Vastattu

Mobiilinetti menee joka ilta täysin kuraksi

  • 15 lokakuu 2018
  • 14 kommenttia
  • 3274 katselukerrat

Mulla on Saunalahti Tarkka Premium liittymä mikä menee joka ilta täysin kuraksi, päivisin netti toimii hiukan paremmin. Tämä sama ongelma on ollut nyt iPhone 8+, Samsung Galaxy S9+ ja nyt iPhone XS Max puhelimien kanssa.

Laitan kuvakaappauksen nopeustestistä, mun nopeudet menee siis joka ilta näihin samoihin numeroihin, edellisin testi on 19:26 15.10.2018.


icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 15 lokakuu 2018, 19:17

Hei.

Oletko huomannut mitä mobiililaajakaista on? Se ei ole valokuitu.

Mieti mobiilikaistaa sillä tavalla, että tukiasemaan tulee kyllä valokuitu ja 150 megan netti, mutta se jaetaan koko asuinalueen kesken. Vaikka sinulla olisi mikä hyper uber premium nopea liittymä, se on silti jaettua kakkua eli juurikin mainitsemaasi ruuhka-aikaan hitautta on paljon.

Kysymys ei ole siitä, etteikö verkot olisi hyvät, vaan siitä että ihmiset eivät enää jaksa maksaa kiinteästä tai se korvataan liian helposti 4G:llä. Tästä syystä sellaistenkin asiakkaiden yhteys hidastuu, jotka todellakin tarvitsisivat sitä kaikkein eniten esim. laajakaistattomat taloudet ja laajakaistasta kotona maksavat, mutta etätyötä tekevät miehet ja naiset.

Yhteytesi toimii huonosti.

Yhteydessäsi on paitsi heikko signaali myös liiasti häiriöitä, tästä syystä se on käyttökelvoton. Toimiiko yhteys paremmin missään muualla esim. kotipihalla tai lähikaupassa?

Soittoa Elisan asiakaspalveluun. Sitä kautta selviää nopeiten onko verkossa ruuhkaa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Nyt soi Sub Zero Project - The Project (Extended Mix).

Mukavaa illan jatkoa!
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Oletko huomannut mitä mobiililaajakaista on? Se ei ole valokuitu.

Mieti mobiilikaistaa sillä tavalla, että tukiasemaan tulee kyllä valokuitu ja 150 megan netti, mutta se jaetaan koko asuinalueen kesken. Vaikka sinulla olisi mikä hyper uber premium nopea liittymä, se on silti jaettua kakkua eli juurikin mainitsemaasi ruuhka-aikaan hitautta on paljon.

Kysymys ei ole siitä, etteikö verkot olisi hyvät, vaan siitä että ihmiset eivät enää jaksa maksaa kiinteästä tai se korvataan liian helposti 4G:llä. Tästä syystä sellaistenkin asiakkaiden yhteys hidastuu, jotka todellakin tarvitsisivat sitä kaikkein eniten esim. laajakaistattomat taloudet ja laajakaistasta kotona maksavat, mutta etätyötä tekevät miehet ja naiset.

Yhteytesi toimii huonosti.

Yhteydessäsi on paitsi heikko signaali myös liiasti häiriöitä, tästä syystä se on käyttökelvoton. Toimiiko yhteys paremmin missään muualla esim. kotipihalla tai lähikaupassa?

Soittoa Elisan asiakaspalveluun. Sitä kautta selviää nopeiten onko verkossa ruuhkaa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Nyt soi Sub Zero Project - The Project (Extended Mix).

Mukavaa illan jatkoa!
Ymmärrän että 4G verkossa nopeus on jaettu kaikille ihmisille, mutta en silti usko että sen pitäisi tehdä koko 4G verkosta käyttökelvottoman niin kuin mun tapauksessa.

Ja mun netti toimii muualla hiukan paremmin, tosin helpoiten sen huomaa siinä että suuret pätkimiset alkaa aina illalla kun olen kotona ja juuri silloin tarvitsisin nettiä.

Palautin iPhonen ja vaihdoin sen Note 9 puhelimeen ja samat ongelmat jatkuu, ja aina iltaisin netti menee ihan kelvottomaksi.

Ja en jaksa operaattoria alkaa vaihtelemaan koska Elisalta saan S-bonukset ja Elisan liittymä on muuten toiminut moitteettomasti.

Ja mulla ei ole varaa soittaa vikapalveluun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vikailmoituksen soittaminen ei maksa tavallista puhelua enempää- Tai sen voit tehdä myös Oma Elisa -palvelun kautta täysin ilmaiseksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Riittävästi ruuhkaa tukiasemalla + talon rakenteet valmentamassa + mahdollisesti hiukan epäsuotuisa sijainti tukiasemaan nähden = täyttä kuraa oleva yhteys.

Se että ongelmat kulminoituvat ilta-aikaan viestii vain siitä, että kaikki muutkin haluavat käyttää mobiililaajakaistaa juuri samaan aikaan. Ja kaikilla heillä on samanlaisia ongelmia.

Jos et halua itse soittaa Elisalle, voit varata soittoajan ja Elisalta soitetaan sinulle. Soittoajan voit varata tuolta hpgurun aiemmin laittamasta linkistä.

Kiinteä laajakaista olisi kotikäytössä se paras vaihtoehto. Se toimii tasaisen varmasti 24/7 naapurustosta riippumatta. Jos kiinteää laajakaistaa ei ole saatavilla, on mentävä mobiililla.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Yhteytesi signaali-kohinasuhde on erittäin huono ja vastaanotto signaalin taso erittäin heikko joten pelkästään jo nämä voi tehdä yhteytesi hitaaksi ja pätkiväksi. Onko talossa kenties selektiivilasit? Onko talon ulkopuolella voimakkaampi signaali? Jos on niin kuinka paljon ja onko nopeustestissä ulkona kuinka paljon nopeampi yhteys? Jos ulkona on voimakas signaali ja nopeustestissä hidas silloin todennäköisesti on siellä ruuhkaa tai tukiasemassa on jotain vikaa. Kannattaa varata se soittoaika, asiakaspalvelussa osataan sanoa onko siellä ruuhkaa vai vikaa tukiasemassa vai heikko kuuluvuus syynä netin hitauteen. Ainakin osittain tuo hekko kuuluvuus on syypää, ainakaan tuolla kuuluvuudella on mahdoton päästä huippunopeuksiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Saitkin jo mukavasti vastauksia.

Mobiilinetistä voi reklamoida myös veloituksetta esim. Oma Elisan Chatista. Soittopyynnöllä sieltä soitetaan vianrajaukseen liittyen. On hyvä hakea valmiiksi tietoja, kuten huonosti toimivia osoitteita, ja palveluaikoja sekä liittymän tunnistamiseen tarvittavia tietoja.

Minä joskus käynnistän puhelimen uusiksi, jos tuntuu toimivan verkko huonosti, joskus auttaa.
Kyllä se on ulkonakin yhtä huono kuin sisälläkin, olin asiakaspalveluun yhteydes ja ne kuulemma laitto viestii eteenpäin tuosta mun yhteyden heikosta laadusta. Ois kiva tietää koska siihen ois tulossa parannusta, mulla on ollu tää sama ongelma siitä saakka kun otin elisan liittymän. Ja kyl se itseasias on päivisinkin huono, ja netti hidastelee.

En haluis vaihtaa dna:lle vaikka mieli tekis, ennemmin olen elisalla s-bonusten takia.

Mun signal strength näyttää nyt -111dbm 33asu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ööh, siis s-bonuksen vuoksi jaksat roikkua operaattorilla joka ei osoitteessasi selvästikään toimi??
Jos liittymäsi maksaa parikymppiä kuussa, saat siitä bonusta jotakin kymmeniä senttejä kuussa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Bonuksien takia ei kannata suosia S-ryhmää. On totta, että niitä saa, mutta 20 eurosta ei esimerkiksi yksin asuva saa paljoa bonuksia. Kaiken lisäksi Lidlissä on kaikki halvempaa kuin viereisessä S-Marketissa. Minulla S-ryhmän asiakkuus lähinnä ilmaisen pankin takia.

Hyvä, että teit vika/katveilmoituksen! Nyt odotat apua? Sitä voi joutua odottamaan muutamasta kuukaudesta muutamaan vuoteen eli tässäkin tapauksessa kannattaa DNA:lle vaihtaa mikäli toimii liukkaammin. Vaihda sitten takaisin, jos Elisa parantaa alueellasi.

Ei bonuksien takia kannata asua huonossa verkossa.

Nyt soi Firelite - Your Love (Radio Edit).

Mukavaa syksyä!
Vaihdoin elisan dna:lle, nyt saan 90mbps iltasin ja päivisin ollaan vähintään samoissa lukemissa, ja ei yhteys häiriöitä laisinkaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Vaihdoin elisan dna:lle, nyt saan 90mbps iltasin ja päivisin ollaan vähintään samoissa lukemissa, ja ei yhteys häiriöitä laisinkaan.
Hyvä juttu, nyt ovat nopeudet kohdillaan!

Mukavaa surffailua DNA:n verkossa 🙂
Onkohan tukiasemia korjailtu viime kuukausina? Dna:lla vittumaisia ongelmia täl hetkel ja tekis mieli vaihtaa elisalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onkohan tukiasemia korjailtu viime kuukausina? Dna:lla vittumaisia ongelmia täl hetkel ja tekis mieli vaihtaa elisalle.
Soita 0800 300 500, DNA vika- ja katveilmoitukset, 24/7.

Ilmainen numero KAIKISTA liittymistä.

Soita saman tien jotta huomenna olisi paremmin.

Nyt soi Ran-D & Digital Punk - Survivors (E-Force Radio Edit).
Käyttäjätaso 2
@ToniKumpula voidaan kurkata olisiko meidän puolesta tehty kotisi lähelle verkkoon parannuksia tässä välin Elisan verkossa jos vaihto takaisin Elisalle kiinnostaa, laittaisitko vielä ajantasaisen osoitteesi profiiliisi tai meille yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan kurkata tilanne tarkemmin? 😊

Osallistu keskusteluun