kiero firma

  • 15 tammikuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 692 katselukerrat

olenko ainoa turkulainen joka kärsii elisan kieroiluista? kyllä myydään kaikkia super 4g+ nettejä mutta kun eivät toimi 🙂 tunru pahalta vaihtaa dna pois. onko mahd olla maksamatta kuukauden vanhasta liittymästä laskua? ei hirveemmin tohtisi kun ei toimi mikkään. Meinaan ku on kaikki 100mb netit mutta ei pysty yhtä youtube videota katsomaan 360p laadulla.. kiero firma.. myyvät olematonta..

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Tervetuloa OmaYhteisöön @akiuru!

Jos tilaat operaattorilta liittymän, on sinulla tähän myös maksuvelvollisuus.

Tilanteen selvittämistä voisi helpottaa se, että kertoisit, minkälaisesta liittymästä on kyse. Jos käytät pelkkää mobililaajakaistaa, kerro mitä mobiilireitintä käytät.

Mobiililaajakaistassa teoreettinen maksiminopeus on vain teoreettinen. Käytännössä sopimuksen mukainen miniminopeus on 5Mbit/s. Todelliseen nopeuteen vaikuttaa mm. maaston muodot, suuret rakennukset, oman asuinrakennuksen materiaalit ikkunoista lähtien, oma sijainti tukiasemaan nähden sekä käyttäjämäärät tukiasemalla (= ruuhka).

Voisit tehdä speedtestillä vähän nopeustestejä eri kellonaikoina eri päivinä ja raportoida niiden tuloksia tänne.

Jos kyseessä on pelkkä mobiililaajakaista, voisit kurkata reitittimen asetuksista löytyisikö sieltä SINR, RSRQ, RSRP ja RSSI -arvoja. Mikäli löytyy, kerro nuo arvot myös tänne.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Voit aina palata takaisin DNA:lle, tervetuloa!

Ilmaa myyvät kaikki mobiilioperaattorit ja Elisalla on Turussa joko huono verkko tai liian paljon käyttäjiä... tai vähän kapasiteettia... Minulla on kotona kiinteä Elisalta 10M/10M €0 ja sitten dna:lla 1M/1M 4G 4 Gt EU-datalla, muu käytön mukaan €6,90 kk. Turha maksaa ilmasta...

Tuohonkin itkin tarjouksen numeronsiirrolla eli ei tule heti 12,90 eurosta 6,90 millään. Tarjottiin ensin 9,90 ja vasta numeronsiirrolla tarjouskoneesta löytyi parempaa hintaa.

Toimiiko tämä liittymä esim. Kupittaalla ja Raisiossa yhtä huonosti? Oletko yrittänyt saattaa vian Elisan tietoon ja onko asiaa tutkittu liittymätasolla? Kokeile olla yhteydessä.

Nyt soi Nick Skitz - Bazaar (Original Mix).

Mukavaa illan jatkoa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Yllättävän monet (ei tekniikkaa) tuntevat. Eivät tee / näe mitään eroa mobiilin ja kiinteän netin suhteen. Katsotaan vain hintaa ja mainostettua (teoreettista) ja nopeutta ja ihmitellään sitten kun ei päästä lähellekkään tai ruuhkassa alkaa Netflixit pätkiä.

Joska Matti/Maija Meikeläisä eivät nopeuden / hitauden takana olevat seikat kiinnosta. Pitäisi jollain tavalla kieltää teoreettisilla maksiminopeuksilla myynti ja velvoittaa myyjä selittämään nämä erot. Jos ei silti mene perille, niin ei sille mitään mahda. Tyhmien ostosten tekemistä ei voi estää, mutta mitä hyötyä on sitten jälkikäteen niistä valitaa ja vaatia rahoja takaisin ?!



T: Tuokki

Osallistu keskusteluun