Vastattu

Matkapuhelinverkko

  • 20 kesäkuu 2018
  • 9 kommenttia
  • 482 katselukerrat

Matkapuhelinverkko ei ole toiminut aamusta lähtien, puhelut ja viestit eivät tule läpi. Uudelleen käynnistys ei onnistu, enkä pysty soittamaan asiakaspalveluun. Kenelläkään samaa ongelmaa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi tuokki 21 kesäkuu 2018, 08:18


Puhelin sanoo myös "ei datasimiä" ja datakäyttö on maksimissa. Voiko tämä vaikuttaa ja nollaantuuko datakäyttä joskus?


Luulenpä että ongelma "syy" on nyt puhelimessä ja sen käyttöjärjestelmän (Anroid) asetuksista. Lähde siitä ja että nollaat datakäytön ja muuta datarajaa mahdollisimman suureksi. Rajan voineen myös poistaa käytöstä tai laittaa niin, että tulee vain rajotus, mutta yhteydet eivät katkea (vaikka raja ylitetty). Ei datasimmiä ilmoiuts vähän tässä hämää, mutta voi olla edellisen syyn takia tullut ilmoitus (joka on vähän huonosti käännetty > Suomeksi)

Älä anna hämä, että tässä puhutaan Nexus- puhelista. Tämä on kuitenkin yleistä tietoja kaikkien Anroid- pohjaisten laitteiden suhteen.

https://support.google.com/nexus/answer/2819524?hl=fi

T: Tuokki
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Puhelin myös ilmoittaa, että "Ei data-SIMiä"

En pysty kirjautumaan omaan elisaan, enkä soittamaan apua, palsta on ainut jossa voin pyytää apua tilanteeseen.
ps.

Miksi chat toimii vain jos on kirjautunut omaan elisaan? Asiakaspalveluchat täytyisi olla käytössä muillekin...mahdotonta saada elisalta apua tälläisissä tilanteissa...
Käyttäjätaso 3
Moikka Susanna00 ja tervetuloa Palstalle! Ikävä kuulla, että yhteyksien kanssa on ollut ongelmaa 😞 Nyt olisi hyvä tietää mistä alueesta / paikasta on kyse? Tarvittaessa voit pistää vaikka Facebookin kautta meille yksärillä viestiä, niin selvitellään tuota ongelmaa sitä kautta tarkemmin: http://m.me/elisasuomi 🙂
Nöykkiön-Pisan alueella.
Käyttäjätaso 7
Tarvittaessa voit pistää vaikka Facebookin kautta meille yksärillä viestiä, niin selvitellään tuota ongelmaa sitä kautta tarkemmin: http://m.me/elisasuomi :)

Ei Facebook ole mikään tietoturvallinen asiakaspalvelukanava ja entäs ne asiakkaat , joilla ei Facebook-tiliä ole eikä tule. Aika iso osa asiakkaistanne , joilla joskus se Facebook oli , ovat jo siitä luopuneet Zuckerbergin sekoilujen vuoksi.

Teillä on ihan omiakin asiakaspalvelukanavia , joten suositelkaa niitä eikä Facebookia.
Käyttäjätaso 3
Facebook on yksi kanava jossa palvellaan asiakkaita, toki jokainen voi valita itselleen sopivan tavan olla yhteydessä. Vaihtoehtoiset yteydenottokanavat löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/. Emme tokikaan odota tai oleta, että kaikki Facebookia käyttävät tai haluavat käyttää 🙂

Susanna00, kävin tuota Nöykkiö-Pisa -aluetta tarkistamassa, verkon puolesta kaikki kyllä näyttäisi normaalilta. Kuitinmäen suuntaan näyttäisi olevan paikallinen verkkohäiriö jota ollaan jo korjaamassa. Kannattaa testata vianrajausmielessä korttia vielä johonkin toiseen puhelimeen, löytyykö verkko tällöin. Oletko tehnyt jotain päivityksiä puhelimelle / mitä puhelinta käytät?
Käyttäjätaso 7
Facebook on yksi kanava jossa palvellaan asiakkaita, toki jokainen voi valita itselleen sopivan tavan olla yhteydessä. Vaihtoehtoiset yteydenottokanavat löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/. Emme tokikaan odota tai oleta, että kaikki Facebookia käyttävät tai haluavat käyttää 🙂

Minä olen kyllä tietoinen asiasta , mutta suositelkaa sitten AINA niitä muitakin eikä vain Facebookia , varsinkin kun ette edes aina tiedä onko asiakkaalla Facebook-tiliä.
Facebook on yksi kanava jossa palvellaan asiakkaita, toki jokainen voi valita itselleen sopivan tavan olla yhteydessä. Vaihtoehtoiset yteydenottokanavat löytyvät täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/. Emme tokikaan odota tai oleta, että kaikki Facebookia käyttävät tai haluavat käyttää 🙂

Susanna00, kävin tuota Nöykkiö-Pisa -aluetta tarkistamassa, verkon puolesta kaikki kyllä näyttäisi normaalilta. Kuitinmäen suuntaan näyttäisi olevan paikallinen verkkohäiriö jota ollaan jo korjaamassa. Kannattaa testata vianrajausmielessä korttia vielä johonkin toiseen puhelimeen, löytyykö verkko tällöin. Oletko tehnyt jotain päivityksiä puhelimelle / mitä puhelinta käytät?


Minulla ei ole toista puhelinta, siksi en pysty teille soittamaankaan. En ole tehnyt päivityksiä, aamulla herätessäni verkkoa vain ei ollut. Käytän One plus 1.

Puhelin sanoo myös "ei datasimiä" ja datakäyttö on maksimissa. Voiko tämä vaikuttaa ja nollaantuuko datakäyttä joskus?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Puhelin sanoo myös "ei datasimiä" ja datakäyttö on maksimissa. Voiko tämä vaikuttaa ja nollaantuuko datakäyttä joskus?


Luulenpä että ongelma "syy" on nyt puhelimessä ja sen käyttöjärjestelmän (Anroid) asetuksista. Lähde siitä ja että nollaat datakäytön ja muuta datarajaa mahdollisimman suureksi. Rajan voineen myös poistaa käytöstä tai laittaa niin, että tulee vain rajotus, mutta yhteydet eivät katkea (vaikka raja ylitetty). Ei datasimmiä ilmoiuts vähän tässä hämää, mutta voi olla edellisen syyn takia tullut ilmoitus (joka on vähän huonosti käännetty > Suomeksi)

Älä anna hämä, että tässä puhutaan Nexus- puhelista. Tämä on kuitenkin yleistä tietoja kaikkien Anroid- pohjaisten laitteiden suhteen.

https://support.google.com/nexus/answer/2819524?hl=fi

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun