Vastattu

Reititin sanoo "palvelu ei käytettävissä"

  • 3 toukokuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 408 katselukerrat

Moro!

Mikähän tässä mun Mobiilissa mättää kun välillä lakkaa bitit liikkumasta ja tuossa reitittimessä lukee "palvelu ei käytettävissä" korjaantuu kyllä itsellään jonkin ajan kuluttua... Laitteena ZTE MF910....

Aiemmin mulla oli Huawein mokkula useamman vuoden ja silloin luulin, että vika on siinä mokkulassa kun yhteys hyytyi välillä :(
Luulin et laitteen vaihto olisi auttanut, mutta eipä ollut vaikutusta eli mikä tässä vois olla vikana ?

Käyttöjärjestelmällä tuskin on merkitystä, koska samaa pätkimistä oli jo Windowsilla ja nyt jatkuu Linux Mintillä.....
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 4 toukokuu 2016, 12:41

Tutkin hieman ja tuonne sun lähitukiasemaan on tullut 4G-tekniikka helmikuussa. Vaikuttaisi itseasiassa liittymää ja verkkoa tutkittuani siltä, että reititin yrittää välillä tarttua 4G-verkkoon eikä tässä sitten onnistu kun liittymä on 3G-liittymä. Tuo voipi olla syy siihen, että välillä tulee tuota herjaa että palvelu ei ole käytettävissä kun reititin yrittää hypätä verkosta toiseen. Voisit kokeilla pakottaa reitittimen käyttämään vain 3G-verkkoa. Täältä löydät reitittimelle käyttöohjeen, josta ohjeet kuinka pääset paikallishallintaan tekemään ko. muutoksen: http://elisa.to/1NRZCzH . Toki voisit myös harkita liittymän päivittämistä 4G:ksi, kun tuohon lähimpään tukiasemaan on sekin tekniikka saatu. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Mikä liittymä, mikä verkko käytössä, mitä verkkoja siellä on saatavilla - ja onko tietoa jopa siitä, mitä taajuuksia siellä on käytössä?

Oman kokemukseni mukaan takkuilu on Elisan 3g:n ominaisuus. Kuulemma se ei ihan täysin kaikkialla pidä paikkaansa, mutta...
3G-verkko täällä käytössä, 4G on hieman katveessa.. Liittymä on tuo halvin 3G ???
Taajuuksista ei ole tietoa, mutta täydet palkit kumminkin eli kuuluvuus ei pitäisi olla olla ongelma ??

Ei sit mitään jos tuo pätkiminen on ominaisuus 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voidaan vielä vilkaista näkyykö siellä kotiosoitteesi verkon puolella mitään ihmeellistä jos lisäät sun asiakasnumeron profiiliisi sille varattuun kenttään (näkyy vain moderaattoreille). 🙂
No nyt taisi onnistua asiakasnumeron lisäys ??
Luulin jo aikaisemmin laittaneeni, mutta ei näköjään ollutkaan onnistunut :(

Huomasin, että samasta pätkimisongelmasta olin valittanut jo vuosia sitten...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tutkin hieman ja tuonne sun lähitukiasemaan on tullut 4G-tekniikka helmikuussa. Vaikuttaisi itseasiassa liittymää ja verkkoa tutkittuani siltä, että reititin yrittää välillä tarttua 4G-verkkoon eikä tässä sitten onnistu kun liittymä on 3G-liittymä. Tuo voipi olla syy siihen, että välillä tulee tuota herjaa että palvelu ei ole käytettävissä kun reititin yrittää hypätä verkosta toiseen. Voisit kokeilla pakottaa reitittimen käyttämään vain 3G-verkkoa. Täältä löydät reitittimelle käyttöohjeen, josta ohjeet kuinka pääset paikallishallintaan tekemään ko. muutoksen: http://elisa.to/1NRZCzH . Toki voisit myös harkita liittymän päivittämistä 4G:ksi, kun tuohon lähimpään tukiasemaan on sekin tekniikka saatu. 🙂
Kas, miten olikin unohtunut laittaa tuo 3G pakotus päälle :(
Yleensä ollut vakiotoimenpide uusilla laitteilla... Katsotaan nyt vaikuttaako tuo asetus jotain...
Hyvä vinkki kylläkin :D

4G:lle ei ole tarvetta ja huonolla tuurilla maksaisin isomman kk-maksun liittymästä, joka ei ehkä toimikaan nykyistä paremmin 😉
Hetken jo luulin, että tuo 3g pakotus auttoi.. Reilut 2 päivää meni ilman katkoja, kunnes taas kerran :(
Niin no, ennen katkes monta kertaa päivässä eli pientä parannusta kumminkin näyttäisi olevan...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuinka pitkä katko oli kyseessä? Onko tilanne parantunut nyt viikonlopun aikana vai pätkiikö edelleen? Ainakaan tuota aiempaa ongelmaa ei enää ollut havaittavissa tutkimuksissa, eli sikäli tuo 3G-pakotus näyttää auttaneen. 🙂

Osallistu keskusteluun