Kysymys

Nettitikku E367 pätkii.. aikakatkaisee..

  • 23 syyskuu 2011
  • 11 kommenttia
  • 2988 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 39 kommenttia
Nettitikku E367 pätkii.. aikakatkaisee.. ilmoittelee latausvirheestä eikä saa yhteyttä, vaikka käytössä on langaton tukiasema joka yllätys yllätys tukee tuota nettitikkua.. Olen monesti jo ilmoitellut Saunalahdelle että olen tyytymätön tähän tuotteeseen ja haluan  irtisanoa sopimuksen, vaikka määräaiakainen sopimus onkin. Ei kuulemma mahdollista!! Oma Guru palveljustakin kähyty jo kahdesti asentamassa yhteyttä mutta ei toimi kunnolla niin ei toimi! Kyllä tällaisessa tapauksessa pitäisi saada perua sopimus jos ei hommaa saada pelaamaan niinkuin pitäisi. Aikaa, vaivaa ja rahaa on tähän hommaan kulunut, puhelin maksuista puhumattakaan.. Olenko väärässä jos väitän että viallisen tuotteen voi palauttaa mikäli sitä ei saada kuntoon/toimimaan?

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minkä verran siirtonopeus yleensä on? Toimiiko tiedonsiirto nopeammin ilman sitä langatonta tukiasemaa? Pääasiassa näiden perusteella voi ratkasta oikeuden purkaa sopimus kesken määräaikaisuuden.
Yhtä huonosti toimii tukiaseman kanssa ja ilman.. hommasin tänään samanlaisen uuden tikun jos vaikka tuossa toisessa olisi ollut jotain vikaa.. saa nähä..
Uutta E367 tikkua testattu rankasti.. ei mitään eroa edelliseen.. tosi hidas ja pätkii edelleen eikä aina saa yhteyttä.. kyllä haluaisin lopettaa tämän sopimuksen. Rahaa on kulunut jo ihan tarpeeksi tämän tikun aktivoimiseen.. ostin siis sen tukiasemankin kun kuvittelin sen auttavan tähän tikku ongelmaan.. mutta ei auta. Omaguru palvelukaan ei ole ilmaista puheluilneen ja koti käynteineen..eivätkä hekään saa tätä tikkua toimimaan kunnolla. Ostin Saunalahdelta puhelimen samaan aikaan kun vaihdoin tähän tikkuun. Puhelimessakin oli ongelmia mutta seurataan sitäkin nyt uuden simkortin asentamisen jälkeen.. puhelimen kyllä mielelläni vielä pitäisin ja puhelin liittymäni. Olen ollut asiakkaana ihan sieltä Radiolinjan alku ajoista lähtien.. enkä haluaisi lopettaa suhdetta Saunalahteen kokonaan..  🙂
Heh sain kuin sainkin tehtyä nopeustestin kun ensin odottelin että sivu suostuu latautumaan tulokseksi tuli 125.60 useamman mittauksen jälkeen.. eli tämä liittymä ei pelitä täällä. Pakko saada purkaa sopimus.. ihmettyy sellainenkin asia kun miettiessäni liittymän vaihtoa kyselin tästä liittymästä että onko minulla mahdollisuus saada kahden viikon kokeilu aika ennenkuin irtisanon hyvän ADSL liittymäni niin minulle vastattiin että ei ole. Kuitenkin olen kuullut että tällainen kokeilu aika on mahdollista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jokaisessa nettitikkusopimuksessa on tai ainakin pitäisi olla 14 vuorokauden kulutun palautustakuu. Syytä ei lain mukaan tarvitse edes kertoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä näin on. Jos et halua kertoa syytä miksi palautit tikun takaisin, operaattori ei voi pakottaa syytä kertomaan, ellet halua sitä itse heille kertoa.

Väite, että nettitikulla ei ole palautusoikeutta ei pidä paikkaansa. Kuluttajan pitäisi saada kokeilla miten yhteys toimii siellä missä sitä käyttää ja jos toimivuus on huono tuotteen voi palauttaa edellyttäen että kaikki on mukana ja myyntikelpoista. Operaattori ei voi periä maksuja palauttamisesta. Kuluttajasuojalain mukaan palautusaika on 14 päivää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ja lisättäköön vielä että liittymän voi palauttaa siinäkin tapauksessa, että yhteys toimisi muuten, muttei jostain muusta syystä ole siihen tyytyväinen tai jos esimerkiksi katuu hankintaa.
Juu näinhän se menee parin viikon jälkeen.. nyt onkin kyseessä hieman pitempi aika.. Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä myös Oma Saunalahti sivuilla.. mutta..
"Kyllä näin on. Jos et halua kertoa syytä miksi palautit tikun takaisin, operaattori ei voi pakottaa syytä kertomaan, ellet halua sitä itse heille kertoa."
En nyt oikein ymmärtänyt tätä? En ole vielä palauttanut nettitikkua ainoastaan vaihtanut sen toiseen samanlaiseen  kokeillakseni että toimisiko tuo toinen tikku paremmin. Syynkin siihen kerroin miksi haluan kokeilla toista tikkua ja olen kertonut sen täällä myös moneen kertaan. Mikään salaisuus tämä ei ole.
Kuten jo aikaisemmin olen maininnut niin olen ollut Saunalahden asiakkaana vaikka kuinka kauan sillä olen ollut tyytyväinen palveluun ja toki haluan olla edelleen asiakkaana onhan minulla Saunalahdelta puhelin ja puhelinliittymäkin hankittuna. (Puhelinkin taas tomii hyvin kun siihen vaihdettiin uusi sim kortti ikivanhan kortin tilalle.  😃 )
Silloin kun suunnittelin netti liittymäni vaihtoa minulla oli ADSL liittymä Saunalahdelta ja tiedustelin silloin asiakaspalvelusta että mikäli haluaisin vaihtaa tuon ADSL liittymäni tuohon tikku systeemiin niin voinko kokeilla sitä tikkua ensin pari viikkoa ennenkuin sanoisin ADSL liittymäni irti, tiedustelin asiaa juuri sen vuoksi että olisin voinut kokeilla pelittääkö se tikku täällä vai ei. Sinisilmäisyydessäni sitten uskoin Saunalahden asiaskaspalvelua tässä asiassa että tikku toimii täällä hyvin ja että kahden viikon kokeilu aika ei ole mahdollista.
Sopimus tuli silloin tehtyä.
Havaitessani että tikku ei toimi täällä kunnolla hommasin tukiaseman tikkua varten siinä uskosssa että sillä saisi tikun toimimaan, mutta turhaan. Omagurustakin on käyty  jo kahdesti laittamassa nettiyhteyttä toimimaan mutta huonolla menestyksellä.. En siis ollut heti ensimmäiseksi purkamassa sopimusta kun tikku ei pelittänyt vaan yritin muulla keinoin saada sen toimimaan... mutta ei toimi niin ei toimi.. rahaakin on tässä hommassa jo hiukkasen kulunut.. ja näköjään ihan turhaan.. voikohan nuo laskut esittää Saunalahdelle  maksettaviksi.. ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Selvennyksenä tähän 14 vuorokauden tyytyväisyystakuuseen ja peruuttamisoikeuteen, sekä vähän muuhunkin:

SAUNALAHDEN PALVELUPAKETIN TOIMITUSEHDOT 25.5.2011
3. Sopimuksen sitovuus ja laitteen omistusoikeus
Saunalahti Palvelupaketti-sopimus tulee sitovaksi seuraavasti:
- myymälässä, kun asiakas on allekirjoittanut sopimuksen tai saanut tilausvahvistuksen;
- puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa, kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen ja noutanut Palvelupaketin;
- etämyynnissä (telemarkkinointi ja verkkokauppa), kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen eikä asiakas ole käyttänyt 14 päivässä peruutusoikeuttaan (käytettyjä palveluita vastaava osuus kuukausimaksusta veloitetaan).
- Asiakas on ottanut Palvelupaketin sisältämän liittymän käyttöön
- Tyytyväisyystakuun piiriin kuuluvissa tuotteissa, kun 14 vuorokauden tytyyväisyystakuu on päättynyt eikä asiakas ole käyttänyt peruutusoikeuttaan.
Mahdollinen tyytyväisyystakuun aikana tapahtunut, tyytyväisyystakuun piiriin kuulumattomien palveluiden käyttö veloitetaan asiakkaalta erillisellä laskulla.
Sopimus on sitova riippumatta siitä, saako asiakas laitteen myymälässä, jälkitoimituksena tai postissa. Sopimuksen syntyminen voi edellyttää vakuuden antamista sekä liittymän että laitteen osalta. Sopimus sitoo Saunalahtea, kun asiakkaan luottokelpoisuus on tarkistettu ja mahdollisesti vaadittu vakuusmaksu on maksettu.
Kun sopimus on syntynyt, omistusoikeus laitteeseen siirtyy seuraavasti, ellei kampanjaehdoissa ole toisin mainittu:
- myymälässä, kun asiakas on saanut laitteen haltuunsa tai kun se on toimitettu jälkitoimituksena asiakkaalle
- puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa, kun asiakas on saanut laitteen postissa;
- etämyynnissä (telemarkkinointi ja verkkokauppa), kun asiakas on saanut laitteen postissa eikä asiakas ole käyttänyt etämyyntisäännösten mukaista 14 päivän palautusoikeuttaan, tai mikäli asiakas on 14 päivän palautusoikeuden aikana ottanut laitteen käyttöön.
- tyytyväisyystakuun piiriin kuuluvissa tuotteissa, kun 14 vuorokauden tytyyväisyystakuu on päättynyt eikä asiakas ole käyttänyt palautusoikeuttaan.
Sopimusta ei voi peruuttaa eikä laitetta palauttaa sen jälkeen, kun sopimus on tullut sitovaksi.


Kyseisen Tyytyväisyystakuun erityisehdot:
Saunalahden 24 kuukauden määräaikaisiin MobiililaajakaistaPaketti -sopimuksiin sisältyy 14 päivän tyytyväisyystakuu. Tyytyväisyystakuujakson aikana voit käyttää mobiililaajakaistaa veloituksetta kotimaassa. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit tyytyväisyystakuujakson aikana irtisanoa mobiililaajakaistasopimuksen ilman erillisiä kustannuksia. Tyytyväisyystakuujakso käynnistyy vastaanotettuasi nettitikun ja SIM-kortin



Kannattaa kiinnittää huomiota, että tyytyväisyystakuu koskee Saunalahdella vain edellä mainitun ehdon täyttävää sopimusta. Saunalahdella tämä ei siis koske kaikkia "nettitikkusopimuksia". Muiden operaattoreiden ehtoja en tunne.

Kuluttajansuojalain mukaan etämyynnissä on 14 vuorokauden palautusoika, mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön. Tässä tapauksessa perusteluja ei tarvitse esittää. Tästä huolimatta Saunalahti antaa kyseisen Tyytyväisyystakuun. Sopimuksen tultua sitovaksi, määräaikaisuudesta ei myyjän tarvitse korvauksetta luopua tuotteen toimiessa luvatusti. Tästä syystä perustelu täytyy esittää, jos sopimuksen osapuoli haluaa purkaa sopimuksen sen tultua sitovaksi.

Mikäli palvelussa on virhe, osapuoli voi purkaa sen. Virhe pitää siis kuitenkin kertoa. Tosin myyjällä on velvollisuus osoittaa, että palvelu tai tuote toimii luvatulla tavalla. Lisäksi sopimuksen purkaminen asiakkaan taholta korvauksetta edellyttää, että tuotteen korjaaminen olisi myyjälle kohtuutonta.

Tuossa pari lainausta lisää:

Saunalahti Group Oyj:n yleiset toimitusehdot kuluttaja- ja yritysasiakkaille:

[quote]5.2    Viestintäpalvelun virhe, sen oikaisu, hinnanalennus ja vakiohyvitys 
Virhe
Viestintäpalvelussa on virhe, jos sen laatu tai toimitustapa ei vastaa sovittua. Virhetilanteessa asiakkaalla on ensisijaisesti oikeus vaatia oikaisua, toissijaisesti hinnanalennusta tai palvelun keskeytystilanteessa vakiohyvitystä ja näiden lisäksi vahingonkorvausta.
Virheen ulkopuolelle jäävät seikat
Sen lisäksi mitä kohdassa 5.7 sanotaan, virheenä ei pidetä
  sellaisia puutteita palvelussa, jotka johtuvat asiakkaan tai muun palvelua käyttäneen henkilön toiminnasta tai laiminlyönnistä taikka asiakkaan tai palvelua käyttäneen henkilön vastuulle kuuluvasta seikasta;
  päätelaitteen tai sisäjohtoverkon puutteellisesta toimintakunnosta tai
satunnaisia ja lyhytaikaisia käyttökatkoksia.
Viestintäpalveluille ei voida taata keskeytyksetöntä toimivuutta, sillä palveluiden luonteeseen kuuluvat ajoittain ilmenevät tilapäiset katkokset ja häiriöt. Viestintäpalvelu ei ole virheellinen, jos se keskeytyksistä huolimatta toimii siten, kuten vastaava viestintäpalvelu yleensäkin. Palveluiden toiminnallisuudessa voi esiintyä katvealueita ja paikallista tai tilapäistä tietoliikenteen katkeamista tai hidastumista, joka voi johtua esimerkiksi radiotekniikasta, tiedonsiirrosta, viestintäverkkojen ominaispiirteistä, kuormituksesta tai haittaliikenteestä. Viestien välittäminen ja tietoliikenteen suodatus tai rajoittaminen voi tilapäisesti epäonnistua.
Palveluissa ja niihin liittyvissä ohjelmistoissa voi esiintyä vähäisiä teknisiä puutteita, jotka eivät olennaisesti vaikuta palveluiden tai ohjelmistojen käyttämiseen. Myös internet saattaa aiheuttaa palveluiden ja laitteiden toimivuudessa puutteita. Saunalahti ei voi taata, että kaikki asiakkaan päätelaitteen sisältämät ominaisuudet ovat käytettävissä
teleyrityksen viestintäverkossa.
Oikaisu
Asiakkaalla on ensisijaisesti oikeus vaatia Saunalahdelta virheen oikaisua tai uutta suoritusta. Saunalahti ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos oikaisusta aiheutuisi sille kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa. Kohtuuttomuusarvioinnissa huomioidaan virheen merkitys ja sopimuksen mukaisen suorituksen arvo sekä se, voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta asiakkaalle kohtuutonta haittaa. Saunalahdella on oikeus oikaista virhe omalla kustannuksellaan. Asiakas saa kieltäytyä virheen oikaisusta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa. Virheen oikaisusta voi kieltäytyä myös, jos on vaaraa siitä, että asiakkaalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta tai jos kieltäytymiseen on muu erityinen syy.
Hinnanalennus ja vakiohyvitys
Asiakkaalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennuksen, jos virheen korjaaminen tai uusi suoritus ei tule kysymykseen tai niitä ei suoriteta kohtuullisessa ajassa virheilmoituksesta. Viestintäpalvelun keskeytystilanteessa asiakkaalla on oikeus vakiohyvitykseen hinnanalennuksen sijaan. Vakiohyvityksen määrä kultakin alkavalta keskeytysviikolta ja enimmäismäärä määritellään viestintämarkkinalaissa. Jos asiakkaalle maksetaan vakiohyvitys, hänellä ei ole oikeutta hinnanalennukseen saman keskeytyksen perusteella.
----
5.5  Virhe muussa palvelussa ja laitteissa
Laitteiden ja muiden palveluiden kuin viestintäpalveluiden virheellisyys määräytyy kuluttajansuojalain mukaan.Saunalahdella on oikeus vaihtaa tai päivittää vuokratut laitteet ja käyttöoikeuksin luovutetut ohjelmistot sekä palvelu korjaamisen sijasta toiminnallisesti vastaavaan. Saunalahden myymät laitteet korjataan mahdollisten takuuehtojen ja kuluttajansuojalain mukaan.
----
5.7  Verkon rakennus- ja kunnossapitotyö
Saunalahti saa tilapäisesti ilman asiakkaan suostumusta keskeyttää palveluiden tarjonnan tai rajoittaa niiden käyttöä, jos toimenpide on välttämätön verkon rakentamisen, kunnossapitotöiden tai tietoturvan vuoksi. Tällaisia toimenpiteitä ovat esimerkiksi viestintäverkon laajennustyöt, tukiasemien kunnossapito, palveluoperaattorijärjestelmien huoltotyöt ja palvelunestohyökkäyksen torjunta. Saunalahti tekee keskeytyksen mahdollisimman vähän asiakasta haittaavana ajankohtana sekä tiedottaa asiakkaalle keskeytyksestä etukäteen, jos se on mahdollista. Tällainen keskeytys ei ole virhe viestintäpalvelun tai muun palvelun toimituksessa.
Jos liittymän käyttö on edellä mainitun syyn takia ollut keskeytettynä vähintään 48 tuntia kalenterikuukauden aikana, Saunalahti hyvittää asiakkaalle tämän pyynnöstä liittymän perusmaksun kyseisen kuukauden ajalta. Hyvitysvelvollisuutta ei ole, jos keskeytys on aiheutunut luonnonilmiöstä tai muusta ylivoimaisesta syystä. Saunalahden on lisäksi osoitettava, ettei se ole kohtuullisin toimenpitein kyennyt korjaamaan vikaa 48 tunnin kuluessa. Hyvitysvelvollisuutta ei myöskään ole, jos vika on aiheutunut asiakkaan tai muun liittymää käyttäneen henkilön tuottamuksesta taikka päätelaitteen tai sisäjohtoverkon puutteellisesta toimintakunnosta.[/quote]
http://saunalahti.fi/toimitusehdot.pdf
Nettitikku hyppii yhteydestä toiseen ??????? Ei ymmärrä ennen pelitti ihan kunnolla ?

ottaa päähän ja rankasti !

mikä on saunalahti postpaid ???????+
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
nelleli kirjoitti:
Nettitikku hyppii yhteydestä toiseen ??????? Ei ymmärrä ennen pelitti ihan kunnolla ?

ottaa päähän ja rankasti !

mikä on saunalahti postpaid ???????+

Toisaalla kysyitkin 3G-/2G-pakotuksesta. Käytätkö Mobiililaajakaista-sovellusta, sen käyttöön ohjeita. Pakottamalla käyttöön tietty/jompikumpi verkko päästään yli ongelmasta, jonka aiheuttaa verkkojen vaihtelu.

Sitten toinen kysymyksesi. Prepaid-liittymä tarkoittaa liittymää, johon ladataan saldoa etukäteen. Postpaid-liittymälle kertyneet käyttömaksut taas maksetaan jälkikäteen eli käytön jälkeen laskutuskausittain. Nimitykset tulevat siis englanninkielestä.

Osallistu keskusteluun