Vastattu

Mitä on tämä

  • 30 tammikuu 2018
  • 2 kommenttia
  • 310 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
On nyt tässä muutaman viikon aikana tullut aika merkittävä asia huomattua.
Nimittäin elisan 4G super 100 Mbit:n netti toimii hitaammin kun joku DNA:n 3g 10 Mbit:n netti.
saisinko tähän vastauksen että miksi on näin?
Huom elisan netti on langallisesti kiinni ja Dna on langattomasti.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 30 tammikuu 2018, 15:30

Hei Tabbe, ja tervetuloa Palstalle!

Syitä voi olla monia, mutta usein kyseessä on joko huono kuuluvuus osoitteessa, taikka liittymän käyttämän tukiaseman ruuhkautuminen.

Mobiiliverkon tekninen tuki voi kommentoida asiaa tarkemmin, heidät tavoittaa numerosta 010 190240 (pvm / mpm), tai lähettämällä viestin OmaElisan "asiakaspalvelu"-välilehden kautta. Ennen yhteydenottoa kannattaa selvittää asiakas / liittymänumero valmiiksi, sekä tieto siitä, missä liittymää käytetään (tarkka osoite), ja millä laitteella.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mobiililaajakaistassa maksat 5Mbit/s nopeudesta. Kaikki sen yli menevä nopeus on vain plussaa. Tämä pätee kaikkiin operaattoreihin.

Toimiiko Elisan liittymä jatkuvasti hitaasti vai rajoittuuko ongelma joihinkin tiettyihin kellonaikoihin? Mikäli yhteysnopeus on jatkuvasti alhainen, voi kyseessä olla joko katvealue tai tukiaseman vikatilanne. Mikäli ongelma ilmenee esimerkiksi vain iltaisin, voi kyseessä olla ruuhka. Mitä enemmän käyttäjiä tukiasemalla on samaan aikaan, sitä hitaampi yhteys kaikilla.

Mikä mobiilireititin sinulla on käytössä Elisan liittymällä? Oletko esim. kokeillut resetoida tuota mobiilireititintä?

Mobiililaajakaistassa yhteyden nopeuteen sekä laatuun vaikuttavat mm. maaston muodot, talon rakenteet ikkunoista lähtien, oma sijainti tukiasemaan nähden ja tukiaseman/solun käyttäjämäärät -> ruuhka.

DNA:n 3G -verkossa voi alueellasi olla vähemmän käyttäjiä kuin Elisan 4G -verkossa ja tästä syystä DNA:n yhteydellä saa parempia nopeuksia.

Kannattaa laittaa oma asiakasnumero henkilökohtaisiin tietoihin täällä Palstalla. Näin Palstatiimi pääsee myös tutkimaan tilannetta tarkemmin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Tabbe, ja tervetuloa Palstalle!

Syitä voi olla monia, mutta usein kyseessä on joko huono kuuluvuus osoitteessa, taikka liittymän käyttämän tukiaseman ruuhkautuminen.

Mobiiliverkon tekninen tuki voi kommentoida asiaa tarkemmin, heidät tavoittaa numerosta 010 190240 (pvm / mpm), tai lähettämällä viestin OmaElisan "asiakaspalvelu"-välilehden kautta. Ennen yhteydenottoa kannattaa selvittää asiakas / liittymänumero valmiiksi, sekä tieto siitä, missä liittymää käytetään (tarkka osoite), ja millä laitteella.

Osallistu keskusteluun