Kysymys

Mobiililaajakaista ei yhdistä -- Ei verkkoa

  • 25 huhtikuu 2010
  • 9 kommenttia
  • 2620 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 6 kommenttia
Terve,

Minulle ilmaantui tälläinen outo ongelma, Ohjelma avautuu normaalisti ja kysyy pin-koodin ja väläyttää vihreänä yhdistä painiketta, mutta sammuu välittömästi ja ilmoittaa ei verkkoa. Kuuluvuus ei varmasti ole ongelma, koska ollaan pääkaupunki seudulla ja täällä verkot ovat vahvat. Huvittavasti tuo verkon singaalin vahvuus näyttökin näyttää verkkon olemassa olon, mutta ei vain tule pallukka vihreäksi. Missä vika?? Tikun vihreä valokin vilkkuu ja indikoi OK tilannetta, mutta...

Asetuksiin en ole kajonnut, Olen poistanut ja asentanut uudestaan tuon ohjelman/ajurin, mutta ei se vain vörki.

Saiskos apua.

t:janne

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Käyttis ja yhteysohjelma ovat....?
Jos hyvä 3G-verkko olisi käytettävissä, sinun pitäisi nähdä yksittäisiä sinisiä vilkahduksia. Vihreä http://www.siptune.net/tiki-index.php?page=modeemien+merkkivalot ' TARGET='_blank tarkoittaa tuplavilkkuina vikatilannetta (tai käynnistymisvaihetta).
Käyttöjärjestelmä on Win 7 Enterprice ja yhteysohjelma on tuo SL mobiililaajakaista ohjelma, Tuli tuon tikun mukana E160.

Tikku vilkuttaa vain sitä vihrää, ei sinistä.

t:janne
Niin, onko tähän lääkettä vai onko tämä SL:n ominaisuus?
t:janne
Hei,

Onko tätä yhteensopivuuskikkaa jo tapauksissanne kokeiltu? Tämä on itse asiassa pakollista tehdä, jotta E160 toimii Windows 7:n kanssa.

http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Mobiililaajakaista_ja_Windows_7
On tehty, ei muutosta.
Vihreä pallukka vilkkuilee, mutta ei muutu siniseksi millään.
Yhteysmokkula (Saunalahti Mobiililaajakaista) kertoo, että palkkeja on niin perkeleesti, mutta alempi pallukka sanoo: ei verkkoa.

Alkaa...

t:janne
Kokeilin Huawei mobile connectoria toisessa koneessani ja siinä on sama juttu. Käyttis on siinä XP ja siinäkin toiminut aikaisemmin, vaan ei enään. Sama juttu, kenttää näyttää, mutta ei verkkoa. Diagnoosi on selkeä, tikku rikki. Mitä täytyisi tehdä saadakseen uuden vai saako näitä?

Mikä on takuu tai muu käytäntö?

t:janne
Jos laitat kortin puhelimeen, pääsetkö verkkoon? Tuolla tavalla saisi rajattua ongelman tikun ja kortin välillä.

Diagnoosi on selkeä, tikku rikki. Mitä täytyisi tehdä saadakseen uuden vai saako näitä?

Mikä on takuu tai muu käytäntö?



Tässä tapauksessa sinun tulisi ensin olla yhteydessä vikailmoitusnumeroomme 09 4243 0730 (avoinna vuorokauden ympäri). Kun vika todetaan teknisellä puolellamme, he ohjeistavat asiassa eteenpäin, jos ja kun Nettitikku menee suoraan vaihtoon.

Nettitikulla on laitevalmistajan takuu samalla tavalla kun esimerkiksi Saunalahden kautta ostetuilla puhelimilla. Takuutodistuksesta saat tarvittaessa kopion oma.saunalahti.fi -hallintasivustolta, kohdasta GSM-liittymät -> mobiililaajakaistan puhelinnumero -> Palvelupaketin takuutodistus. Huolto toimii Elisa ShopIt -liikkeiden kautta, mutta ennen liikkeeseen menoa suosittelen joka tapauksessa yhteydenottoa vikapäivystykseemme.

Osallistu keskusteluun