Vastattu

Mobiililaajakaista ei löydä verkkoa

  • 1 marraskuu 2017
  • 6 kommenttia
  • 294 katselukerrat

Tein sopimuksen laajakaistasta minkä piti tänään (1.11.2017) alkaa mutta kun laitan SIM:in huawei laitteeseen, verkkovalo palaa punaisena. Laitteen asetuksissa http://192.168.100.1/ kehotetaan asettamaan SIM paikoilleen. SIM on paikoillaan joten olisiko ongelma sitten liittymässäni?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 1 marraskuu 2017, 13:53

Tuo reitittimen antama ilmoitus kertoo lähinnä sitä, ettei tuo laite onnistu lukemaan tuota kyseistä SIM-korttia. Tällaisissa tapauksissa kannattaa yleisesti testata liittymän sekä kortin toimivuus toisella laitteella 🙂 Ja mitään piilokulua 5e ei uusissa liittymissä ole, vaan tuo aktivointi on siis vain siinä kohtaa aiheellinen kun jo olemassaolevalle liittymälle ottaa uuden SIM-kortin käyttöön, aktivointia ei siis uudelle liittymälle tarvitse tehdä.

Vastailen lo_fi vielä YV puolella sinulle 🙂
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Onhan tuo SIM -kortti aktivoitu?
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/
En ole aktivoinut. Pitääkö aktivoinnista todellakin maksaa 5euron lisälasku? Tälläisestä ei ollut puhetta kun 4g laajakaistan tilasin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Mitä kautta tilasit tuon mobiililaajakaistan? Myymälästä, puhelimitse?

Mikäli tilasit tuotteen myymälästä, myymälä yleensä pystyy aktivoimaan samalla tuon SIM -kortin. Tiedä sitten, mikä on nykyään käytäntö uusien liittymien kohdalla. Mikäli olet tilannut mobiililaajakaistan muuta kautta ja sinulle on postitettu laitteet ja SIM -kortti, pitää tuo SIM -kortti aktivoida OmaElisassa. Ja kyllä, siitä näemmä veloitetaan tuo 5€ palvelumaksu.

Kannattaapa melkeinpä kysellä asiakaspalvelusta (010 190 240), mikä tuon liittymän tilanne on. Toinen vaihtoehto on laittaa yksityisviestiä Palstatiimille, joka voi myös selvittää tuota. Onhan se mahdollista, että liittymän avaus on syystä tai toisesta viivästynyt ja tämän takia yhteys ei toimi.
Kiitos, kysyn palstatiimiltä. Mielestäni kaikista maksuista tulee kertoa asiakkaalle ennen kuin hän hyväksyy sopimuksen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo reitittimen antama ilmoitus kertoo lähinnä sitä, ettei tuo laite onnistu lukemaan tuota kyseistä SIM-korttia. Tällaisissa tapauksissa kannattaa yleisesti testata liittymän sekä kortin toimivuus toisella laitteella 🙂 Ja mitään piilokulua 5e ei uusissa liittymissä ole, vaan tuo aktivointi on siis vain siinä kohtaa aiheellinen kun jo olemassaolevalle liittymälle ottaa uuden SIM-kortin käyttöön, aktivointia ei siis uudelle liittymälle tarvitse tehdä.

Vastailen lo_fi vielä YV puolella sinulle 🙂
Sain itseasiassa tähän jo ratkaisun, asiakaspalvelusta neuvottiin juuri käyttämään sim toisessa laitteessa ensin. Se tepsi 🆒

Kiitos avusta.

Osallistu keskusteluun