Laatumittari riesamittari

  • 15 tammikuu 2017
  • 13 kommenttia
  • 1068 katselukerrat

Asensin Elisa Laatumittarin Elisan myyntipuheiden jälkeen. Laatumittari kyselee jatkuvasti Huawei-reitittimen käyttäjätunnusta ja salasanaa, eikä hyväksy salasanaa, vaikka se on oikea. Kysely pomppaa ruudulle 200 krt päivässä. V...aaa.
Samaa asiaa kysytty palstalla aiemminkin, vastaukset vajaita ja epäammattimaisia.

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No ohhoh! Ootko sitä koittanut uudelleen asentaa? Selvitellään 🙂
Tuli tosiaan sähköpostissa pyyntönä tuon asennus että saisivat palautetta verkon toiminnasta, mutta tekee itsellä aivan samaa ja teki viimeksikin kun oli koneeseen asennettuna, jonka jälkeen tehty puhdas käyttöjärjestelmän asennus. Ihan sama tunkeeko siihen langattoman verkon salasanan tai hallintapaneelin, aina kyselee uudelleen. Ei auta uudelleenasentelut.

E5186, Windows 10 Pro 64-bit, verkkopiuhalla kiinni.

Ollut myös näemmä aiemmin ongelmaa ilman sen kummempia ratkaisuja: https://palsta.elisa.fi/mobiililaajakaistat-8/laatumittari-501772

Ei sinällään haittaa, koska periaatteessa antaa vain automaattista palautetta operaattorille, mutta kuvittelisin olevan tarpeellista dataa palveluiden parantamiseen.
Sama vika täällä, löytyikö ratkaisu vai pitääkö vain poistaa koko ohjelma kokonaan? Minulla Win 10 Pro 64 bittisenä.

Täytyy sanoa, että kyllä on uskomattoman surkeaa ohjelmointiosaamista Elisalla ja välinpitämättömyyttä bugien korjaamisessa, ei näköjään millään mitään väliä. Tätäkin asiaa on valitettu jo ties kuinka monta kuukautta tai peräti vuotta. Poistakaa edes roskaohjelman latauslinkki jos ette viitsi ohjelmaa korjata,
Tälläisten roskaohjelmien kanssa tappeleminen kuluttaa ihmisten kallista aikaa ja hermoja. 😠
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Sama vika täällä, löytyikö ratkaisu vai pitääkö vain poistaa koko ohjelma kokonaan? Minulla Win 10 Pro 64 bittisenä.

Täytyy sanoa, että kyllä on uskomattoman surkeaa ohjelmointiosaamista Elisalla ja välinpitämättömyyttä bugien korjaamisessa, ei näköjään millään mitään väliä. Tätäkin asiaa on valitettu jo ties kuinka monta kuukautta tai peräti vuotta. Poistakaa edes roskaohjelman latauslinkki jos ette viitsi ohjelmaa korjata,
Tälläisten roskaohjelmien kanssa tappeleminen kuluttaa ihmisten kallista aikaa ja hermoja. :@


Oliko sulla kyseessä myös että laatumittari kysyy tunnusta ja salasanaa yhä uudelleen? Ja onko lataus tehty tätä kautta alunperin: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/laatumittari/#asennus ?
Sama vika täällä, löytyikö ratkaisu vai pitääkö vain poistaa koko ohjelma kokonaan? Minulla Win 10 Pro 64 bittisenä.

Täytyy sanoa, että kyllä on uskomattoman surkeaa ohjelmointiosaamista Elisalla ja välinpitämättömyyttä bugien korjaamisessa, ei näköjään millään mitään väliä. Tätäkin asiaa on valitettu jo ties kuinka monta kuukautta tai peräti vuotta. Poistakaa edes roskaohjelman latauslinkki jos ette viitsi ohjelmaa korjata,
Tälläisten roskaohjelmien kanssa tappeleminen kuluttaa ihmisten kallista aikaa ja hermoja. :@


Oliko sulla kyseessä myös että laatumittari kysyy tunnusta ja salasanaa yhä uudelleen? Ja onko lataus tehty tätä kautta alunperin: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiililaajakaista/ohje/laatumittari/#asennus ?


Siis joo molempiin kysymyksiin.

Tällä hetkellä 50M nimellinen yhteys täällä Kemiönsaarella on jatkuvasti hidas, pääasiassa alle 5M latausnopeus, mutta sitten jos nousee 10M asti. Espoossa samat laitteistot ja nopeus lähellä 20M. Ajattelin että laatumittari auttaisi jotakin mutta sehän aiheuttaa vain lisää ongelmia.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Laitatko carro yksityisviestillä tarkan osoitteen niin selvitellään asiaa?:) Jos nopeus jää alle luvatun minimin niin tarvittaessa tehdään vikailmoitusta eteenpäin.
Pian tämän keskustelun jälkeen minulle soitettiin Elisalta. Soittaja ilmoitti, että tälle alueelle on tulossa parannuksia ja nopeuteni pitäisi nousta samalle tasolle kuin Espoossa. Soittajan mukaan minulla olisi oikeus korvaukseen huonosta nopeudesta, joka on jo Elisankin taholta tiedossa.
Asensin Laatumittarin, mutta eipä aukea sovellus. Vilahtaa vain "käynnistäessä" ja häviää.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Asensin Laatumittarin, mutta eipä aukea sovellus. Vilahtaa vain "käynnistäessä" ja häviää.

Vaikuttaapa kummalta. Mikä puhelin sinulla on käytössä, ja onhan sen järjestelmäpäivitykset ajan tasalla?
Asensin Laatumittarin, mutta eipä aukea sovellus. Vilahtaa vain "käynnistäessä" ja häviää.

Vaikuttaapa kummalta. Mikä puhelin sinulla on käytössä, ja onhan sen järjestelmäpäivitykset ajan tasalla?


Asensin ohjelman tietokoneelle
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Asensin Laatumittarin, mutta eipä aukea sovellus. Vilahtaa vain "käynnistäessä" ja häviää.

Vaikuttaapa kummalta. Mikä puhelin sinulla on käytössä, ja onhan sen järjestelmäpäivitykset ajan tasalla?


Asensin ohjelman tietokoneelle


Ahaa, oliko kyseessä Windows -kone vai Mac? Onko tuon laitteen käyttöjärjestelmät/muut päivitykset ajan tasalla? Mitään vikaa ei mittarin kanssa käynnissä ole, joten nyt en suorilta uskalla arvailla syytä miksi se noin temppuilee. Onnistuuko kokeilla koko asennus vielä uudelleen?
Kaikki päivitykset ovat ajan tasalla. Ohjelma on asennettu kolmesti, ei tule näkyviin mitään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kaikki päivitykset ovat ajan tasalla. Ohjelma on asennettu kolmesti, ei tule näkyviin mitään.

Okei, voitaisiin tutkia tätä tarkemmin yksityisviestien http://elisa.fi/palstatiimi puolella. Jätetään sitten tarvittaessa vikailmoitusta selvitykseen. 🙂

Osallistu keskusteluun