Kysymys

Samsung Galaxy TabS10,5. Ei enää yhteyttä 4G verkkoon.

  • 14 toukokuu 2015
  • 2 kommenttia
  • 741 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 13 kommenttia
Laite on aiemmin toiminut wifi-verkon ulkopuolella ilman asetusten muutoksia. Nyt ei toimi. Olen yrittänyt yhteysasetuksia  muuttamalla saada yhteyttä tukiasemiin kahdessa paikassa Helsingin ulkopuolella onnistumatta siinä. Molemmissa paikoissa, jossa yritin yhteyttä on jonkun operaattorin tukiasema näköetäisyydellä. 

Vaikuttaa siltä, että tulevan signaalin kanssa olisi ongelmia, koska 4G:n nuolisymboleissa lähtevää liikennettä kuvaava nuoli sykkii ja tulevan liikenteen nuoli on eloton. Kun palautan kotona Helsingissä älykkään verkonvaihdon (wifi <---> 4G)  niin molempiin nuoliin tulee eloa ja yhteys pelaa, mutta mitä ilmeisemmin yhteys tulee koti-wifin kautta. Missä mättää- lähetys- vai vastaanottopuolella?

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Toimiiko kuitenkin 3G-verkko? Ootko kokeillut asetuksista vaihtaa, että laite suosisi 4G-verkkoa? Lisää myöskin asiakasnumerosi tietoihisi, niin voidaan tarvittaessa katsoa tarkemmin tuota 🙂
  • Kokeilin pelkällä 4G verkolla ja yhteys toimi. Kun palautin asetukset älykkääseen verkonvaihtoon tabletin wifi-signaalin voimakkuutta osoittavat palkit katosivat käytännöllisesti katsoen kokonaan. Silloin tälllöin hyttysen kikkaran kokoinen pilkku välähti signaalin voimakkuutta osoittavan kolmion kärjessä. Samoin 4G:n symboli hävisi. Yhteys kuitenkin toimii. Tästä päätellen yhteys siirtyi 3G:n puolelle eikä wifin puolelle, koska verkkotila on automattiisessa LTE/WCDMA/GSM-yhdistämisessä. Erikoinen yhtälö. Nyt kummastuttaa wifi-signaalin katoaminen. Pitänee bootat Zyxel.

    ASIAKASNUMERO: 19475613

    Osallistu keskusteluun