Kysymys

Jatkuva pätkiminen!


Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Eli eilen alkoi mobiililaajakaistan jatkuva pätkiminen. Onko kentien Helsinki-Vartioharjussa jotain vikaa linjoissa? Alkaa vitsit olla vähissä! Häiriökartan mukaan ei mitään vikaa.

161 kommenttia

Juu hyvin pätkii. Välillä pitää käyttää lentotilassa että palautuu. Nyt myös uutena ominaisuutena luuri ja tabletti näyttää saunalahden tilalla 244-21.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
PasiS kirjoitti:
Korotusprosentti on 15,5 %

Kiitos.

Aika suuri luku, vaikka nostomäärä on pari euroa.

Mutta jos sillä saa jatkuvan pätkimisen loppumaan, niin sehän olisi korotuksensa arvoinen. Harmi vain, että käytännössä hinnankorotuksella ei ole parantavaa vaikutusta palveluun - ainakaan lyhyellä aikavälillä. Ottaen huomioon myös sen, että liikkeellä on vielä vanhanhintaisia dataliittymiä, joista ei niin vain korotusta peritä.

Mutta ehdottomasti kysyjän kannattaa harkita vaihtoehtoja, koska niitäkin vielä on.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Korotusprosentti on 15,5 %
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Romppu kirjoitti:
Onko se tuo valokuitukaan aivan ongelmaton? Ei viitsisi kahdesta päällekkäisestä toiminnostakaan maksaa samanaikaisesti.

Onko tämä edes kysymys? Yleensä kiinteä on paljonkin parempi kuin mobiili. Toki vikoja kiinteässäkin voi olla, kuten hidastuva nopeus, mutta niitä on hyvä selvittää operaattorin kanssa. Luulen, että operaattoria kiinnostaa kiinteän kaistan asiakas joka maksaa palvelustaan ja on oletettua, että myös saa palvelua lupauksien muodossa. Toki kiinteässäkin on vaihteluvälit, mutta miniminopeus on selvästi korkeampi kuin mobiilin 0.4 Mbps.

Lisäksi halpa dataaminen on muutenkin historiaa, ainakin Elisan verkossa, kun Mobiililaajakaista 3G nousi 12,90 € hinnasta 14,90 € hintaan. Olen huono matemaatikko, joten en uskalla laskea korotusprosenttia ikävä kyllä Big smile
Käyttäjätaso 1
Onko se tuo valokuitukaan aivan ongelmaton? Ei viitsisi kahdesta päällekkäisestä toiminnostakaan maksaa samanaikaisesti.
Käyttäjätaso 1
rlame kirjoitti:
Olen itse ollut asiakaspalveluun yhteydessä jatkuvasta pätkimisestä ja sain vain geneerisen vastauksen missä harmiteltiin kun liittymä on pätkinyt. Luulen, että saunalahden / elisan ongelmat mobiililiittymissä johtyvat heidän käyttämästään NAT tekniikasta.

Odotankin tässä nyt, että saan oikean valokuidun, että voin irtisanoa tämän mobiililajakaistan kun vaikuttaa että saunalahtea ei yksinkertaisesti kiinnosta korjata ongelmia. Viimeisen kahden päivän aikana nyt 16 katkoa, vaikka mitään vikoja ei pitäisi olla päällä. SIgnaali on 5/5 mutta data vain lopettaa aina kulkemisen. Tämä satunnainen pätkiminen rajoittaa netin käyttömukavuutta huomattavasti.

No hetki sitten oli yhteys täälläkin poikki. Signaali on myös 4-5 palkin välillä mutta nettiin ei aina pääse.
Olen itse ollut asiakaspalveluun yhteydessä jatkuvasta pätkimisestä ja sain vain geneerisen vastauksen missä harmiteltiin kun liittymä on pätkinyt. Luulen, että saunalahden / elisan ongelmat mobiililiittymissä johtyvat heidän käyttämästään NAT tekniikasta.

Odotankin tässä nyt, että saan oikean valokuidun, että voin irtisanoa tämän mobiililajakaistan kun vaikuttaa että saunalahtea ei yksinkertaisesti kiinnosta korjata ongelmia. Viimeisen kahden päivän aikana nyt 16 katkoa, vaikka mitään vikoja ei pitäisi olla päällä. SIgnaali on 5/5 mutta data vain lopettaa aina kulkemisen. Tämä satunnainen pätkiminen rajoittaa netin käyttömukavuutta huomattavasti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Muistakaahan sitten pari seuraava yötä http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/Mobiililaajakaistapalveluiden-huoltokatko-lyhyit%C3%A4-katkoksia/m-p/399325#U399325
Käyttäjätaso 3
16:33 - 17:04 pätki täällä.
Käyttäjätaso 1
kyllä, kyllä, tänään on taas ollut aivan pirusti pätkimistä, hetken pystyy käyttämään ja kohta taas signaali katoaa ...
Jaa onhan täällä muutkin raportoimassa palanneista ongelmista. Niin myös täällä palasi tuo 4G pätkiminen.
Käyttäjätaso 2
Juu meil 16600 alueella alkoi tänään, vkl meni hyvin.... Josta kerroin toisessa linkissä, mut heti alkoi pätkimään ja modeemi aina jumiin asti 😕
vieläkin on joutunut modeemia buuttailee.
Käyttäjätaso 1
Tälläisellä menolla mennään taas .. :smileycry:

2014-10-04 08:09:41 Varoitus Ei signaaleja.

2014-10-04 07:42:04 Varoitus Ei signaaleja.

2014-10-04 05:07:35 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-04 04:38:39 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-04 03:30:57 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-04 01:17:57 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-04 00:52:59 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-04 00:28:39 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-03 22:59:55 Varoitus Ei signaaleja.2014-10-03 22:36:03 Varoitus Ei signaaleja.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
maverick kirjoitti:
Silloin harvoin kun pääse läpi,ovat asiallisia kun käy läpi syytä miksi asiasta reklamoidaan.Usein tulee reklamoitua datasiirtoa koskeviin vikoihin ja ongelmiin jotka nykyään yleistyneet aivan liikaa.Liikaa käyttäjia ja rajallinen kapasiteetti ?? !!!

Juuri näin. Kun ostat 150 Mbps -laajakaistan mobiilina, luuletko, että sellainen toteutuu sinulle saman tien? Ei, sillä ideana onkin tässä rahastaa: tuo mainittu teoreettinen maksiminopeus on tukiaseman kokonaiskapasiteetti alueella :D

Saa olla aika hyvä tuuri jos tuosta kokonaiskapasiteetista riittää 150 Mbps kahdelle...

Mutta näinhän tämä menee, kun 3G menee tukkoon, tuodaan 4G tukkoon saatavaksi. Mutta ei hätää, pian on jo 5G ja taas ongelma ratkeaa hetkeksi. Kiinteässä yleensä kapasiteetti ei riipu käyttäjämääristä paitsi kamossa, mutta sielläkin kyllä segmentit ovat yleensä järkeviä ja siihen nähden paremmat kapasiteetit.
Juuri, kun olin tätä lukemassa yhteys katkesi.:(

Buutti auttoi sentään.
Käyttäjätaso 2
Silloin harvoin kun pääse läpi,ovat asiallisia kun käy läpi syytä miksi asiasta reklamoidaan.Usein tulee reklamoitua datasiirtoa koskeviin vikoihin ja ongelmiin jotka nykyään yleistyneet aivan liikaa.Liikaa käyttäjia ja rajallinen kapasiteetti ?? !!!
Käyttäjätaso 1
Välillä kiitosta asiakaspalvelulle, vastasivat nopeasti puheluun ja lupasivat toimittaa takuuna uuden reitittimen, nyt toivotaan että ongelmat jäävät tuohon huaweihin. :smileygrin:
Käyttäjätaso 2
Mikään dataliittymän käyttäminen ei pääse ilman ongelmia ja se aina ottaa päähän kun pitäisi tehdä jotain hyvin tärkeää työtä jossa tarvitaan nopeita yhteyksiä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Lainaan sopimusehtojen kohtaa 5.2.

Viestintäpalveluille ei voida taata keskeytyksetöntä toimivuutta, sillä palveluiden luonteeseen kuuluvat ajoittain
ilmenevät tilapäiset katkokset ja häiriöt. Viestintäpalvelu ei ole virheellinen, jos se keskeytyksistä huolimatta toimii siten,
kuten vastaava viestintäpalvelu yleensäkin. Palveluiden toiminnallisuudessa voi esiintyä katvealueita ja paikallista
tai tilapäistä tietoliikenteen katkeamista tai hidastumista,joka voi johtua esimerkiksi radiotekniikasta, tiedonsiirrosta,
viestintäverkkojen ominaispiirteistä, kuormituksesta tai haittaliikenteestä. Viestien välittäminen ja tietoliikenteen
suodatus tai rajoittaminen voi tilapäisesti epäonnistua.
Palveluissa ja niihin liittyvissä ohjelmistoissa voi esiintyä vähäisiä teknisiä puutteita, jotka eivät olennaisesti vaikuta
palveluiden tai ohjelmistojen käyttämiseen. Myös internet saattaa aiheuttaa palveluiden ja laitteiden toimivuudessa
puutteita. Saunalahti ei voi taata, että kaikki asiakkaan päätelaitteen sisältämät ominaisuudet ovat käytettävissä
teleyrityksen viestintäverkossa.
Käyttäjätaso 3
Ja katko yöllä kello 01:03:24.
Käyttäjätaso 1
papparainen kirjoitti:
Kokeile tätä.
sl.asiakaspalvelu@saunalahti.com


Kiitos!. 

Pitää taas aukaista uusi vikailmoitus, ei tämä 4G super & Huawei b593s setti toimi vieläkään, nyt kuukausi takana tätä pätkimistä. Nyt taas koko illan ollut tappelua  ... alan olemaan aika väsynyt tähän!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
-Kari kirjoitti:
Mihin osoitteeseen laitoin sähköpostia?
Oma Saunalahti sivun kautta kun laittaa asiakaspalveluun viestiä, niin eivät enää aikoihin ole vastanneet ..:smileycry:

Kokeile tätä.

sl.asiakaspalvelu@saunalahti.com
Käyttäjätaso 1
Sydeemi kirjoitti:
papparainen kirjoitti:

Juu vähän näinhän tuo on. Minä kyllä laitoin ihan erikseen hyvitysvaatimuksen  Oma Saunalahden kautta enkä vain pelkkää vikailmoitusta.

Vastausta sai kyllä reilun viikon odottaa ja oli tietysti pelkkää liirumlaarumia , mutta kun vastasin siihen ISOILLA KIRJAIMILLA , niin siihen vastaus tuli tunnissa ja oli kannaltani myönteinen.

Siis sitkeys kyllä yleensä palkitaan. ;)

Eilen laitoin sähköpostilla hyvitysvaatimuksen syyskuun kk-maksusta. Vastasivat äsken hyvittävänsä seuraavalla laskulla.:)


Mihin osoitteeseen laitoin sähköpostia?

Oma Saunalahti sivun kautta kun laittaa asiakaspalveluun viestiä, niin eivät enää aikoihin ole vastanneet ..:smileycry:
Käyttäjätaso 1
Meidän alueella tehdään 2G-verkolle huoltoa. Näin tiedotteen mukaan. Hetki sitten meni pimeäksi hetkeksi eli klo 13:53 putosi verkosta kokonaan. Nousi sitten kyllä nopeasti ylös. Reititin on pakotettu 4G verkkoon, joten ei tuon kait pitäisi vaikuttaa?

Osallistu keskusteluun