Vastattu

Mobiililaajakaista plus peruminen

  • 23 marraskuu 2011
  • 20 kommenttia
  • 6142 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keiju06 25 marraskuu 2011, 07:37




Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?

Mulle kävi tänään aivan sama. Kummallinen puhelu. Jotenkin sain sen kuvan, että mokkula ja laajakaista tulisi jotenkin kylkiäisinä, enkä asiaa silloin sen tarkemmin ajatellut. Mutta sen laajakaistanko voi siis vielä perua?


Kyllä, tosi tyhmä olo itelle tuli kun tajusin et hei mähän maksan nyt pelkästään siitä mobiililaajakaistasta, mitään en siis ilmaseks saanu 😃 Mies vielä puheli nii nopeesti että päätökset piti tehdä sekunneissa, sehän se niiden taktiikka lieneekin että ostaja menee pieneen paniikkiin 😃 Jännä että mies ei missää vaiheessa edes maininnut että tilaan Mobiililaajakaista Plussan vaan se piti itse päätellä sit puhelun jälkeen S-lahden sivuilta mitä tuli ostaneeksi, kun en tilausvahvistustakaan saanu sähköpostiin niinkuin sovittiin.

Otin aspaan Oman kautta yhteyttä ja sieltä vastasivat samaa, että jätän vaan hakematta postista tikun. Samalle asiakasnumerolle oli tullut tämä tilaus ja nyt näköjään ei ole enää Miniä käytössä ja Plus sen tilalla. Joudunkos nyt siis tältä kuulta maksamaan tuosta Plussasta jos käytän puhelimen nettiä?



Hei nennem!

Kun Nettitikku palautuu meille niin tilauskäsittely katsoo sinun peruuttaneen tilauksen ja sulkee sen liittymästäsi. Valitettavasti he eivät kuitenkaan katso mikä palvelu sinulla on aikaisemmin liittymälläsi ollut, joten oikeastaan suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä puhelinlaskuun datasiirrosta. Nimittäin aikaisempi Mobiililaajakaista Mini -lisäpalvelusi on jo poistunut liittymästäsi ja itsestään se ei siihen takaisin tule. Toinen vaihtoehto on mennä Elisa Shopittiin Nettitikun kanssa jossa Mobiililaajakaista Plus -palvelusi perutaan ja tilalle lisätään aikaisempi Mini -lisäpalvelu.

Kun laitteesi palautuu niin laskutus korjataan siinä vaiheessa kuntoon. Toivottavasti ilmaisin itseni nyt mahdollisimman epäselvästi  😉
Katso alkuperäinen viesti

20 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?


Hei!

mikäli Oma Saunalahti -palvelussa ei asiasta vielä tietoa näy, on mahdollista, että tilausta ei ole keretty vielä tehdä. Puhelinmyynnin kautta tehdyissä tilauksissa on aina 14 vrk peruutus oikeus. Koskee siis avaamattomia/käyttämättömiä tuotteita. Mobiililaajakaista plus -palvelulla kun ei ole sitä 14 vrk tyytyväisyystakuuta. Kun laitteen jättää hakematta postista, suljetaan sen jälkeen sopimukset automaattisesti. Mutta silloin ei enää tilata liittymälle erillistä mobiililaajakaista -lisäpalvelua. Eli sen jälkeen mobiililaajakaista -lisäpalvelu pitää tilata uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oman kokemukseni mukaan nämä puhelimitse myydyt tuotteet eivät tule samalle asiakkuudelle eli ne tulevat uudelle asiakasnumerolle. Näin olle ne eivät näy oma.saunalahdessa vanhalla tilillä. Tosin nykyään oma.saunalahdessa pitäisi näkyä kaikki henkilötunnuksella olevat käyttäjätunnukset.

Tuolta kautta saat selville kaikki henkilötunnuksellasi olevat käyttäjätunnukset: https://oma.saunalahti.fi/settings/ChoosePasswordMethod
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Oman kokemukseni mukaan nämä puhelimitse myydyt tuotteet eivät tule samalle asiakkuudelle eli ne tulevat uudelle asiakasnumerolle.


Tämä menettely olisi hyvä korjata. Kaksi tai useampi asiakasnumero on sekavaa. Kun pyytää yhdistämään asiakasnumerot, niin 5 euron lisälasku siitä tulee ja sitäkin sitten saa jälleen oikoa.

Eräs iäkäs tuttuni sai puh.kauppiaan sekoilun vuoksi oman liittymänsä siirron (dna->saunal) yhteydessä kaksi asiakasnumeroa, joista toiseen jäi turha uusi liittymä piiloon keräämään kuukausimaksuja. Siellä se kartutti kuukausimaksuja vaikka simiä ei koskaan asetettu puhelimeen ja uusi turha liittymä peruttiin puhelimessa.

Kokemus: kaikesta aina kirjallinen vahvistus, puheisiin ei kannata luottaa.
Käyttäjätaso 2


Oman kokemukseni mukaan nämä puhelimitse myydyt tuotteet eivät tule samalle asiakkuudelle eli ne tulevat uudelle asiakasnumerolle.


Tämä menettely olisi hyvä korjata. Kaksi tai useampi asiakasnumero on sekavaa. Kun pyytää yhdistämään asiakasnumerot, niin 5 euron lisälasku siitä tulee ja sitäkin sitten saa jälleen oikoa.

Eräs iäkäs tuttuni sai puh.kauppiaan sekoilun vuoksi oman liittymänsä siirron (dna->saunal) yhteydessä kaksi asiakasnumeroa, joista toiseen jäi turha uusi liittymä piiloon keräämään kuukausimaksuja. Siellä se kartutti kuukausimaksuja vaikka simiä ei koskaan asetettu puhelimeen ja uusi turha liittymä peruttiin puhelimessa.

Kokemus: kaikesta aina kirjallinen vahvistus, puheisiin ei kannata luottaa.


Hei vanhavaiva!

Valitettavasti jälleenmyyjillä ei ole käytössä, kun myynnissä käytettävät työkalut.

Tilauksista lähtee kirjallinen tilausvahvistus toimitustavalla joka asiakkaan kanssa sovittu.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki



Oman kokemukseni mukaan nämä puhelimitse myydyt tuotteet eivät tule samalle asiakkuudelle eli ne tulevat uudelle asiakasnumerolle.


Tämä menettely olisi hyvä korjata. Kaksi tai useampi asiakasnumero on sekavaa. Kun pyytää yhdistämään asiakasnumerot, niin 5 euron lisälasku siitä tulee ja sitäkin sitten saa jälleen oikoa.

Eräs iäkäs tuttuni sai puh.kauppiaan sekoilun vuoksi oman liittymänsä siirron (dna->saunal) yhteydessä kaksi asiakasnumeroa, joista toiseen jäi turha uusi liittymä piiloon keräämään kuukausimaksuja. Siellä se kartutti kuukausimaksuja vaikka simiä ei koskaan asetettu puhelimeen ja uusi turha liittymä peruttiin puhelimessa.

Kokemus: kaikesta aina kirjallinen vahvistus, puheisiin ei kannata luottaa.


Hei vanhavaiva!

Valitettavasti jälleenmyyjillä ei ole käytössä, kun myynnissä käytettävät työkalut.

Tilauksista lähtee kirjallinen tilausvahvistus toimitustavalla joka asiakkaan kanssa sovittu.


Voisiko jälleenmyyjä kysyä, onko asiakkaalla mahdollisesti jo asiakasnumero?
Voiko jälleenmyyjä käyttää olemassaolevaa asiakasnumeroa, jos sellaisen ilmoittaa?

Tilausvahvistusten sisältö vaihtelee tapauksittain, liekö myyjillä kaikki työkalut salkussa. Esimerkiksi tärkeitä tietoja kuten puheaikatarjouksia, viikonloppuetua tai määräaikaisuutta ei aina kirjallisesta tilausvahvistuksesta ilmene. Ja toisinpäin, tiedän tapauksen jossa kirjallisessa tilausvahvistuksessa mainittiin puheaikatarjous, mutta sitä piti sitten vielä erikseen pyydellä OmaSaunalahti palvelun kautta.

Kaikki asiat ovat aina hoituneet sovituiksi, mutta hitaasti useamman pyynnön kautta. välillä vaiva vähän vanhaa vaivaa
Käyttäjätaso 2




Oman kokemukseni mukaan nämä puhelimitse myydyt tuotteet eivät tule samalle asiakkuudelle eli ne tulevat uudelle asiakasnumerolle.


Tämä menettely olisi hyvä korjata. Kaksi tai useampi asiakasnumero on sekavaa. Kun pyytää yhdistämään asiakasnumerot, niin 5 euron lisälasku siitä tulee ja sitäkin sitten saa jälleen oikoa.

Eräs iäkäs tuttuni sai puh.kauppiaan sekoilun vuoksi oman liittymänsä siirron (dna->saunal) yhteydessä kaksi asiakasnumeroa, joista toiseen jäi turha uusi liittymä piiloon keräämään kuukausimaksuja. Siellä se kartutti kuukausimaksuja vaikka simiä ei koskaan asetettu puhelimeen ja uusi turha liittymä peruttiin puhelimessa.

Kokemus: kaikesta aina kirjallinen vahvistus, puheisiin ei kannata luottaa.


Hei vanhavaiva!

Valitettavasti jälleenmyyjillä ei ole käytössä, kun myynnissä käytettävät työkalut.

Tilauksista lähtee kirjallinen tilausvahvistus toimitustavalla joka asiakkaan kanssa sovittu.


Voisiko jälleenmyyjä kysyä, onko asiakkaalla mahdollisesti jo asiakasnumero?
Voiko jälleenmyyjä käyttää olemassaolevaa asiakasnumeroa, jos sellaisen ilmoittaa?

Tilausvahvistusten sisältö vaihtelee tapauksittain, liekö myyjillä kaikki työkalut salkussa. Esimerkiksi tärkeitä tietoja kuten puheaikatarjouksia, viikonloppuetua tai määräaikaisuutta ei aina kirjallisesta tilausvahvistuksesta ilmene. Ja toisinpäin, tiedän tapauksen jossa kirjallisessa tilausvahvistuksessa mainittiin puheaikatarjous, mutta sitä piti sitten vielä erikseen pyydellä OmaSaunalahti palvelun kautta.

Kaikki asiat ovat aina hoituneet sovituiksi, mutta hitaasti useamman pyynnön kautta. välillä vaiva vähän vanhaa vaivaa



Hei vanhavaiva!

Valitettavasti he eivät nää asiakkaan muita asiakasnumeroita ja näin ollen eivät pysty hyödyntämään sitä.

Laitetaan palautetta eteenpäin, kuinka tämä saataisiin mahdolliseksi. Ymmärrän että tämä olisi helpompaa niin asiakkaalle kuin meillekkin.  🙂

Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?

Mulle kävi tänään aivan sama. Kummallinen puhelu. Jotenkin sain sen kuvan, että mokkula ja laajakaista tulisi jotenkin kylkiäisinä, enkä asiaa silloin sen tarkemmin ajatellut. Mutta sen laajakaistanko voi siis vielä perua?


Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?

Mulle kävi tänään aivan sama. Kummallinen puhelu. Jotenkin sain sen kuvan, että mokkula ja laajakaista tulisi jotenkin kylkiäisinä, enkä asiaa silloin sen tarkemmin ajatellut. Mutta sen laajakaistanko voi siis vielä perua?


Kyllä, tosi tyhmä olo itelle tuli kun tajusin et hei mähän maksan nyt pelkästään siitä mobiililaajakaistasta, mitään en siis ilmaseks saanu 😃 Mies vielä puheli nii nopeesti että päätökset piti tehdä sekunneissa, sehän se niiden taktiikka lieneekin että ostaja menee pieneen paniikkiin 😃 Jännä että mies ei missää vaiheessa edes maininnut että tilaan Mobiililaajakaista Plussan vaan se piti itse päätellä sit puhelun jälkeen S-lahden sivuilta mitä tuli ostaneeksi, kun en tilausvahvistustakaan saanu sähköpostiin niinkuin sovittiin.

Otin aspaan Oman kautta yhteyttä ja sieltä vastasivat samaa, että jätän vaan hakematta postista tikun. Samalle asiakasnumerolle oli tullut tämä tilaus ja nyt näköjään ei ole enää Miniä käytössä ja Plus sen tilalla. Joudunkos nyt siis tältä kuulta maksamaan tuosta Plussasta jos käytän puhelimen nettiä?
Käyttäjätaso 2



Puhelinmyyjä oli tänään viekas ja sai minut ottamaan olevinaan "uuden halvemman liittymän" plus kaupan päälle sitten mobiililaajakaistan puhelimeen ja nettitikun. No, eipä ne mitään kaupanpäällisiä ollutkaan vaan myyjähän myi mulle sen mobiililaajakaista plussan kun tarkemmin sivuilta kattelin, liittymäki pysyy ihan samana. En tarkemmin jaksa selittää kun oli tosiaan nii outo puhelu. Pääasia on että mulla on tällä hetkellä mobiililaajakaista mini millä pärjään hyvin.

Mietin vaan että kai tuo peruuttaminen on vielä mahdollista, siihen nimittäin kuului se 24kk:n määräaikaisuus (eli toi kolme kk puoleen hintaan tarjous on kyseessä)? Vielä ei OmaSaunalahdessa mitään asiasta näy. Tikku tulee kuulemma postissa myöhemmin, entä jos jätän sen hakematta? Vai pitääkö ihan soittaa aspaan jotta voin perua?

Mulle kävi tänään aivan sama. Kummallinen puhelu. Jotenkin sain sen kuvan, että mokkula ja laajakaista tulisi jotenkin kylkiäisinä, enkä asiaa silloin sen tarkemmin ajatellut. Mutta sen laajakaistanko voi siis vielä perua?


Kyllä, tosi tyhmä olo itelle tuli kun tajusin et hei mähän maksan nyt pelkästään siitä mobiililaajakaistasta, mitään en siis ilmaseks saanu 😃 Mies vielä puheli nii nopeesti että päätökset piti tehdä sekunneissa, sehän se niiden taktiikka lieneekin että ostaja menee pieneen paniikkiin 😃 Jännä että mies ei missää vaiheessa edes maininnut että tilaan Mobiililaajakaista Plussan vaan se piti itse päätellä sit puhelun jälkeen S-lahden sivuilta mitä tuli ostaneeksi, kun en tilausvahvistustakaan saanu sähköpostiin niinkuin sovittiin.

Otin aspaan Oman kautta yhteyttä ja sieltä vastasivat samaa, että jätän vaan hakematta postista tikun. Samalle asiakasnumerolle oli tullut tämä tilaus ja nyt näköjään ei ole enää Miniä käytössä ja Plus sen tilalla. Joudunkos nyt siis tältä kuulta maksamaan tuosta Plussasta jos käytän puhelimen nettiä?



Hei nennem!

Kun Nettitikku palautuu meille niin tilauskäsittely katsoo sinun peruuttaneen tilauksen ja sulkee sen liittymästäsi. Valitettavasti he eivät kuitenkaan katso mikä palvelu sinulla on aikaisemmin liittymälläsi ollut, joten oikeastaan suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä puhelinlaskuun datasiirrosta. Nimittäin aikaisempi Mobiililaajakaista Mini -lisäpalvelusi on jo poistunut liittymästäsi ja itsestään se ei siihen takaisin tule. Toinen vaihtoehto on mennä Elisa Shopittiin Nettitikun kanssa jossa Mobiililaajakaista Plus -palvelusi perutaan ja tilalle lisätään aikaisempi Mini -lisäpalvelu.

Kun laitteesi palautuu niin laskutus korjataan siinä vaiheessa kuntoon. Toivottavasti ilmaisin itseni nyt mahdollisimman epäselvästi  😉
Jep, tästäkin olin yhteydessä jo aspaan viestillä ja pakko nyt sanoa että ihan käsittämättömän nopeasti vastataan noihin viesteihin tuolla eli siitä iso kiitos! Poistivat nyt sen plussan sieltä ja lisäsivät Minin takaisin, sitäkään ei tarvinnut itse tehdä vaikka itse tässä oonkin just mokaillut.  Ja kuulemma ei epäselvyyksiä laskuun pitäisi tulla. Jatkossa jos ilmenee jotain tarvetta laajakaistalle tai jollekkin muulle niin pysyn kyllä uskollisesti S-lahdella, kaikki toimii moitteettomasti. 🙂 Olen tyytyväinen asiakas jos ei vielä tästä suitsutuksesta tullut selväksi 😃
Käyttäjätaso 2
Puhelinmyyjien epäselvät puheet, eli siis HUIJAUS yritykset sais kyllä loppua, saunalahtikin on menettänyt paljon asiakkaita sen vuoksi...
Mulla olisi kanssa kysyttävää tästä perumisesta. :D

Myyjä soitti mulle toissa päivänä ja yritti saada mua päivittämään vanhaa 3G liittymää (josta määräaikaisuus loppuu elokuussa) siihen 4G liittymään, johon lopulta suostuin kun ei millään antanut periksi. 😃 Mutta lopulta tulin kuitenkin toisiin aatoksiin ja haluaisin perua sen. Että onnistuuko peruutus tässäkin tapauksessa vain jättämällä hakematta postista sitä uutta nettitikkua vai otanko yhteyttä aspaankin vai mitä pitäis tehdä? 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Nettitikussa on tyytyväisyystakuu kerran vuodessa. Voit siis kokeilla sitä niin halutessasi miten 4G pelaa. Kuuluvuuskarttaa tarkistamalla (elisa.fi/kuuluvuus) voit nähdä valmiiksi onko alueellasi Dual Carrier tai LTE-verkkoa. Minulle puhelinmyyjä mainosti LTE-nopeuksia, vaikka alueellani ei ole kuin HSPA+ eli Single Carrier -yhteys. Tämä on huijausta, mutta muutama saattaa langeta.

Jos alueesi on selvästi LTE- tai DC-alueella, Elisa on luokitellut sen virallisesti 4G-palvelualueeksi. Mitään ei kuitenkaan kannata olettaa kuuluvuuskartan perusteella, sillä etenkin kuuluvuuden rajamailla on mahdollista, että mitään 4G-kuuluvuutta edes ole. Huomaathan valita kuuluvuuskartasta 3G ja 4G -valinta. Elisan vikapalvelun mukaan siinä vaiheessa kun käyttöpaikka näkyy selvästi 4G-palvelualueella, Elisa on tuonut lähistölle 4G-yhteyksiä.



Haettu osoite on määritelty selvästi LTE-peittoalueeksi, mutta ei LTE-kuuluvuutta. Kuuluvuustiedot: Elisa.

Jos et halua ottaa yhteyttä käyttöön, kukaan ei pakota sinua tekemään niin. Paras vaihtoehto on käydä Postissa kun paketti tulee ja sanoa että lähettävät takaisin. Tämä jo siksi, koska Posti yrittää lähettää useita saapumisilmoituksia turhaan. Lisäksi Saunalahti voi mahdollisesti aloittaa laskutuksen ennen kuin saa tietää ettet noutanut lähetystä. Asiasta varmuuden vuoksi kannattaa myös olla yhteydessä asiakaspalveluun vaikkapa Omasta Saunalahdesta.

Mitään syytä ei ole päivittää toimivaa 3G-yhteyttä epätoimivaan ja ei-kattavaan 4G-verkkoon. Saapuneen tikun voi myös noutaa Postista ja palauttaa lähimpään Elisa Shopitiin.
Asia selvä! Kiitos 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ole hyvä.

Jos palautat tikun Shopitiin, siellä voidaan samalla perua tilaus, mistä ei sinulle koidu lisäkustannuksia. Voit jatkaa tällöin huoletta vanhan 3G-liittymän käyttöä.

Muillekin tiedoksi, että tässä vaiheessa olisi ollut mahdollista päivittää 3G 4G:ksi, mutta se aiheuttaisi sen, että napsahtaisi uudet 24 kuukauden määräaikaisuudet ja 3G-tikku pitää tällöin palauttaa.

Kuitenkin se 4G on vielä niin alkeellinen, että tähän ei kannata ryhtyä.
Käyttäjätaso 4

hpguru kirjoitti:

Muillekin tiedoksi, että tässä vaiheessa olisi ollut mahdollista päivittää 3G 4G:ksi, mutta se aiheuttaisi sen, että napsahtaisi uudet 24 kuukauden määräaikaisuudet ja 3G-tikku pitää tällöin palauttaa.



Sen verran tähän täsmennystä, että mikäli päivität vanhan 3G MobiililajakaistaPaketin 4G-versioon, vanhaa tikkua ei tarvitse palauttaa. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko näin? Minulle Shopitin myyjä sanoi kun 4G:tä kokeilin, että tikku pitää palauttaa jos ottaa uuden kytkyn.
Käyttäjätaso 4
hpguru kirjoitti:

Onko näin? Minulle Shopitin myyjä sanoi kun 4G:tä kokeilin, että tikku pitää palauttaa jos ottaa uuden kytkyn.


Asiakashan voi tehdä päivityksen myös itse OmaSaunalahden kautta, jolloin uusi tikku tulee postitse ja asiakas saa pitää vanhan tikun. Kävitkö milloin Shopitissa tiedustelemassa asiaa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kävin 17-02-2012 15:49 (noin) Koskikeskuksen Elisa Shopitissa / Tampere palauttamassa 4G-liittymäni.

Tiedon siitä, että 3G-tikku tulee palauttaa, jos haluaa päivittää 4G:hen, sain muutama päivä tätä palautuspäivää aiemmin tikun noudon yhteydessä. Jouduin palauttamaan 4G:n koska ei ollut kartan lupauksista huolimayya LTE-kuuluvuutta.
Käyttäjätaso 4
hpguru kirjoitti:

Kävin 17-02-2012 15:49 (noin) Koskikeskuksen Elisa Shopitissa / Tampere palauttamassa 4G-liittymäni.

Tiedon siitä, että 3G-tikku tulee palauttaa, jos haluaa päivittää 4G:hen, sain muutama päivä tätä palautuspäivää aiemmin tikun noudon yhteydessä. Jouduin palauttamaan 4G:n koska ei ollut kartan lupauksista huolimayya LTE-kuuluvuutta.


Selvä homma, toimintamalli on liikkeiden osalta ollut eriävä asiakaspalvelusta. Tosiaan, mikäli asiakas tällä hetkellä tekee itse päivityksen tai päivitys tehdään asiakaspalvelussa/myymälässä, jää asiakkaan vanha tikku asiakkaalle ja sen mukana oleva liittymä sulkeutuu uuden liittymän tyytyväisyystakuun päättyessä.

Osallistu keskusteluun