Kysymys

Jatkuva pätkiminen!



Näytä ensimmäinen kirjoitus

161 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Niin nopeus on heikko ja pätkiminen jatkuu tosi pitkä kestoinen tuo vika saunalahdella syyskuussa, vai onko tällä tarkoitus karkoittaa asiakkaat pois muille operaattoreille
Käyttäjätaso 1
No tuo nyt on ihan valetta ettei olisi enää pätkimistä; jatkuvasti tulee lyhyitä katkoja. Huomaa jopa ihan nettisurffailussa kun sivustoihin yhdistäminen kestää välillä pitkään. Speedtest.net kertoo 4G LTE -verkon yhteysnopeudeksi juuri tällä hetkellä huimat d/l 5 mbps mutta pitkästä aikaa u/l pääsee edes lähelle 4.28 mbps. Ei riitä.

Saunalahden 4G LTE -verkossa.

Jotain tuolla siis tehdään, mutta valmista ei kyllä vielä ole. Tuo D+ -arvosana on kyllä ihan asian ytimessä...
Piti ihan tehdä tunnukset kun alkoi kyllästyttämään yhteyden tökkiminen. Nyt jo useamman viikon on pätkinyt erittäin pahasti ja kuluneen viikon vielä pahemmin. Eilen testasin pingin ottamista googleen ja monen yrityksen keskiarvona lopputulos oli 25% - 75% packet loss ja viive keskiarvona yli 500 ms. Tällä hetkelle laajakaistan laatu vastaa savumerkkien lähetystä hirmumyrskyssä. Ihan kohtuudella toimi ennen ongelmien alkua ja luvatttu nopeuskin täyttyi varsin mukavasti.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Edelleen pätkii, tosin soitin häiriöilmoituksen ja ei kuulemma enää pitäisi olla mitään vikaa yhteyksissä. Mut kyllä se vaan pätkäsee yhteyden vähän väliä.
Käyttäjätaso 3
Ja taas pätki kello 14:57.  Verkonhuoltoa taas vai?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Jos viime yönä on katkonut niin se on ollut varmaankin tästä syystä:

Elisan valtakunnallinen verkonhuolto 24.9.2014 klo 00:30-05:30 välisenä aikanaElisa suorittaa normaalin kahdesti kuukaudessa tehtävän huoltotyön valtakunnallisessa verkossaan yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa 24.9.2014 klo 00:30-05:30 välisenä aikana.

Kuukausittainen huoltotyö parantaa Elisan verkon suorituskykyä ja vakautta. Huoltotyön aikana saattaa esiintyä yksittäisiä katkoksia data- ja puheliikenteeseen sekä datapalveluihin ja sms- ja mms-palveluihin.

Pahoittelemme huoltotyöstä mahdollisesti aiheutuvia tilapäisiä häiriöitä.

Tiedotamme muutoksista ja häiriöistä osoitteessa www.elisa.fi/hairiotiedotteet ja häiriökartallammewww.elisa.fi/hairiokartta. Palvelunäkymät saat myös älypuhelimilla sekä kaapeli-tv:n infopaikalta 380 ja Elisa Viihde -palvelusta kanavapaikalla 860.
Käyttäjätaso 3
Joo, heti puolen yön jälkeen pätkäisi minullakin 4G.
Heh nyt pätkäs 3g, 4g ja myös ainakin maapelimodeemit... alkaa luotettavuus oleen huipussaan vai onko itänaapurilla sormet pelissä...
Tiedotus aloitettu 13.9.2014

Päivitetty 22.9. klo 10.50

Osalla Elisan asiakkaista esiintyi hetkellisiä häiriöitä, jotka vaikuttivat mobiilidatapalveluiden toimintaan. Häiriöt aiheuttivat datayhteyden pätkimistä tai sen katkeamisen.

Viikonlopun aikana tehdyillä toimenpiteillä häiriöt on saatu pääosin poistettua ja mobiilidatapalvelut toimivat tällä hetkellä normaalisti. Seuraamme palveluiden toimintaa tehostetusti.

Ainakin Turussa häiriöt jatkuvat. Yhteys pätkii ja jää jumiin. Vain tikun (E398 ) irrottaminen auttaa. Reitittimen (Dovado 4GR) kautta en viitsi edes käyttää yhteyttä, sitä saa sammuttaa jatkuvasti.
Käyttäjätaso 1
Jokohan oltaisiin parempaan päin menossa :smileyshocked:

Eilen illan jälkeen ei ole enää ollut montaa kertaa linja poikki:

2014-09-22 01:04:52 Varoitus Ei signaaleja.2014-09-22 01:04:45 Varoitus Ei signaaleja.2014-09-21 23:27:16 Varoitus Ei signaaleja.2014-09-21 22:40:39 Varoitus Ei signaaleja.2014-09-21 20:04:06 Varoitus Ei signaaleja.Tsemppiä korjaukseen .. ;)
Käyttäjätaso 2
22:40 Yhteys poikki... useamman minuutin.

Lataus nopeus nyt vieläkin 3-4M viiveet aivan hirveet...

Liittymä se 4G 50M

Neljä kertaa mennyt tänään poikki koko yhteys, latausnopeus ei palaudu.
Käyttäjätaso 3
12:40 alkoi 17 minuutin katko että ei hurraamista..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Nyt pysynyt verkko ylhäällä vuorokauden putkeen. Koputan puuta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kannattaa tulostaa sopimusehdot ja mennä ihan kunnallisen kuluttajaneuvojan pakeille. Kuntalainen voi katsoa oman kuntansa / kaupunkinsa nettisivuilta yhteystiedot ja sopia käynnin tai soittaa soittoaikana. Toki korvauksia haettaessa olisi hyvä olla merkittynä ylös pätkimiset ja niiden pituudet.
Käyttäjätaso 2
Minulla sama tilanne, ja asia olisi tärkeä... Puhelimella ei pääse läpi kun ei riitä aika jonottaa ynm..
Osaako kukaan neuvoa voiko hakea reklamaatiota tai mennä kuluttajasuojavirastoon valituksen kera saunalahden jatkuvasti pätkivästä ja toimimattomasta mobiililaajakaistasta vai onko saunalahti onnistunut Terms Of Servicellä onnistunut siirtämään mobiililaajakaistan toimivuuden käyttäjän kontolle?

Rupee ketuttamaan tämä 3min välein pätkivä yhteys ja kesätyöläisen väsäämä uusi Saunalahti Client- joka crashaa tunnin välein ja antaa asiakaspalveluun väärän puhelinnumeron johon soittaessa saa maksaa siitä että saa tietää numeron vaihtuneen.

Tällainen kuluttajan *****tus on loputtava, vaatikaamme hyvitystä
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
papparainen kirjoitti:
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Voisiko oma.saunalahden kautta lähetettäviin viesteihin laittaa maininnan vastausajoista? Tuo vastausaika on tällä hetkellä noin 5 arkipäivää ei taida ihan pitää paikkansa. Viime viikolla sain vastauksen 15 päivää vanhaan viestiini.

Olepa tyytyväinen , että sait edes jonkun vastauksen. Minä lähetin kyselyn Saunalahdelle 25.8 ja eipä ole vastausta kuulunut.

Vielä on vuotta jäljellä 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
VilkkuvaMajakka kirjoitti:
Voisiko oma.saunalahden kautta lähetettäviin viesteihin laittaa maininnan vastausajoista? Tuo vastausaika on tällä hetkellä noin 5 arkipäivää ei taida ihan pitää paikkansa. Viime viikolla sain vastauksen 15 päivää vanhaan viestiini.

Olepa tyytyväinen , että sait edes jonkun vastauksen. Minä lähetin kyselyn Saunalahdelle 25.8 ja eipä ole vastausta kuulunut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Voisiko oma.saunalahden kautta lähetettäviin viesteihin laittaa maininnan vastausajoista? Tuo vastausaika on tällä hetkellä noin 5 arkipäivää ei taida ihan pitää paikkansa. Viime viikolla sain vastauksen 15 päivää vanhaan viestiini.
Itse korjasin tämä pätkimisen sillä että pakkasin kamat laatikoihin ja palautin elisashopittiin koko roskan, ja sen jälkeen astelin kerrosta ylemmäs dna:lle ja otin sieltä vastaavan..

No nopeudessa ei saunalahdelle pärjää mutta ei oo pätkiny kertaakaa ja saimpahan ne muutamat avoimet portitkin mitä tarvitsin.
Käyttäjätaso 3
Näköjään myös pakettihukkaa ilmenee nyt, esim. Funetia pingatessa 2% paketeista katoaa.  Ennen ei kadonnut mitään (korkeintaan tyyliin yksi paketti 10000;sta).

Eikö mitenkään voitaisi palata siihen elokuun softaversioon siksi aikaa, että NSN saa lelunsa toimimaan?  Kun ongelmat ovat kestäneet jo useamman viikon, en jaksa uskoa, että mitään pikaista läpimurtoa olisi odotettavissa.  Päivä päivältä vain heikkenee tilanne.
Outoa on toiminta. Samasta lokaatiosta Speedtestillä seuraavat tulokset 3G:
Saunalahti: DL 1-2 M / UL 4 M
Elisa: DL 10 M / UL 4 M

Mikähän juttu tämä on? Aiemmin samat nopeudet...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
biterror kirjoitti:
En oikein usko että olisivat perjantain ja lauantain välisenä yönä pistäneet uusia tukiasemia pystyyn tänne keskelle ei mitään..  Tai toivon niin.

Niinpä: tämän edelleen jatkuvan vikatilanteen - vai liekö jo uusi - tänään ilmennyt piirre on dl-nopeuden romahtaminen. Puoli vuotta on dl ollut tasaisesti 50+ ja nyt yht' äkkiä 5-6 megaa. Saas nähdä, mitä huominen tuo tullessaan...
Käyttäjätaso 3
En oikein usko että olisivat perjantain ja lauantain välisenä yönä pistäneet uusia tukiasemia pystyyn tänne keskelle ei mitään..  Tai toivon niin.

Osallistu keskusteluun