Vastattu

ongelmia mobiililaajakaistassa

  • 10 tammikuu 2018
  • 2 kommenttia
  • 369 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
minulla on mobiililaajakaistassa ikuisia hankaluuksia, kestää sivun vaihto n.5min tai enemmänkin, kaikki lapseni kun käyvät sanovat jotta tämä kallis reititin pitää antaa takaisin, Siitä tosissaan ei ole mitään hyötyä, aina vaan menee hitaammaksi, eikä kaikin ajoin saa yhteyttä mihinkään, nytkin olen yrittänyt tänne oma elisaan useamman päivän, aina paukasi kyltti ei saada yhteyttä, jos ei tämä millään muutu tulen hulluksi tämän yhteyden kanssa ja maksaa vielä tuhottomasta, terv. Tarja Tuomainen
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36 10 tammikuu 2018, 09:20

Tämä ei ole omaelisa, vaan yleinen keskustelupalsta. Mutta ei se mitään, täältä saat varmasti sellaisia(kin) vinkkejä, joita omaelisan chatin asiakaspalvelijat eivät kerro.

Mutta kerrohan: Mikä liittymä, mikä reititin, mitä reititin sanoo kuuluvuudesta (edes ne palkit mitä se näyttää, vaikka tietysti järjestelmän antamat lukemat kertoisi asiasta enemmän), oletko kokeillut vaihtaa reitittimen paikkaa, onko yhteys suunnilleen yhtä hidas kaikkina vuorokauden aikoina vai onko selkeitä parempia ja huonompia aikoja?

Mobiiliyhteyksien toimivuus riippuu niin kovin monesta asiasta: signaalin voimakkuus, signaalin laatu, muiden käyttäjien määrä, vastaanottimen (eli sen reitittimen) ominaisuudet jne. Jos ongelma on heikko kuuluvuus, sitä voi usein parantaa lisäämällä reitittimeen ulkoisen antennin. Toisaalta eri operaattoreiden verkoissa on eroja, ja usein kaikkein halvemmalla ja helpommalla pääsee ihan sillä, että valitsee käyttöön siinä paikassa parhaiten toimivan operaattorin liittymän. Se kallis reititin ei siis välttämättä ole hukkahankinta, sinun pitää vaan nähdä vähän vaivaa saadaksesi siitä kaiken mahdollisen irti.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1


Mobiiliyhteyksien toimivuus riippuu niin kovin monesta asiasta: signaalin voimakkuus, signaalin laatu, muiden käyttäjien määrä, vastaanottimen (eli sen reitittimen) ominaisuudet jne. Jos ongelma on heikko kuuluvuus, sitä voi usein parantaa lisäämällä reitittimeen ulkoisen antennin. Toisaalta eri operaattoreiden verkoissa on eroja, ja usein kaikkein halvemmalla ja helpommalla pääsee ihan sillä, että valitsee käyttöön siinä paikassa parhaiten toimivan operaattorin liittymän. Se kallis reititin ei siis välttämättä ole hukkahankinta, sinun pitää vaan nähdä vähän vaivaa saadaksesi siitä kaiken mahdollisen irti.


Olet aivan oikeassa, mutta on useassa tapauksessa liikaa vaadittu, että asiakas osaa / pystyy parantamaan mobiilin toimivuutta muutenkun kun siirtelemällä 4G/Wlan reititin ympäri käppää ja toivoen parasta. Toinen vaihtoehto on kokeilla toisen operaattorin SIM- kortrttia (yhteyttä). Toki tämäkin tuntuu auttavan vain osassa tapauksia (joita olen päässyt ihmettelemään). Eri operaattorien tukiasemmat ovat aika usein samoissa paikoissa (tai tolpissa). Suuntauksissa voi olla vähän eroa. Jonkin ulko lisäantennin laittaminen ja sen kohdistaminen menee jo yli 90% rakettitieteeksi. Tähän tarvitaan antenniasenta apua. Jolloin kustannuksia tulee helposti 300-600€ per käynti. Ainahan voi koettaa selvittää tuleeko kiinteistöön kiinteä netti ja mitä se maksaa. Saattaa olla kustannustehokas malli ja todennäköisesti toimivampi. Olen sukulaisiltakin kuullut, että heille on yritetty myydä mobiiliyhtettä ja siihen liittyviä laitteita. Vaikka talonyjhtiössä on 10Mbit/s kiinteä yhteys topselistä, joka kuuluu yhtiövastikkeeseen. Minusta tällainen homma menee jo epäeettisille alueelle liittymän myyjän taholta.

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Tämä ei ole omaelisa, vaan yleinen keskustelupalsta. Mutta ei se mitään, täältä saat varmasti sellaisia(kin) vinkkejä, joita omaelisan chatin asiakaspalvelijat eivät kerro.

Mutta kerrohan: Mikä liittymä, mikä reititin, mitä reititin sanoo kuuluvuudesta (edes ne palkit mitä se näyttää, vaikka tietysti järjestelmän antamat lukemat kertoisi asiasta enemmän), oletko kokeillut vaihtaa reitittimen paikkaa, onko yhteys suunnilleen yhtä hidas kaikkina vuorokauden aikoina vai onko selkeitä parempia ja huonompia aikoja?

Mobiiliyhteyksien toimivuus riippuu niin kovin monesta asiasta: signaalin voimakkuus, signaalin laatu, muiden käyttäjien määrä, vastaanottimen (eli sen reitittimen) ominaisuudet jne. Jos ongelma on heikko kuuluvuus, sitä voi usein parantaa lisäämällä reitittimeen ulkoisen antennin. Toisaalta eri operaattoreiden verkoissa on eroja, ja usein kaikkein halvemmalla ja helpommalla pääsee ihan sillä, että valitsee käyttöön siinä paikassa parhaiten toimivan operaattorin liittymän. Se kallis reititin ei siis välttämättä ole hukkahankinta, sinun pitää vaan nähdä vähän vaivaa saadaksesi siitä kaiken mahdollisen irti.

Osallistu keskusteluun