Kysymys

Nettitikun päivitys

  • 14 marraskuu 2013
  • 14 kommenttia
  • 3521 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Latasin eilen ilmoituksesta nettitikkuun päivityksen, sen jälkeen kone meni niin jumiin että wi. Testatkaapa softanne  ennen kun laitatte ne jakoon. Tilanne on tämä että laskun voisin teille lähettää.

14 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Tervetuloa palstalle Hoopee! Ikävä juttu, että ensimmäisen kirjoituksesi aiheena on noin kurja tapahtuma. Eikö tietokone toimi enää ollenkaan? Mikä käyttöjärjestelmä kyseisellä koneella mahtaa olla ja minkälainen nettitikku sinulla on käytössäsi? Jos kone toimii, mutta hitaasti, niin kannattaa kokeilla poistaa Mobiililaajakaista ohjelmisto ja uudelleenasentaa ohjelma. Mikäli asennus ei onnistu tikun avulla, voi asennuspaketin ladata sivuiltamme [url=http://elisa.to/1a809H2" target=_blank>elisa.to/1a809H2[/url]

Päivittäisitkö muuten profiilisi tietoihin asiakasnumerosi tulevaa asiointia varten? 🙂
Joo, kone latasi automaattisesti päivityksen nettitikkuun. Uusi ohjelma täysin kuraa, kone on ihan sekasin. Nettitikku ilmottaa olevansa Saunalahden verkossa, Windows Elisan ja herjat verkkovierailusta. Vaikka yritän vaihtaa nettitikun verkon Elisalle, mitään ei tapahdu. Jumittaa ja katkaisee netin koko ajan. Saunalahdella kun antaa olla niin valittaa verkkovierailurajoista. Ihan höpöä.  Ihan samahan se on (?) onko se Saunalahden vai Elisan verkossa, näin ei sitten ole? Ennen toimi ihan hyvin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kannattaa siirtyä käyttämään mobiilireititintä tai tikku-reititin-yhdistelmää, niin itsekin käytän (katso sigu) ja toimii Elisan verkossa kuin rasvattu Dual Carrier -verkossa 21 Mbps asti 13 eurolla :)

Ei noita mobiililaajakaistaohjelmia käytä hullukaan 😛
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ei vaihtaminen ja jälleen kerran maksaminen lisää voi olla aina vaihtoehto sille, jos operaattori laittaa sellaisia päivityksiä tulemaan,että menee systeemit sekaisin tai ei tomi ollenkaan, varsinkaan jos niistä ei voi edes kieltäytyä. Joku roti pitäs siinäkin olla ja vastuu viasta minkä on asiakkaalle aiheuttanut. Johan siitä tikusta on maksettu ja suo sen olettavan toimivan, ilman että joka hiton päivityksen yhteydessä pitää hommata uudet vermeet. Ainakin pitäs asiakkaalle ilmotella, et jos päivität, niin omalla vastuulla, koska sen jälkeen tikkus ei toimi, ilman että teet sitä tai tätä ja jos et osaa, niin se on sun murhees :smileyangry:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Manipenni kirjoitti:
Ei vaihtaminen ja jälleen kerran maksaminen lisää voi olla aina vaihtoehto sille, jos operaattori laittaa sellaisia päivityksiä tulemaan,että menee systeemit sekaisin tai ei tomi ollenkaan, varsinkaan jos niistä ei voi edes kieltäytyä. Joku roti pitäs siinäkin olla ja vastuu viasta minkä on asiakkaalle aiheuttanut. Johan siitä tikusta on maksettu ja suo sen olettavan toimivan, ilman että joka hiton päivityksen yhteydessä pitää hommata uudet vermeet. Ainakin pitäs asiakkaalle ilmotella, et jos päivität, niin omalla vastuulla, koska sen jälkeen tikkus ei toimi, ilman että teet sitä tai tätä ja jos et osaa, niin se on sun murhees :smileyangry:

Samaa mieltä Manipennin kanssa. Jos operaattori (Elisa) tai käyttöjärjestelmän (M$) tunkee *****aa (nettitikunpäivitys/W8.1) päivityksiin, niin loppu onkin asiakkaan vastuulla.

Onneksi ei ole nettitikkua, jonka varassa nettiyhteys pitäisi olla eikä W8x:ää niissä koneissa, joita täytyy pystyä käyttämään. Yhdessä koneessa W8.1 testailua varten.
Reisillehän se meni se päivitys täälläkin. Koko ohjelma ei suostu edes käynnistymään WindowsXP:ssä, herjaa vain että: Can't get username, workstation services is not opened. Please restart BEC.

Tikkuna Huawei E1820.
Samanlaisia ongelmia. Aikaisemmin virheettömästi toiminut tikkuyhteys ei nyt toimi. Katkoo ja pätkii, kaatuilee. Hirveän kiva esim, nettipankkia ajatellen.

Hidastui ihan kauheasti päivityksen jälkeen. Seuraava päivitys taitaakin olla operaattorin vaihto.
Minulla sama ongelma kun päivitin.. tikku on e353 ja nyt vaan tulee teksti restart bec uudelleen asennus ei auttanut käyttis on xp olisko jotain apuja?
Minullekin tuli nyt tuohon e353-tikkuun jokin päivitys muutama päivä sitten, jonka jälkeen yhteydenmuodostus on ollut ongelmallista.

Käytän nettitikkua lähinnä silloin, jos laajakaistassa on jotain ongelmia, kuten nyt on ollut jo useina päivinä. Uusi Mobiililaajakaista-ohjelmisto toimii nähtävästi tähän tarkoitukseen jollain tapaa epäloogisesti. Entinen ohjelmisto kysyi selkeästi, että muodostetaanko yhteys alemman prioriteetin verkkoon, jos oli samalla olemassa laajakaista/wlan, ja yhteyden sai näin mukisematta muodostettua. Nyt kun kuitenkin laajakaistayhteys on näennäisesti olemassa, mutta ei toimi, uudessa ohjelmistossa nettitikku ei suostu yhdistämään lainkaan, ellei Kotiboksi-modeemia kytke kokonaan pois päältä. Sen sijaan ohjelmisto pyrkii nettiin vain toimimattoman laajakaistan kautta. En ainakaan keksi, mistä tätä oletusta saisi muutettua, ja olen mielestäni kuitenkin kekseliäs tietokoneohjelmistojen käyttäjä.

Nyt kun sitten sain vihdoin yhdistettyä nettiin, kun lopulta tajusin, että pitää katkaista modeemin virta kokonaan, yhteys näyttää kyllä toimivan, mutta ohjelmisto herjaa silti, että "Soitetaan... Virhe 638. Etäpalvelin ei vastannut ajoissa. Jos ongelmat jatkuvat, voit ottaa käyttöön analysoimisessa auttavan lokiinkirjaamiseen jne." Tämä ilmoitus on tullut nyt jo useasti, vaikka yhteys kuitenkin toimii.

Toki myös laajakaistan ongelma pitäisi saada jollain tapaa ratkaistua, mutta pitää paremmalla ajalla alkaa selvitellä tätä asiaa ja kaiketi sitten soitella asiakaspalveluun, peruskokeilut (johdot ja modeemin uudelleenkäynnistys ja resetointi jne.) on toki tehty. Harmillista.
Moi kaikille! itse huomasin samoja vikoja update 4.0 jälkeen ja voi v#### sitä tökkimisen määrää.....etc HUH,poistakaa koneeltanne se 4.0 ohjelma ja ladatkaa täältä vanha 3.0 softa joka toimii kuin ennen,ja kun seuraavan kerran avaatte laajakaista ohjelman niin se yrittää ladata uusinta ohjelmaa mutta klikkaa se (cancel boxi) ja vanha saunan ohjelma tulee näkyviin JA TOIMII,,on muuten modeille kysymys että miksi tälläistä softatuubaa tulee tikkuun jos sen käyttö aiheuttaa moista??:D löytyykö järkivastauksia?
Jäbän ohje toimi jonkun aikaa, mutta kone pääsi jotenkin salaa taas päivittämään ja eihän se enää mitään toimi. 
kyllä se vaan toimii jos et paina sitä ok kohtaa..eli cancel.
Erehdyin minäkin ottamaan tuon päivityksen. Hirveää pätkintää ja hupaisia tilanteita, kun ohjelma kertoi, että yhteyttä ei ole, mutta kehotti katkaisemaan yhteyden. Siinä tilanteessa ei koko koneelta päässyt ulos kuin väkivalloin.

Turvauduin asiakastukeen lähettämällä sinne viestin. Asiakaspalvelun neuvo oli, että ongelmani johtuvat nettitikun ja tietokoneen välisistä asetuksista. Kehottivat ottamaan yhteyttä omaguruun. Näinköhän ongelmat ratkeaisivat? Taitaisi tulla ainakin pitkä neuvonpito ja iso lasku.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Vaihtoehdot päivityksen estämiseen ovat:

1.  ConfigAup.xml-tiedoston muokkaus ohjeen http://yhteiso.elisa.fi/t5/Mobiililaajakaistat/Nettitikku-Huawei-e353-ja-l%C3%A4pp%C3%A4ri-ei-sammu/m-p/333739/highlight/true#M34528  mukaisesti

-- muokatut asetukset olleet muutaman viikon päällä, ja vaikka ohjelmaa on tullut käytettyä harvoin, ei päivitystä ole ladattu tai ilmeisesti edes tarkistettu yhtään kertaa

-- kun testimielessä vaihdoin asetuksista AupNextTime-kohdan NoCheck:in Check:ksi ja AubEnabled-kohdan false:n true:ksi, pamahti heti seuraavan käynnistyksen jälkeen päivitys näkyville, mikä melko pitkälle todistaa, että päivitystä voidaan hallita ko. tiedostoa muokkaamalla

2.  yhteysohjelman vaihtaminen Mobile Partneriin, jos käytössä Huawein tikku

--  koska MLK4:n ongelmat joillakin koneilla johtunevat wwan-yhteyden käytöstä, MP:ssä on mahdollisuus käyttää MLK3:nkin käyttämää puhelinverkkoyhteyttä (RAS) wwan-yhteyden (NDIS) sijasta, ja yhteyden pitäisi toimia ok

-- Mobile Partner on muutenkin Huawein laitteille parempi softa käytettäväksi, koska siinä sentään esim. verkkotyypin valinta yms. asetukset tallennetaan ja ne ovat seuraavallakin käynnistyskerralla voimassa. MLK:han ei vielä tähän päivään mennessä ole osannut edes noin perusjuttua tehdä.

3. selvittää wwan-yhteyden ongelmat, minkä jälkeen MLK4-version käytön pitäisi onnistua. Siitä, mikä nuo ongelmat aiheuttaa, ei ole minulla mitään hajuja. Yhtään konetta ei ole tullut vastaan, jossa wwan-yhteyttä (ilman yhteysohjelmaa!) ei ole saanut Huawein ns. ajuritikuilla muodostettua.

Osallistu keskusteluun