Vastattu

Neljä signaali heikkoa

  • 5 huhtikuu 2018
  • 9 kommenttia
  • 846 katselukerrat

Nyt pääsiäisenä alkanut vika heikko signaali 4G ssä alueella 90250, Kanahaukan lähetin sammunut
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LapinJuntti 6 huhtikuu 2018, 08:53

Tästä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ laittelet asiaa eteenpäin niin eiköhän ne tolopat saa toimiin.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Operaattori vaihtuu pian
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tästä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ laittelet asiaa eteenpäin niin eiköhän ne tolopat saa toimiin.
Tääkin operaattori tekee saman kuin Telia reagoi sitten vasta kun ollaan viittä liittymää lopettamassa, silloin se on jo liian myöhäistä
Maaliskuun lopussa on tullut alueelle parannus mutta se on ollut huononnus
Käyttäjätaso 7
Maaliskuun lopussa on tullut alueelle parannus mutta se on ollut huononnus

Joskus näin saattaa käydä, jos muutoksen yhteydessä lähettimien suuntauksia muutetaan.

Mutta olethan siis tehnyt vikailmoituksen?

Jos kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus, niin tietysti kannattaa vaihtaa paremmin toimivaan vaihtoehtoon. Asiakasuskollisuudesta ei palkita, ja toimivuus on mobiilioperaattorin tärkein valintaperuste.
Nyt on vissiin korjailtu 147Mbps/28.8Mbps ping 16ms ... Ihan kiva 4G kyyti
Kyyti jälleen katosi 14.4 pitkään sitä vauhdin hurmaa riittiki perhanan elisa... Signaali tipahti kura tasolle ja vika koskee vain 4G tä 3G ja 2G pukkaa täyttä signaalia
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Operaattori vaihtuu pian

Yksittäisen henkilön esittämät operaattorin vaihtouhkaiset ovat operaattorille hyttysen ininitään. Se olisi eri asia, jos vaikka 1000+ henkilön yritys sanoisi, että operaattori vaihtuu, jos paikallinen kuuluvuus ei parane / tukiasema ei päivity.

Se, että operaattori muuttaa verkkoaan suuntaamalla tukiasemmia, päivittämällä niitä, sammuttamalla tai jopa poistamalla (vaihtamalla paikkaa) niitä. On ihan normaalia toimintaa. Sitä ei välttämättä yksittäinen kuluttaja saa tietoonsa mistään etukäteen. Se sitten näkyy juuri kuvaamallasasi nopeuden vaihteluna.

Jos haluaa tasaista palvelutasoa (josta myös voi tehdä "kohdistetetun" reklamaation). Pitää käyttää / hankki kiinteä laajakaista. Se on Ainoa keino saada taatumpaa nopeutta.

Mobiilin kuuluvuuteen ei operaattorikikaan voi paljoa vaikuttaa, koska jopa metrin siirto asiakkaan päätelaitteen sijainnissa voi vaikuttaa nopeuteen 90%. Lisäksi operaattori ei (aina) tiedä missä mobiilia yhteyttä tullaan käyttämään (osoite), joten kuorman hallinta ei onnistu edes teoriassa, kun ei ole olemassa "kiinteää mobiilia yhteyttä". Myös (4K) HD videot ei IPTV- palveluiden kautta kuten Youtube ja Netflix saavat yhden tukiaseman polvilleen jo 10+ yhtäaikaisen käyttäjän toimesta.

T: Tuokki
Löytyy kiinteä valokuitu yhteys 1Gigan yhteys, totta on ettei se pätki... Senkin tiedän ettei yhden tai kahden asiakkaan narinat eivät hetkauta pa*kaakaan isoa firmaa

Osallistu keskusteluun