Vastattu

Nettitikkuni tyssäs jo kesällä

  • 19 lokakuu 2017
  • 5 kommenttia
  • 309 katselukerrat

Huawei E353. Se kuitenkin toimii toisessa läppärissä? Ei millään toimi enää omassani usean vuoden jälkeen.

Tilasin toiselta operaattorilta sim-kortin mutta sekään ei toimi!

Onko wanhassa Saunalahti-tikussa jokin salaus ja miten sen saa purettua?

Muuten, hokasin, että omasaunalahdessani "tilaukseni" on 4G vaikka aina on ollut 3G kuten puhelimeni näyttö ilmaisee. Tikusta ei näe, että onko 3 tai 4G.
Voisko tuolla olla vaikutusta tikun yhtäkkiseen toimimattomuuteen? Miksi minulle ei ole toimitettu 4G sim-kortteja?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 19 lokakuu 2017, 19:17

Huawei E353. Se kuitenkin toimii toisessa läppärissä? Ei millään toimi enää omassani usean vuoden jälkeen.

Tilasin toiselta operaattorilta sim-kortin mutta sekään ei toimi!

Onko wanhassa Saunalahti-tikussa jokin salaus ja miten sen saa purettua?

Muuten, hokasin, että omasaunalahdessani "tilaukseni" on 4G vaikka aina on ollut 3G kuten puhelimeni näyttö ilmaisee. Tikusta ei näe, että onko 3 tai 4G.
Voisko tuolla olla vaikutusta tikun yhtäkkiseen toimimattomuuteen? Miksi minulle ei ole toimitettu 4G sim-kortteja?


Huawei E353 on ikivanha 3G-tikku. Jos se on hankittu Elisalta , niin siinä on SIM-lukitus eli se ei toimi kuin Elisan / Saunalahden SIM-korteilla. Jos välttämättä haluat sitä käyttää , niin suosittelen retkeä Elisa Shopitiin , jossa se SIM-lukitus mahdollisesti voidaan purkaa. Mukaan tiedot omistajuudesta.

Suosittelen kyllä luopumaan koko tikusta ja hankkimaan uudemman tai mieluummin ns. mobiilireitittimen. Ne eivät ole enää SIM-lukittuja ja toimivat muutenkin paremmin ja yleensä myös 4G-verkossa.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Huawei E353. Se kuitenkin toimii toisessa läppärissä? Ei millään toimi enää omassani usean vuoden jälkeen.

Tilasin toiselta operaattorilta sim-kortin mutta sekään ei toimi!

Onko wanhassa Saunalahti-tikussa jokin salaus ja miten sen saa purettua?

Muuten, hokasin, että omasaunalahdessani "tilaukseni" on 4G vaikka aina on ollut 3G kuten puhelimeni näyttö ilmaisee. Tikusta ei näe, että onko 3 tai 4G.
Voisko tuolla olla vaikutusta tikun yhtäkkiseen toimimattomuuteen? Miksi minulle ei ole toimitettu 4G sim-kortteja?


Huawei E353 on ikivanha 3G-tikku. Jos se on hankittu Elisalta , niin siinä on SIM-lukitus eli se ei toimi kuin Elisan / Saunalahden SIM-korteilla. Jos välttämättä haluat sitä käyttää , niin suosittelen retkeä Elisa Shopitiin , jossa se SIM-lukitus mahdollisesti voidaan purkaa. Mukaan tiedot omistajuudesta.

Suosittelen kyllä luopumaan koko tikusta ja hankkimaan uudemman tai mieluummin ns. mobiilireitittimen. Ne eivät ole enää SIM-lukittuja ja toimivat muutenkin paremmin ja yleensä myös 4G-verkossa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jees eli nettitikun alkuperäinen omistaja voi tässä tapauksessa asioida myymälässä tikku kourassa ja katsotaan purkua tai korvaavaa laitetta.
Tässä tapauksessa vaihto lienee ratkaisu, kun tuo on sekä rauta-, että softalukittu.
Käyttäjätaso 2
Jos yhdessä toimii ja toisessa ei niin voi myös olla käyttiksestä W7 W10 kyse.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
.. ja tämä kysymys kuuluisi mobiili"laajakaista" alueelle.

Tosin tätä erehdystä sattuu usein, kun Elisan asiakkaat luulevat, että mobiilinetti on oikeasti laajakaista :D

Ehkä Laajakaista keskusteluryhmän voisi nimetä Kiinteä laajakaista keskustelualueeksi.

T: Tuomas
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
.. ja tämä kysymys kuuluisi mobiili"laajakaista" alueelle.

Siirretty oikeammalle alueelle 🙂

Osallistu keskusteluun