Kysymys

Julkinen IP toimii vain 3G-verkossa

  • 7 lokakuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 1152 katselukerrat

Voisitteko laittaa vikailmoitusta tekniselle puolelle eteenpäin, että julkisen IP:n tilanneena uudella kotimokkulallani B715 julkinen IP toimii vain kun laittaa 3G only -verkon päälle (Cell ID eli tukiaseman tunniste 1730420).

Jos laitat 1800MHz 4G:n (Cell ID 630790) tai 800MHz (Cell ID 630787) laite saa vain natatun IP (alueelta 100.64.0.0/10) ja kotimokkulaan kytkettyjen laitteiden hostname päättyy *nat.elisa-mobile.fi.

Vika näyttäisi olevan väärin konffatussa tukiasemassa, sillä tiedän toisen asiakkaan jolla on täsmälleen sama laite (myöskin sama firmware) sekä liittymä ja hänellä toimii.

Kotimokkulan asetukset on kaikki käyty läpi (mm. internet4 APN-profiili on käytössä), joten vika ei ole tässä päässä, laitteen uudelleenkäynnistelyllä IP vaihtuu mutta pysyy natattuna.

Kiitos!

3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Tämä onkin meillä käsittelyssä ja selvittelyssä, mutta ilman muuta jos jollain muilla tulee vinkkejä asiaan liittyen niin kaikki vinkit ovat tervetulleita 🙂
Minä olen kanssa tuskaillut viikon reitittimen kanssa, kun elisalta lopettivat 3g mobiilidata liittymän ja vaihtoivat sen 4g liittymäksi. Hommasin julkisen ip:nkin, kun arvasin ettei se liittymä muuten toimi. Meillä käytetään liittymää pääasiallisesti etävalvontaan erillisellä kameravalvonta app:lla. Nyt ei sitten mitenkään tahdo saada yhteyttä läpi normaalien kameraservereiden osoitteella. Yhden laitteen sain ottamaan yhteyden kameraserverille, kun otin erillisen DDNS osoitteen käyttöön. Kohta menee hermot ja vaihtuu liittymä sellaiseen, jossa ei tarvii tapella tuon NAT:in ja erillisen julkisen ip:n kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minä olen kanssa tuskaillut viikon reitittimen kanssa, kun elisalta lopettivat 3g mobiilidata liittymän ja vaihtoivat sen 4g liittymäksi. Hommasin julkisen ip:nkin, kun arvasin ettei se liittymä muuten toimi. Meillä käytetään liittymää pääasiallisesti etävalvontaan erillisellä kameravalvonta app:lla. Nyt ei sitten mitenkään tahdo saada yhteyttä läpi normaalien kameraservereiden osoitteella. Yhden laitteen sain ottamaan yhteyden kameraserverille, kun otin erillisen DDNS osoitteen käyttöön. Kohta menee hermot ja vaihtuu liittymä sellaiseen, jossa ei tarvii tapella tuon NAT:in ja erillisen julkisen ip:n kanssa.
Laitatko liittymän puhelinnumeron tai asiakasnumerosi profiiliin sille varattuun paikkaan niin vilkaistaan että liittymän puolella kaikki on kunnossa?

Osallistu keskusteluun