Kysymys

Mokkulan takuuhuolto, kauanko kestää?

  • 5 huhtikuu 2011
  • 13 kommenttia
  • 2096 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jätetty huawei 1820 tikku elisa-kauppaan, josta lähettivät huoltoon vaikka saunalahden asiakaspalvelu suositteli suoraan vaihtoa uuteen. Lähti viides viikko käyntiin eikä mokkulasta hajuakaan. Saunalahden aspaan jo kirjoitin ja lupasivat hyvittää yhden kk-maksut. Mielestäni 2 viikkoa on kohtuullinen huoltoaika tikulle, jolle ei edes mitään tehdä vaan vaihdettaneen uuteen. Tuollainen 13,90 hyvitys ole mitään siihen nähden että olen ollut ilman jatkuvaa nettiä viidettä viikkoa ja lainannut naapurin wlania.

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kävisin itse heti aamutuimaan kyselemässä siellä Elisa Shopitissa sen tikun perään. Syynä voi olla inhimillinen erehdys eli moka jossain kohdassa logistiikkaketjua. Melko turhaa se niiden tikkujen korjaaminen on, vaihtoon pitäisi riittää vialliseksi toteaminen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Pitää käydä joo. Aspa jätti viime torstaina soittopyynnön Porin liikkeeseen, mutta hiljaista on ollut sieltä suunnalta.
Kuullostaa aika törkeeltä. Mulla vaihtoivat vastaavamn tikun mukisematta vaikka näytti heidän testin mukaan pelaavan. Uus tikku pätkii huomattavasti vähemmän, vikahan saattaa olla myös saunalahden yhteysohjelmassa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kokeiltu on jokaisella yhteysohjelmalla. Tikku nukkuu säännöllisesti, yhteystolppien näyttäen täysiä HSDPA-verkkoja ja vaaleansinistä valoa. Tukiasema resetoitu pariin kertaan tämän vuoden puolella. Aspa kertoi että alueellani on jopa 3 eri tukiasemaa lähellä, joten voisiko nukahtaminen johtua siitä että mokkula vaihtelee noita tukiasemia? Jos näin, niin sopii laittaa asiat kuntoon saunalahden puolelta. Toki toinen kuulemani vaihtoehto liittyy Itäisessä Porissa tehtäviin muutostöihin, Elisa kuulemma vaihtaa kaikki tukiasemat tämän vuoden aikana tai linjat ym. Näin kuulin myyjältä, kun vein mokkulan huoltoon. Asuu tästä kilometrin päästä ja sanoi että tämän vuoden puolella on mokkula lagannut runsaasti. Win7 64 bit.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jepulis, tänään käyty liikkeessä, eikä tikkua ollut siellä. Katsoivat koneelta missä tikku luuraa ja tänään 5.4 tehty toimenpide ja tikku vaihdetaan uuteen. Saan sen käsiini ehkä loppuviikolla, varmasti ensi viikolla. Kummastuttaa näiden elisaliikkeiden  kiire laittaa tikkuja huoltoon, koska ne vaihdetaan yleensä aina suoraan uuteen tikkuun. Kesti siis 5 viikkoa turha mokkulan kierto.

Jepulis, tänään käyty liikkeessä, eikä tikkua ollut siellä. Katsoivat koneelta missä tikku luuraa ja tänään 5.4 tehty toimenpide ja tikku vaihdetaan uuteen. Saan sen käsiini ehkä loppuviikolla, varmasti ensi viikolla. Kummastuttaa näiden elisaliikkeiden  kiire laittaa tikkuja huoltoon, koska ne vaihdetaan yleensä aina suoraan uuteen tikkuun. Kesti siis 5 viikkoa turha mokkulan kierto.
Juu tuttua hommaa. Suurin vika noissa tikkujen takuuhuolloissa on juuri se että kuin niitä ei kuitenkaan korjata vain ne automaattisesti vaihdetaan uuteen niin koko homma pitäsi saada hoidettua niin että myyjällä olisi suorat valtuudet antaa uusi tikku asiakaalle suoraan hyllystä ja hoitaa sitten jälkeenpäin paperisota huollon kanssa. Silloin maksava asiakas ei joutuisi ilman nettiyhteyttä huollon ajaksi. Nykyisellä systeemillä niin ainoastaan huollolla on valtuudet antaa uusi tikku ja sitähän ne eivät tee ennenkuin omin silmin ovat todenneet että vanha tikku on väsähtänyt. Se että kokenut jälleenmyyjä voi heti paikalla todeta että tikku on todella mallia entinen ei nyky systeemillä huollolle kelpaa... Valitettavasti....
Noi tikut lähetetään SCF-huoltoon, ainakin toi Huawei. Se on ihan paska firma kokemusta on, saahan Elisa shopitista huollon ajaksi vara tikun. Että ei kai se odottaminen niin pahaa ole.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni huoltoon kiikutetuista nettitikuista toimiikin, eikä ole rikki.
Ihan näin mutuna vois vetästä että ainakin yli puolet toimii - onko faktaa huollossa töissä olevilta?

Tosiaan pitäisi se sijais nettitikku saada heti mukaan, jos nettitikku ei toimi edes asiakaspalvelijan testaamana elisa shopitissa. Palveluhan sekin on  8)

Noi tikut lähetetään SCF-huoltoon, ainakin toi Huawei. Se on ihan huono firma kokemusta on, saahan Elisa shopitista huollon ajaksi vara tikun. Että ei kai se odottaminen niin pahaa ole.
Joo oikein hyvää palvelua mikäli Elisa Shop todella suostuu antamaan lainatikun? Se kuin on niillä ihan vapaaehtoista jos antavat tai ei. Porvoossa niin ovat joskus antaneet ja joskus ei. Mutta porvoon Dna liike on kyllä aina antanut. Mitä tuohon SCF huoltoon tulee niin voin ainakin sanoa sen että kaverin uusi Nokia kännyn kamera sanoi työsopimuksen irti. Känny Elisa Shoppiin ja sieltä sitten SCF huoltoon Tampereelle. Kesti melkein 8-viikkoa ja kaksi s-posti tiedustelua ennenkuin lähettivät uuden kännyn vanhan tilalle. Onneksi kaverilla oli varakänny laatikossa mutta kuitenkin. Kerran sain kuulla semmoisia huhuja SCF huollosta että kuin huollon pojat tulevat töihin kello 09:00 niin ensin juodaan aamu sumpit ja vasta kello 10:00 aletaan pikkuhiljaa hommiin. Kello 12:00-13:00 luetaan päivän lehdet ja syödään kinkku voileipiä sumpun kanssa. Kello 15:00 mennään kotiin. Jos näin todella on niin ei sitten ole mikään ihme että huoltoajat venyvät...

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni huoltoon kiikutetuista nettitikuista toimiikin, eikä ole rikki.
Ihan näin mutuna vois vetästä että ainakin yli puolet toimii - onko faktaa huollossa töissä olevilta?

Tosiaan pitäisi se sijais nettitikku saada heti mukaan, jos nettitikku ei toimi edes asiakaspalvelijan testaamana elisa shopitissa. Palveluhan sekin on  8)


Eikös ne asiakaspalvelijat aina testaa sen tikun Elisa shopitissa ennen huoltoon lähetystä? Minun tapauksessani ovat ainakin aina testanneet. Niillä on ainakin Espoossa ihan oma läppärikin sitä varten ja näyttävät työntävän tikun sinne automaagisesti. Kysyvät samalla, että miten vika ilmenee, voisitko kertoa lyhyesti ja yksinkertaisesti. Testaus vie suunnilleen sen ajan, minkä selostat vikaa eli 3-4 minuuttia.

Joten eiköhän ne kaikki huoltoon lähetetyt tikut ole aina jotenkin rikki.

Jos tikku on alle 3 kk vanha, olen aina saanut uuden tikun suoraan vaihdossa, tosin takuukorjatun. Viimeisin vaihdettu tikku oli ihan ehjä ZTE, mutta jostain syystä se ei suostunut millään toimimaan Windows 7:ssa, toimi vain xp:ssä, mutta siinä ihan OK. Ne kokeilivat tikkua ensin 7:ssa, mutta ei inahtanutkaan, joten tikku vaihdettiin heti toiseen, joka toimii 7:ssa ihan mukisematta! :D

Se on palvelu ihan aina ihmisistä kiinni. Siitä millaisia myyjiä liikkeessä on ja siitä, miten esittää asiansa.  😉
voikohan tuon tikun kanssa suoraan marssia elisan putiikkiin ja pyytää vaihtoa ilman että on yhteydessä asiakaspalveluun?
Olen nimittäin itse taistellut tuon kanssa jo pari kuukautta kunnes löysin vanhan option icon 225 tikun jonka vaihdoin tuon tilalle.
Nyt toimii yhteys kuin junanvessa vuorokauden ajasta riippumatta.
Uskaltaisin jopa väittää että jotain ongelmaa tuossa omassa e1820 tikussa siis on. Kaikenlisäksi se käy ihan pirun kuumana ja haiseekin lähinnä kärähtäneeltä elektroniikalta 😃

voikohan tuon tikun kanssa suoraan marssia elisan putiikkiin ja pyytää vaihtoa ilman että on yhteydessä asiakaspalveluun?
Olen nimittäin itse taistellut tuon kanssa jo pari kuukautta kunnes löysin vanhan option icon 225 tikun jonka vaihdoin tuon tilalle.
Nyt toimii yhteys kuin junanvessa vuorokauden ajasta riippumatta.
Uskaltaisin jopa väittää että jotain ongelmaa tuossa omassa e1820 tikussa siis on. Kaikenlisäksi se käy ihan pirun kuumana ja haiseekin lähinnä kärähtäneeltä elektroniikalta :D


Suosittelen vahvasti, että et mene suoran pyytämään vaihtoa. '

Voit mennä suoraan shopittiin tikun kanssa. Kirjaa ylös esim. ranskalaisin viivoin miten ongelmat ilmenevät lyhyesti ja täsmällisesti. Kerro myös käyttöjärjestelmä, missä tikkua käytät. Tikussa pitää ehdottomasti olla takuuta jäljellä! Jos ovat palveluhenkisiä, kokeilevat tikkua ja toteavat sen, miten tikku heillä toimii. Jos tikku toimii liikkeessä, on vika paljon vaikeampi paikallistaa. Samalla voit vihjaista, että haluat käyttää nettiä jatkuvasti. Jos tikku on ihan uusi pitäisi heidän tarjota sinulle joko tikkua lainaksi korjauksen ajaksi tai sitten vaihtaa tikku suoraan.

Muista esiintyä rauhallisesti ja ystävällisesti. Vihamielinen esiintyminen saa monilla ihmisillä karvat pystyyn eikä palvelusta tule mitään. 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Jepulis, tänään käyty liikkeessä, eikä tikkua ollut siellä. Katsoivat koneelta missä tikku luuraa ja tänään 5.4 tehty toimenpide ja tikku vaihdetaan uuteen. Saan sen käsiini ehkä loppuviikolla, varmasti ensi viikolla. Kummastuttaa näiden elisaliikkeiden  kiire laittaa tikkuja huoltoon, koska ne vaihdetaan yleensä aina suoraan uuteen tikkuun. Kesti siis 5 viikkoa turha mokkulan kierto.


Lainataan omaa kirjoitusta. Tikkua ei ole tähän päivään mennessä näkynyt 😞

Osallistu keskusteluun