Vastattu

Miten tää voi olla niin hidas?

  • 3 syyskuu 2012
  • 10 kommenttia
  • 3904 katselukerrat

On se ***** kumma että saunalahden / elisan mobiililaajakaista voi olla niin *****n hidas.

Ollut Saunalahden asiakas 2006 saakka, ja ollut mobiililaajakaista niiten kautta melkeen siitä asti kun ne tuli ulos markkinoille, mutta ei ne ***** oo tullut yhtaa paremmeks.

Ja viime viikolla ne soitta ja markkinoi mulle 4G;tä ja sano että kyllä se tulee menemään paljon nopeampaa.. mutta *****!

Mulle on nytten 2 mobiililaajakaista saunalahden kautta, Nopsa (3G) ja tää 4G ja 3 eri tikkua..

En huomaa yhtää eroa jos laitan ton 4G tikun sisälle ja meen Mobile Partnerin kautta Saunalahti 4G, Elisa tai norm. Saunalahti. 

Tää on yhtä *****n hidas kun toi mun "Nopsa", ja on siinäkin nimi "Nopsa" kun on hidas kun etana.

Hyvällä tuurilla voin pitää radioa netin kautta, mutta ei sitäkään aina voi, vaikka tolla 4G;llä koittaa.

Jos haen jotain netistä niin se lataa n. 15-25kb/s, melkeen yhtä nopeeta kun joskus 1999 kun mulla oli se iki vanha modeemi. Ja asun 4km Turun keskusta, niin en asu missää korvessa.

Ja kun soittaa asiakaspalveluun niin ne sanoo että ei ne löydä mitää häiriöö.. mulla on 2 läppäriä ja 1 pöytäkone ja koikeillut jokaiseen niin ne ei voi syyttä että koneessa on vikaa.

Kumma kun se tyttö sano "Kyllä tää 4G tule olemaan ainakin tuplasti nopeampi kun sun Nopsa" Mutta ***** käteen, yhtä hidas..

*****n *****.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 31 joulukuu 2012, 21:40

Mobiiliverkolla on teoreettisesti mahdollista saavuttaa 21M-nopeus. Tämä vaatii sitä, kun ihmiset ovat nukkumassa eivätkä jaksa jauhaa puhelimeen kavereilleen. Alueen nörtit ovat baarissa ja sinä olet tukiaseman ainoa käyttäjä. Tällöin irtoaa 21M kyllä. Tosin, käytännössä näin ruuhkattomia tukiasemia ei ole millään operaattorilla. 21M onkin teoreettinen nopeus mitä HSPA+:lla mahdollista saada. Kun itse kukin lukee ne pikkupräntit mobiililiittymää tilatessa, siellä kyllä sanotaan nopeuksien vaihtelusta, ja jos ei - olisit käynyt Specsaversilla.

 

Sen verran pitää vielä tarkentaa, että jos nopeus on jatkuvaan alle 0.4M, sinulla on oikeus purkaa sopimus. Helpoiten varmaan onnistuu tekemällä vikailmoitus. Vikapalvelun todetessa vian, se antaa sopimuksen purkuluvan.

 

Asiakaspalveluun vian raportoiminen on muuten sama asia kuin työpaikan tietokonevian raportoiminen siivojalle. Siivoja ei osaa koneita korjata. Asiakaspalvelu taas ei puolestaan ole koulutettu vastaanottamaan häiriöilmoituksia. Lisäksi asiakaspalvelussa ei ole mitään keinoja tarkistaa onko esim. tukiasemasi ruuhkainen. Vikapalvelussa löytyy keino jos toinenkin vianselvitykseen ja -rajaukseen. Kannattaa siis pyytää yhdistämistä vikapalveluun, jos ei aspa sitä ehdota. Usein asiakas sanoo, että "antaa olla", jolloin aspa ei ehdota välttämättä vikapalvelua.
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

tässä on Saunalahden 4G..

[img]http//www.speedtest.net/result/2157499002.png%5B/IMG%5D%5B/URL%5D]http://www.speedtest.net/result/2157499002.png
Käyttäjätaso 5
Sittenpä kannattaa pyrkiä irtisanomaan 4G sopimus. Ei sitä kannata maksaa sellaisesta. Puhelinmyyjien suhteen kannattaa olla aina skeptinen. En ikinä tee sopimuksia puhelimessa - ja kriteeri on se että alueella on oikea LTE-verkko ilman NATia - sittenpä saatan harkita.
Käyttäjätaso 3
Jesse4321 kirjoitti:

tässä on Saunalahden 4G..

[img]http//www.speedtest.net/result/2157499002.png%5B/IMG%5D%5B/URL%5D]http://www.speedtest.net/result/2157499002.png


Näyttää GSM-yhteydeltä jolla tikku luultavasti toimiikin. Vihreä ledi palaa eikä sininen/syaani?

Tässä vähän aikaa sitte testailin eräässä kerrostaloasunnossa(1.kerros) MLK:ta niin sain sellaisia 50kt/s latausnopeuksia olohuoneessa. Kävelin keittiöön joka on toisella puolen rakennuksen sivua niin lataus nopeus pomppasi 400kt/s pysyvästi. Tiesin myös että tukiasema oli samassa suunnassa noin kilometrin päässä. Tämän tarinan pointti on että sisätiloissa on suuria eroja radiotaajuuksilla pelaavan yhteyden kanssa. Betoni kun blokkaa äärimmäisen hyvin korkeataajuuksisia radioaaltoja niin tikun sijainnilla sisätiloissa ja ympäristön esteillä on suuri merkitys toiminnalle vaikka oltaisiin keskellä parasta kuuluvuusaluetta.
Käyttäjätaso 4
Joo näinhän se on. Liittymiä myydään kuuluvuuskarttojen perusteella, mutta kuuluvuuteen vaikuttaa niin moni seikka, että todellinen kuuluvuus selviää valitettavasti vasta yhteyttä testaillessa. Sopimuksen voi aina purkaa, mikäli kyseessä on esim. katveinen sijainti.
Käyttäjätaso 5
Tuo signaalien vaimentuminen on nykyaikaisissa rakennuksissa suurempi ongelma kuin ennen. Rakenteissa käytetään enemmän rautaa, ettei jopa tavan GSM tahdo kuulua. Tietty yhteys voi toimia paremmin ikkunan edessä, mutta ikkunalasitkin tehdään niin lämpöä eristäviksi, että ne samalla vaimentavat signaalit tehokkaasti.

Sittenpä ne myös homehtuu nopeasti... (siis ne nykyrakennukset kun on tiukat rakennusmääräykset ja tiiviit neukkukuutiot)  Asia selvä ja itse en välitä asiasta kuin asiasta alkaa vääntämään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ai......MITKÄ tai mikä homehtuu....?? ??

Singaalit ikkunanlasit vai rakenteissa olevat raudat.....:smileycool: noilla ei taida olla sen kuuluisan v-karvan vertaa homehtumisen kanssa tekemistä.

Tuo mainintaisi olla tässä yhteydessä pienen pieni vipaus tao turha maininta, et ilmeisesti tiedä mikä homehduttaa nykyisiä rakenteita jos niihin yrität viitata.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Aloittaja on siinä oikeassa että saunan/elisan mobiililaajakaista on niin v:n hidas kaikista hienoista tutkimuksista ja valheellisia, mielikuvia luomasta mainonnasta huolimatta, mutta niin se taitaa olla muillakin operaattoreilla.

Paikka ja käyttäjämäärä suurin tekijä.

Joku satsaa suuriin asutuskeskuksiin eli kuorii kerman päältä minimi kustannuksin, toinen sekä sinne että pienemmillekkin paikkakunnille.

Vertailla kannattaa ennen kuin menee tekemään kaikista tyhmimmän asian tällä rintamalla että tekee silmät ummessa 24 kk sopimuksen josta et sitten pääse irti kuin maksamalla.

Minä olen odotellut vasta pari vuotta että Elisa edes hiemankaan satsaisi siihen lisääntyneen kysynnän aikaansaamaan käyttäjien määrään ja lisääntyneeseen datan käyttöön..... mutta ei ei ja ei.

Eikä taida paljon kiinnostaakkaan kun kauppa käy muutenkin ja huulesta vedettäviä riittää.

Sitä vastoin Sonera on satsannut ainakin tällä pienellä maaseutukaupungin alueella tuon kahden vuoden aikana sen verran että nopeudet on nousseet lähes nollatasolta yli 5 megan eikä mun tikku juuri enempää antaistaan mutta tuo nopeus riittää minulle.

Tämäkään liittymä ei ole sidoksissa määräaikaan, mobiilissa en sitä mene tekemään, taitaa ikä loppua ennen kuin mobiili pelaa luotettavasti.

Itselläni Saunan mobiililiittymän nopeus oli aluksi yli 3 megaa eli lähes sen mitä senhetkinen tikku mahdollisti mutta sitten se romahti tasolle DL 0,08-0,36

Onneksi en tehnyt määräaikaista kun kaukaa viisaana hankin oman nettitikun ja olin oikeassa, valitettavasti.

Pitempään en jaksanut odottaa vaikka uusi kokeilu tyytyväisyystakuulla sekä 3G että DC-verkkoa 4G tikulla testasin niinpä tuo 3G oli hitusen parantunut 2 vuoden aikana ollen nyt keskinäärin DL 0,50 ja 4G hieman parempi mutta ei sekään yli 1 megaa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Hinnoitteluhan mobiililiittymät tekee niin houkutteleviksi. Kun juostaan hinnan perässä, niin verkot ruuhkautuvat siellä eniten missä olisi muutakin tekniikkaa saatavilla (xdsl, kaapeli, valokuitu).

Kertakaikkiaan, kyllä minä voin maksaa niinkin tärkeästä palvelusta kuin toimiva nettiyhteys sen 30 eur/kk. Mobiili on sitten tätä kotiyhteyttä täydentävä palvelu, joka on kyllä tarpeen ja erittäin hyödyllinen (useimmiten) palvelu.
Käyttäjätaso 5
Hyvää syyskuun alkua sinne myös, optio.

Kimppikoo, niin on se jännä miten ihmiset valittaa siitä, ettei enää saakaan sitä yli 21 mbps yhteyttä mobiilissa, kun ennen sai ja sit vedetään mukaan kauheat salaliittoteoriat siitä miten kaikki paha on just tarkoituksella häntä varten kohdistettu ja paras tapa on muka alkaa käräjöidä, eikä hyväksytä sitä että tekniikassa on rajoituksensa. No mutta, jokanen tyylillänsä. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mobiiliverkolla on teoreettisesti mahdollista saavuttaa 21M-nopeus. Tämä vaatii sitä, kun ihmiset ovat nukkumassa eivätkä jaksa jauhaa puhelimeen kavereilleen. Alueen nörtit ovat baarissa ja sinä olet tukiaseman ainoa käyttäjä. Tällöin irtoaa 21M kyllä. Tosin, käytännössä näin ruuhkattomia tukiasemia ei ole millään operaattorilla. 21M onkin teoreettinen nopeus mitä HSPA+:lla mahdollista saada. Kun itse kukin lukee ne pikkupräntit mobiililiittymää tilatessa, siellä kyllä sanotaan nopeuksien vaihtelusta, ja jos ei - olisit käynyt Specsaversilla.

 

Sen verran pitää vielä tarkentaa, että jos nopeus on jatkuvaan alle 0.4M, sinulla on oikeus purkaa sopimus. Helpoiten varmaan onnistuu tekemällä vikailmoitus. Vikapalvelun todetessa vian, se antaa sopimuksen purkuluvan.

 

Asiakaspalveluun vian raportoiminen on muuten sama asia kuin työpaikan tietokonevian raportoiminen siivojalle. Siivoja ei osaa koneita korjata. Asiakaspalvelu taas ei puolestaan ole koulutettu vastaanottamaan häiriöilmoituksia. Lisäksi asiakaspalvelussa ei ole mitään keinoja tarkistaa onko esim. tukiasemasi ruuhkainen. Vikapalvelussa löytyy keino jos toinenkin vianselvitykseen ja -rajaukseen. Kannattaa siis pyytää yhdistämistä vikapalveluun, jos ei aspa sitä ehdota. Usein asiakas sanoo, että "antaa olla", jolloin aspa ei ehdota välttämättä vikapalvelua.

Osallistu keskusteluun