Vastattu

NAT-tyyppi 3 PS5:lla, vaikka kaikkea yritetty

  • 30 April 2022
  • 13 kommenttia
  • 294 katselukerrat

Jooh elikkä julkinen IP tilattu, APN vaihettu internet4, port forwardeja kokeiltu ja NAT-tyyppi senkun pysyy 3. Jos sais niitä Elisa velhojen taikoja sieltä ni arvostaisin suuresti!

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi 27 September 2022, 11:07

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Haloo, onko siellä ketään vastailemassa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Moikka @Ärsyyntynyt äyriäinen ja pahoittelut vastausviiveestä! Puramme hieman vielä ICT-alan lakon johdosta syntyneitä jonoja. 

Olitko saanut asian jo kuntoon? 

Käyttäjätaso 1

Täällä sama ongelma. Julkinen IP tilattu ja APN vaihdettu. Mitä muuta pitää tehdä?

Käyttäjätaso 6

Täällä sama ongelma. Julkinen IP tilattu ja APN vaihdettu. Mitä muuta pitää tehdä?

Täältä tehty temput liittymälle 👍 Kokeiles nyt laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen!

Moi, hieno nähdä että Elisan tiimi pystyy tehdä jotain temppuja sieltä etänä! Onko minulle mahdollista myös tehdä temppuja, kun minulla on mökillä käytössä tuo tabletti liittymä, jossa perusmaksu + päivätaksa käytön mukaan? Viimeksi kun olen asiaa tutkinut, ei ollut mahdollista saada tällä liittymällä nat kakkosta.

Käyttäjätaso 6

Morjes @Mökkipeluri ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 

Myös tableteille tarkoitetuille mobiililaajakaistaliittymille pitäisi kyllä onnistua julkisen IP:n aktivointi! Puheliittymiin lisäpalvelua ei pysty aktivoimaan. Jos ongelma on vielä ajankohtainen niin varmistathan vielä OmaElisasta että julkisen IP-osoitteen lisäpalvelu on varmasti tilattu oikealle liittymälle ja reitittimen APN-osoite on vaihdettu internet :arrow_right: internet4, ja lisäile vielä OmaYhteisö-profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumero (voi luntata esimerkiksi viimeisimmältä laskulta tai OmaElisasta) ja kuittaile sitten vielä tähän lankaan että sopiiko, että liittymälle tehdään näin arkisin meidän moderaattorien päivystysaikana toimenpide mikä tiputtaa liittymän hetkeksi verkosta. Laitteen uudelleenkäynnistys palauttaa yhteyden. :slight_smile:

Jos haluaisit mieluummin sopia tarkempaa aikaa milloin tämä etätoimenpide tehtäisiin niin siinä tapauksessa pystyt myös varaamaan suoraan soittopyynnön meidän vianrajaus- ja häiriöilmoituspuolelle täältä, valinnalla Häiriöilmoitus (mobiililiittymät) pääsee puhumaan suoraan asiakaspalvelijalle joka pystyy auttelemaan pulman kanssa. :slight_smile:

Elikkäs, kertauksena vielä askelmerkit miten julkisen IP:n lisäpalvelu saadaan käyttöön: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

 

Moi @draakki ,

OmaElisassa kun menen liittymän asetuksiin ja valitsen lisäpalvelut, niin tulee teksti ettei lisäpalveluita olisi saatavilla tähän liittymään. Liitin asiakasnumeroni profiiliini, että voi mennä itse katsomaan mikä liittymä minulla on. Se on tällainen satunnaiskäyttöön sopiva tablet 4G mobiililaajakaistaliittymä. Harmillista jos en tähän liittymään julkista IP:tä, koska mökillä olisi kiva pelailla, mutta käyn siellä kuitenkin vaan n. joka toinen viikonloppu, niin ei viitsisi panostaa kalliimpaan liittymään, kun tämä käytön mukaan laskutettava liittymä on oivallinen mökille.

Hei.

Olisiko samaa ongelmaa minullakin. IP-osoite vaihdettu julkiseen ja APN muutettu internet4, mutta Xbox series s valittaa että havaitsee kaksi nattia. Port forwardeja kokeiltu tuloksetta.

Käyttäjätaso 6

Hei.

Olisiko samaa ongelmaa minullakin. IP-osoite vaihdettu julkiseen ja APN muutettu internet4, mutta Xbox series s valittaa että havaitsee kaksi nattia. Port forwardeja kokeiltu tuloksetta.

Tein täältä nyt temppuja liittymällesi 👍 Käynnistäs reititin uudestaan ja katsotaan auttoiko tämä

Käyttäjätaso 6

Moi @draakki ,

OmaElisassa kun menen liittymän asetuksiin ja valitsen lisäpalvelut, niin tulee teksti ettei lisäpalveluita olisi saatavilla tähän liittymään. Liitin asiakasnumeroni profiiliini, että voi mennä itse katsomaan mikä liittymä minulla on. Se on tällainen satunnaiskäyttöön sopiva tablet 4G mobiililaajakaistaliittymä. Harmillista jos en tähän liittymään julkista IP:tä, koska mökillä olisi kiva pelailla, mutta käyn siellä kuitenkin vaan n. joka toinen viikonloppu, niin ei viitsisi panostaa kalliimpaan liittymään, kun tämä käytön mukaan laskutettava liittymä on oivallinen mökille.

Valitettavasti tuolle liittymätyypille ei saa tuota lisäpalvelua 😕

Hei.

Olisiko samaa ongelmaa minullakin. IP-osoite vaihdettu julkiseen ja APN muutettu internet4, mutta Xbox series s valittaa että havaitsee kaksi nattia. Port forwardeja kokeiltu tuloksetta.

Tein täältä nyt temppuja liittymällesi 👍 Käynnistäs reititin uudestaan ja katsotaan auttoiko tämä

Boxi näytti testin tehdessä Nat tyyppinä avointa. Peliin mentäessä se kuitenkin vaihtui keskitasoon ja ilmoitti havaitsevansa taas kaksi Natia. Vinkkejä?

Moikka @Ärsyyntynyt äyriäinen ja pahoittelut vastausviiveestä! Puramme hieman vielä ICT-alan lakon johdosta syntyneitä jonoja. 

Olitko saanut asian jo kuntoon? 

Se muuttui oudosti itsestään, luulin että te teitte asialle jotain, mutta nyt hiljattain vaihtui takas nat-tyyppi kolmoselle ja ollaan samoissa ongelmissa. Apu siis kelpaisi taas.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Vastasinkin @Ärsyyntynyt äyriäinen sinulla yksityisviestien puolella 🙂

Osallistu keskusteluun