Kysymys

nopsa plus lakkasi toimimasta

  • 5 heinäkuu 2010
  • 12 kommenttia
  • 1235 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
mokkulassa oleva kakkos simmi ei saa enään yhteyttä, kun kakkos simmin laittaa puhelimeen niin ei onnistu sim rekisteröinti. eiliseen asti toimi vielä. No ykkös simmillä saa kyllä yhteyden myös mokkulalla.
mutta, mutta kun katson oma.saunalahdesta niin ei näy mitään laajakaistoja liittymässä ??
eli meneekö tämä surffailu nyt kilohinnalla ?

mobiililaajakaista 1mb ollut jo vuoden verran ja toukokuun lopulla päivitin sen nopsa plus lisäpalveluksi.

laskun eräpäivä oli 4.7 maksetttun vasta 5.7

huomenna täytyy taas soittaa asiakaspalveluun.

12 kommenttia

Ja täällä sama juttu, tänään katkes nopsan mokkulasta netti, mut kännyn sim / netti toimii.
homma johtui ilmeisesti E160E nettitikun palautuksesta.
tilasin siis nopsa plus lisäpalvelun mobiilliliittymään. tai oikeastaan päivitin entisen 1Mb mob laajakaista palvelun nopsa plus palveluksi.
tuplasimmi tuli postissa n. viikon sisällä..
saunalahti lähetti E160E nettitikun ,eli tikun jolla ei edes pystyhyödyntämään koko nopsan nopeutta.

soitin aspaan ja ihmettelin että miksi tämä tikku jo ennen kuin se oli tullut perille.
sovittiin että tikku vahdetaan jätän vain noutamatta sen postista. ( ei kovin fiksua kun se on kuitenkin postissa pari viikkoa ja lähettävät toisenkin ilmoituksen saapuneesta paketista. )
kun tuli tekstari että tikku on noudettavissa postista, menin postiin ja sanoin että lähettäkää takaisin.
postin seurannasta näkyy että asiakas kieltäytyy vastaanottamasta ja tikku palautui saunalahdelle 7.kesäkuuta.

uutta E1820 tikkua ei ole kuulunut eikä näkynyt.
asiasta olen lähettänyt parikin viestiä oma.saunalahti palvelun kautta.

nyt sitten 5.heinäkuuta kakkossimmi lakkasi toimimasta ja piti siirtyä käyttämään ykkös simmiä.

tänään sitten soitin saunalahdelle ja sieltä kerrottiin että olivat sulkeneet koko mobiililaajakaista palvelun liittymästä.
mistä on tietysti seuraksena myös se että ykkös simmillä on päivässä surffatessa ehtinyt kertyä saldoa aika suolainen määrä kun ei ole mobiililaajakaistaa ollenkaan. lupasivat toki hyvittää sen mutta odottelen seuraavaa laskua mielenkiinnolla.

väittivät että olivat lähettäneet ilmoituksen sulkemisesta tekstarina toiseen liittymään, jota en käytä ollenkaan. kun käynnistin sen puhelimen niin ei siellä mitään tekstareita näkyny.

eli piti tilata uudestaan nopsa plus palvelu littymään ja uusi tuplasimmi ja tällä kertaa mahdollisesti tulee se E1820 mokkula kun nyt näkyy oma saunalahti palvelussa.

että semmonen tapaus.

Varmaan oli taas oma moka kun menin sinne postiin säätämään.  😞
Ja täällä johtui myös siitä, kun nopsan tilasin ja postissa tuli E160 mokkula. Laitoin sen takas menemään ja sain tilalle E1820 mokkulan. Varmaan sit tänä aamuna purkivat paketin, jossa oli palautuksena laitettu E160 mokkula ja sen takia katkaisivat sit koko nopsan pois.
Soitto aspaan ja nyt taas hommat pelittää entiseen malliin.
Tuleeko muuten SL tämmöisistä ja muistakin palvelumuutoksista ilmoitus asiakkaan sähköpostiin jos on Saunalahdelle ilmoittanut sähköpostin. Jos ei, niin minusta syytä olisi. Jos Saunalahti osaa lähettää laskunkin sähköpostiin niin ei nuo muutkaan ilmoitukset palvelumuutoksista tuntuisi ylivoimaisilta.

Vahvistus/ilmoitus viesti sähköpostiin voisi tulla myös jos ottaa/irtisanoo mobiililaajakaistan tai minkä tahansa lisäpalvelun liittymään.
yhteystiedoissa on sähköpostiosoite mutta sinne tulee vaan ilmoituset laskuista.
lisäsin nyt yhteystietoihin gsm numeron, se on työ - elisa liittymä jota normaalisti käytän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tuleeko muuten SL tämmöisistä ja muistakin palvelumuutoksista ilmoitus asiakkaan sähköpostiin jos on Saunalahdelle ilmoittanut sähköpostin. Jos ei, niin minusta syytä olisi. Jos Saunalahti osaa lähettää laskunkin sähköpostiin niin ei nuo muutkaan ilmoitukset palvelumuutoksista tuntuisi ylivoimaisilta.

Vahvistus/ilmoitus viesti sähköpostiin voisi tulla myös jos ottaa/irtisanoo mobiililaajakaistan tai minkä tahansa lisäpalvelun liittymään.


Käytössä olevat lisäpalvelut (esim Mobiililaajakaista-lisäpalvelu) näkyvät heti tilauksen jälkeen oma.saunalahdessa liittymän tiedoissa. Irtisanotut lisäpalveluthan siellä eivät enää näy.
Näkyvät tietysti, mutta ei auta jos siellä joku Saunalahdelta tai asiaton käy säätämässä palveluita. Tuskin kaikki joka päivä vahtii että palvelut ovat oma saunalahdessa käytössä oikein.

Näissäkin tilanteissa on satuttu huomaamaan että toisella simkortilla ei data kulje melko aikaisessa vaiheessa ja ruvettu tutkimaan ongelmaa.

Jos olisi sattunut olemaan pääliittymä käytössä ja toinen simkortti hyllyllä odottamassa modeemia postista, olisi saattanut mennä useampi päiväkin/viikkokin ennen kuin mitään olisi huomattu ja datailtu puhelimella pääliittymällä normaalisti. Jossain vaiheessa Saunalahti olisi lähettänyt todennäköisesti huomattavan ison laskun.

Kyllähän Saunalahti nuo korvaa, mutta kyllä se asiakkaassa aiheuttaa huolta kun lasku tippuu laatikkoon ja summa on satakertainen normaaliin verrattuna. Sitten pitää lähettää viesti tai soittaa asiakaspalveluun yms.

Minusta ilmoitus lisäpalveluiden irtisanomisesta tekstiviestin lisäksi sähköpostiin olisi hyvä, jos on sähköpostin saunalahdelle ilmoittanut. Ilmoitus tulisi aina, teki irtisanomisen itse tai asiakaspalvelu asiakkaan pyynnöstä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuo vahvistuksen toimittaminen aiheuttaisi lisäkuluja. Pitäisi ensin rakentaa automaattijärjestelmä sitä varten. Lisäksi pitäisi vääntää vahvistus/irtisanomislomake jokaista olemassaolevaa/tulevaa lisäpalvelua varten. Lisäksi vielä erilliset lomakkeet päivitystoimenpiteitä varten. Esimerkiksi Mobiililaajakaista-lisäpalvelussa tulisi olla eri lomake päivitykselle Mini->Perus, Mini->Nopsa, Nopsa->Perus, Nopsa->Mini, Perus->Nopsa, Perus->Mini.

En ihmettelisi, vaikka kaikista palvelumuutoksista perittäisiin toimenpidemaksu kuten joskus ennen.

Mikäli teet irtisanomisen oma.saunalahden viestit-osiosta, saat vahvistuksen viestinä oma.saunalahteen.

Kuulostaa aika oudolta, että joku Saunalahden Asiakaspalvelusta kävisi asiakkaan palveluita säätämässä ihan omatoimisesti. Tai miten oma.saunalahteen voisi päästä joku "asiaton", jos pidät tunnukset vain itselläsi? Melkein yhtä epätodennäköistä kuin verkkopankissa käynti. Tosin siinähän yhdistelmä muuttuu joka kerta mutta kuitenkin.
Minun tapauksessa irtisanomisilmoitusta ei tullut sähköpostiin,eikä puhelimeen. Enkä tiennyt yhtään,mistä netin poikkimeno johtui. Mut aspassa asia nopeasti selvisi ja päälle kytkennästä tuli ilmoitus kännyyn.

Minun tapauksessa irtisanomisilmoitusta ei tullut sähköpostiin,eikä puhelimeen. Enkä tiennyt yhtään,mistä netin poikkimeno johtui. Mut aspassa asia nopeasti selvisi ja päälle kytkennästä tuli ilmoitus kännyyn.


Tuon takia olisi hyvä vaikka että pelkästä irtisanomisesta tulisi ilmoitus tekstiviestillä ja sähköpostilla.

Kuten aikasemmin kerroin mahdollisuudesta että jos asiaa ei oltaisi huomattu ajoissa ja olisi tullut jättilasku joka olisi voinut mennä suoraveloituksella ja rahat hävinnyt tililtä. Siinä ois saanut säätää Saunalahden kanssa rahojen takaisin saamiseksi.

Helppo ratkaisu Saunalahden kannalta olisi muuttaa tuo perusdatakäytön hinnoittelu (1,5e/Megatavu) samanlaiseksi kuin prepaidissa (1,90e/vrk).

Tuossakin oli twitterillä alunperin ollut käytössä Mobiililaajakaista lisäpalvelu joka oli päivitetty plussaksi. Mutta eipä asiakaspalvelu ollut plussan irtisanoessaan laittanut liittymän lisäpalveluja alkuperäiseen kokoonpanoon ennen plussan päivittämistä ja liittymässä ei ollutkaan minkäänlaista mobiililaajakaistaa.
Jep. Sama homma täällä. Kesäkuun alusta on ollut MLK plus nopsa. Ensin kanssa laittoivat E160:n postiin. Lähettelin viestiä asiakaspalveluun ja sanoin että eihän tuolla tikulla "saa kaikkea irti" ja sanoivat että kun näkyy että tikku on tulossa takaisinpäin niin laittavat E1820:n tulemaan.
Otin postiin yhteyttä (netissä) ja he laittoivat sen takaisin, en edes nähnyt ko. pakettia. No, kaksi päivää senjälkeen kun E160 oli ollut heillä Hki:ssä, laittoivat E1820:n postiin. Lakkasi kanssa viikolla jossain vaiheessa (10.7.2010 lauantaina kokeilin) toimimasta. SIM-kortin rek. epäonnistui. Tekninen tukikin oli syöttänyt uudelleen tietokantaan mutta ei toimi. Tänään sitten katsoin oma.SL ja siellähän ei tosiaan enää ole koko MLK plus nopsaa. NLiittymastä kyllä näkyy että määräaikaista sopimusta on vielä jäljellä 2012 kesäkuulle. Se onkin ainoa mistä näkee että joku määräaikainen sopimus on tehty. No täytyy 9 tunnin kuluttua lähteä paikalliseen Elisa Shopittiin vierailulle.  😉
Taas toimii. MLK plus nopsa oli suljettu joskus heinäkuun 5.pv nurkilla. Avasivat sen ja antoivat Uuden SIM-kortin. Sitä en vielä ole tarkistanut alkoiko 24kk määräaikaisuus uudestaan tästä päivästä.  >:(  Toivottavasti ei.
Myyjä shopitissa oli kanssa sitä mieltä ettei SIM-kortissa varmaan ole mitään vikaa. No kai se sitten oli niin tiukasti pannassa että antoivat uuden.
Nopsalla tätä kirjoittelen.. (Hitaasti)

Osallistu keskusteluun