Kysymys

Mobiililaajakaistan tarina

  • 12 January 2010
  • 11 kommenttia
  • 1719 katselukerrat

12-14.12.09 Elisan/Saunalahden 3G verkko alhaalla ainakin Kuusankosken Pilkanmaan alueella.

14.12.09 Soitettu häiriöilmoitus.... vastaus oho niinpäs onkin..... tulee viesti kun korjattu.

16.12.09 Tekstiviesti vika korjattu....... Kyllä korjattu on 3G verkko pelaa vaan laajakaistan nopeus tipahtaa noin 10-30min käytön jälkeen alle 1.5M nopeuteen pitäisi olla ja onkin ollut noin 5M mobiililaajakaistan ottamisesta elikkä syyskuusta asti.

16.12.09 Soitettu häiriö ilmoitus...

18.12.09 Tekstiviesti vika korjattu..... vaan sama juttu yhteys tipahtaa 10-30min käytön jälkeen alle 1.5Megaan ja yhteyttä on testattu kolmella eri tikulla suoraan koneessa kiinni ja reitittimessä tulos aina sama.

18.12.09 Soitettu häiriö ilmoitus

30.12.09 Tekstiviesti vika korjattu....... vaan eipä ole  sama juttu

30.12.09 Soitettu häiriö ilmoitus......

05.01.10 Viesti vika korjattu ....... vaan ei sama juttu

05.01.10 Soitettu häiriö ilmoitus.... ja saatu neuvo Elisan/Saunalahden tekniseltä tuelta että olemme jääneet nyt jotenkin katvealueelle vaihtakaa operaattoria tai kiinteään laajakaistaan

05.01.10 Textiviesti.....Olemme tutkineet häiriöilmoituksesi, emmekä löytäneet vikaa verkosta. Tarkistathan laitteesi ja käyttämäsi palvelun asetukset. Apua asetuksiin ja palveluiden käyttöön saat  käyttötuestamme 060096060 (0,89 e/min+ pvm/mpm) ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai asiakastukisivustoltamme www.elisa.fi/tuki T. Elisa Oyj

09.01.10 Soitettu hairiö ilmoitus......

11.01.10 Textiviesti.... Ilmoittamanne häiriö -- Mobiili.Data on korjattu ja hetken perään toinen viesti.....
Olemme tutkineet häiriöilmoituksesi, emmekä löytäneet vikaa verkosta. Datanopeuksiin vaikuttavat useat eri ulkoiset tekijät, ja nopeudet voivat vaihdella 3G-verkossa, tähän vaikuttaa mm. käyttäjämäärät, verkon vahvuus ja signaalin laatu.  T. Elisa Oyj

Että sellasta  :o eipä oikein voi kun ihmetellä ja miettiä miten saa mobiililaajakaista sopimuksen purettua tai sitten maksaa 5M yhteydesta mikä on 12-14.12.09 muuttuneiden olosuhteiden ansiosta vaan 1.5M

Noh tulipahan otettua Soneralta kiinteä 8/1M yhteys ja läppäri tuli kylkiäisenä kauppaan/yhteyteen........... 😉 saas nähdä mitkä olosuhteet tuohon yhteyteen vaikuttaa 😃

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia


miettiä miten saa mobiililaajakaista sopimuksen purettua tai sitten maksaa 5M yhteydesta mikä on 12-14.12.09 muuttuneiden olosuhteiden ansiosta vaan 1.5M


Saunalahden kaikissa mobiililaajakaistatuotteissa nopeudenmuutos on mahdollinen kesken sopimuskauden, ja vaihto toki kannattaakin tehdä mikäli on varmaa, että nopeus ei tule nousemaan esim. tätä 1,5 megaa nopeammaksi.

Riippuen siitä onko kyseessä MobiililaajakaistaPaketti vai Mobiililaajakaista Plus, nopeuden vaihto tehdään oma.saunalahti.fi -hallintasivustolla joko liittymätyypin vaihtona (Paketti) tai tuotteiden päivityksenä (Plus). Samalla luonnollisesti muuttuu palvelun hinta sen mukaiseksi, mikä on uusi valittu yhteysnopeus.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


miettiä miten saa mobiililaajakaista sopimuksen purettua tai sitten maksaa 5M yhteydesta mikä on 12-14.12.09 muuttuneiden olosuhteiden ansiosta vaan 1.5M


Saunalahden kaikissa mobiililaajakaistatuotteissa nopeudenmuutos on mahdollinen kesken sopimuskauden, ja vaihto toki kannattaakin tehdä mikäli on varmaa, että nopeus ei tule nousemaan esim. tätä 1,5 megaa nopeammaksi.

Riippuen siitä onko kyseessä MobiililaajakaistaPaketti vai Mobiililaajakaista Plus, nopeuden vaihto tehdään oma.saunalahti.fi -hallintasivustolla joko liittymätyypin vaihtona (Paketti) tai tuotteiden päivityksenä (Plus). Samalla luonnollisesti muuttuu palvelun hinta sen mukaiseksi, mikä on uusi valittu yhteysnopeus.



Tähän vielä semmoinen, että mikäli kyseessä on ensin mainittu eli Paketti ja liittymätyypin vaihto, sen voi tehdä oma.saunalahdessa kolme kertaa joka neljäs kuukausi ilmaiseksi. Sen sijaan Lisäpalvelun kohdalla päivityksen voi tehdä vaikka joka kuukausi maksutta tehdessään sen itse oma.saunalahdessa.
Paketti on Mobiililaajakaista plus 5M
Kiitokset vaan mutta eiköhän tämä mobiililaajakaista hässäkkä ollut tässä....... ei se että tilaa 5M yhteyden joka toimii muutaman kuukauden ja elisan/saunalahden verkon kaaduttua ja sen korjaannuttua ei olekaan enään mahdollista saada 5M yhteyttä vaan jokin muu verkossa tehtyjen korjausten johdosta niin  tunne on kun mentäisi pers edellä puuhun..... eikä siinä vielä kaikki kun ensinmäisen 1.5kk sai pelleillä tuon surullisen kuuluisan ZTE:n tikun kanssa Niin onhan se aika hyvin että mobiililaajakaista asiakaana (liittymä Otettu 13.8.09) se sentään toimi noin 2 kuukautta moitteetta 5kk:sta.... Joten se siitä sitten.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Saunalahden kaikissa mobiililaajakaistatuotteissa nopeudenmuutos on mahdollinen kesken sopimuskauden, ja vaihto toki kannattaakin tehdä mikäli on varmaa, että nopeus ei tule nousemaan esim. tätä 1,5 megaa nopeammaksi.


Eiköhän nyt ollut kyse siitä että liittymä aluksi toimi 5 M nopeudella ja sen jälkeen ei enää toimi.

Tällaisessa tilanteessa olisit voinut neuvoa minkälaiset korvaukset Saunalahdelta saa kun Saunalahden toimittama palvelu ei enää toimi sovitulla tavalla ja määräaikaista sopimusta on vielä jäljellä. Sekä antaa asiakkaalle ohjeet korvauksen hakemiseksi.
Ei se nyt niin helppoa ole prkl...... soittelun tulos lyhennetynä

Asiakaspalvelu: Joo kyllä se purku onnistuu..... ei ole sopimusta nyt tässä.... soitan takaisin

Asiakaspalvelu: Ööö ei se nyt niin vaan onnistukaan on määräaikainen..... lasketaan nopeutta... selvittää asiaa

Asiakaspalvelu: Ei onnistu ilman perusteluja....... tehkää reklamaatio

Tekninen tuki: Verkkoa ei ole kyseisellä alueella tarkoitusta parantaa lähiaikoina ja jotenkin nyt tehtyjen korjaustöiden takia olemme jääneet katveeseen joten riittävä peruste sopimuksen purkuun ilman mitään mutinoita. Laittavat tiedot asiakaspalveluun jotta sopimus saadaan purettua

Asiakaspalvelu: On täällä tiedot..... ei oikeuksia purkaa sopimusta vaatii esimihen (Esimies ei vastaa mutta jätetään soittopyyntö... mutta on kuulemma ruuhkaa voi mennä jopa viikko puolitoista)

V...tu kyllä asiat voivat olla vaikeita....... Soittelinpa niin sanootusti aikaa tapaakseni kuluttuja asiamiehellekin ja asiani hänelle selvitettyäni vastaus oli melkoisen selvä: sopimus pitää purkaa jos kyseistä tuotetta ei voida asiakaalle toimittaa ja vielä samaan hengenvetoon sanoi että samanlaiset puhelinoperaattoreihin liittyvät sopimus asiat ruuhkauttavat heidän toimintaa
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Lähetä oma.Saunalahden kautta vielä kirjallinen rekkula ja ota varmuudeksi tuloste siitä, jos tuo Saunalahti vielä pullikoi vie tämä kuluttaja-asiana käsittelyyn.
Onpa näköjään vaikeaa tuo asiakaspalvelu oppia Saunalahdella... ???
Käyttäjätaso 1
Sama juttu täälläkin paitsi että nopeus on alle megan ja kyllä on aikanaan nopeutta löytynyt 4megaakin mutta verkko on vissiin nyt suppeampi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Sama juttu täälläkin paitsi että nopeus on alle megan ja kyllä on aikanaan nopeutta löytynyt 4megaakin mutta verkko on vissiin nyt suppeampi


Ainakaan minä en usko että verkkoa supistettaisiin tietoisesti. Korkeintaan tilapäisesti huoltotyön yhteydessä. Hidastumisen syy on yleensä ennemminkin käyttäjien ja datan siirtomäärän kasvaminen.
Periaatteessa kun gsm verkosta kyse niin netti data on aina toisarvoinen palvelu puhelin juttuihin verrattuna jolloin tilanteen mukaan data puolen nopeutta lasketaan että puhelut ja muut tärkeät palvelut toimii kunnolla.
Se on mokkula palvelun kohtalo ei muuta. 🙂 eli eihän se oo muuttunna mitenkään erilliseksi verkko jutuksi vaan käyttää kännykkä verkkoa edelleenkin muitten juttujen joukossa.. ::)
Noh niin vihdoin ja viimein mobiililaajakaista sopimus saatu purettua..... mutta eipä voi juurikaan kiitellä asiakaspalvelun toimintaa

Ei tuota kiinteää kaistaa voita mikään http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank

Tulee vaan vanhanajan kuparia pitkin ja lähin keskus on 7.2 km päässä joten aikaaas hyvin 8/1 yhteydeltä

Palailaan asialle mobiilikaistan osalta sitten kun palvelun tarjoajat pystyvät edes jotenkin toimittamaan ne nopeudet mitä myyvätkin

Case Closed..............
😎 8)  eipä muuta kuin onnea omalle kohdallesi valinnastasi.