Kysymys

Reititin hävittää verkkoa jatkuvasti

  • 25 toukokuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 897 katselukerrat

Noin vuosi sitten vaihdoin nettitikkuni elisashopitin pakottamana johonkin reititittimeen mihin kortti tungettiin sisälle samoin kuin vanhaan nettitikkuun. Vaihtamaan jouduin kun menin valittamaan että tikku hävittää verkkoa. Minulle luvattiin että reititin toimii niin maailman parhaiten, pistää virrat päälle vaan.

Noh, kohta vuoden olen taistellut tuon reitittimen kanssa. Se on alusta asti tehnyt sitä että reititin joko a. pudottaa itsensä 4g verkosta 2g verkkoon. Tai b. Hävittää verkon kokonaan. Ja se hemmetin rakkine tekee tämän kymmeniä ja kymmeniä kertoja päivässä. Jos esimerkiksi aamukahvilla yritän lukea päivän lehdet, ehtii verkko hävitä pari kertaa. Eikä se todellakaan palaudu itsekseen vaan vaatii joka kerta jotain taikatemppuja. Usein verkko ei löydy ennenkuin sammuttaa ja käynnistää uudelleen reitittimen. usein se ei myöskään osaa enää yhdistää tietokoneeseen tämän jälkeen vaan pitää käydä käyttämässä myös tietokoneesta yhteys pois päältä.

Kentässä vika ei voi olla koska kaikki kännykät näyttää täyttä verkkoa sekä kuuluu moitteetta ihan koko ajan. Samoin jos menet nettiin käyttämällä puhelinta tietokoneen netin avaamiseen. ei mitään ongelmaa.

Yritin asiaa selvitellä innokkaan kauppiaa kanssa joka kaupitteli jotain viihde pakettia. Hänen kommentti oli vain että päivitä se. En kyllä käsitä miten se auttaisi kun on tehnyt uudesta asti tuota. Vai onko elisan laitteet jo valmiiksi niin vanhoja että käyttöönotto pitää aloittaa päivittämällä. Minä en näitä ala päivittelemään ja jos ne ei muutamaa viikkoa toimi, vuosista puhumattakaan niin muitakin palveluntarjoajia maailmassa on. Hermo alkaa olla aika riekaleina kun yrittää töitä väkertää moisen yhteyden varassa.

Eikä tuon laitteen verkkoasetuksia edes näy tietokoneella että voisi lukita sen käyttämään vain 4g verkkoa. Toisaalta eipä se poistaisi sitä ongelmaa että hävittää koko verkon.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Mikähän se reititin on merkkejään ja mallejaan? Ei tuo ole normaalia käyttäytymistä, laitevika on hyvin todennäköinen. Onko sinulla mahdollista kokeilla sitä SIM-korttia toisessa laitteessa tai puhelimessa, että rajautuu sekin vika pois? Tosin jos on sama SIM kuin mikä oli siinä "mokkulassa" käytössä niin pitäisihän sen SIMin kyllä olla sitten kunnossa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
192.168.1.1 hallintasivulla voidaan säätää reititintä toimimaan oikein, jos halu puuttuu ei apua kukaan tarjoa enempää.
Mä yritän muistaa töistä kotiuduttuani (eli huomenna) kaivaa sen mallin.

Osallistu keskusteluun