Vastattu

Julkinen IP

  • 3 helmikuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 498 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
elikkä julkinen ip tilattu 2 päivää sitten, mutta huawei b593 reititin ei yhdistä internet4 apn osoitteeseen.

herjaa tälläistä vikakoodia:

A problem has occurred in the communication between your router and the network.

Code: 0X00060021 - OPTION_UNSUBSCRIBED

Details:This ESM cause is sent when the UE requests a service option for which it has no subscription.

joskus toimi muistaakseni mokkulan kans ku sai poistettua kaikki muut apn profiilit mut tästä reitittimestä ei saa pois default apn profiilia niin voiko siinä olla syy miks ei toimi vai jokin muu?

jos joku fiksumpi tähän sais jonkun ratkasun niin olen kiitollinen!

ainii ja vielä yks toinen juttu, mulla on 4G super tässä ja väitätte kovasti että mun alueella toimii 4G. mut ei toimi ku vaan 3G... että oisko jo aika sponssata uus purkki tänne suuntaan winkwink...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 3 helmikuu 2017, 13:44

Hei Ville.H ja tervetuloa Palstalle!

No ompas harmillinen ongelma. Joskus tuollainen herja saattaa tulla, mikäli APN -profiilissa on valittuna ipv4/ipv6. Tarkistatko tuon kohdan vielä, ja vaihdat profiilin tarvittaessa pelkkään ipv4:n. Jos edelleen sama herja jatkuu, laita meille yv http://elisa.fi/palstatiimi niin katsotaan vielä tarkemmin liittymän tilaa.

Onko 4G toiminut aina heikonlaisesti alueella? Voit laittaa myös osoitetietojasi meille yksityisviestillä, niin katsotaan olisiko sinne jo aikataulutettuja parannuksia tulossa. Tarvittaessa sitten laitetaan myös verkonsuunnittelutiimille parannuspyyntöä. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei Ville.H ja tervetuloa Palstalle!

No ompas harmillinen ongelma. Joskus tuollainen herja saattaa tulla, mikäli APN -profiilissa on valittuna ipv4/ipv6. Tarkistatko tuon kohdan vielä, ja vaihdat profiilin tarvittaessa pelkkään ipv4:n. Jos edelleen sama herja jatkuu, laita meille yv http://elisa.fi/palstatiimi niin katsotaan vielä tarkemmin liittymän tilaa.

Onko 4G toiminut aina heikonlaisesti alueella? Voit laittaa myös osoitetietojasi meille yksityisviestillä, niin katsotaan olisiko sinne jo aikataulutettuja parannuksia tulossa. Tarvittaessa sitten laitetaan myös verkonsuunnittelutiimille parannuspyyntöä. 🙂
okei, no tähän väliin tyhmä kysymys. mistä mä saan selville käyttääkö se apn profiili ipv4/ipv6? reititin asetukset vai ite windowsin asetukset..? apn profiiliin voin vaan muokata profiilin nimen ja soittonumeron...
Käyttäjätaso 2
Tästä linkistä löytyy ohjeet mobiilireitittimen hallintaan pääsemiseen ja profiilitietojen tarkistamiseen. https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/ipv6-osoitteet/

Osallistu keskusteluun