Vastattu

mobiililaajakaista pätkii

  • 23 heinäkuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 660 katselukerrat

Hei,
Meillä on mobiililaajakaistan kanssa ongelmia. Yhteys on ollut jo pitkään todella hidas ja välillä netti ei toimi lainkaan. Alussa kun tilasimme liittymän se toimi ihan hyvin, mutta nyt se on alkanut pätkiä ja hidastua. Speedtestissä nopeudet nyt 15mbps download speed ja 1mbps upload speed. Ennen nopeudet olivat testeissä huomattavasti paremmat. Onkohan vika Elisan päässä vai meillä kotona?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 24 heinäkuu 2017, 17:36

Hei saril71 ja tervetuloa Palstalle!

Ikävä juttu, että yhteydet pelaa heikonlaisesti. Ongelmaa on ilmeisesti jatkunut jo pitkään, osaatko arvioida aikaa yhtään? Jos samaa vikaa on useammalla meidän liittymällä ja vikaa on kestänyt jo viikkoja/kuukausia, johtuu ongelma mitä todennäköisimmin katveesta tai mobiiliverkon ruuhkasta. Näitä alueita pyrimme korjaamaan verkon parannustöillä. Tuolta profiilistasi en löytänytosoitetietoja, että olisin voinut tutkia alueen verkon tilannetta tarkemmin. Laittaisitko ne meille yksityisviestillä http://elisa.fi/palstatiimi , niin katsotaan onko verkon parannuksia suunnitteilla? 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikä päätelaite on käytössä (puhelin, tabletti, 4G -modeemi tms.)?

Mikäli käytät 4G -modeemia/reititintä, onko mittaukset tehty langallisessa verkossa vai langattomassa?

Jos käytät puhelimella/tabletilla, toimiiko yhteys muualla normaalisti?

Mitä toimenpiteitä olet kokeillut tehdä asian korjaamiseksi?
Olen mitannut langallisesti ja langattomasti ja kummassakin sama ongelma ja modeemi käytössä. Puhelimessa myös elisa ja siinäkin on huomattavasti huonompi yhteys mitä pitäisi olla. Ongelmalle en ole tehnyt oikeastaan mitään koska en tiedä mitä voisin tehdä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei saril71 ja tervetuloa Palstalle!

Ikävä juttu, että yhteydet pelaa heikonlaisesti. Ongelmaa on ilmeisesti jatkunut jo pitkään, osaatko arvioida aikaa yhtään? Jos samaa vikaa on useammalla meidän liittymällä ja vikaa on kestänyt jo viikkoja/kuukausia, johtuu ongelma mitä todennäköisimmin katveesta tai mobiiliverkon ruuhkasta. Näitä alueita pyrimme korjaamaan verkon parannustöillä. Tuolta profiilistasi en löytänytosoitetietoja, että olisin voinut tutkia alueen verkon tilannetta tarkemmin. Laittaisitko ne meille yksityisviestillä http://elisa.fi/palstatiimi , niin katsotaan onko verkon parannuksia suunnitteilla? 🙂

Osallistu keskusteluun