Vastattu

Mobiililaajakaista Plussan molemmat kortit micro-simeiksi?

  • 29 syyskuu 2012
  • 18 kommenttia
  • 1200 katselukerrat

Moi!

Minulla on tällä hetkellä iPadissäni Mobiililaajakaista 3G (12,90e/kk, ei tikkua) liittymä, jossa on micro-sim. Nyt ajattelin ostaa uuden puhelimen, johon käy vain micro-sim. Nykyisessä puhelimessa minulla on Prepaid-liittymä. Nyt haluaisin vaihtaa prepaid-liittymän SL Norppa+-liittymään ja ottaa siihen Mobiililaajakaista Plus palvelun.

Saanko Mobiililaajakaista Plus-palvelun toisenkin kortin micro-simiksi, jotta se kävisi iPadiini? En siis tarvitse mukana tulevaa nettitikkua, johon ilmeisesti käy vain normi-sim. Kun taas jos tuon nettitikun takia siinä täytyy olla normi-sim toisena korttina, joutuisin leikkelemään itse sen microkokoiseksi :I Ja jos joudun ottamaan uuteen Norppa plussaani oman nettiliittymän, se tulee paljon kalliimmaksi :(

Sitten vielä lopuksi: saako mukana tulevaa tikkua myydä kesken sopimuskauden? ja onko se sim-lukittu? Olen huomannut esim. Huutonetissä monia tikkuja myynnissä, jotka ovat SL-sim-lukittuja, joten ilmeisesti sopimus on vielä kesken (?) Eli voiko minulle siis aiheutua jotain haittaa, jos myyn sen tikun pois, koska se on minulle turha? :D

Toivottavasti saitte selostuksestani jotain selvää 🙂 Kiitos kaikille vastaajille jo näin etukäteen!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hyvis 30 syyskuu 2012, 03:17

Sähköpostiosoitteista vielä. Osoite voi tosiaan olla vain yhden liittymän yhteydessä. Voit kuitenkin siirtää osoitteen toisen liittymän yhteyteen poistamalla sen ensin käytöstä. Sähköpostilaatikon sisällä olevat viestit eivät luonnollisesti siirry mukana kotikonstein. Viestien siirtoa voi pyytää Saunalahden teknisen asiakaspalvelun puhelinnumerosta 09 4243 0730 (Numero palvelee aina. Puheluun vastataan Asiakaspalvelu tai Häiriöilmoitukset.)

Yleisesti ottaen kannattaa huomata, että liittymien yhteydessä olevat sähköpostilaatikot ovat kooltaan 15 Mb pl kiinteiden nettiliittymien yhteydessä olevat, joiden koko on 200 Mb.

Nettitikku on välittömästi tilaajan omistuksessa eli sille voi tehdä kesken määräaikaisuuden ihan mitä haluaa. Samahan koskee myös puhelimia. Mahdollisen lukituksen saa purettua vain laitteen alkuperäisen omistajan toimesta. Jos siis Huuto.netistä ostaa lukitun nettitikun, riippuu ihan siitä tikun myyjästä se lukituksen poisto.

Manipennille: ne sähköpostilaatikoiden ensisijaiset osoitteet eivät välttämättä ole muotoa puhelinnumero@netti.fi tai etunimi.sukunimi@netti.fi. Puhelinnumron lopussa voi lisäksi olla jokin kirjain ja nimen jälkeen osoitteessa voi olla jokin numero. Yleensä ne osoitteet taitavat olla muotoa omasaunalahdenkäyttäjätunnus@netti.fi
Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Klikkaat  vaan jonkun vastauksen, mikä oli mielestäsi ratkaisu ongelmaan, niin tulee näkyviin se että ratkaisu kyselyyn on löytynyt. Voihan ketjuun silti vielä kirjoitella kuitenkin, ja neuvoja tulla lisää:)
Kyllä ketjun aloittaja voi merkitä valitsemansa  vastauksen ratkaisuksi.;)

Ratkaisut
Kun saat avun kysyykseesi, muista merkitä sinua auttanut vastaus ratkaisuksi. Ratkaistuksi merkityistä keskusteluista on huimasti apua muille Palstalaisille, kanna siis kortesi kekoon! Ratkaisun voi merkitä vain keskustelun aloittaja, moderaattori tai yhteisön luottojäsen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Käsittääkseni uuden liittymän mukana tulee aina uusi s-postilaatikko. Sinne voi sitten tehdä itse lisää ala- osoitteita tarvittaessa. 
Käyttäjätaso 5
Viime syksynä, kun päivitin puhelimeni MicroSIM-malliin, vaihdoin SIM-kortin samalla. Myyjä näki, että minulla on Mobiililaajakaista Plus, niin hän kysyi haluaisinko päivittää myös sen toisen kortin micro-kokoon. Tämän perusteella uskoisin, että voit saada molemmat simmit pieniksi versioiksi. Tikusta aikanaan tullut määräaikaisuus on toki jo lusittu aikoja sitten ja tikku pölyttyy hyllyssä, kun sim-kortti on toisessa luurissa käytössä.
Manipenni kirjoitti:
Käsittääkseni uuden liittymän mukana tulee aina uusi s-postilaatikko. Sinne voi sitten tehdä itse lisää ala- osoitteita tarvittaessa. 

Eli kun irtisanon nykyisen erillisen nettiliittymän, saanko niitä osoitteita siirrettyä sille uudelle puhelin+nettiliittymälle (=norppa  Mobiililaajakaista Plussalla) vai joudunko luopumaan entisistä ja tekemään uudet? 

Larson:

Viime syksynä, kun päivitin puhelimeni MicroSIM-malliin, vaihdoin SIM-kortin samalla. Myyjä näki, että minulla on Mobiililaajakaista Plus, niin hän kysyi haluaisinko päivittää myös sen toisen kortin micro-kokoon. Tämän perusteella uskoisin, että voit saada molemmat simmit pieniksi versioiksi. Tikusta aikanaan tullut määräaikaisuus on toki jo lusittu aikoja sitten ja tikku pölyttyy hyllyssä, kun sim-kortti on toisessa luurissa käytössä.

 

Okei, jos siis Elisa shopitista/puhelinasiakaspalvelusta pystyy siis sen tekemään, hyvä 🙂 Mutta pystynkö sen netistä tilaamalla muuttamaan siten, että molemmat kortit ovat microkokoisia? Kun vie kuitenkin vähän aikaa mennä liikkeeseen/jonotella asiakaspalvelussa

lisätääs vielä yksi kysymys: Nykyinen mobiilinettiliittymäni on toistaiseksi voimassa oleva, Purkautuuko se heti kun puran sen vai vasta kuun alussa vai miten?

 

Sori muuten nämä iso alkukirjain-, väärän väriset tekstit- ja lainausvirheet, kun iPadilla kirjoitan ja muutenkin nämä foorumin kirjoitustemppuilut eivät ole vielä ihan hallussa 🙂 Mutta kiitos Manipennille ja Larsonille vastauksistanne!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Voihan se olla että herjaa,jos samalla nimellä avaa uuden,ainakin jos edellisiä ei ole poistettu käytöstä. Toisaalta jos mietin,niin miksi ei voisi niitä alaosotteita tehdä samoillakin nimillä, koska sen alkuperäisen nimi ln kuitenkin muotoa numero@netti.fi. Adsl:n kun aikanaan otin,niin sen osoite on etunimi sukunimi@netti.fi. varmaa en voi sanoa tietysti, kannattaa varmistaa aspasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Minusta toistsiseksi voimassa oleva purkautuu sillon kun asiasta ilmoitat,jos et muuta ole aiemmin sopunut,kytky tms. Nää on nyt arveluja, eli kannattaa kuitenkin varmistaa ettei tule yllätyksiä. Voi kai niissä teknisesti joku viive olla,ettei nyt minuutilleen lopu kun olet peruutuksen tehnyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sähköpostiosoitteista vielä. Osoite voi tosiaan olla vain yhden liittymän yhteydessä. Voit kuitenkin siirtää osoitteen toisen liittymän yhteyteen poistamalla sen ensin käytöstä. Sähköpostilaatikon sisällä olevat viestit eivät luonnollisesti siirry mukana kotikonstein. Viestien siirtoa voi pyytää Saunalahden teknisen asiakaspalvelun puhelinnumerosta 09 4243 0730 (Numero palvelee aina. Puheluun vastataan Asiakaspalvelu tai Häiriöilmoitukset.)

Yleisesti ottaen kannattaa huomata, että liittymien yhteydessä olevat sähköpostilaatikot ovat kooltaan 15 Mb pl kiinteiden nettiliittymien yhteydessä olevat, joiden koko on 200 Mb.

Nettitikku on välittömästi tilaajan omistuksessa eli sille voi tehdä kesken määräaikaisuuden ihan mitä haluaa. Samahan koskee myös puhelimia. Mahdollisen lukituksen saa purettua vain laitteen alkuperäisen omistajan toimesta. Jos siis Huuto.netistä ostaa lukitun nettitikun, riippuu ihan siitä tikun myyjästä se lukituksen poisto.

Manipennille: ne sähköpostilaatikoiden ensisijaiset osoitteet eivät välttämättä ole muotoa puhelinnumero@netti.fi tai etunimi.sukunimi@netti.fi. Puhelinnumron lopussa voi lisäksi olla jokin kirjain ja nimen jälkeen osoitteessa voi olla jokin numero. Yleensä ne osoitteet taitavat olla muotoa omasaunalahdenkäyttäjätunnus@netti.fi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tota en tiennytkään. Joskus aikanaan kun otin itse spostin käyttöön niin sanottiin että se on puhelinnro@netti.fi ja toinen on muoto etunimi.sukunomi@saunalahti.fi. Siitä nyy tosiaan jokunen vuosi aikaa. Kaikki muuttuu ja voihan olla samannimisiä jolloin jotenkinhan ne pitää tietty erottaa. Hyvä että sä oota kartalla ja jaksat seurata näitä muutoksia:) Kitooos!
Käyttäjätaso 5
Nisse kirjoitti:
Okei, jos siis Elisa shopitista/puhelinasiakaspalvelusta pystyy siis sen tekemään, hyvä 🙂 Mutta pystynkö sen netistä tilaamalla muuttamaan siten, että molemmat kortit ovat microkokoisia? Kun vie kuitenkin vähän aikaa mennä liikkeeseen/jonotella asiakaspalvelussa
Jotenkin en usko, että netistä saisi suoraan molempia simmejä tilattua uudessa koossa, mutta voit toki laittaa viestiä asiakaspalveluun Oma Saunalahden kautta ja pyytää päivitystä siihen toiseenkin korttiin. Helpoiten homma varmasti onnistuu, jos sinulla on mahdollisuus vierailla Elisa Shopitissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:
Tota en tiennytkään. Joskus aikanaan kun otin itse spostin käyttöön niin sanottiin että se on puhelinnro@netti.fi ja toinen on muoto etunimi.sukunomi@saunalahti.fi. Siitä nyy tosiaan jokunen vuosi aikaa. Kaikki muuttuu ja voihan olla samannimisiä jolloin jotenkinhan ne pitää tietty erottaa. Hyvä että sä oota kartalla ja jaksat seurata näitä muutoksia:) Kitooos!
Höh. Mites jos jonkun toisenkin nimi on Manipenni? Ei voi molemmilla olla osoitetta mani.penni@netti.fi. :hammer:

Minä sain valita tuon käyttäjätunnuksen itse, joten se on sitten ihan jotain muuta. :hypocrite:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ei o manipenniä tai mani.penniä käytössä, mut voishan sitä vaikka avata sellasenkin jonon jatkoksi:)

Mä en kyllä saanut itse päättää laatikon nimeä,höh 😞 .

Oliha noita ala-osotteita muutama luotava, kun en halua viestiä lähettää, missä on numeroni näkyvillä:)
Okei, eli taidanpa laittaa puhelimen tilaukseen! Sitten ensi viikolla Elisa Shopittiin liittymäasioille ja sitten vielä ne s-postin siirrot :)

 

Kiitos kaikille vastaajille, teistä oli suuri apu! :)

 

Taitaapa olla case closed ainakin minun puolestani
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:
Klikkaat  vaan jonkun vastauksen, mikä oli mielestäsi ratkaisu ongelmaan, niin tulee näkyviin se että ratkaisu kyselyyn on löytynyt. Voihan ketjuun silti vielä kirjoitella kuitenkin, ja neuvoja tulla lisää:)

Tuotatuota. Nuo tavantallaajakäyttäjät kun eivät voi merkitä viestiä ratkaisuksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ai eikö se onnistu,vaikka on kirjautunu. Sehän hullu juttu on. Pitäis kai sitää omaan kysymykseen saadun vastauksen merkata ns. oikeeksi vastaukseksi. No sitten räppään ite:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
No vähän ihmettelin,mut nyt se on merkattu ja sillä sipuli. Ei se nyt maailma tähän kaadu. Pääasia että sai avun,mikä hälle riitti.
Okei, kiitos tiedosta: en tiennyt, että pitää merkata!

Mutta en nyt tiedä oliko ratkaisusta niin paljoa apua, kun jätin asian vähän myöhemmäksi, ja olin nyt valmis tilaamaan puhelimen. Ja menin SLn sivuille katsomaan Paljonko se mobiililaajakaista plus maksoikaan. Ihmettelin kun ei löytynyt sitä sivua ja googletin sen. Sieltä menin sivulle, jossa lukee: "Mobiililaajakaista Plus on poistunut uusmyynnistä 2.10.2012"

Nyt etsimään joku toinen ratkaisu 😞 vähän tulee kalliimmaksi 😮
Ja vielä lisäkysymys (sori, OT) eli kun avaan uuden liittymän, saanko nykyiset sähköpostiosoitteeni siirrettyä sinne? 

Osallistu keskusteluun