Mobiililaajakaistan päivityspuhelu

  • 26 kesäkuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 234 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Sain tänään puhelun, jossa minulle tarjottiin Super liittymää nykyisen 50 Mbit/s Saunalahden liittymän tilalle jonka hankin 2v tarjouksella hinnalla 17.90/kk toukokuussa 2016. Olin kuulemma vanha asiakas, joten saisin Superin vuodeksi eteenpäin hinnalla 19.90€/kk, nykyisen 17.90 tilalle. Minulle toimitettaisiin uusi SIM kortti kun vanhassa on jotakin päivitystä kaipaavaa? Kortti on hankittu siis toukokuussa 2016.

Kerroin että en ole huomannut nykyisessä liittymässäni 50Mbit/s kattonopeutta useinkaan saavutettavan, joten en usko sillä mitään hyötyä saavutettavan, jolloin myyjä kertoi että saunalahdella "priorisoidaan" Superia. Mainitsin että en ole palstalla koskaan kuullut tälläisestä ja tiedustelin että tunnut todella innokkalta myyntinaiselta. Ja ovatkohan tietosi aivan oikeita vai yritätkö minulle tuota uutta sim-korttia tarjota väärillä tiedoilla.

Kiitin puhelusta ja lopetin sen vakuuttaen että en ole kiinnostunut.

Muttta siis vanhalle asiakkaalle erikoistarjousta??? Tuntuu ennenkuulumattomalta. Uusi Sim-kortti reitittimeen. Ja nopeuden priorisointi.

Olikohan kyseessä omiin provisiohinsa tuijottava myyjä, vai mikä? Oletteko kukaan saaneet vastaavanlaista puhelua?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Joskus mulle on yritetty selittää, että nopeusprofiililtaan korkeampi olisi jotenkin priorisoitu. Kuitenkin väite on täyttä kukkua, sinua on yritetty johtaa harhaan. Kuluttajaliittymät ovat kaikki samalla viivalla. Jos et koskaan ole päässyt 50/25 liittymän nopeusrajaan, niin et todennäköisesti tulisi superillakaan pääsemään. Ainakin aiemmin kun on soittanut ns. vastatarjouslinjalle 0800 96065 (ilmainen) , ja hieman on kovistellut vaihtavansa muualle, voipi saada -50% alennuksen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
On minullekin tehty noita "vanhan asiakkaan tarjouksia" lukuisia. Olen ollut Elisan asiakas niin kauan kuin Elisa on nykyisellä nimellään toimimut, sitä ennen Radiolinjan asiakas.

Mobiililaajakaistan prioirisointia kuluttaja-asiakkaille en kuitenkaan allekirjoita. Kaikki käyttäjät ovat samalla viivalla riippumatta siitä, mikä on sopimuksen teoreettinen maksiminopeus. 100Mbit/s toimii ihan yhtä hyvin kuin 50Mbit/s liittymä. Joissain tilanteissa tuosta 100Mbit/s nopeudesta on iloa. Aiemmin käytössä olleella Lumialla kellotin myöhään illalla ystäväni luona useita 97-99Mbit/s latausnopeuksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Jeps, toki silloin jos on tolla hitaammalla liittymällä jatkuvasti nopeuskatossa, niin kannattaa harkita päivittämistä nopeampaan. Toki sen mukaan, näkeekö lisänopeudessa tarvetta.

Tuotahan yhä myydään 100Mbit/s, mutta todellisuudessa onkin 150Mbit/s, jos nyt ei ihan parin päivän sisällä ole muuttunut.

Osallistu keskusteluun