Vastattu

Modeemin vika

  • 26 toukokuu 2019
  • 2 kommenttia
  • 678 katselukerrat

Modeemista sammu 2 valoa ja nopeudet putos alle 10 on kuiteski 4G joten kohtuuttomaksi meni.Mode valo sammu ja signal.Vikaetsintä ei löydä mitään MITÄ TEHÄ pliis neuvoja vanhalle vai soitanko palveluun. Kortti on mutta ei tunnista???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 26 toukokuu 2019, 14:33

Modeemista sammu 2 valoa ja nopeudet putos alle 10 on kuiteski 4G joten kohtuuttomaksi meni.Mode valo sammu ja signal.Vikaetsintä ei löydä mitään MITÄ TEHÄ pliis neuvoja vanhalle vai soitanko palveluun. Kortti on mutta ei tunnista???
No jopas nyt jotakin.

Siis sammuiko modeemista mode-valo ja signal-palkit näyttää nollaa?

Ensimmäiseksi kannattaa sammuttaa virta modeemista kokonaan ja ottaa SIM-kortti ulos ja laittaa takaisin. Sitten vain virta päälle takaisin.

Jos sittenkään Mode-valo ei syty eikä signaalinvoimakkuus näytä mitään , niin joko modeemissa tai SIM-kortissa on vikaa. Toki voihan olla niinkin , että vikaa on Elisan tukiasemassa ja sen voi varmistaa toisella laitteella , mihin se SIM sopii.

Jos toisella laitteella liittymä toimii , niin vika lienee modeemissa ja lienee vaihto edessä. Jos toisellakaan laitteella liittymä ei toimi , niin vika on joko SIM-kortissa tai Elisan tukiasemassa. SIM:n vaihto auttanee , jos vika on SIM:ssä. Jos vika on verkossa , niin sitten vain vikailmoitusta Elisalle.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Modeemista sammu 2 valoa ja nopeudet putos alle 10 on kuiteski 4G joten kohtuuttomaksi meni.Mode valo sammu ja signal.Vikaetsintä ei löydä mitään MITÄ TEHÄ pliis neuvoja vanhalle vai soitanko palveluun. Kortti on mutta ei tunnista???
No jopas nyt jotakin.

Siis sammuiko modeemista mode-valo ja signal-palkit näyttää nollaa?

Ensimmäiseksi kannattaa sammuttaa virta modeemista kokonaan ja ottaa SIM-kortti ulos ja laittaa takaisin. Sitten vain virta päälle takaisin.

Jos sittenkään Mode-valo ei syty eikä signaalinvoimakkuus näytä mitään , niin joko modeemissa tai SIM-kortissa on vikaa. Toki voihan olla niinkin , että vikaa on Elisan tukiasemassa ja sen voi varmistaa toisella laitteella , mihin se SIM sopii.

Jos toisella laitteella liittymä toimii , niin vika lienee modeemissa ja lienee vaihto edessä. Jos toisellakaan laitteella liittymä ei toimi , niin vika on joko SIM-kortissa tai Elisan tukiasemassa. SIM:n vaihto auttanee , jos vika on SIM:ssä. Jos vika on verkossa , niin sitten vain vikailmoitusta Elisalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Verkko- tai SIM-vian yhteydessä MODE pitäisi palaa punaisena. Kannattaa uudelleenkäynnistelyn ohella koittaa vielä palautella reititin tehdasasetuksille eli painaa Reset-koloon 10 sekunnin ajan, voi olla että reititin vain jumittelee jotain omiaan

Osallistu keskusteluun