Vastattu

Saunalahden mokkulan kautta vain osa nettisivuista aukeaa?

  • 18 kesäkuu 2013
  • 66 kommenttia
  • 10827 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

66 kommenttia

Käyttäjätaso 4
kimppikoo kirjoitti:
Eikä vienyt kuin 2 kuukautta :smileyshocked:

Kyllä meni vuoden verran ainakin. Laitteet jatkuvasti jumissa ja yhteydet poikki, nyt on laite pysynyt päällä ilman katkoja.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Sydeemi kirjoitti:
MTU nyt Dovadossa 1500 ja näkyy toimivan. Aamupäivällä oli muutaman hidastelun ja pätkimisen jälkeen pari tuntia yhteys täysin poikki. Mahtoiko johtua verkon säätämisestä?



En tiedä mistähän tämäkin johtuu? Minulla 4G yhteys Sierra mokkula + telakka ja eternet kaapelilla yhteys siihen, aikas usein, kun kommentoin esim. Facebook niin pätkäisee yhteyden ja käynnistyy uudelleen. Toistuu muuten joskus täällä Saunis sivuillakin kommentoidessa.
Käyttäjätaso 3
Oletko päivittänyt telakan ohjelmistoa?

http://support.netgear.com/product/aircard%2bhub" rel="nofollow" title="

Firmware Version 1.0.95.1 
vanha oli 1.0.95.0
Käyttäjätaso 4
Ei toimi data kunnolla taas. Yhteydet menee poikki vähän väliä, tai sitten data ei liiku mihinkään vaikka yhteys on päällä. Vika ja ongelmat ovat samanlaiset kuin aiemmin. Mikä ihme siinä on, ettei Saunalahti saa näitä asioita kuntoon? 
Käyttäjätaso 1
Palataanpa taas vanhaan aiheeseen...

Tiedoksi, että tämä sama ongelma ilmestyi taas. Oireet samat kuin ennenkin eli pingi toimii, mutta sivut eivät lataudu tai latautuvat hyvin huonosti. Tsekkasin Wiresharkilla ja kyllä, paketteja häviää, mutta jos vaihtaa MTU:n pienemmäksi (vaikka 1400) niin taas toimii hyvin.

Ongelmat korjaantuivat viimeksi elokuun lopulla 2013. En itse käytä 3G-liittymää koko aikaa joten en heti huomaa jos ongelmia syntyy, mutta vielä 1.6.2014 homma toimi ok, eli joskus kesäkuun aikana on tapahtunut jotain mikä rikkoi verkon.

Asiakaspalvelu on kiinni tänään ja huomenna, joten avaan tiketin vasta maanantaina.

Aiemmista viesteistäni löytyy tarkempaa tietoa aiheesta. En nyt näin juhannuksena jaksanut vielä viimeisen päälle selvitellä asiaa, eli onko esim. ongelma vain "internet4" APN:ssä vai muuallakin, mutta se on selvää että isot paketit häviävät jälleen jossain Elisan verkossa.

Mukavaa juhannusta kuitenkin, palaillaan ensi viikolla aiheeseen kun saan tiketin auki.
Kyllä vikapalvelu päivystää samassa puhelinnumerossa kellon ympäri.

Soita asiakaspalveluumme

Puh. 01019 0230 (mpm/pvm)

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.
Käyttäjätaso 3
Viikolla oli jokin verkon remontti kun puolenyön aikaan verkko oli pois vajaan puoli tuntia. Olisiko palautettu vanhat asetukset?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Otsikon mukainen ongelma ilmestyi tännekin päivittäessäni Firefoxin uuteen versioon, joka on 30.0. Pelkkä selaimen automaattinen uudelleenkäynnistys ei auttanut. Kirjauduttuani ulos ja uudelleen sisään käyttöjärjestelmällä Windows 7 Pro ongelma poistui.
Joo ei itselläkään toimi kyseiset sivut mitä ollaan esitetty. Lisäks facebook ei toimi kunnolla eikä edes elisan häiriökartta avaudu. Ainoastaan kännykän nettiä jakamalla toimii normaalisti. Vikaa kestänyt nyt noin viikon verran. Ei viruksia yms. Käytän tuota internet4 asetusta E589:ssä
Käyttäjätaso 4
koupo1 ongelmiin:

Voisikos vika olla WiFi yhteydessä?
Oletko kokeillut tämmöisiä:
Pystytkö käyttämään nettiä usb-kaapelilla?
Wlan kanavaa voisi kokeilla vaihtaa?
Wlan asetuksia voisi kokeilla vaihtaa? (esim vain N , ei automaattinen)
Käyttäjätaso 1
Tiketti avattu.

Pitäisi jo olla varsin hyvin tiedossa mistä kenkä puristaa, joten uskotaan ja toivotaan että ongelma korjaantuu tällä kertaa nopeasti...
Okei. Nyt sain toimimaan kaiken. Vähän sörkin asetuksia yhteys asetus manulle ei auttanut eikä mitkään muutkaan mutta heti kun siirsi autolle niin johan alko toimimaan. Jotain se kai resetoi vaikken olekkaan säätänyt mitää muuta kuin salasanan ja se on vieläkin sama. Internet4 asetus toimii myös.
Käyttäjätaso 4
koupo1 kommenttiin:

Wlan tukiasema hakee periaatteessa automaattisesti vapaan kanavan. Se automatiikka ei aina toimi kunnolla. Yleisemmät "naapurien" käyttämät kanavat on 6 ja 11. Eli manuaallisesti voisi kokeilla esim 3 kanavaa. Scannaamalla näkee, mitkä on varattuna, niin sen perusteella olisi helpoin valita vapaa.
Jos siis on samalla kanavalla, pätkii ja oikuttelee varmasti.
Mutta voihan olla, että oli jotain muutakin.
Mutta hienoa, että taas toimii. 🙂
Käyttäjätaso 1
Viikko sitten tiistaina muutaman iterointikierroksen jälkeen tämä ongelma (eli se että isot paketit hukkuivat Elisan verkossa) saatiin korjattua. Vanhan tiketin tiedot löytyivät ja homma korjaantui tällä kertaa selvästi nopeammin. Kiitokset siitä.
Ja paljonkohan tämä pienempi MTU arvo saattaisi olla? Olisivat edes sen voineet kertoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
1440 on osoittautunut ilmeisesti riittävän pieneksi.

Osallistu keskusteluun