Vastattu

Linja päälle VÄLITTÖMÄSTI



Näytä ensimmäinen kirjoitus

38 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sekavammaksi vaan menee, vaikka nyt on kai yritetty jo vähän ongelmavyyhteä selittää meillekin.
Mutta; mikä sun ongelma siis on? Miksi ihmeessä et pura sitä kiinteän yhteyden sopimusta, jos se ei toimi? Ei kai kukaan halua maksaa toimimattomasta palvelusta? Tai en ainakaan ennen sinua ole tällaisesta tapauksesta.
Mikä siinä kiinteässä on vikana? Oletko ilmoittanut siitä vikailmoituksen? Vähän virheellistä kai sanoa, että sitä on 3kk yritetty selvittää, kun teksteistäsi ymmärsin, että sitä on 3kk sitten yritetty selvittää. Ja nyt uudestaan.
Sinuna hoitaisin nyt vaan tuon asian, enkä keuhkoaisi epäoleellisia ympäriinsä. Hoida liittymä kuntoon, tai irtisano se. Sitten kun se asia on selvitetty, sen jälkeen voit valitella ympäriinsä Elisan menettelytavoista ja muista. Nyt keskittyisin vaan hoitamaan tuon tilanteen, jos siellä kerta rahaa palaa koko ajan, ja ulosottokin jo uhkaa. Järki käteen nyt vaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
AK11 sanoi:
"Sopimus purkautuu, kun palveluntarjoaja ei kykene sitä toimittamaan ja kaiken lisäksi huijaa ja tekee muuta jota tässä nyt ei sen enempää, sano sinä mitä tahansa."

Eihän se nyt oikeasti todellakaan näin mene! Kai sen nyt itsekin ymmärrät. Tuolla periaatteella minäkin joutuisin maksamaan kaikista vanhoista liittymistäni ym. mitkä eivät ole enää edes käytössä.

P.S. Vanhat liittymäni eivät ole enää käytössä, koska minä olen ne irtisanonut. Ajattelin selventää, ihan varmuudeksi vielä.
Piampi kirjoitti:
Sekavammaksi vaan menee, vaikka nyt on kai yritetty jo vähän ongelmavyyhteä selittää meillekin.
Mutta; mikä sun ongelma siis on? Miksi ihmeessä et pura sitä kiinteän yhteyden sopimusta, jos se ei toimi? Ei kai kukaan halua maksaa toimimattomasta palvelusta? Tai en ainakaan ennen sinua ole tällaisesta tapauksesta.
Mikä siinä kiinteässä on vikana? Oletko ilmoittanut siitä vikailmoituksen? Vähän virheellistä kai sanoa, että sitä on 3kk yritetty selvittää, kun teksteistäsi ymmärsin, että sitä on 3kk sitten yritetty selvittää. Ja nyt uudestaan.
Sinuna hoitaisin nyt vaan tuon asian, enkä keuhkoaisi epäoleellisia ympäriinsä. Hoida liittymä kuntoon, tai irtisano se. Sitten kun se asia on selvitetty, sen jälkeen voit valitella ympäriinsä Elisan menettelytavoista ja muista. Nyt keskittyisin vaan hoitamaan tuon tilanteen, jos siellä kerta rahaa palaa koko ajan, ja ulosottolain jo uhkaa. Järki käteen nyt vaan.
Ei minulla ole sitä liittymää enää, vaikka Elisan asiakaspalvelu ei asiaa kai tajuakaan. Minulla on ihan uusi liittymä, jonka tilasin korvaavaksi ja se on katkaistu.

Aiempi liittymä on kuitenkin edelleen selvittämättä loppuun asti, koka asiakaspalvelu valehteli minulle, eikä suostu selvittämään sitä. Tässä lienee se salalitito, eivät halua myöntää virhettään. harmi vain, että asentaja jo lipsautti sen.
Piampi kirjoitti:
AK11 sanoi:
"Sopimus purkautuu, kun palveluntarjoaja ei kykene sitä toimittamaan ja kaiken lisäksi huijaa ja tekee muuta jota tässä nyt ei sen enempää, sano sinä mitä tahansa."

Eihän se nyt oikeasti todellakaan näin mene! Kai sen nyt itsekin ymmärrät. Tuolla periaatteella minäkin joutuisin maksamaan kaikista vanhoista liittymistäni ym. mitkä eivät ole enää edes käytössä.

P.S. Vanhat liittymäni eivät ole enää käytössä, koska minä olen ne irtisanonut. Ajattelin selventää, ihan varmuudeksi vielä.
Onko tämä niitä elisalaisia vapaa-ajallaan trollaamassa?

Sinä siis kieltäydyt esim. Fortumin tai mikä sähköyhtiö onkaan, kun se maksaa korvauksia, jos sähköt on tarpeeksi kauan pois.

Ottaen huomioon, että minun adsl oli melkein vuoden viassa, se onkin jo iso asia.

Ja niin, lopeta se trollaaminen, mene muihin ketjuihin. Missä täällä on moderaattorit?
Piampi kirjoitti:
Järki käteen nyt vaan.

Onko se muuten käsityksessi järjestä, että maksat esim. minulle ensin mansikoista 10e kilo ja sitten lopuksi ilmasta 10e kilo?

Sen vielä sanon, että ymmärrän toki, .ettei ulkopuolinen tätä tajua varmaankaan, mutta ei tässä tarvitsisi mistään keskustellakaan, viesti on elisalle, sen palstahan tämä kuitenkin on.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos haluat osoittaa Elisalle viestin, kannattaa se lähettää Elisalle suoraan. Ei julkiselle keskustelupalstalle. Varsinkin, kun koko ajan hoet, ettei viestejäsi edes ole tarkoitettu muille kuin Elisalle. Ethän Iltalehteenkään ota yhteyttä Iltalehden keskustelupalstan kautta?

Mä rupean (kai) viimein saamaan jonkinlaisen kuvan ongelmistasi. Melkoisen määrän lauseita se tosin vaati. Tiedä sitten kumman ymmärryksessä vika. Mutta siis, korjaa jos olen väärässä, sinulla on siis ollut kiinteä yhteys, josta erinäisistä syistä jäänyt laskuja maksamatta. Olet viimein jossain vaiheessa irtisanonut (tai Elisa on) tuon yhteyden, koska se ei toiminut kuten piti. Ja sen jälkeenkin olet jättänyt yhä maksamatta ne rästiin jääneet laskut tästä kiinteästä liittymästä, vedoten palvelun toimimattomuuteen. Tämän jälkeen olet hankkinut itsellesi Elisalta uuden 3G-yhteyden. Yhteys toimi moitteetta niin kauan, kunnes Elisa sulki sen sinulla olevien maksamattomien (kiinteän yhteyden) laskujen takia.

Jos tämä oli nyt suurinpiirteiden edes lähellä tapahtumien kulkua, niin pidän edelleen käytöstäsi melko järjettömänä. Kaikki salaliittoteoriat voinet unohtaa jo viimeistään nyt. Kai ymmärrät, ettei jollain aspalla ole mitään käsitystä siitä, mitä luonasi käynyt asentaja sinulle on ohimennen sanonut. Aspassa nähdään ja tiedetään vain se, mitä asentaja raporttiinsa on kirjannut. Ja etkös itse sanonut, että alkuun Elisa oli katsonut yhteyden toimivan heidän puoleltaan oikein, ja vasta paljon myöhemmin oli käynyt asentaja uudestaan toteamassa, että yhteys ei (enää/sillä hetkellä?) ole kunnossa. Tässä välissä oli ilmeisesti 3kk aikaakin kulunut, joten vika on teoriassa voinut olla silloin jo toinenkin.

Oleelisinta tässä on nyt se, että turhaa sinun on itkeä missään _julkisilla_ keskustelupalstoilla enää tässä vaiheessa. Yhtä turhaa sinun on vikapäivystykseen soitella, jos yhteytesi toimi moitteetta niin kauan, kunnes se katkaistiin maksamattomien laskujen takia. Se mitä tässä voit tehdä, on tehdä Elisalle valitus niitä vanhoista laskuista ihan virallista reittiä pitkin. Toki se olisi ollut syytä tehdä silloin heti, kun ensimmäinen mielestäsi aiheeton lasku tuli. Ja mielellään ennen laskun eräpäivääkin vielä. Olet aika auttamatta jo myöhässä, mutta aina kannattaa yrittää.

Ja varaudu jo valmiiksi siihen, että tuon asian selvitys vie aikaa. Riippumatta siitä, mitä vaateita esittelet keskustelupalstoilla. Käy vaikka Ärrältä ostamassa joku nettiyhteys siksi aikaa, että Elisa saa annettua vastauksensa asiaa ensin tutkittuaan. Ja vaikka kuinka kokisit, että tässä vaiheessa sinun asiasi käsittely kuuluisi mennä kaikkien muiden asioiden edelle, niin ei sen kuulu.

Laadi siis koko tapahtumasarjasta oma versio vaikka paperille, ja lähetä Elisalle. Nyt jos vain soitat esim. aspaan, niin siellä todennäköisesti puheluusi vastaava henkilö näkee koneeltaan ainoastaan sinun tietosi, vanhat ja nykyiset sopimuksesi, laskusi ja sen ettet ole kaikkia laskujasi maksanut. Osa ilmeisesti jo perinässäkin, joka vaikeuttaa entisestään tilannetta. Tämän lisäksi siellä saattaa olla merkintä, että olet soitellut aiemminkin, mutta tuskin sen kummallisempaa selitystä. Sitten sinä käyt tälle aspalle keuhkoamaan Elisan valehtelusta ja salaliitoista toisen firman asentajan kanssa, ja kerrot että näiden takia "et tietenkään ole maksanut laskujasi" silloin kauan sitten. Ja nyt vaadit jopa Elisalta hyvitystä sen lisäksi, että avaavat uudestaan nettiyhteytesi. Ymmärtänet, että tämän puhelun seurauksena tietoihisi kirjoitetaan todennäköisesti vain pieni lisäys; "vaikea ja sekava tapaus".

Jos välttämättä nyt haluat juuri tämän Palstan kautta asioida jonkun elisalainen kanssa, mutta et halua ulkopuolisten siihen osallistuvan, niin lähetä yksityisviesti jollekin moderaattoreista. He ovat paikalla arkisin. Mutta paras tapaus olisi, että kirjaat sinun näkemyksesi asioiden kulusta valmiiksi, ja sillä sitten lähestyt jotakin tiettyä tahoa Elisalta. Ketään sellaista et näistä yleisistä palveluista saa kiinni, kuka voisi liittymäsi avata ilman, että ensin todistetusti olet maksanut kaikki rästissä olevat laskusi korkoineen, joten varaudu odottamaan.

Onnea yritykseesi, ja pitkää pinnaa! Kannattaa myös hiukan vähentää hyökkäävyyttä ja aggressiivisuutta ulosannissasi, sillä muista; se kenen kanssa puhut, ei ole tähän tilanteeseesi millään tapaa syyllinen.
Käyttäjätaso 4
Mä kun luulin, että mulla on lyhyt pinna...

Silti, niin monen firman kanssa kun on "yhteistyötä" ollut, aina on saanut kaikki sovittua. Mieluummin selvitän, maksan ja perin jälkikäteen kun kiukuttelen, uhoan enkä saa mitään aikaseksi.

On mullakin parhaillaan ongelmia 4G:n kanssa, lyhytpinnaisena ja ADSL:n vakauteen tottuneena oon jo päätökseni tehnyt; annetaan nyt vielä mahollisuus selvittää mikä tökkii, jos ei pelaa niin ei pelaa ja toimitaan sitten sen mukaan muttei mieleenkään tulis jättää laskuja maksamatta ennen kuin asia on sovittu ja sovittua saa, Elisa mun mielestä yks joustavimmista kenen kanssa oon tekemisissä ollu.

EDITTIÄ: Radiolinjahan tais olla aikanaan..?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Tarkistin tilannettasi tarkemmin. Laitatko mulle vaikka ykstyisviestillä yhteyspuhelinnumeros ja ajankohdan, milloin voitaisiin olla suhun yhteydessä, jotta saadaan tämä selvitettyä 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +1
    TeippiToni kirjoitti:

    On mullakin parhaillaan ongelmia 4G:n kanssa, lyhytpinnaisena ja ADSL:n vakauteen tottuneena oon jo päätökseni tehnyt; annetaan nyt vielä mahollisuus selvittää mikä tökkii, jos ei pelaa niin ei pelaa ja toimitaan sitten sen mukaan muttei mieleenkään tulis jättää laskuja maksamatta ennen kuin asia on sovittu ja sovittua saa, Elisa mun mielestä yks joustavimmista kenen kanssa oon tekemisissä ollu.

    En tajua miten porukka ei käsitä, että "hidas" vanha ADSLkin on vakaapi ja tasaisempi nopeudessa viiveissä, kun mikään mobiili"laaja"kaista. Mainosten uhreja ?

    T: Tuokki
    ^ se on varmaan monelle se hinta,,,, "halavalla kun saa"  🙂
    Käyttäjätaso 4
    Kyllä tuo epävakaus oli hyvin tiedossa ja kun se alkuun saatiin kunnolla pelaamaan niin riittävän hyvä se on. Mutta ei sen mun mielestä niinkään kuulu mennä, että pitää pari kertaa viikossa laittaa häiriöilmoitus, että yhteyden saa pidettyä yllä.

    Meinaan puoli viikkoa homma toimii 40/15 (50 yhteys) ja toiset puoli viikkoa hyvällä tuurilla 2/15, kunnes häiriöilmoituksen jälkeen taas mennään 40/15 muutama päivä.

    Ping on itseasiassa pysynyt kohtuu vakaana koko ajan ja on huonoimmillaankin täkäläistä ADSL:ää parempi. Ja kun yhteys pelaa niin ei mua haittaa vaikka nopeus välillä putoaiski vaikka 20/5 lukemiin mutta kun se jumahtaa lähes täysin. Se mulla siis ongelma, ei tietämättömyys ADSL vs. 4G.
    Tämä homma ratkesi, tiedoksi vielä kaikille uteliaille.

    Nyt sain lähelle erinomaista palvelua Elisalta.

    Ja yksi syy näihin kestäneisiin sekoiluihin voi olla se että hoisimme asiaa sähköpostein, jolloin nuo sekaantumiset ehkä luonnollisempia.

    Ps. Tässähän ei puhuttu sinällään 4g:n toiminnasta, kuten jtkut lopussa, mutta joo selvillä on ja ihan hyvin meni lopulta.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Hieno juttu! Se oli varmaan ne punaiset kirjaimet..

    Osallistu keskusteluun