Kysymys

Jatkuva pätkiminen!



Näytä ensimmäinen kirjoitus

161 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Juu meil 16600 alueella alkoi tänään, vkl meni hyvin.... Josta kerroin toisessa linkissä, mut heti alkoi pätkimään ja modeemi aina jumiin asti 😕
Jaa onhan täällä muutkin raportoimassa palanneista ongelmista. Niin myös täällä palasi tuo 4G pätkiminen.
Käyttäjätaso 1
kyllä, kyllä, tänään on taas ollut aivan pirusti pätkimistä, hetken pystyy käyttämään ja kohta taas signaali katoaa ...
Käyttäjätaso 3
16:33 - 17:04 pätki täällä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Muistakaahan sitten pari seuraava yötä http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/Mobiililaajakaistapalveluiden-huoltokatko-lyhyit%C3%A4-katkoksia/m-p/399325#U399325
Olen itse ollut asiakaspalveluun yhteydessä jatkuvasta pätkimisestä ja sain vain geneerisen vastauksen missä harmiteltiin kun liittymä on pätkinyt. Luulen, että saunalahden / elisan ongelmat mobiililiittymissä johtyvat heidän käyttämästään NAT tekniikasta.

Odotankin tässä nyt, että saan oikean valokuidun, että voin irtisanoa tämän mobiililajakaistan kun vaikuttaa että saunalahtea ei yksinkertaisesti kiinnosta korjata ongelmia. Viimeisen kahden päivän aikana nyt 16 katkoa, vaikka mitään vikoja ei pitäisi olla päällä. SIgnaali on 5/5 mutta data vain lopettaa aina kulkemisen. Tämä satunnainen pätkiminen rajoittaa netin käyttömukavuutta huomattavasti.
Käyttäjätaso 1
rlame kirjoitti:
Olen itse ollut asiakaspalveluun yhteydessä jatkuvasta pätkimisestä ja sain vain geneerisen vastauksen missä harmiteltiin kun liittymä on pätkinyt. Luulen, että saunalahden / elisan ongelmat mobiililiittymissä johtyvat heidän käyttämästään NAT tekniikasta.

Odotankin tässä nyt, että saan oikean valokuidun, että voin irtisanoa tämän mobiililajakaistan kun vaikuttaa että saunalahtea ei yksinkertaisesti kiinnosta korjata ongelmia. Viimeisen kahden päivän aikana nyt 16 katkoa, vaikka mitään vikoja ei pitäisi olla päällä. SIgnaali on 5/5 mutta data vain lopettaa aina kulkemisen. Tämä satunnainen pätkiminen rajoittaa netin käyttömukavuutta huomattavasti.

No hetki sitten oli yhteys täälläkin poikki. Signaali on myös 4-5 palkin välillä mutta nettiin ei aina pääse.
Käyttäjätaso 1
Onko se tuo valokuitukaan aivan ongelmaton? Ei viitsisi kahdesta päällekkäisestä toiminnostakaan maksaa samanaikaisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Romppu kirjoitti:
Onko se tuo valokuitukaan aivan ongelmaton? Ei viitsisi kahdesta päällekkäisestä toiminnostakaan maksaa samanaikaisesti.

Onko tämä edes kysymys? Yleensä kiinteä on paljonkin parempi kuin mobiili. Toki vikoja kiinteässäkin voi olla, kuten hidastuva nopeus, mutta niitä on hyvä selvittää operaattorin kanssa. Luulen, että operaattoria kiinnostaa kiinteän kaistan asiakas joka maksaa palvelustaan ja on oletettua, että myös saa palvelua lupauksien muodossa. Toki kiinteässäkin on vaihteluvälit, mutta miniminopeus on selvästi korkeampi kuin mobiilin 0.4 Mbps.

Lisäksi halpa dataaminen on muutenkin historiaa, ainakin Elisan verkossa, kun Mobiililaajakaista 3G nousi 12,90 € hinnasta 14,90 € hintaan. Olen huono matemaatikko, joten en uskalla laskea korotusprosenttia ikävä kyllä Big smile
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Korotusprosentti on 15,5 %
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
PasiS kirjoitti:
Korotusprosentti on 15,5 %

Kiitos.

Aika suuri luku, vaikka nostomäärä on pari euroa.

Mutta jos sillä saa jatkuvan pätkimisen loppumaan, niin sehän olisi korotuksensa arvoinen. Harmi vain, että käytännössä hinnankorotuksella ei ole parantavaa vaikutusta palveluun - ainakaan lyhyellä aikavälillä. Ottaen huomioon myös sen, että liikkeellä on vielä vanhanhintaisia dataliittymiä, joista ei niin vain korotusta peritä.

Mutta ehdottomasti kysyjän kannattaa harkita vaihtoehtoja, koska niitäkin vielä on.
Juu hyvin pätkii. Välillä pitää käyttää lentotilassa että palautuu. Nyt myös uutena ominaisuutena luuri ja tabletti näyttää saunalahden tilalla 244-21.

Osallistu keskusteluun