Vastattu

Mobiililaajakaista hidastunut.

  • 5 lokakuu 2017
  • 5 kommenttia
  • 414 katselukerrat

Hei

Ongelmana hidastunut 4G mobiililaajakaista. Hankittu vajaa vuosi sitten ja silloin Ruutu + palvelusta jääkiekkoa seurasin ja lähetykset eivät puskuroineet koskaan. Nyt kun otin ruutu palvelun nähdäkseni jääkiekkoa, ei muuta teekään ku puskuroi. Nopeudet pyörii nopeustestin mukaan 1-5M paikkeilla. Olen huomannut reitittimestä että siinä ei pala nykyään kuin 2/4 palkkia, kun alkuvuodesta oli 3/4. Saman homman olen huomannut myös puhelimen palkeissa, että yhteys ei ole enää niin hyvä. Puhelimessa on vain yksi palkki koko ajan, kun alkuvuodesta se näytti 2-3 palkkia.

Normaalissa surffailussa hitautta ei oikeastaan huomaa, ainoastaan kun katsotaan Liikkuvaa kuvaa.
Jotain on muuttunut vajaassa puolessa vuodessa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 10 lokakuu 2017, 09:54

Kuuluvuusongelmissa kannattaa olla yhteydessä vikapalvleuun. Vikapalvelu toimii numerossa 010190240.
Toki vähän kiireettömimmissä tilanteissa meille voi pistää yksityisviestiä jolloin voimme tutkia tilannetta.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Kirjoitan nyt tänne, kun samaa aihetta. Itsellä on viimeiset pari viikkoa ollut samanlaista ongelmaa 4G kanssa. Yhteydet tökkii ajoittain jopa keskellä päivää, kun ennen ei ollut edes ruuhka-aikaan illalla minkäänlaisia ongelmia. Asun vielä peräti alueella johon piti vasta tulla lisää kaistaa viime aikoina (Kerava). Tuossa nyt vielä kuvaakin, uploadikaistaa riittäisi kyllä, mutta sillä on hyvin vähän käyttöä. Downloadi jää kauas luvatusta minimistäkin, kuva siis otettu noin klo 21 eli pahinpaan ruuhkaan. Käsittääkseni verkon täytyisi silti pysyä edes jotenkin käyttökelpoisena, mutta tuolla ei paljoa tee.

Sama homma Vantaan Hämevaarassa (postinro 01640). Aamulla ja yöllä kaistaa riittää, mutta päivällä ilmeisesti suuren käyttäjämäärän vuoksi nopeudet murto-osassa.

Olisiko mahdollista kasvattaa alueen kapasiteettia?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Sepä on tämä mobiiliverkon jaetun kapasiteetin ongelma. Kun kaikki haluavat katsoa elävää kuvaa yhtäaikaa, ei kapasiteettia enää riitä kaikille. Kapasiteetin lisäys ei aina olekaan helppoa, johtuen mobiiliverkkojen käytössä olevista hyvin vähäisistä kanavista.
Vikailmoitus kannattaa tehdä, se menee sitten aikanaan verkkosuunnitteluun ja ehkä toteutukseen. Nopein apu on useimmiten operaattorin vaihto.
Kaikki kävin silloin läpi, elisan verkko oli nopein, mut ei oo enää. Joo kyllä täytyy miettii et pitääkö lopettaa koko netti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuuluvuusongelmissa kannattaa olla yhteydessä vikapalvleuun. Vikapalvelu toimii numerossa 010190240.
Toki vähän kiireettömimmissä tilanteissa meille voi pistää yksityisviestiä jolloin voimme tutkia tilannetta.

Osallistu keskusteluun