Kysymys

Mobiili-laajakaista ja asiakaspalvelu

  • 24 helmikuu 2009
  • 27 kommenttia
  • 989 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Saunalahti nettitikku mobiili-laajakaista yhteysnopeus asiakaspalvelu

Tervehdys!

:'(  😢 Olen kärsinyt Saunalahden mobiili-laajakaistan ongelmista joulusta lähtien. Olen ollut yhteydessä vikailmoituksiin ja asiakaspalveluun, mutta en ole saanut vastauksia, eikä ongelma ole ratkennut. Ongelmahan siis on, että yhteysnopeus on vain kolmasosa luvatusta ja netti toimii ylipäätään erittäin heikosti.

Edelleenkään en ole saanut vastauksia alla oleviin kysymyksiin:
1. Milloin verkko alkaa toimimaan kunnolla???
2. Hyvittääkö Saunalahti nämä kolme toimimatonta kuukautta???
3. Miten voin irtisanoa tämän liittymän???

Sattuiko minulle ammattitaidoton asiakaspalveluhenkilö, vai onko tämä todella Saunalahden asiakaspalvelua????

Laitan asiakaspalvelun kanssa käymäni kirjeenvaihdon liitteeksi, niin jokainen voi itse arvioida asiakaspalvelun tasoa ja ylipäätään sitä, kannattaako ottaa saunalahdelta mobiili-laajakaistaa.

Olen itse ollut yli kuusi vuotta Saunalahden tyytyväinen asiakas, mutta tämän casen takia joudun vaihtamaan operaattoria.

Toivoisin myös, että joku asiakaspalvelun esimies vastaisi minulle alla esittämiini kysymyksiin.

Timo Nieminen
thn100@suomi24.fi

HUOM! Alla oleva on kirjeen vaihtoa.

Terve!

Minulla on Saunalahden 1M mobiililaajakaista, joka on toiminut joulusta lähtien huonosti. Yhteysnopeus on vain kolmasosa luvatusta ja ilmoitus sivua ei voida juuri nyt näyttää tulee vähän väliä. Ongelmia on erityisesti päivä- ja ilta-aikaan. Aamuyöllä yhteys toimii hyvin, mutta silloin siitä ei ole juuri hyötyä. (Lähetin myös saman asian vikailmoituslomakkeella, mutta pituuden takia en liittänyt tähän)

Nopeustesti: 21.1.2009 viiden mittauksen keskiarvo 460kbit/s 22.1.2009
viiden mittauksen keskiarvo 342kbit/s 23.1.2009 kymmenen mittauksen
keskiarvo 289 kbit/s

Terve!

Lisäystä vielä ongelman kuvaukseen. Yhteys ongelma näyttää olevan pahimmillaan perjantai, lauantai ja sunnuntai-iltana. Netin käyttäminen on niin hankalaa, että tulee mieleen puhelinmodeeminajat.

Sivun hakemiseen menee lähes poikkeuksetta puoli minuuttia ja joka viides kerta näyttöön tulee niin viheliäinen teksti: "Internet Explorer ei voi näyttää WWW-sivua..." Eli selaaminen on vähän kuin tukan repimistä tukasta.

Nostin liittymän nopeutta 512:sta 1megaan, mutta sillä ei ole ollut merkitystä. Ongelma oli jo ennen nopeuden muutosta. Nyt se vaan näkyy niin räikeästi, että aktivoiduin reklamoimaan.

Kun hommasin tämän matkanetin, niin alussa liittymässä oli aivan samat ongelmat, mutta ne ratkesivat. Alkuvaikeuksien jälkeen yhteys toimi useita kuukausia moitteetta. Toivottavasti ongelma ratkeaa pian.

Ystävällisin terveisin

Timo Niemien

Hei,

Kiitos palautteestanne.

Elisan 3G-radioverkko on ajoittain ruuhkautunut suuresta datasiirtokäytöstä, joka näkyy asiakkaalle merkittävänä datasiirtonopeuden laskuna ja aiheuttaa merkittäviä alueellisia eroja datanopeuksissa. Elisa on tietoinen ongelmasta ja tarjotakseen hyvän palvelutason jatkossa kaikille asiakkailleen, Elisa on käynnistänyt tarvittavat toimenpiteet tilanteen parantamiseksi.

Ystävällisin terveisin,

Saunalahti käyttötuki

PARI VIIKKOA ODOTTELUA JA INNOSTUIN  KYSELEMÄÄN AIKATAULUJA JA MISSÄ YLI PÄÄTÄÄN MENNÄÄN.

> Lähetetty: 8. helmikuuta 2009 15:45
> Vastaanottaja: 'kuuluvuuskyselyt@saunalahti.com'
> Aihe: VL: GPRS-nopeusongelma (TN:107111977)

Terve!

Nyt kun jo pidemmän aikaa yhteysnopeudet ovat olleet 385kbit/s ja tällä hetkellä näyttää siltä, että Elisa saattaa jopa rajoittaa nopeuden siihen ohjelmallisesti, niin en haluaisi maksaa 1M nopeudesta.

Nyt kun Saunalahti ei pysty tarjoamaan nopeudeksi kun 385 kbit/s ja muutoinkin erittäin tahmean / ongelmallisen yhteyden, niin sehän varmasti huomioidaan laskutuksessa ja toivoisin, että se tapahtuu takautuvasti.

Ongelmahan alkoi näkymää joulun jälkeen, jonka jälkeen on pahentunut kokoajan.

Ystävällisin terveisin

Timo Nieminen

EI VASTAUSTA YLI KAHTEEN VIIKKOON

> Terve!
>
> Ilmeisesti vastaaminen on unohtunut epähuomiossa. Olin reilun viikon
> ulkomailla ja edelleen on nopeus vain 296 kbit/s.
>
> Voitteko vastata alla olevaan viestiin.
>
> T:Nieminen

>
>> Terve!
> >
> >En ilmeisesti ilmaissut itseäni riittävän selvästi. En siis halua
> >laskea nopeutta, vaan haluan, että internet-yhteyteni toimii kunnolla.
>> Nyt se ei toimi, eikä ole toiminut kuukauteen. Vika ei ole omissa
>> laitteissani, vaan Saunalahdessa / Elisan verkossa.
>>
>>
>>
>> Toivomukseni tai siis vaatimukseni on, että Saunalahti ei laskuttaisi
>> palvelusta, jota se ei voi tai kykene toimittamaan. Koska en saa
>> tilaamaani palvelua, niin en meinaa tyhjästä maksaakaan.
>>
>> Toinen toivomukseni on, että Ilmoittaisitte aikataulun, jossa ongelma
>> korjaantuu. Jos siinä menee pitkään, niin haluaisin irtisanoa koko
>> sopimuksen. Työskentelen netin välityksellä ja kun se ei toimi, niin
>> hermot menee. Jos tilanne ei korjaannu nopeasti, niin ei ole muuta
>> vaihtoehtoa, kun vaihtaa operaattoria.
>>
>> Anteeksi kärkevä kielenkäyttöni, mutta esimerkiksi juuri nyt on hermo
>> piukalla, kun laskujen maksu verkkopankissa ei onnistu. Netti miettii
>> minuutti tolkulla ja lopputulos on: "sivua ei voida näyttää".
>>
>> Ei niin ystävällisin terveisin
>>
>> Timo Nieminen

VIIKKO LISÄÄ ODOTTELUA, NIIN TULEE VASTAUS, MUTTA EI ESITTÄMÄÄNI KYSYMYKSEEN.

Hei,
>
> Kiitos palautteestanne.
>
> Halutessanne voimme laskea datasopimuksenne nopeutta veloituksetta (1M
> -> 512), jolloin palvelusta veloitettava kuukausimaksukin pienenee.
>
> Ystävällisin terveisin,
>
> Saunalahti käyttötuki

> Terve!
>
> En ilmeisesti ilmaissut itseäni riittävän selvästi. En siis halua
> laskea nopeutta, vaan haluan, että internet-yhteyteni toimii kunnolla.
> Nyt se ei toimi, eikä ole toiminut kuukauteen. Vika ei ole omissa
> laitteissani, vaan Saunalahdessa / Elisan verkossa.

> Toivomukseni tai siis vaatimukseni on, että Saunalahti ei laskuttaisi
> palvelusta, jota se ei voi tai kykene toimittamaan. Koska en saa
> tilaamaani palvelua, niin en meinaa tyhjästä maksaakaan.
>
> Toinen toivomukseni on, että Ilmoittaisitte aikataulun, jossa ongelma
> korjaantuu. Jos siinä menee pitkään, niin haluaisin irtisanoa koko
> sopimuksen. Työskentelen netin välityksellä ja kun se ei toimi, niin
> hermot menee. Jos tilanne ei korjaannu nopeasti, niin ei ole muuta
> vaihtoehtoa, kun vaihtaa operaattoria.
>
> Anteeksi kärkevä kielenkäyttöni, mutta esimerkiksi juuri nyt on hermo
> piukalla, kun laskujen maksu verkkopankissa ei onnistu. Netti miettii
> minuutti tolkulla ja lopputulos on: "sivua ei voida näyttää".
>
> Ei niin ystävällisin terveisin
>
> Timo Nieminen
>
Hei,

kiitoksia vastauksistanne.

alla antamanne saavutetut yhteysnopeudet ovat kyllä nyt kovin normaaleja 3G -verkossa.

Meillä ei ole antaa tarkempaa tietoa aikatauluista datanopeuksien parantumisen suhteen.

Ystävällisin terveisin,

Saunalahti Käyttötuki

OVATKO TODELLA????

> Terve!
>
> Ilmeisesti vastaaminen on unohtunut epähuomiossa. Olin reilun viikon
> ulkomailla ja edelleen on nopeus vain 296 kbit/s.
>
> Voitteko vastata alla olevaan viestiin.
>
> T:Nieminen

14.2.2009
Terve!

Voitko laskea nopeuden samoin tein 385:n, koska yhteysnopeus on edelleen kokoajan alle 300kbit/s.

Nostetaan sitten takaisin, kunhan Elisa saa verkon kuntoon.

Terveisin

Timo Nieminen
EI VIELÄKÄÄN VASTAUSTA, EN TIEDÄ PITÄISIKÖ ODOTELLA VIELÄ TOINEN KUUKAUSI.

EDELLEENKÄÄN EN OLE SAANUT VASTAUSTA SEURAAVIIN ASIOIHIN:
1. Milloin verkko alkaa toimimaan kunnolla???
2. Hyvittääkö Saunalahti nämä kolme toimimatonta kuukautta???
3. Miten voin irtisanoa tämän liittymän???
4. Sattuiko minulle ammattitaidoton asiakaspalveluhenkilö, vai onko tämä todella Saunalahden asiakaspalvelua????
:'(  😢

27 kommenttia

Ota se tarjottu alempihintainen nopeus, tai hae toisen verkko-operaattorin prepaid ja kokeile sillä, että saatko niillä suuremman nopeuden. Jos vaihdat, etkä ole ainoa, niin siellä toisessa verkossa voi olla kohta yhtä kova ruuhka. 

Ihan turha asiakaspalvelun kanssa on vääntää asiaa sen enempää.

Mistä muuten tiedät niin varmasti, että vika ei ole omissa laitteissasi? Esim. päätelaitteesi antennin siijainnissa lähimpiin esteisiin verrattuna.


Ota se tarjottu alempihintainen nopeus, tai hae toisen verkko-operaattorin prepaid ja kokeile sillä, että saatko niillä suuremman nopeuden. Jos vaihdat, etkä ole ainoa, niin siellä toisessa verkossa voi olla kohta yhtä kova ruuhka. 

Ihan turha asiakaspalvelun kanssa on vääntää asiaa sen enempää.

Mistä muuten tiedät niin varmasti, että vika ei ole omissa laitteissasi? Esim. päätelaitteesi antennin siijainnissa lähimpiin esteisiin verrattuna.



Olen ainakin yrittänyt selvittää ongelmaa mahdollisimman perusteellisesti. Olen käyttänyt E180:n lisäksi modeemina myös SE C905i mallin kännykkää. Olen testaillut yhteyksiä kaikissa kahdessa huoneessani ja jopa parvekkeella. Olen kokeillut edellämainittuja juttuja myös toisella kannettavalla. Kokeilumielessä olen käyttänyt mobiililaajakaistaa myös Helsingin Vallilassa, jossa se on toiminut varsin mallikkaasti. Enkä kuitenkin tärkeimpänä perusteena on, että minulla on ollut mobiililaajakaista kohta vuoden ja se toimi alkuhankaluuksien jälkeen jouluun loppupuolelle asti ihan hyvin, eli toisin sanoen tahmaaminen alkoi jouluaaton jälkeen. Lisäksi on huomion arvoista, että ajoittain kun en saa nukuttua, niin surffailen myös aamuyöstä ja silloin yhteynopeudet ovat yli 900 kbit/sek. (viiden mittauksen keskiarvo 05.00-06.00 välillä viikon takaa oli 947 kbit/s ficoran ohjelmalla).  Voin olla väärässäkin, mutta  jos aamuyöstä netti toimii säännönmukaisesti hyvin, mutta iltapäivästä ei, niin tuskin omissa laitteissani on vikaa.
Kyseisen analyysin perusteella uskallan olettaa, että Saunalahti/Elisa eivät ole  osanneet varautua mini-läppäreiden ja sitä mukaa mobiililaajakaistojen lisääntymiseen, vaan nyt saamme kärsiä verkkojen resurssipulasta. Nyt kun ajoittain yhteysnopeus on tasan 385 kbit/sek koko päivän, niin uskalla jopa väittää, että Elisa rajoittaa nopeuksia ohjelmallisesti edes jonkinlaisten yhteyksien turvaamiseksi. Pidän myös vähän ihmeellisenä sitä, että saunalahden kuuluvuuskyselyt() pitää 385 kbit/s nopeutta tavanomaisena 1M:n littymälle.

Asun muuten Vantaalla Tikkurilan keskustassa, alle 500 metriä rautatieasemasta. Ainakin kuvittelisin, että näin keskeisellä paikalla pitäisi yhteyksien toimia.

Kiitos muuten vinkistä. Haen heti huomenna DNA:n ja Sonera:n Prepaid-kortit ja kokeilen, etten vaan menisi ojasta allikkoon.

T: Timppa


Ota se tarjottu alempihintainen nopeus, tai hae toisen verkko-operaattorin prepaid ja kokeile sillä, että saatko niillä suuremman nopeuden. Jos vaihdat, etkä ole ainoa, niin siellä toisessa verkossa voi olla kohta yhtä kova ruuhka. 



Lähetin asiakaspalveluun 14.2.2009 seuraavan viestin, mutta eipä sekään konsti ole auttanut. Eivät välitä edes vastata 😢

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Tini
Lähetetty: 14. helmikuuta 2009 15:28
Vastaanottaja: 'kuuluvuuskyselyt@saunalahti.com'
Aihe: VS: GPRS-nopeusongelma (TN:poistettu)

Terve!

Voitko laskea nopeuden samoin tein 385:n, koska yhteysnopeus on edelleen kokoajan alle 300kbit/s.

Nostetaan sitten takaisin, kunhan Elisa saa verkon kuntoon.

Terveisin

Timo Nieminen"

Vastaanottaja: 'kuuluvuuskyselyt@saunalahti.com'
Aihe: VS: GPRS-nopeusongelma (TN:poistettu)



Nopeudenlaskua koskevassa asiassa lienee parempi soittaa aspaan kuin mailata kuuluvuuskyselyihin, vaikka siellä on jo tuttu kaveri.

Kyseisen analyysin perusteella uskallan olettaa, että Saunalahti/Elisa eivät ole  osanneet varautua mini-läppäreiden ja sitä mukaa mobiililaajakaistojen lisääntymiseen, vaan nyt saamme kärsiä verkkojen resurssipulasta. Nyt kun ajoittain yhteysnopeus on tasan 385 kbit/sek koko päivän, niin uskalla jopa väittää, että Elisa rajoittaa nopeuksia ohjelmallisesti edes jonkinlaisten yhteyksien turvaamiseksi. Pidän myös vähän ihmeellisenä sitä, että saunalahden kuuluvuuskyselyt() pitää 385 kbit/s nopeutta tavanomaisena 1M:n littymälle.


Toisaalta, tuo 385 kbit/s olisi aika lähellä normaalin 3G-verkon maksiminopeutta, jos HSDPA:ta tai vastaavaa ei ole tuettuna verkon puolella (antennin siirtäminen vaikkapa asunnon toiselle puolelle voi auttaa vaihtamaan solua) tai päätelaitteessa. Varmaan on ruuhkaa verkossa ollut kovasti. Mä kuitenkin jotenkin ymmärrän, että ei lisäkapaa vältttämättä saa verkkoon muutamassa viikossa tehtyä, siinä kuluu enemmän kalenteriaikaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3


Kyseisen analyysin perusteella uskallan olettaa, että Saunalahti/Elisa eivät ole  osanneet varautua mini-läppäreiden ja sitä mukaa mobiililaajakaistojen lisääntymiseen, vaan nyt saamme kärsiä verkkojen resurssipulasta. Nyt kun ajoittain yhteysnopeus on tasan 385 kbit/sek koko päivän, niin uskalla jopa väittää, että Elisa rajoittaa nopeuksia ohjelmallisesti edes jonkinlaisten yhteyksien turvaamiseksi. Pidän myös vähän ihmeellisenä sitä, että saunalahden kuuluvuuskyselyt() pitää 385 kbit/s nopeutta tavanomaisena 1M:n littymälle.


Toisaalta, tuo 385 kbit/s olisi aika lähellä normaalin 3G-verkon maksiminopeutta, jos HSDPA:ta tai vastaavaa ei ole tuettuna verkon puolella (antennin siirtäminen vaikkapa asunnon toiselle puolelle voi auttaa vaihtamaan solua) tai päätelaitteessa. Varmaan on ruuhkaa verkossa ollut kovasti. Mä kuitenkin jotenkin ymmärrän, että ei lisäkapaa vältttämättä saa verkkoon muutamassa viikossa tehtyä, siinä kuluu enemmän kalenteriaikaa.


Jos vähän saivarrellaan niin 385kbit/s on jo HSDPA-nopeus koska UMTS:n maksiminopeus on 384kbit/s.

Saunalahti nettitikku mobiili-laajakaista yhteysnopeus asiakaspalvelu

Tervehdys!

:'(  😢 Olen kärsinyt Saunalahden mobiili-laajakaistan ongelmista joulusta lähtien. Olen ollut yhteydessä vikailmoituksiin ja asiakaspalveluun, mutta en ole saanut vastauksia, eikä ongelma ole ratkennut. Ongelmahan siis on, että yhteysnopeus on vain kolmasosa luvatusta ja netti toimii ylipäätään erittäin heikosti.

Edelleenkään en ole saanut vastauksia alla oleviin kysymyksiin:
1. Milloin verkko alkaa toimimaan kunnolla???
2. Hyvittääkö Saunalahti nämä kolme toimimatonta kuukautta???
3. Miten voin irtisanoa tämän liittymän???

Sattuiko minulle ammattitaidoton asiakaspalveluhenkilö, vai onko tämä todella Saunalahden asiakaspalvelua????

Laitan asiakaspalvelun kanssa käymäni kirjeenvaihdon liitteeksi, niin jokainen voi itse arvioida asiakaspalvelun tasoa ja ylipäätään sitä, kannattaako ottaa saunalahdelta mobiili-laajakaistaa.

Olen itse ollut yli kuusi vuotta Saunalahden tyytyväinen asiakas, mutta tämän casen takia joudun vaihtamaan operaattoria.

Toivoisin myös, että joku asiakaspalvelun esimies vastaisi minulle alla esittämiini kysymyksiin.

Timo Nieminen
thn100@suomi24.fi

HUOM! Alla oleva on kirjeen vaihtoa.

Terve!

Minulla on Saunalahden 1M mobiililaajakaista, joka on toiminut joulusta lähtien huonosti. Yhteysnopeus on vain kolmasosa luvatusta ja ilmoitus sivua ei voida juuri nyt näyttää tulee vähän väliä. Ongelmia on erityisesti päivä- ja ilta-aikaan. Aamuyöllä yhteys toimii hyvin, mutta silloin siitä ei ole juuri hyötyä. (Lähetin myös saman asian vikailmoituslomakkeella, mutta pituuden takia en liittänyt tähän)

Nopeustesti: 21.1.2009 viiden mittauksen keskiarvo 460kbit/s 22.1.2009
viiden mittauksen keskiarvo 342kbit/s 23.1.2009 kymmenen mittauksen
keskiarvo 289 kbit/s

Terve!

Lisäystä vielä ongelman kuvaukseen. Yhteys ongelma näyttää olevan pahimmillaan perjantai, lauantai ja sunnuntai-iltana. Netin käyttäminen on niin hankalaa, että tulee mieleen puhelinmodeeminajat.

Sivun hakemiseen menee lähes poikkeuksetta puoli minuuttia ja joka viides kerta näyttöön tulee niin viheliäinen teksti: "Internet Explorer ei voi näyttää WWW-sivua..." Eli selaaminen on vähän kuin tukan repimistä tukasta.

Nostin liittymän nopeutta 512:sta 1megaan, mutta sillä ei ole ollut merkitystä. Ongelma oli jo ennen nopeuden muutosta. Nyt se vaan näkyy niin räikeästi, että aktivoiduin reklamoimaan.

Kun hommasin tämän matkanetin, niin alussa liittymässä oli aivan samat ongelmat, mutta ne ratkesivat. Alkuvaikeuksien jälkeen yhteys toimi useita kuukausia moitteetta. Toivottavasti ongelma ratkeaa pian.

Ystävällisin terveisin

Timo Niemien

Hei,

Kiitos palautteestanne.

Elisan 3G-radioverkko on ajoittain ruuhkautunut suuresta datasiirtokäytöstä, joka näkyy asiakkaalle merkittävänä datasiirtonopeuden laskuna ja aiheuttaa merkittäviä alueellisia eroja datanopeuksissa. Elisa on tietoinen ongelmasta ja tarjotakseen hyvän palvelutason jatkossa kaikille asiakkailleen, Elisa on käynnistänyt tarvittavat toimenpiteet tilanteen parantamiseksi.

Ystävällisin terveisin,

Saunalahti käyttötuki

PARI VIIKKOA ODOTTELUA JA INNOSTUIN  KYSELEMÄÄN AIKATAULUJA JA MISSÄ YLI PÄÄTÄÄN MENNÄÄN.

> Lähetetty: 8. helmikuuta 2009 15:45
> Vastaanottaja: 'kuuluvuuskyselyt@saunalahti.com'
> Aihe: VL: GPRS-nopeusongelma (TN:107111977)

Terve!

Nyt kun jo pidemmän aikaa yhteysnopeudet ovat olleet 385kbit/s ja tällä hetkellä näyttää siltä, että Elisa saattaa jopa rajoittaa nopeuden siihen ohjelmallisesti, niin en haluaisi maksaa 1M nopeudesta.

Nyt kun Saunalahti ei pysty tarjoamaan nopeudeksi kun 385 kbit/s ja muutoinkin erittäin tahmean / ongelmallisen yhteyden, niin sehän varmasti huomioidaan laskutuksessa ja toivoisin, että se tapahtuu takautuvasti.

Ongelmahan alkoi näkymää joulun jälkeen, jonka jälkeen on pahentunut kokoajan.

Ystävällisin terveisin

Timo Nieminen

EI VASTAUSTA YLI KAHTEEN VIIKKOON

> Terve!
>
> Ilmeisesti vastaaminen on unohtunut epähuomiossa. Olin reilun viikon
> ulkomailla ja edelleen on nopeus vain 296 kbit/s.
>
> Voitteko vastata alla olevaan viestiin.
>
> T:Nieminen

>
>> Terve!
> >
> >En ilmeisesti ilmaissut itseäni riittävän selvästi. En siis halua
> >laskea nopeutta, vaan haluan, että internet-yhteyteni toimii kunnolla.
>> Nyt se ei toimi, eikä ole toiminut kuukauteen. Vika ei ole omissa
>> laitteissani, vaan Saunalahdessa / Elisan verkossa.
>>
>>
>>
>> Toivomukseni tai siis vaatimukseni on, että Saunalahti ei laskuttaisi
>> palvelusta, jota se ei voi tai kykene toimittamaan. Koska en saa
>> tilaamaani palvelua, niin en meinaa tyhjästä maksaakaan.
>>
>> Toinen toivomukseni on, että Ilmoittaisitte aikataulun, jossa ongelma
>> korjaantuu. Jos siinä menee pitkään, niin haluaisin irtisanoa koko
>> sopimuksen. Työskentelen netin välityksellä ja kun se ei toimi, niin
>> hermot menee. Jos tilanne ei korjaannu nopeasti, niin ei ole muuta
>> vaihtoehtoa, kun vaihtaa operaattoria.
>>
>> Anteeksi kärkevä kielenkäyttöni, mutta esimerkiksi juuri nyt on hermo
>> piukalla, kun laskujen maksu verkkopankissa ei onnistu. Netti miettii
>> minuutti tolkulla ja lopputulos on: "sivua ei voida näyttää".
>>
>> Ei niin ystävällisin terveisin
>>
>> Timo Nieminen

VIIKKO LISÄÄ ODOTTELUA, NIIN TULEE VASTAUS, MUTTA EI ESITTÄMÄÄNI KYSYMYKSEEN.

Hei,
>
> Kiitos palautteestanne.
>
> Halutessanne voimme laskea datasopimuksenne nopeutta veloituksetta (1M
> -> 512), jolloin palvelusta veloitettava kuukausimaksukin pienenee.
>
> Ystävällisin terveisin,
>
> Saunalahti käyttötuki

> Terve!
>
> En ilmeisesti ilmaissut itseäni riittävän selvästi. En siis halua
> laskea nopeutta, vaan haluan, että internet-yhteyteni toimii kunnolla.
> Nyt se ei toimi, eikä ole toiminut kuukauteen. Vika ei ole omissa
> laitteissani, vaan Saunalahdessa / Elisan verkossa.

> Toivomukseni tai siis vaatimukseni on, että Saunalahti ei laskuttaisi
> palvelusta, jota se ei voi tai kykene toimittamaan. Koska en saa
> tilaamaani palvelua, niin en meinaa tyhjästä maksaakaan.
>
> Toinen toivomukseni on, että Ilmoittaisitte aikataulun, jossa ongelma
> korjaantuu. Jos siinä menee pitkään, niin haluaisin irtisanoa koko
> sopimuksen. Työskentelen netin välityksellä ja kun se ei toimi, niin
> hermot menee. Jos tilanne ei korjaannu nopeasti, niin ei ole muuta
> vaihtoehtoa, kun vaihtaa operaattoria.
>
> Anteeksi kärkevä kielenkäyttöni, mutta esimerkiksi juuri nyt on hermo
> piukalla, kun laskujen maksu verkkopankissa ei onnistu. Netti miettii
> minuutti tolkulla ja lopputulos on: "sivua ei voida näyttää".
>
> Ei niin ystävällisin terveisin
>
> Timo Nieminen
>
Hei,

kiitoksia vastauksistanne.

alla antamanne saavutetut yhteysnopeudet ovat kyllä nyt kovin normaaleja 3G -verkossa.

Meillä ei ole antaa tarkempaa tietoa aikatauluista datanopeuksien parantumisen suhteen.

Ystävällisin terveisin,

Saunalahti Käyttötuki

OVATKO TODELLA????

> Terve!
>
> Ilmeisesti vastaaminen on unohtunut epähuomiossa. Olin reilun viikon
> ulkomailla ja edelleen on nopeus vain 296 kbit/s.
>
> Voitteko vastata alla olevaan viestiin.
>
> T:Nieminen

14.2.2009
Terve!

Voitko laskea nopeuden samoin tein 385:n, koska yhteysnopeus on edelleen kokoajan alle 300kbit/s.

Nostetaan sitten takaisin, kunhan Elisa saa verkon kuntoon.

Terveisin

Timo Nieminen
EI VIELÄKÄÄN VASTAUSTA, EN TIEDÄ PITÄISIKÖ ODOTELLA VIELÄ TOINEN KUUKAUSI.

EDELLEENKÄÄN EN OLE SAANUT VASTAUSTA SEURAAVIIN ASIOIHIN:
1. Milloin verkko alkaa toimimaan kunnolla???
2. Hyvittääkö Saunalahti nämä kolme toimimatonta kuukautta???
3. Miten voin irtisanoa tämän liittymän???
4. Sattuiko minulle ammattitaidoton asiakaspalveluhenkilö, vai onko tämä todella Saunalahden asiakaspalvelua????
:'(  :'(
KANSALAISET... Tässä taas hyvä esimerkki langattoman laajakaistan laadusta. Kyllä lanka on lanka ja langaton ihan vaan leikkikalu. Itselläni on lanka modeemi soneralla ja 1-mb nopeus. Nopeustesti on melkein aina ollut tuota samaa. 895-1011 kb. Eli aika hyvä ja stabiili nopeus. Soneran asiakaspalveluun ei taas ole ollut asiaa noin 8-kuukauteen. Känny on vanha kunnon nokia-3310. Ei oo mikään 3G stautskänny.

[KANSALAISET... Tässä taas hyvä esimerkki langattoman laajakaistan laadusta. Kyllä lanka on lanka ja langaton ihan vaan leikkikalu. Itselläni on lanka modeemi soneralla ja 1-mb nopeus. Nopeustesti on melkein aina ollut tuota samaa. 895-1011 kb. Eli aika hyvä ja stabiili nopeus. Soneran asiakaspalveluun ei taas ole ollut asiaa noin 8-kuukauteen. Känny on vanha kunnon nokia-3310. Ei oo mikään 3G stautskänny.


Ilmeisesti sulla ei ole kaikki intiaanit kanootissa?

Molemmille ratkaisuille on kyllä paikkansa, langattomalle jopa useampi kuin "lanka modeemille".
Käyttäjätaso 2
Ilmeisesti sulla ei ole kaikki intiaanit kanootissa?


Kuules Mr. en-osaa-lukea-hinnastoa, MR.C on sentään nyt suostunut kirjoittamaan suurimman osan tiukkaa tavaraa sisältävästä viestistään pienillä kirjaimilla, joka on jo sinänsä suuri myönnytys ja kunnianosoitus tälle Palstalle.


[KANSALAISET... Tässä taas hyvä esimerkki langattoman laajakaistan laadusta. Kyllä lanka on lanka ja langaton ihan vaan leikkikalu. Itselläni on lanka modeemi soneralla ja 1-mb nopeus. Nopeustesti on melkein aina ollut tuota samaa. 895-1011 kb. Eli aika hyvä ja stabiili nopeus. Soneran asiakaspalveluun ei taas ole ollut asiaa noin 8-kuukauteen. Känny on vanha kunnon nokia-3310. Ei oo mikään 3G stautskänny.


Ilmeisesti sulla ei ole kaikki intiaanit kanootissa?

Molemmille ratkaisuille on kyllä paikkansa, langattomalle jopa useampi kuin "lanka modeemille".
Jaaha... No mitä hyötyä sitten tuosta langattomasta sitten on jos kerta nopeus on melkein nolla koko ajan??? Intiaanit kanootissa??????
ETTE OLE YKSIN ONGELMIENNE KANSSA MINULLA KUN LAITE EI MENE VERKKOON ILMAN ALKURITUAALEJA USEIMMITEN LAINKAAN !
Joudin joko ajamaan sen uudelleen koneelle tai sitten yhteensopivuustilassa jolloin pääsee tällä ailimmalla nopeudella tekemään tarvittavat, mitä nyt sattuu netistä saamaan irti
374 kb/s vastaan otto ja 350kb/s lähetys ja pitäisikö uskoa noihin uusiin SUPER mokkuloihinkaan ? Kaiketi me kuluttajat ollaan eräänlaisia koekaniineita ja testaillaan uusia laitteita, josko ne toimisivat. Itsellä päättyy 24 kk. sopimus muutaman kuukauden sisällä ja moni arvaa miten nykyisen " mokkulan " mahtaa käydä ja etsinkö sellaisen yhteyden
jolla voi mennä nettiin kun haluaa ja myös pois niinkuin tahtoo. [u]Silloin kun ei saa sitä mitä on tilannut on kuluttaja-asiamiehelle asiaa. Miksi maksaa siitä mitä on tilannut ja saamatta kuitenkaan rahoilleen vastinetta?

Jaaha... No mitä hyötyä sitten tuosta langattomasta sitten on jos kerta nopeus on melkein nolla koko ajan???


Monessakin paikassa lankayhteytta ei saa ollenkaan, ja silloin kun mulla oli surinan adsl, oli se poikki milloin mistäkin syystä huomattavasti useammmin kuin mitä 3G pätkii nopeuttaan.

ETTE OLE YKSIN ONGELMIENNE KANSSA MINULLA KUN LAITE EI MENE VERKKOON ILMAN ALKURITUAALEJA USEIMMITEN LAINKAAN !
Joudin joko ajamaan sen uudelleen koneelle tai sitten yhteensopivuustilassa jolloin pääsee tällä ailimmalla nopeudella tekemään tarvittavat, mitä nyt sattuu netistä saamaan irti
374 kb/s vastaan otto ja 350kb/s lähetys ja pitäisikö uskoa noihin uusiin SUPER mokkuloihinkaan ? Kaiketi me kuluttajat ollaan eräänlaisia koekaniineita ja testaillaan uusia laitteita, josko ne toimisivat. Itsellä päättyy 24 kk. sopimus muutaman kuukauden sisällä ja moni arvaa miten nykyisen " mokkulan " mahtaa käydä ja etsinkö sellaisen yhteyden
jolla voi mennä nettiin kun haluaa ja myös pois niinkuin tahtoo. [u]Silloin kun ei saa sitä mitä on tilannut on kuluttaja-asiamiehelle asiaa. Miksi maksaa siitä mitä on tilannut ja saamatta kuitenkaan rahoilleen vastinetta?
JUURI NIIN.. Itselläni oli herran vuonna 2008 suanalahden nettitikku 2-viikon kokeilussa. Silloin sai kokeilla maksutta saunalahden tikkua 2-mb sopimuksella 2-viikkoa. Elisan verkkokartan mukaan koealue oli ihan ok 2-megalle. (VIHREÄÄ ALUETTA) Käytäntö oli sitten jo ihan toista. En kertaakaan päässy yli 830-kb. Lähetin tikun+paketin takaisin bastuun 7-päivän kokeilun jälkeen. KANSALAISET... Älkää allekirjoittako mitään 12 tai 24 kuukauden langattomien laajakaista sopimuksia jos teillä ei ole huonon nopeuden perusteella sopimuksen purkumahdollisuutta. Missä muuten viipyy 100-mb nopeudet langattomassa? ELISA ei vissiin pysty keihttämään nopeutta vaikka puhuukin ja mainostaa nopeasta langattomasta. Isoisän vanha 30-luvun telefoonikin oli nopeampi kuin mitä elisan langaton laajakaista on käytännössä.


ETTE OLE YKSIN ONGELMIENNE KANSSA MINULLA KUN LAITE EI MENE VERKKOON ILMAN ALKURITUAALEJA USEIMMITEN LAINKAAN !
Joudin joko ajamaan sen uudelleen koneelle tai sitten yhteensopivuustilassa jolloin pääsee tällä ailimmalla nopeudella tekemään tarvittavat, mitä nyt sattuu netistä saamaan irti
374 kb/s vastaan otto ja 350kb/s lähetys ja pitäisikö uskoa noihin uusiin SUPER mokkuloihinkaan ? Kaiketi me kuluttajat ollaan eräänlaisia koekaniineita ja testaillaan uusia laitteita, josko ne toimisivat. Itsellä päättyy 24 kk. sopimus muutaman kuukauden sisällä ja moni arvaa miten nykyisen " mokkulan " mahtaa käydä ja etsinkö sellaisen yhteyden
jolla voi mennä nettiin kun haluaa ja myös pois niinkuin tahtoo. [u]Silloin kun ei saa sitä mitä on tilannut on kuluttaja-asiamiehelle asiaa. Miksi maksaa siitä mitä on tilannut ja saamatta kuitenkaan rahoilleen vastinetta?
JUURI NIIN.. Itselläni oli herran vuonna 2008 suanalahden nettitikku 2-viikon kokeilussa. Silloin sai kokeilla maksutta saunalahden tikkua 2-mb sopimuksella 2-viikkoa. Elisan verkkokartan mukaan koealue oli ihan ok 2-megalle. (VIHREÄÄ ALUETTA) Käytäntö oli sitten jo ihan toista. En kertaakaan päässy yli 830-kb. Lähetin tikun+paketin takaisin bastuun 7-päivän kokeilun jälkeen. KANSALAISET... Älkää allekirjoittako mitään 12 tai 24 kuukauden langattomien laajakaista sopimuksia jos teillä ei ole huonon nopeuden perusteella sopimuksen purkumahdollisuutta. Missä muuten viipyy 100-mb nopeudet langattomassa? ELISA ei vissiin pysty keihttämään nopeutta vaikka puhuukin ja mainostaa nopeasta langattomasta. Isoisän vanha 30-luvun telefoonikin oli nopeampi kuin mitä elisan langaton laajakaista on käytännössä.

Vihreä alue tarkoittaa EDGE verkkoa eli teoreettinen maks. 236,8 kb/s.



ETTE OLE YKSIN ONGELMIENNE KANSSA MINULLA KUN LAITE EI MENE VERKKOON ILMAN ALKURITUAALEJA USEIMMITEN LAINKAAN !
Joudin joko ajamaan sen uudelleen koneelle tai sitten yhteensopivuustilassa jolloin pääsee tällä ailimmalla nopeudella tekemään tarvittavat, mitä nyt sattuu netistä saamaan irti
374 kb/s vastaan otto ja 350kb/s lähetys ja pitäisikö uskoa noihin uusiin SUPER mokkuloihinkaan ? Kaiketi me kuluttajat ollaan eräänlaisia koekaniineita ja testaillaan uusia laitteita, josko ne toimisivat. Itsellä päättyy 24 kk. sopimus muutaman kuukauden sisällä ja moni arvaa miten nykyisen " mokkulan " mahtaa käydä ja etsinkö sellaisen yhteyden
jolla voi mennä nettiin kun haluaa ja myös pois niinkuin tahtoo. [u]Silloin kun ei saa sitä mitä on tilannut on kuluttaja-asiamiehelle asiaa. Miksi maksaa siitä mitä on tilannut ja saamatta kuitenkaan rahoilleen vastinetta?
JUURI NIIN.. Itselläni oli herran vuonna 2008 suanalahden nettitikku 2-viikon kokeilussa. Silloin sai kokeilla maksutta saunalahden tikkua 2-mb sopimuksella 2-viikkoa. Elisan verkkokartan mukaan koealue oli ihan ok 2-megalle. (VIHREÄÄ ALUETTA) Käytäntö oli sitten jo ihan toista. En kertaakaan päässy yli 830-kb. Lähetin tikun+paketin takaisin bastuun 7-päivän kokeilun jälkeen. KANSALAISET... Älkää allekirjoittako mitään 12 tai 24 kuukauden langattomien laajakaista sopimuksia jos teillä ei ole huonon nopeuden perusteella sopimuksen purkumahdollisuutta. Missä muuten viipyy 100-mb nopeudet langattomassa? ELISA ei vissiin pysty keihttämään nopeutta vaikka puhuukin ja mainostaa nopeasta langattomasta. Isoisän vanha 30-luvun telefoonikin oli nopeampi kuin mitä elisan langaton laajakaista on käytännössä.

Vihreä alue tarkoittaa EDGE verkkoa eli teoreettinen maks. 236,8 kb/s.
WOW.. Faxikin on melkein nopeampi..
Aika ihmeellistä on, että tämä ketju on ollut Saunalahden asiakaspalvelufoorumilla jo viikon, mutta kukaan saunalahden edustaja ei ole välittänyt kommentoida. Ainakin luulen, että ihmiset tehdessään valintoja käyttävät googlea ja saavat esiin tämän tyyppisiä keskusleluja, jotka voivat vaikuttaa valinta päätökseen. Voisi olla hyvä, että joku Saunalahden puolelta kommentoisi edes jotakin??

Itse tarvitsen mobiili-laajakaistaa ja käytän sitä liikkuvassa työssäni ja se on tulevaisuutta (pitäisi olla myös tätä päivää), mutta en pidä markkinoinnin ja todellusuuden ristiriidasta. Jos yhteydet olisivat edes lähelle sitä, mitä Saunalahti mainoksissaan lupaa, niin olisin todella tyytyväinen.

Koittakaa saada verkko kuntoon ja yrittäkkää edes ilmoittaa kauan siihen menee?????
Kävin eilen Tikkurilan Sonera-pisteessä kyselemässä Soneran mobiililaajakaistan nopeuksia. Kertoivat, että heillä on kolme nettitikkua, joita lainaavat asiakkaille kahdeksi vuorokaudeksi, jotta voi testata Soneran verkon toimintaa kotonaan, ennen ostopäätöksen tekemistä. En saanut Netti-tikkua lainaksi, koska jono on hirmuinen. Elityisesti operaattorin vaihtajia on paljon. Ensi viikolla pääsen testaamaan Soneran verkkoa ja jos se toimii kunnolla, niin operaattori vaihtuu.

Loikkasin yli kuusi vuotta sitten Soneralta Saunalahdelle halvempien palvelujen perässä. Nyt harkitsen loikkaamista takaisin toimivien palvelujen perässä. Nykyisin ajatelen, että maksan mielelläni pikkuisen enemmän, jos ei tarvitse menettää hermojaan. Nähtäväksi jää, millainen taistelu on edessä, kun rupean irtisanomaan mobiili-laajakaistaa ja muita määräaikaikaisuuksia.

Koittakaa saada verkko kuntoon ja yrittäkkää edes ilmoittaa kauan siihen menee?????


Mulla verkko toimii erittäin hyvin. Sanoisinpa, että paremmin kuin kilpailevat verkot.
kesällä laitoin mobiililaajakaistan, 0,5 megan liittymällä ja huawei E169 nettitikulla. Helmikuun alkupäiviin asti tätä vuotta netti toimi moitteetta ja lataukset tuli maksimi nopeutta vaikka kuuluvuudet mobile partnerissa oli aina 15% luokkaa,nyt kuuluvuudet on tapissa koko ajan 96 - 99 % ja netti toimii alle 0,384 mbit liittymän nopeuksien..Kai siellä verkossa on jotain tapahtunu kun tuli näin radikaali muutos kuuluvuuksiin ja nopeuksiin.HSDPA valo palaa lähes koko ajan mutta tuntuu ettei saa enää suomi24 sivua kunnolla ladattua kun pätkii niin pahasti. Aamuyöllä netti toimii taas moitteetta. Toivotaan että ruuhkat hellittää mahdollisimman pian. Testailin myös soneran ja elisan 1 megan liittymää jotka toimii yhtä huonosti,kuuluvuudet on tapissa ja yhteysnopeus 384 mbit luokkaa.. ainoa mikä täällä merilapissa enää toimii moitteetta on dna:n mobiililaajakaista,ei ole ainakaan vielä ollu ongelmia latausnopeuksissa tai kuuluvuuksissa. Parempia aikoja odotellessa..eikös Japanissa ole nyt otettu käyttöön 1Gigan puhelinverkko? Kaippa se on kohta täälläkin  ::)
No mitäs tuossa suomen ja japanin välissä on ...vain venäjä! kyllä se kulku siihen tyssää ja giganen puhelinverkko ottaa suunnaksi SIPERIAN!!! 😉 😉
Eikös tämä suomi olekkaan uuden teknologian keskus,varsinkin puhelimien ja puhelinverkkojen (nokia siemens networks) ? Vasta teki nokia siemens yli 800 miljoonan euron sopimuksen kiinan kanssa 3G verkosta..Eiköhän suomenkin kannattais panostaa näihin kotimaan verkkoihin,kun meitä nyt ei ole ihan niin paljon kuin tuolla lohikäärmeitten maassa. Kyllähän tämä hieman jurppii,kun taantuma iski meikäläisen budjettiin jo vuos sitten,niin oli luovuttava 50 euroa maksavasta nopeasta laajakaista yhteydestä ja vaihdettava kohtuuhintaiseen mobiililaajakaistaan..vaan nyt tämä ei enää meinaa toimia..ja soneran asiakkaaksi en enää rupee..soneralla on kaapelista yksinoikeus meidän kylällä joten kilpailua ei ole..ei oo köyhälle enää paljon vaihtoehtoja olemassa..olettasin että pystyttäisiin takaamaan edes toimiva 0,5 megan yhteys mutta ei..
En nyt oikein käsitä halutaanko asiakkaista päästä eroon vai mikä on,mutta eihän tämmösillä nettinopeuksilla paljon viitsi netissä käydä,kun mitkään sivut ei tahdo aueta. Nämä on ihan kivikautisia nettinopeuksia..tehkää nyt tosissaan jotain..0,5 megan yhteys ja huawei E169,kuuluvuus 99% ja HSDPA

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
Minullakin oli ja on edelleen ongelma saunalahden mobiililaajakaistan kanssa. >:(
Marraskuussa avattu mokkula ei toiminut ollenkaan ts. yhteyttä internettiin ei saanut lainkaan.Mokkula oli Option ja liittymänopeus 512.Saunalahti "palveli" nopeudella luokkaa
13 Mb puolessa tunnissa (kellolla katsottu aika,kun nettiyhteyttä ei saanut ).

Ongelmaan ei saanut edes tekninen tuki ratkaisua.Puhelinyhteyksissä luvattiin hyvittää maksut mokkulan ja sim-kortin palautuksen jälkeen - ei palautettu vaan jatkettiin laskutusta!
Vähensin itse helmikuun laskusta mokkulaliittymämaksun,koska olin palauttanut mokkulan jo tammikuussa. -Sain maksukehotuksen vähentämästäni 14,80 :n "mokkulamaksusta"!?!? -Että sitä rataa Saunalahti palvelee. :(

Nyt minulla on Elisan mobiililaajakaista 512 (yhteys nettiin toimii vain vähän tökkien -mutta toimii!) ja Saunalahden kanssa riita turhaan(minun mielestäni)maksamistani mokkulamaksuista. 😞
Yksi tapa on valittaa asiasta ensin kuluttaja-asiamiehelle Helsinkiin, ei siis kuluttajaneuvontaan, ja vaatia kys. instanssia ryhmäkanteen nostamiseen HUIJAAVIA YHTIÖITÄ VASTAAN. Koska vain kuluttaja-asiamies voi ryhmäkanteen saattaa vireille, niin tuleetätä vaatia ja jos kohta ei mitään tapahdu voi asiamiehen toimista taasen valittaa seuraavaan portaaseen, mutta toivoisin, että tähän ei jouduta. Korvaukset voisivat mielestäni perustua yhtiöiden saamaan perusteettomaan hyötyyn, eli niihin rahoihin, joista ei ole annettu asiakkaalle vastinetta, joka on laskujeni mukaan miljoonia euroja ja jotka ei edes kuulu kys. yhtiölle.

Laittakaa vaikka tänne tieto, kuinka moni on valmis osallistumaan ryhmäkanteeseen ja mitä yhtiötä asia koskee.

Itselläni on kohteena Sonera.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Yksi tapa on valittaa asiasta ensin kuluttaja-asiamiehelle Helsinkiin, ei siis kuluttajaneuvontaan,
Itselläni on kohteena Sonera.
;))

Osallistu keskusteluun