Kysymys

Mobiililaajakaista Plus -irtisanominen - pelkkää toiveunta?

  • 1 huhtikuu 2011
  • 3 kommenttia
  • 1172 katselukerrat

Hankittuani juuri uuteen asuntoon muutettuani Mobiililaajakaista Plus Nopsan mielessä on enää yksi kysymys: Onko kellään kokemusta siitä, miten tästä pääsisi eroon? Mobiililaajakaistapakettiin kuuluvaa tyytyväisyystakuutahan tässä palvelussa kun ei ole ja nyt jos koskaan sille olisi tarvetta.

Ämpyilin muuton yhteydessä TuplaLaajakaistan ja Plussan välillä lopulta päätyen jälkimmäiseen - opiskelijahan juoksee halvemman perässä ja kun valmiina luurissa olleen yhden megan perusnopeuksisen kaistan kerran sai kätevästi upgradettua tuohon. Ja jos kerran samassa talossa asuvan kaverin DNA-mokkulanetti toimii tasaisesti viiden megan vauhtia, niin eihän Saunalahti nyt ainakaan huonommin! Ja mitä vielä...

Parin päivän kokeilun tuloksena edes megan siirtonopeutta ei ole tavoitettu vielä kertaakaan. Keskinopeus on pyörinyt 0,2 megan tienoilla ja "parhaimmillaan" (= valitettavan taajaan) tulokset ovat olleet tätä luokkaa: http://dl.dropbox.com/u/21879563/saunalahti2.png - Speedtestin sivujahan tuolla nopeudella ei ole toivoakaan saada auki. Sijainti on aivan Jyväskylän ydinkeskustassa, joten ihan kauheassa katveessa tässä ei pitäisi olla. Työpöytääkään ei enää lähemmäs ikkunaa saa siirrettyä kuin asettamalla pöydän ikkunasta läpi.

Epäilin viallista nettitikkuakin, jostain kumman syystä kun usb-jatkopiuhan päähän kytkeminen pikemminkin pahentaa kuin parantaa tilannetta. Kuitenkin Galaxy S:n wifin kautta tulokset ovat ihan yhtä onnettomia nekin, eivätkä edes kevyet mobiilisivut puhelimen selaimessa aukea sen nopeammin kuin muutama päivä sitten Perus-käytössä.

Onko tästä ilosta nyt sitten maksettava 24 kuukautta, vaikka käyttönetiksi ei vehkeestä olekaan - tälläkin hetkellä surffaan naapurin avoimessa wlanissa, että edes sain Saunalahden sivut aukeamaan. Pelastakaa joku ahdingosta ja kertokaa, että tilanteesta pääsee ulos helpomminkin kuin kuluttaja-asiamiehen kautta.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Teet asiasta vikailmoituksen. Jos vikailmoituksen lopputulos on, että parannusta ei ole tulossa on sinulla riittävät perusteet irtisanomiseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Luultavasti ensin Vikapalvelusta kehotetaan kokeilemaan pitempää välijohtoa ja aktiivista usb-hubia. Niiden avulla on Palstalla käytyjen keskustelujen mukaan käyttäjät saaneet huimia parannuksia nopeuteen. Näissä mobiilidatayhteyksissä kun nuo parhaimman ja huonoimman yhteyden paikat nettitikulle voivat löytyä tuuman päässä toisistaan. Ero voi siis olla latausnopeudessa vaikka 5 Megaa ja lähetysnopeudessa 2 Megaa. Ja kymmenen sentin päässä enemmänkin.
Kokeile tuupata se sim-kortti puhelimeen jos puhelimesi tukee 3g:tä ja kokeile sillä 🙂 Sehän on ihan tavallinen sim kortti joka siellä mokkulassa on, sms ja puhemaksut vaan korkeammat kuin normaalisti.

Osallistu keskusteluun