Kysymys

Mobiililaajakaistan toimimattomuus

  • 19 heinäkuu 2012
  • 2 kommenttia
  • 968 katselukerrat

Olenko ainoa, jolla on ongelmia laajakaistan toimivuuden kanssa? Lyhyesti, olen jo 1,5 vuotta maksanut säännöllisesti kutakuinkin tyhjästä. Palvelusta, jolla ei voi edes radioa kuunnella, puhumattakaan kuvasta tai liikkuvasta kuvasta. Tämän laatuisen palvelun myyminen täyttää rikoksen tunnusmerkit ainakin kansalaistulkinnan mukaan. Lain mukaan ei liene mitään rikollista tapahtunut.

2 kommenttia

Olethan tehnyt Saunalahdelle vikailmoituksia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
5.4 Viivästys- tai virheilmoituksen tekeminen
Vedotakseen virheeseen asiakkaan on ilmoitettava siitä Saunalahdelle kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun se olisi pitänyt havaita. Viivästymiseen asiakkaan tulee vedota kohtuullisessa ajassa palvelun toimittamisen jälkeen. Kohtuullisen ajan pituuden arviointiin vaikuttavat muun muassa olosuhteet kussakin yksittäistapauksessa ja asiakkaan asiantuntemus.
Asiakas saa vedota viivästykseen tai virheeseen myös myöhemmin, jos Saunalahti on menetellyt törkeän huolimattomasti, kunnianvastaisesti tai arvottomasti, tai viestintäpalvelu ei vastaa laissa tai Viestintäviraston määräyksessä asetettuja vaatimuksia
------
12.2 Purkaminen
Asiakas saa purkaa sopimuksen Saunalahden viivästyksen tai virheen vuoksi, jos sopimusrikkomus on olennainen. Sopimuksen purkaminen voi kohdistua vain siihen palveluun, johon viivästys tai virhe kohdistuu.Tässä pari lainausta Saunalahden yleisistä sopimusehdoista. Tarkoittaa sitä, että sopimuksen voi purkaa kesken määräaikaisen sopimuskauden, jos palvelu ei vastaa luvattua. Ei siis kannata maksaa palvelusta, joka ei toimi.

Tämä sopimuksen purkaminen edellyttää kuitenkin juuri tuota anteron mainitsemaa vikailmoitusta. Tämän jälkeen Saunalahdella on vielä oikeus korjata virhe. Näin ollen on molempien osapuolten etu, että palvelu saadaan toimimaan.

Osallistu keskusteluun