Kysymys

Saunalahden mobiilidata pätkii

  • 25 elokuu 2016
  • 29 kommenttia
  • 1093 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
Satakunnan alueella jo viikon pari ihmeellistä tökkimistä verkossa, onko tietoa mistä johtuu tai muilla samaa? Välillä yhteys on hyvä ja yhtäkkiä hukkaa koko hemmetin yhteyden. Aikaisemmin on toiminut paremmin kuin hyvin ja verrattuna soneran verkkoon kuuluvuus on ollut huippuluokkaa omassa käytössä. Nyt alkaa kumminki hiljalleen nyppiä, eikä häriötiedotteissa ole mitään, enkä ole löytänyt myöskään tietoa mahdollisista verkon muutostöistä jotka voisi häiriötä aiheuttaa. Eikä tätä tapahdu pelkästään syrjäkulmilla vaan ihan esimerkiksi keskellä Porin toria. Soneralle en haluaisi liittymiäni siirtää että toivottavasti on väliaikainen tilanne... Vinkkinä vaan sinne Elisalle että jos on jotain häikkää tiedossa niin olis kiva kun siitä tiedotettaisiin.

29 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Jos olet havainnut saman ongelman laajalla alueella, niin epäilen että vika on omassa laitteessasi. Oletko kokeillut liittymää esim. toisella puhelimella (tai mitä päätelaitetta nyt käytätkin kun et sitä kertonut) ?
Ei johdu valitetavasti laitteesta. Puhelimen uusin kaksi päivää sitten ja sama vika. Sama myös kotona olevalla reitittimen kanssa toimivalla liittymällä. Pikainen kysely facessa paljasti myös että en ole ainoa joka on huomannut kuuluvuuksien heikentyneen viime aikoina, ja olipa joku asiakaspalveluun soittanutkin ja kuullut että vikaa ei ole missään. Ja siis ennen ei todellakaan pätkinyt.. onkohan jotain muutosta tehty niin että alueella kuuluvuudet on pysyvästi huonontuneet.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tai sitten alueellasi on Elisan asiakaskunta kasvanut ja "pysyvän" hidastumisen taustalla ei täten olekaan verkkovika.
Voi olla niinkin. Tosin siinä tapauksessa edessä on operaattorin vaihto, ei tälläistä takkuamista kuuluisi enää olla. Joskus modeemiaikana tällainen oli vielä ok mutta ei nykyään. Surkeaa, kyse kun ei ole mistään pienestä hidastelusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Oletko laittanut jo viestiä asiasta Palstatiimi-nimimerkille Palstalla? Elisalaiset siellä auttavat mielellään ja kannattaahan sitä ensin kokeilla saada apua ennen kuin menee vaihtamaan maisemia.
En ole vielä laittanut, taidanpa laittaa! En kyllä mielelläni tosiaan vaihtaisi lafkaa, sen verran kauan olen tyytyväinen asiakas ollut.
Käyttäjätaso 2
Voin vahvistaa aloittajan tiedot. pätkimistä on ollut esim. Ulvilassa, 10km porin torillta.

Eikä ole laitteissa vikaa.

Saunalahti 4G on toiminut hyvin tähän asti mutta asiakaspalvelu on surkeeta ja joku tietokanta vois myyjilläkin olla. Ei tarvitse soittaa 2 kertaa viikossa ja tyrkyttää Elisa viihdettä, ei tule meille ikinä.
Viestiä laitettu palsatiimille ja yritinpä asiakaspalvelijan kanssa puhelimitsekin. No luck. Ei mitään vikaa. Jos ei missään ole vikaa niin aika kumma että niin moni on sitä mieltä ettei vuonna 2016 kuuluis enää joutua kiipeämään linkkimastoon jotta sais pari palkkia kuuluvuutta, hämmentävää. Toivotaan että asiaa edes yritettäis selvittää.
Käyttäjätaso 1
Olen huomannut samaa ongelmaa Nurmijärvellä Klaukkalassa juuri muutaman viime viikon aikana. Eli sama 4G mobiililaajakaistan sim-kortti Huawein reitittimellä ja puhelimella antaa todella alhaisia nopeuslukemia (jopa alle palvelusopimuksessa luvatun vaihteluvälin) sekä samaan aikaan toisessa puhelimessa toisella 4G-liittymällä. Viestiä laitettu asiakaspalveluun mutta ongelman todellista ratkaisua ei ole luvattu. Ei kai niin voi olla, että juuri nyt on eri puolilla maata yht'äkkiä 4G-liikenne lisääntynyt niin rajusti että verkon kuormitus on tapissa?
Käyttäjätaso 2
kertokaa ihmeessä sitten tänne mikä on elisalaisten vastaukset ja toimenpiteet.

Meillä päin sama ongelma tukiasema ruuhkautunut . Vastaus oli ei "ainakaan vuoteen tule mitään uudistuksia/muutoksia"... että näin.
Ei täällä kuuleman mukaan ole mitään vikaa. Vikaa ei kirjata koska vikaa ei voi paikallistaa mihinkään kun vialla on koko verkko.. eli ilmeisesti tilanne on se että ketään ei kiinnosta. On tässä asiaa selvitelty ilman minkäänlaista tulosta, ja kaveripiiristä samaa kuullut. Eivät siellä edes myönnä että verkko ei pelaa niin kuin pitäisi. Hienoa toiminta kertakaikkiaan!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
No sitten ei ikävä kyllä auta kuin operaattorin vaihto.

Toivottavasti joku muu toimii paremmin.
Juu operaattoria kai on vaihdettava. Toimisi edes jossain. Syy miksi en ole jo vaihtanut on se että vaihtoehtoinen ooeraattori myöntää ihan suoraan että kotiosoitteestani ei kummoisia nopeuksia saa heidän verkossaan aikaiseksi, ja perheessä yksi käyttää nytkin soneran verkkoa ja todennut asian olevan justiinsa niin. Elättelen toiveita vielä että elisalla herättäisiin toimimaan ja alettaisiin ottaa asiakkaiden ilmoitukset tosissaan eikä lasketeltaisi silkkaa paskaa ihmisille.
Käyttäjätaso 2
On tämä Elisan "asiakaspalvelu" täysi vitsi. Soitat helvetin kalliin puhelun omagurulle ja vastaukset on täyttä tuubaa.
Käyttäjätaso 7
On tämä Elisan "asiakaspalvelu" täysi vitsi. Soitat helvetin kalliin puhelun omagurulle ja vastaukset on täyttä tuubaa.

Kukaan ei pakota soittamaan omagurulle. Asiakaspalvelu palvelee ihan eri numerossa. Jos jostain syystä tarvitset apua jossain omagurun toimialueeseen kuuluvassa jutussa, voit ostaa sen palvelun vaikkapa lähimmästä atk-liikkeestä (josta saat todennäköisesti huomattavasti paremman ja osaavamman palvelun).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
omaguru on käsittääkseni tarkoitettu ongelmiin jotka johtuvat omista laitteista eli kyseessä on palvelu missä esimerkiksi opastetaan asennuksissa sinne ei pidä soittaa ongelmissa jotka johtuvat operaattorista tavalla tai toisella eli jos omat laitteet on kunnossa niin asiakaspalvelu on oikea paikka
Njoo paitsi että jos väittävät aspassa vian johtuvan laitteista vaikka vika todellisuudessa on verkossa, ja käskevät soittaa sinne. Aika moni muuten uskoo.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
silloinkin jos laite on elisalta ostettu ja siinä on takuu niin asiakaspalvelu on oikea paikka ei omaguru
No on on mutta sinne käsketään soitta aspasta. Sillon moni luulee että niin kuuluu tehdä.
Ite en siis ole soittanut enkä soita.. mutta tällaista jännää kuullut sivukorvalla.
Käyttäjätaso 2
Kerran soitin ja kysyin: "miten saan lukittua Huawei B593S-22:n käyttämään vain 1800MHz taajuutta.

Vastaaja ei tajunnut asiasta yhtään mitään.

Elisa viihdettä osaavat tyrkyttää kyllä joka paikassa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kerran soitin ja kysyin: "miten saan lukittua Huawei B593S-22:n käyttämään vain 1800MHz taajuutta.

Vastaaja ei tajunnut asiasta yhtään mitään.

Elisa viihdettä osaavat tyrkyttää kyllä joka paikassa.

ei normi asiakaspalvelu tiedäkkään tommosista välttämättä kun laitteiden käyttöneuvonta ei kuulu asiakaspalvelulle varsinaisesti vaan omagurulle vikapalvelu varmaan tietää mutta asia ei kuulu heille jos kyseessä ei ole vika vaan se että asiakas ei osaa käyttää laitettaan
toinen asia on sitten paljonko normaali asiakaspalveluun pitää kuulua
Käyttäjätaso 2

ei normi asiakaspalvelu tiedäkkään tommosista välttämättä kun laitteiden käyttöneuvonta ei kuulu asiakaspalvelulle varsinaisesti vaan omagurulle vikapalvelu varmaan tietää mutta asia ei kuulu heille jos kyseessä ei ole vika vaan se että asiakas ei osaa käyttää laitettaan
toinen asia on sitten paljonko normaali asiakaspalveluun pitää kuulua


Omagurulta tuota kysyin. Laitteen asetuksista siinähän on kyse.
En soita sinne enää koskaan.

Tämä menee nyt sivuraiteelle. Todetaan, että pätkimistä ei ole ollut tällä viikolla.
Häirö oli Elisan mukaan satakunnan aluellla 23-24.8 mutta kyllä se oikeasti kesti pidempään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

ei normi asiakaspalvelu tiedäkkään tommosista välttämättä kun laitteiden käyttöneuvonta ei kuulu asiakaspalvelulle varsinaisesti vaan omagurulle vikapalvelu varmaan tietää mutta asia ei kuulu heille jos kyseessä ei ole vika vaan se että asiakas ei osaa käyttää laitettaan
toinen asia on sitten paljonko normaali asiakaspalveluun pitää kuulua


Omagurulta tuota kysyin. Laitteen asetuksista siinähän on kyse.
En soita sinne enää koskaan.

Tämä menee nyt sivuraiteelle. Todetaan, että pätkimistä ei ole ollut tällä viikolla.
Häirö oli Elisan mukaan satakunnan aluellla 23-24.8 mutta kyllä se oikeasti kesti pidempään.
tekisin reklamaation puhelinkuluista jos omaguru ei ole osannut auttaa asiassa jos ei ole tajunnu asiasta mitään
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kerran soitin ja kysyin: "miten saan lukittua Huawei B593S-22:n käyttämään vain 1800MHz taajuutta.

Vastaaja ei tajunnut asiasta yhtään mitään.

Elisa viihdettä osaavat tyrkyttää kyllä joka paikassa.


Laitteessa ei tosiaan itsessään ole asetuksissa mitään keinoa valita 1800mhz taajuutta. LTE watch ohjelmalla voi yrittää taajuuspakotusta tehdä, mutta läheskään kaikki reitittimet ei oo tuettuja tuolle. Näin ulkomuistista muistelen ettei LTE watch toimi tuolla reitittimelläsi. Nämä tiedot eivät ole meillä kovinkaan yleistä tietoa eikä tätä neuvota puhelimitse. OmaGuru palvelussa ehkä osa on kuullut tästä, mutta mitään takuuta ei ole, että he ennakkoon tietäisivät myöskään tällaisen sovelluksen olemassaolosta. OmaGuru palvelussa ei luonnollisesti taata, että jokaiseen kysymykseen tulee vastaus ja ongelmat selviää vaikka siihen pyritäänkin.

Tässä vähän ohjeita LTE Watchin käyttöön. Tosiaan tietokone pitää olla
kytkettynä reitittimeen, joko langattomasti tai verkkokaapelilla.

LTE Watch sovellus ladataan osoitteesta:
http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/count_huawei.php?Datei=ltewatch_h

Lataa ja pura sovellus. Aukaise sovellus puretusta kansiosta, sovellus aukeaa
LTEWatchH nimisestä tiedostosta.

Kun sovellus aukeaa se on saksankielinen, voit vaihtaa kielen sovelluksen
asetuksista. Eli paina Einstellungen painiketta ja valitse sprache kohdasta
suomi tai englanti.

Seuraavaksi sovellus tarvii pääsyn reitittimesi hallintaan. Eli samasta asetus
ikkunasta valitse saantitavaksi Salasana. Tämän jälkeen kirjaa osoite ja
salasana kohtiin laitteen lähihallinnan salasana ja ip osoite. Nämä lukevat
laitteen kyljessä olevassa tarrassa (esim. B315 reitittimessä osoite: 192.168.100.1
ja oletussalasana: admin). Tietysti jos olet itse vaihtanut salasanaa, niin
kirjaa se. Paina vielä lopuksi Tallenna painiketta.

Nyt sovelluksen pitäisi saada yhtes reitittimeen ja voit pakottaa laitteen
käyttämään haluaamaasi taajuutta. Taajuus pakotus onnistuu taajuusalue
kohdasta valitsemalla haluttu taajuus. Elisan 4G taajuudet: 800MHz, 1800MHz
ja 2600MHz.

Osallistu keskusteluun