Vastattu

Mobiililaajakaista ja Windows 8

  • 2 maaliskuu 2012
  • 33 kommenttia
  • 10339 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

33 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko siinä liittymän kortilta PIN-koodin kysely pois päältä? Se voi sotkea juuri tuolla tavalla. Kyselyn saa pois päältä Mobile Partnerin, Mobiililaajakaista-sovelluksen tai matkapuhelimen avulla.

ZTE MF636/636+ tuotekuvaus Saunalahden sivulla:

"Virallista tukea Windowa 8:lle ei vielä ole. Tulossa lähiaikoina"
Ei ole päällä PIN koodin kyselyä.
Käyttäjätaso 1
Painiskelen saman ongelman kanssa eli ei yhdisty automaattisesti. Lisäksi nopeus on aivan surkea downi ja uppi alla 1 megan. Mulla kyllä menee aikaa ennekuin sisäistän tämän ketjun ohjeet. Eli ensin poistetaan mobile partner ja siitä sitten eteenpäin.:smileyhuh:
Käyttäjätaso 4
Edelliselle kirjoittajalle vastaan, että sitä mobile partneri-yhdistämisohjelmaa ei ole pakko windows 8:sta poistaa - on vain käyttämättä sitä nettitikun asennuksen jälkeen. Yhdistämisen kun voi hoitaa windows 8:n oman mobile broadbandin avulla.

En ole ainakaan itse saanut automaattista mobiiliverkon käynnistymistä toimimaan vanhemmilla laiteajureilla - nettitikkuina huawei E367 ja E392. Kyseinen ongelma on siis vain vanhoja laiteajureita koskeva ja päivittämätöntä windows 8:ia. Sim-kortin PIN-koodi on luonnollisesti poissa käytössä. Nykyisin automaattinen yhdistäminen toimii ihan kuin se toimi windows 7:n mobile broadbandissä.

Esim. Telia(soneran) 4G LTE asetukset:

Uusin mobile partner + "melkein" uusimmat laiteajurit luotettavasta lähteestä suoraan valmistajan sivuilta:

http://www.huaweidevice.com/mpartner







Käytän custom APN asetusta, koska tarvitsee aina joskus valita APN = prointernet / opengate, Telia(soneran) 3G-verkon puolella.

Ps. En käytä suomennettua windowsia (juuri ikinä) joten windowsin display kielivalinta on ja pysyy englantina.
Hei,

Itsellä ongelma Huawei E1820 nettitikun kanssa Windows 8:ssa. Saan hienosti yhteyden nettiin, mutta tämä cd-rom kysely hyppää jatkuvasti esiin näytön yläkulmasta ja JOKA kerta menee samalla hetkellä nettiyhteys poikki. Pahimmillaan yhteys menee sitä mukaa poikki, kun kerkeän klikkailla yhdistä nappia. Miten tämän cd-rom kyselyn saa pois päältä???
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tikkusi tunnistautuu cd asemana.  Voisit koittaa mennä "automaattinen toisto" Cd rommin asetuksiin ja valita asetuksen kaikkiin kohtiin "älä tee mitään". Ei sitten ole mikään varma tieto vaan ehdotus jota voit kokeilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Jukkola kirjoitti:
Hei,

Itsellä ongelma Huawei E1820 nettitikun kanssa Windows 8:ssa. Saan hienosti yhteyden nettiin, mutta tämä cd-rom kysely hyppää jatkuvasti esiin näytön yläkulmasta ja JOKA kerta menee samalla hetkellä nettiyhteys poikki. Pahimmillaan yhteys menee sitä mukaa poikki, kun kerkeän klikkailla yhdistä nappia. Miten tämän cd-rom kyselyn saa pois päältä???

Ei kannata pohtia sitä, miten cd-rom-kyselyn saa pois päältä, koska se vain ilmaisee varsinaisen ongelman, joka ilmeisesti on tikun resetoituminen kesken kaiken, mikä tietenkin katkaisee yhteyden. Syy tuohon voi olla esim. yhteensopimattomat ajurit tai jokin häikkä usb-liitännässä. Jotakin saattaisi selittää se, missä tilanteessa yhteys katkeaa (esim. aina uploadatessa).

Jos käytössä jokin vanhempi ajuripaketti, kannattaa ensimmäisenä kokeilla jotain uudempaa 5-sarjalaista. Usb-ongelmissa kokeiltava sitten esim. portin / välikaapelin vaihtamista tai jos liitettyjä usb-laitteita on useita, voi kokeilla tikun toimivuutta silloin, kun irrottaa osan noista muista. Kaikissa koneissa ei edelleenkään ole omaa sis.hubia jokaisella portilla, vaan useampi portti saattaa jakaa samaa.

Jos käytetty usb-portti on 3.0-tyyppiä, voi ongelma olla myös koneen usb-ajureissa.
KoTe60 kirjoitti:
Jukkola kirjoitti:
Hei,

Itsellä ongelma Huawei E1820 nettitikun kanssa Windows 8:ssa. Saan hienosti yhteyden nettiin, mutta tämä cd-rom kysely hyppää jatkuvasti esiin näytön yläkulmasta ja JOKA kerta menee samalla hetkellä nettiyhteys poikki. Pahimmillaan yhteys menee sitä mukaa poikki, kun kerkeän klikkailla yhdistä nappia. Miten tämän cd-rom kyselyn saa pois päältä???

Ei kannata pohtia sitä, miten cd-rom-kyselyn saa pois päältä, koska se vain ilmaisee varsinaisen ongelman, joka ilmeisesti on tikun resetoituminen kesken kaiken, mikä tietenkin katkaisee yhteyden. Syy tuohon voi olla esim. yhteensopimattomat ajurit tai jokin häikkä usb-liitännässä. Jotakin saattaisi selittää se, missä tilanteessa yhteys katkeaa (esim. aina uploadatessa).

Jos käytössä jokin vanhempi ajuripaketti, kannattaa ensimmäisenä kokeilla jotain uudempaa 5-sarjalaista. Usb-ongelmissa kokeiltava sitten esim. portin / välikaapelin vaihtamista tai jos liitettyjä usb-laitteita on useita, voi kokeilla tikun toimivuutta silloin, kun irrottaa osan noista muista. Kaikissa koneissa ei edelleenkään ole omaa sis.hubia jokaisella portilla, vaan useampi portti saattaa jakaa samaa.

Jos käytetty usb-portti on 3.0-tyyppiä, voi ongelma olla myös koneen usb-ajureissa.

Ei tosiaan auttanut mitään tuo cd-rom-kyselyn pois päältä otto. Kyselyä ei kylläkään tule, mutta yhteys katkeaa silti. Ja yhteys katkeaa tosiaan nopeimmillaan n. 5 sekunnin välein. Kun painat yhdistä, niin parhaimmilllaan kerkeät juuri saada auki ylen nettisivun ja sitten yhteys taas katkeaa. Kyseessä siis uusi läppäri Hp255 + Windows8, joka ollut mulla käytössä reilun viikkon ja koko sen ajan ollut tämä ongelma. Välikaapeli käytössä ja kokeiltu kaikkija portteja. Muita usb-laitteita ei ole ollut käytössä samaan aikaan. Tikku ja välikaapeli toimi moitteetta aiemman hp läppärin+windows7 kanssa.

Osallistu keskusteluun