Vastattu

Kolmatta päivää...

  • 3 joulukuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 545 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vektoriikka 3 joulukuu 2019, 11:38

 


Hei @SEJM ja tervetuloa OmaYhteisöön! Onpas nyt ikävän alhaista nopeutta :frowning2:  Nyt kannattaisi kyllä olla yhteydessä asiakaspalveluun kuten @LeonM mainitsikin että esimerkiksi soittamalla tai toki meille voi myös laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin päästään ratkomaan tilannetta!

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Olettavasti kolmas päivä viestissäsi viittaa tuohon kuvan yhden (1) Megabitin sekuntinopeudella tapahtuvaan latausnopeuteen. Jos sopimuksesi kuvauksessa mainostetaan yli 5 Mbit/s nopeuksia niin, onhan tuo tavattoman hidas sovittuun nähden. 

 

Jos tilanne on ollut liki pysyvä näiden kolmen päivän ajan, voitanee olettaa, että alueesi mastoissa on tapahtunut jotakin. Näpyttelisin teletoimijalle vikailmoituksen tai jopa soittaisin heille. Neljän tunnin tarkastelujakson aikana latausnopeuden tason tulisi pysyä 5 Mbit/s tasolla tai enemmän. Sopimusehdot eivät tällä hetkellä edes lupaa niitä markkinoituja 50M/150M/300M/600M -latausnopeuksia. Alaraja 4G/LTE-verkossa on aina se 5 Mbit/s. Kuluttajana toki toivoisin vaikka lainsäädännöllä pakotettuna muutosta tuollaiseen löperöön sopimusehtoiluun.

 

Jk. Liittymänopeuksien alarajoja ei taideta sittenkään määritellä sopimusehdoissa. Aasiakas hyväksyy allekirjoituksellaan sopimusehdot ja luvatun palvelutason. Tiedä sitten, millainen kansanliike vaadittaisiin, jotta tuota 5 Mbit/s alarajanopeutta saataisiin hilattua nopeammaksi. Pelkkä muutos nettisivustolla tai paperilla tuskin muuttaisi tilannetta lainkaan, koska se vaatisi muutoksia televerkon tekniikassa. 

Ainoa muutos olisi, että määräaikaisia Viihde tms. sopimuksia saisi helpommin poikki ennen aikojaan, koska teletoimija ei kaikissa tilanteissa kykenisi tarjoamaan edes luvattua minimipalvelutasoa. 

Käyttäjätaso 2

 


Hei @SEJM ja tervetuloa OmaYhteisöön! Onpas nyt ikävän alhaista nopeutta :frowning2:  Nyt kannattaisi kyllä olla yhteydessä asiakaspalveluun kuten @LeonM mainitsikin että esimerkiksi soittamalla tai toki meille voi myös laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin päästään ratkomaan tilannetta!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

 

 

Mikä 4G-laite käytössä ja missä päin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1


Hei @SEJM ja tervetuloa OmaYhteisöön! Onpas nyt ikävän alhaista nopeutta :frowning2:  Nyt kannattaisi kyllä olla yhteydessä asiakaspalveluun kuten @LeonM mainitsikin että esimerkiksi soittamalla tai toki meille voi myös laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin päästään ratkomaan tilannetta!

Mitä se asiakaspalvelu voi jos vain on huono yhteys (=kuuluvuus ilmeisesti tässä tapauksessa, koska nopeus on noin alhainen). Voidaan ohjeistaa, että siirrä modeemia ja/tai hanki ulkoannenni. Mutta siihen se sitten (yleensä) jaakin. Ei mikään operaattori laita yhden asiakkaan takia jonnekkin uutta tukiasemmaa. Eikä uuden laitta ole aina teknisesti mahdollistakaan. Suosittelen selvittämään, että onko jonkinlainen kiinteä yhteys saatavilla (VDLS, Kaapeli tai kuitu /FTTH tai FTTB). 

 

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun