Vastattu

Onko muille käynyt näin?

  • 18 huhtikuu 2015
  • 7 kommenttia
  • 1494 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Sopimuskauteni loppui, minkä jälkeen oletin olevani sopimuksettomassa tilassa ja vaihdoin operaattoria, joka ilmoitti päättävänsä Elisan sopimuksen samalla, kun uudet astuivat voimaan. Kuitenkin Elisa laskutti edelleen ja asiaa kysyttäessä ilmoitti hyvin epäkohteliaalla ja kiukkuisella tavalla minun jatkaneen sopimuksia (2kpl) soittamalla numeroon joka päättyy numeroilla 705. Mikä ei ole minun puhelinnumeroni, vaan asiaa selvitettäessä paljastui Elisan nettitikun numeroksi, mihin virkailija yritti soittaa ja väitti hälyttävän, mutta ei vastaavan. Pitäisin kyllä aika moisena ihmeenä, jos nettitikku (Elisankaan) vastaisi puhelimeen tai muutenkaan. Maksoin yhden laskun olettaen sen olevan vielä keskenjääneen kuukauden maksun. Mutta uusi lasku tuli taas! Asiaa taas kerran kysyessäni ilmoitettiin, että lasku on maksettava (tyhjästä), koska he antoivat tekemänsä loppusopimuksen anteeksi. Kiittäkäämme Elisaa siitä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Scarpia 21 huhtikuu 2015, 18:32

krisu3 kirjoitti:

Sopimuskauteni loppui, minkä jälkeen oletin olevani sopimuksettomassa tilassa ja vaihdoin operaattoria, joka ilmoitti päättävänsä Elisan sopimuksen samalla, kun uudet astuivat voimaan. Kuitenkin Elisa laskutti edelleen ja asiaa kysyttäessä ilmoitti hyvin epäkohteliaalla ja kiukkuisella tavalla minun jatkaneen sopimuksia (2kpl) soittamalla numeroon joka päättyy numeroilla 705. Mikä ei ole minun puhelinnumeroni, vaan asiaa selvitettäessä paljastui Elisan nettitikun numeroksi, mihin virkailija yritti soittaa ja väitti hälyttävän, mutta ei vastaavan. Pitäisin kyllä aika moisena ihmeenä, jos nettitikku (Elisankaan) vastaisi puhelimeen tai muutenkaan. Maksoin yhden laskun olettaen sen olevan vielä keskenjääneen kuukauden maksun. Mutta uusi lasku tuli taas! Asiaa taas kerran kysyessäni ilmoitettiin, että lasku on maksettava (tyhjästä), koska he antoivat tekemänsä loppusopimuksen anteeksi. Kiittäkäämme Elisaa siitä.


Vähän epäselväksi jää nyt että onko tämä asia ratkennut jo, vai onko tässä vielä jotain sopimuksia voimassa...
Jos krisu3 haluaa tätä selvittää vielä, niin laittaa minulle yksityisviestiä vaikka, katsotaan missä oikein mennään.

Jos homma on jo selvä, niin pahoittelen jos tuntuu siltä että on mennyt huonosti & pieleen, jotain hämminkiähän tuossa varmastikin on kyllä ollut. Vaan aina nämä jotenkin päin meiltä ratkeaa, ja niin käy tällekin vielä! 🙂
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 1
krisu3 kirjoitti:
Sopimuskauteni loppui, minkä jälkeen oletin olevani sopimuksettomassa tilassa ja vaihdoin operaattoria, joka ilmoitti päättävänsä Elisan sopimuksen samalla, kun uudet astuivat voimaan. Kuitenkin Elisa laskutti edelleen ja asiaa kysyttäessä ilmoitti hyvin epäkohteliaalla ja kiukkuisella tavalla minun jatkaneen sopimuksia (2kpl) soittamalla numeroon joka päättyy numeroilla 705. Mikä ei ole minun puhelinnumeroni, vaan asiaa selvitettäessä paljastui Elisan nettitikun numeroksi, mihin virkailija yritti soittaa ja väitti hälyttävän, mutta ei vastaavan. Pitäisin kyllä aika moisena ihmeenä, jos nettitikku (Elisankaan) vastaisi puhelimeen tai muutenkaan. Maksoin yhden laskun olettaen sen olevan vielä keskenjääneen kuukauden maksun. Mutta uusi lasku tuli taas! Asiaa taas kerran kysyessäni ilmoitettiin, että lasku on maksettava (tyhjästä), koska he antoivat tekemänsä loppusopimuksen anteeksi. Kiittäkäämme Elisaa siitä.

Itse pitää lopettaa tai jatkaa sopimusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Määräaikainen sopimus jatkuu aina toistaiseksi voimassaolevana ellei sitä irtisano ajoissa.

Jos yhteydelle ei ole enää mitään käyttöä, niin sen voi irtisanoa soittamalla asiakaspalveluun.

Toinen operaattori tai henkilö ei voi irtisanoa sopimuksia Elisalle puolestasi. Sinun täytyy siis itse soittaa Elisalle, jos haluat sanoa irti mobiililaajakaistasopimuksesi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Pienenä vinkkinä. Kannattaa LUKEA ja TUTUSTUA niihin sopimusehtoihin ja sopimuksiin mihin nimesi laitat palveluita hankkiessasi. Ihmettelen taas suuresti, mihin on hävinnyt ihmisten sisälukutaito :smileyhuh:
Voisit kyllä lukea kirjoituksen ensin hitaasti ja yrittää ymmärtää, mitä siinä lukee ja ehkä sen jälkeen kommentoida, jos sisältö menee jakeluun.
Niin mikä sopimus,sekö, jonka elisa on tehnyt nettitikun kanssa ilmoittamatta siitä muuten kuin laskulla?
Käyttäjätaso 7
No vaikka sen, missä sanotaan että määräaikaisen sopimuksen päättyessä sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, normaaleilla irtisanomiskuvioilla.

Eli et ole ollut missään "sopimuksettomassa tilassa", eikä sopimusta ole tarvinnut erikseen jatkaa.

Sepustuksestasi on hieman vaikea saada selvää mitä oikeasti on tapahtunut, mutta todennäköisesti viittaus mobiilinettiliittymään tarkoittaa juuri sitä, että sen sopimus on ollut edelleen ihan normaalisti voimassa, kun et ole sitä irtisanonut. Kännykkäliittymän olet saattanut siirtää toiselle operaattorille, joka on huolehtinut vanhan liittymän irtisanomisesta, mutta tuo mobiilinettiliittymä on jäänyt edelleen olemaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
krisu3 kirjoitti:

Sopimuskauteni loppui, minkä jälkeen oletin olevani sopimuksettomassa tilassa ja vaihdoin operaattoria, joka ilmoitti päättävänsä Elisan sopimuksen samalla, kun uudet astuivat voimaan. Kuitenkin Elisa laskutti edelleen ja asiaa kysyttäessä ilmoitti hyvin epäkohteliaalla ja kiukkuisella tavalla minun jatkaneen sopimuksia (2kpl) soittamalla numeroon joka päättyy numeroilla 705. Mikä ei ole minun puhelinnumeroni, vaan asiaa selvitettäessä paljastui Elisan nettitikun numeroksi, mihin virkailija yritti soittaa ja väitti hälyttävän, mutta ei vastaavan. Pitäisin kyllä aika moisena ihmeenä, jos nettitikku (Elisankaan) vastaisi puhelimeen tai muutenkaan. Maksoin yhden laskun olettaen sen olevan vielä keskenjääneen kuukauden maksun. Mutta uusi lasku tuli taas! Asiaa taas kerran kysyessäni ilmoitettiin, että lasku on maksettava (tyhjästä), koska he antoivat tekemänsä loppusopimuksen anteeksi. Kiittäkäämme Elisaa siitä.


Vähän epäselväksi jää nyt että onko tämä asia ratkennut jo, vai onko tässä vielä jotain sopimuksia voimassa...
Jos krisu3 haluaa tätä selvittää vielä, niin laittaa minulle yksityisviestiä vaikka, katsotaan missä oikein mennään.

Jos homma on jo selvä, niin pahoittelen jos tuntuu siltä että on mennyt huonosti & pieleen, jotain hämminkiähän tuossa varmastikin on kyllä ollut. Vaan aina nämä jotenkin päin meiltä ratkeaa, ja niin käy tällekin vielä! 🙂

Osallistu keskusteluun