:59 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 00:14:46 Varoitus Ei signaaleja.
2014-09-18 00:10:23 Varoitus Ei signaaleja.
Käyttäjätaso 2
Kyllä on vieläkin sekaisin, niin oma nuppikin kuin verkko 🙂 Jatkuvaa pätkimistä alueella 16600.

Nyt se kokeilee hermoja, koska olen vielä pelitestaaja, niin kuin viime yön testasimme uusia pelejä ja niitten bukeja ynm..

Mutta ei oikein toiminut kun toi netti katkoo kokoajan, tippuu servereiltä pois ja joutuu latailee uudestaan joten latauksiin menee minun testipelit.

Olen asiasta laittanut viestii saunalahdelle mutta ei ole kuulunut mitään, puhelimella ei pääse läpi..

Toivoisin kyllä jottanut laittasivat kuntoon, niin kuin ovat tuonne ilmoitusosioon laittaneet, "joillakin" saattaa pätkiä, noh tämän ketjun perusteella aikas monella.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Androton kirjoitti:
Tätä kommenttia kirjoittaessani jouduin sammuttamaan ja uudelleenkäynnistämään mokkulan kolme kertaa. Liittymäni on vain viisi kuukautta vanha joten tietenkin tällainen meno hieman kyrsii. Niin, ja asun Turun keskustassa joten luulisi signaalin olevan täällä vahva.

Miksi Turun keskustassa pitää turvautua mokkulaan? Ajattelitko säästää 10-20 euroa toimivuuden kustannuksella?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Häiriötiedotetta päivitetty! Siellä keskustelua voi myöskin jatkaa! :)

http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/P%C3%A4ivitetty-18-9-klo-13-00-H%C3%A4iri%C3%B6it%C3%A4-Elisan-mobiilipalveluissa/td-p/392813 🙂
hpguru kirjoitti:
Androton kirjoitti:
Tätä kommenttia kirjoittaessani jouduin sammuttamaan ja uudelleenkäynnistämään mokkulan kolme kertaa. Liittymäni on vain viisi kuukautta vanha joten tietenkin tällainen meno hieman kyrsii. Niin, ja asun Turun keskustassa joten luulisi signaalin olevan täällä vahva.

Miksi Turun keskustassa pitää turvautua mokkulaan? Ajattelitko säästää 10-20 euroa toimivuuden kustannuksella?

Sanotaan että köyhällä ei ole varaa hankkia halpaa, mutta tässä tapauksessa sääntö ei päde. Kyllä, käytän osittain mokkulaa sen hinnan takia koska jo muutama kymppi kuussa lisää kiinteästä kaistasta syventäisi lovea lompakossa. Tämän lisäksi liikun jonkin verran jolloin tarvitsen netin mukanani. Kolmanneksi, en voinut mitenkään ennakoida häiriöitä. Edellinen 3G-liittymä toimi mukavasti, ja kun vaihdoin 4G-hen, alku meni loistavasti. Vain viimeiset viikot ovat olleet vaikeita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Ymmärrän tilanteesi, liikkuminen on jees ja kiinteää hankala saada liikkuun. Joskus kuitenkin säästetään väärästä paikasta, mutta kaikki eivät tietenkään tarvitse vakautta.

Toivottavasti sielläkin tilanne paranee, ellei ole jo.

Netflix on ottanut käyttöön jo 4K-suoratoiston eli jos omistaa 4K-television Netflixillä ja hintavimman Netflix-tilin, kaistaa menee 25 Mbps / sek eli saa nähdä miten mobiiliverkot 4G-puolella tästä selviytyvät. Selvää on, että 3G-verkossa tämä ei toimi eikä ADSL-verkossakaan. Mobiili LTE ruuhkautuu lähivuosina mm. tämän tekniikan yleistymisen takia.

Mukavaa päivän jatkoa!
Käyttäjätaso 1
Heh, otin nopeustestin klo 12:08 ja yhteys toimi ok. klo 12:11 yhteys oli sitten jo poikki, palvelinta ei löytynyt. Tätähän tämä on ollut jo hyvin pitkään. pitää sammutella reititintä ja käynnistää uudestaan. Ettei nyt vaan olisi virus siellä operaattorilla joka sitten katkoo yhteyksiä?
Käyttäjätaso 1
Hienoa :smileyangry: Nyt ei toimi edes 3G itä-Tampereella. Kolme eri päätelaitetta / liittymää. Kentät täydet, mutta verkkoon ei pääse kirjautumaan. 4G LTE ei löydä edes verkkoa. Sekin on toiminut 50/50 Mbits parhaimmilaan. Huomasin puolisen tuntia sitten...
Heissan, Lahenkin päässä Saunalahden 3G-verkko pätkii - itse asiassa, ei toimi ollenkaan - kestääköhän koko viikonlopun?
Käyttäjätaso 1
Tiedote näköjään ilmestyi hetki sitten...


19.9.2014 17:57 Häiriö Elisan mobiilidataverkon palveluissa 19.9.2014 klo 17:00 alkaenElisan mobiilidataverkon palveluissa on hetkellinen häiriö. 19.9. klo 17 alkaneen häiriötilanteen selvitys on käynissä ja palvelutaso pyritään palauttamaan mahdollisimman nopeasti. Häiriö vaikuttaa Elisan 2G- ja 3G- verkoissa.

Pahoittelemme häiriötä palvelussamme!

Tiedotamme muutoksista ja häiriöistä osoitteessa www.elisa.fi/hairiotiedotteet ja häiriökartallamme www.elisa.fi/hairiokartta. Palvelunäkymät saat myös älypuhelimilla sekä kaapeli-tv:n infopaikalta 380 ja Elisa Viihde -palvelusta kanavapaikalla 860.

Nyt täällä Espoossa pätkii tosi pahasti. Vähän väliä saa buutata modeemin ja kytkeytyminen kestää ikuisuuden. Sama 3G & 4G.

Nämä "korjaajat" eivät ilmeisesti tiedä yhtään, mistä tässä on kyse. Palauttakaa nyt ihmeessä ne vanhat softaversiot, jotka eivät pätkineet ja vaatikaa toimittajaa testaamaan softansa ammattimaisesti ennen koko valtakunnan verkon pilaamista!

Osallistu keskusteluun