Kysymys

Saunalahti Mobiililaajakaista 5M

  • 1 helmikuu 2010
  • 24 kommenttia
  • 867 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Hei,

Reilut kolme kuukautta sitten Saunalahdella oli kampanja, jossa mainostettiin HUIPPUNOPEAA viiden megatavun mobiililaajakaistaa. Mainoksesta sen kuvan saatuani että tämä todellakin oli huippunopea laajakaista, marssin Tampereen liikkeeseen ja tein 24kk määräaikaisen sopimuksen palvelusta sekä 3G laitteesta.

Jo heti alussa sain huomata että minulle oli myyty paketti täynnä tyhjiä lupauksia, nopeuksien huitelevan KORKEINTAAN sisäänpäin 2M ja ulospäin ALLE 0.5M lukemissa. Nämä siis yhteyden max. arvoja. Siis PUOLET siitä mitä minulle on myyty, pöyristyttävää. Ongelmat ovat jatkuneet aina tähän päivään saakka, riippumatta vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä.

Asun Tampereen keskustassa ja signaali modeemille on huippuluokkaa. En ymmärrä miten tällainen paljon myyty palvelu voi takuta näin.

Saunalahden tuesta minulle ehdotettiin palvelun laskemista 2M tasolle, tämä nopeus ei kuitenkaan minulle riitä vaan vaadin saada yhteyden jonka olen ostanut. Ymmärtäisin jos verkon kuormituksesta johtuen en tuohon aivan maksimaaliseen 5M nopeuteen pääsisi, mutta että puolet siitä...

Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että eräillä asiakkaista palvelu todellakin toimii luvatulla nopeudella, niin miksipä ei myös minulla.

Vastaavia kokemuksia tai ehdotuksia parempaan?

24 kommenttia

Sopimuksen purkaminen koska tuotteen toimittaja ei pysty kyseistä tuotetta toimittamaan

PS:Eräänlainen esimerkki saunalahden mobiilikaistasta ja palvelusta -----> http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,13060.0.html ' TARGET='_blank Tosin tuo Toimi aluksi teoreettisilla luvatuilla nopeuksilla vaan ei enään verkon kaatumisen jälkeen
Mulla kans on 5M ja asun hsdpa alueella.. Viimeisin yhteys mittaus kerto taas hyvää  viestiä todellisesta nopeudesta. http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
Käyttäjätaso 1
Jo heti alussa sain huomata että minulle oli myyty paketti täynnä tyhjiä lupauksia, nopeuksien huitelevan KORKEINTAAN sisäänpäin 2M ja ulospäin ALLE 0.5M lukemissa. Nämä siis yhteyden max. arvoja. Siis PUOLET siitä mitä minulle on myyty, pöyristyttävää. Ongelmat ovat jatkuneet aina tähän päivään saakka, riippumatta vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä.
...
Vastaavia kokemuksia tai ehdotuksia parempaan?

Vastaavia kokemuksia on monilla täälläkin palstalla. Aika monella on myös ilmennyt, että 2M rajoitus on "jäänyt" päälle operaattorin pään asetuksissa. Eli se kannattaa tarkistaa esim. soittamalla tekniseen aspaan. Varsinkin jos nopeus leikkautuu tuohon 2 megaan sisäänpäin "kuin veitsellä", kuulostaa se juurikin tällaiselta tapaukselta.
Jos vakuuttavat, että operaattorin päässä ei ole leikkuria, saattaa kyse olla myös siitä, ettei verkko käyttöpaikallasi toimi yli 2M nopeuksilla tai että päätelaitteesi ei kykene suurempaan. Tosin jos päätelaite on myyty kytkynä 5M liittymän kanssa, luulis sen olevan nopeudeltaan ok.
Ulospäin nopeuteen rajoittavana tekijänä saattaa hyvinkin olla päätelaite (upload-nopeudet usein "unohdetaan" mainospuheissa kätevästi). Mikä se on?
Otin asiasta sähköpostitse yhteyttä Saunalahden tukeen, josta ensin sain vastaukseksi ympäripyöreän selityksen dataliikenteen väistyvästä luonteesta ja mahdollisista hetkellisistä nopeuden alenemisista tästä johtuen. En kuitenkaan tyytynyt tähän vaan selitin vielä kerran ongelmien jatkuneen koko sopimuskauden, vuorokauden ajasta tai viikonpäivästä riippumatta. Asiakasnumerojen, käyttöpaikanosoitteen sekä puhelinnumeron vaihdon jälkeen, olin täydellisessä pimennossa niin internet kuin gsm-yhteyksienkin osalta noin tunnin ajan. Ilmeisesti tänä aikana asiaani tutkittiin ja katkoksen jälkeen sainkin postin, jossa minulle kerrottiin että asiasta on tehty vikailmoitus.

Tällä hetkellä odotan asiaan parannusta. Heti s-postin saavuttua yritin kysellä, mitäköhän tämä käytännössä tarkoittaa mutta vastausta en saanut.

Käytössäni on sekä Huawei E180 että Novatel Ovation MC990D 3G modeemit. Yhteyttä käytän pääsääntöisesti reitittimen kautta, mutta kokeiltu on myös suoraan koneestakin. Uskoisin että verkko toimii alueellani varmasti niin nopeasti kuin mahdollista koska asun aivan Tampereen keskustassa, signaali modeemille on yli 70%.
Käyttäjätaso 1
Asiakasnumerojen, käyttöpaikanosoitteen sekä puhelinnumeron vaihdon jälkeen, olin täydellisessä pimennossa niin internet kuin gsm-yhteyksienkin osalta noin tunnin ajan. Ilmeisesti tänä aikana asiaani tutkittiin ja katkoksen jälkeen sainkin postin, jossa minulle kerrottiin että asiasta on tehty vikailmoitus.

JOs tämä tapahtui tänä aamuna, kyseessä saattoi olla myös http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=3129 ' TARGET='_blank. Mulla ainakin yksi puhelin oli aamulla herätessä pois verkosta, jonka löysi jälleen uudelleenkäynnistäessä.

Käytössäni on sekä Huawei E180 että Novatel Ovation MC990D 3G modeemit.

Joo, kumpikin noista modeemeista tukee nopeaa upload-dataa, joten ne eivät ole pullonkaulana.
Oletko katsonut esim. MDMA:lla mitkä liittymän nopeusprofiilit todellisuudessa ovat? itselläni oli "unohdettu" rajoitin 2:n megaan vaikka olin päivittänyt 5mb mobiililaajakaistan.
Ilmeisesti omani on myöskin "unohdettu" tuohon 2M asetukseen. Vai ymmärsinkö ohjelmaa väärin?

http://i781.photobucket.com/albums/yy96/sibeliuss/SLMobiililaajakaista5M.jpg
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ilmeisesti omani on myöskin "unohdettu" tuohon 2M asetukseen. Vai ymmärsinkö ohjelmaa väärin?

http://i781.photobucket.com/albums/yy96/sibeliuss/SLMobiililaajakaista5M.jpg


Juuri sitähän tuo Assigned Profile tarkoittaa. Itselläni on siinä 8192.000 molemmissa MegaData-lisäpalvelulla.  ;)
Ompahan erittäin kiinnostavaa kuulla mitä tähän sanoo Saunalahden asiakaspalvelu, miten käy jo maksettujen kuukausimaksujen.

Hieman laittaa miettimään miten näin voikaan käydä useammalle asiakkaalle. Paljonko on niitä asiakkaita jotka eivät nopeuden pudotusta huomaa, eivät välitä, syyttävät "huonoa" signaalia tai laiskuudesta eivät halua lähteä taistelemaan asiassa? Jos kuluttajat eivät ole valveutuneita niin totta kai operaattori voi tehdä mitä omaksi parhaakseen näkee.

Kun monen käyttäjän yhteys on "muuttunut", "vaihtunut" tai "unohtunut" väärille asetuksille = säästää se kaistaa tukiasemilta, jolla taas vältetään paljon puhuttua ylikuormitusta 3G verkossa. Tietenkin nämä ovat spekulaatioita asiasta josta en mitään konkreettisesti tiedä ja onhan se mahdollista että on vain käynyt vahinko... monta vahinkoa.
Käyttäjätaso 1
Niinpä, alat olla asian ytimessä...

Ompahan erittäin kiinnostavaa kuulla mitä tähän sanoo Saunalahden asiakaspalvelu, miten käy jo maksettujen kuukausimaksujen.

Hieman laittaa miettimään miten näin voikaan käydä useammalle asiakkaalle. Paljonko on niitä asiakkaita jotka eivät nopeuden pudotusta huomaa, eivät välitä, syyttävät "huonoa" signaalia tai laiskuudesta eivät halua lähteä taistelemaan asiassa? Jos kuluttajat eivät ole valveutuneita niin totta kai operaattori voi tehdä mitä omaksi parhaakseen näkee.

Kun monen käyttäjän yhteys on "muuttunut", "vaihtunut" tai "unohtunut" väärille asetuksille = säästää se kaistaa tukiasemilta, jolla taas vältetään paljon puhuttua ylikuormitusta 3G verkossa. Tietenkin nämä ovat spekulaatioita asiasta josta en mitään konkreettisesti tiedä ja onhan se mahdollista että on vain käynyt vahinko... monta vahinkoa.



Tuo luku voi olla joka kolmannella ihmisellä käynyt tai käy kokoajan niin että nopeus ei olekkaan sitä mitä olettaa,ja ei se tule toki tasaista nopeutta olemaankaan koskaan,
Dodiin.

Olen aamulla saanut Saunalahdelta sähköpostin jossa lyhyesti kerrottiin että liittymäni nopeusprofiili on nyt muutettu vastaamaan 5M tasoa. Ilman sen suurempia perusteluja, tai ehdotuksia jatkosta.

Nopeiden testien perusteella yhteys näyttäisi toimivan aivan luvatulla nopeudella, funetin serveriltä tiedosto liikahti yli 600kt/s.
Käyttäjätaso 1
Tuo luku voi olla joka kolmannella ihmisellä käynyt tai käy kokoajan niin että nopeus ei olekkaan sitä mitä olettaa,ja ei se tule toki tasaista nopeutta olemaankaan koskaan,

Ihan en ole varma, mitä yrität sanoa ja mistä olet repäissyt "joka kolmannen ihmisen" - mutta mainittakoon nyt vielä, että on kokonaan eri asia, että mobiilidatayhteydessä on välillä "ruuhkaa", kuin että nopeus on sopimuksen vastaisesti rajattu pienempään nopeuteen. Tällöin ei edes teoriassa voi päästä koskaan niihin nopeuksiin, joista maksaa.

Hei,

Reilut kolme kuukautta sitten Saunalahdella oli kampanja, jossa mainostettiin HUIPPUNOPEAA viiden megatavun mobiililaajakaistaa. Mainoksesta sen kuvan saatuani että tämä todellakin oli huippunopea laajakaista, marssin Tampereen liikkeeseen ja tein 24kk määräaikaisen sopimuksen palvelusta sekä 3G laitteesta.

Jo heti alussa sain huomata että minulle oli myyty paketti täynnä tyhjiä lupauksia, nopeuksien huitelevan KORKEINTAAN sisäänpäin 2M ja ulospäin ALLE 0.5M lukemissa. Nämä siis yhteyden max. arvoja. Siis PUOLET siitä mitä minulle on myyty, pöyristyttävää. Ongelmat ovat jatkuneet aina tähän päivään saakka, riippumatta vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä.

Asun Tampereen keskustassa ja signaali modeemille on huippuluokkaa. En ymmärrä miten tällainen paljon myyty palvelu voi takuta näin.

Saunalahden tuesta minulle ehdotettiin palvelun laskemista 2M tasolle, tämä nopeus ei kuitenkaan minulle riitä vaan vaadin saada yhteyden jonka olen ostanut. Ymmärtäisin jos verkon kuormituksesta johtuen en tuohon aivan maksimaaliseen 5M nopeuteen pääsisi, mutta että puolet siitä...

Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että eräillä asiakkaista palvelu todellakin toimii luvatulla nopeudella, niin miksipä ei myös minulla.

Vastaavia kokemuksia tai ehdotuksia parempaan?
Käyttäjätaso 3

Ihan en ole varma, mitä yrität sanoa ja mistä olet repäissyt "joka kolmannen ihmisen" - mutta mainittakoon nyt vielä, että on kokonaan eri asia, että mobiilidatayhteydessä on välillä "ruuhkaa", kuin että nopeus on sopimuksen vastaisesti rajattu pienempään nopeuteen. Tällöin ei edes teoriassa voi päästä koskaan niihin nopeuksiin, joista maksaa.


Hän yrittää sanoa sitä, minkä minä huomasin liittymästäni heinäkuussa ja jupistuani tännekin moni muukin on huomannut.

Eli: 5 megaisen liittymän nopeusprofiili on useilla käyttäjillä Saunalahden puolelta asetettu 1 tai 2 megaiseksi. Joten tietenkään se ei silloin voi nopeampaa toimia vaikka verkon puolesta onnistuisikin.

Saunalahden asiakaspalvelu ei näe liittymälle asetettua nopeusprofiilia joten he vain kertovat että ruuhkaisuus ja käyttäjien lukumäärä hidastaa yhteyttä ja asiakas vain itsekseen jupisee.

Tekninen asiakaspalvelu näkee asetukset ja voi ne korjata, mutta se vaatii erillisen yhteydenoton tekniseen asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Hei,

Reilut kolme kuukautta sitten Saunalahdella oli kampanja, jossa mainostettiin HUIPPUNOPEAA viiden megatavun mobiililaajakaistaa. Mainoksesta sen kuvan saatuani että tämä todellakin oli huippunopea laajakaista, marssin Tampereen liikkeeseen ja tein 24kk määräaikaisen sopimuksen palvelusta sekä 3G laitteesta.

Jo heti alussa sain huomata että minulle oli myyty paketti täynnä tyhjiä lupauksia, nopeuksien huitelevan KORKEINTAAN sisäänpäin 2M ja ulospäin ALLE 0.5M lukemissa. Nämä siis yhteyden max. arvoja. Siis PUOLET siitä mitä minulle on myyty, pöyristyttävää. Ongelmat ovat jatkuneet aina tähän päivään saakka, riippumatta vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä.

Asun Tampereen keskustassa ja signaali modeemille on huippuluokkaa. En ymmärrä miten tällainen paljon myyty palvelu voi takuta näin.

Saunalahden tuesta minulle ehdotettiin palvelun laskemista 2M tasolle, tämä nopeus ei kuitenkaan minulle riitä vaan vaadin saada yhteyden jonka olen ostanut. Ymmärtäisin jos verkon kuormituksesta johtuen en tuohon aivan maksimaaliseen 5M nopeuteen pääsisi, mutta että puolet siitä...

Olen kuitenkin ymmärtänyt niin että eräillä asiakkaista palvelu todellakin toimii luvatulla nopeudella, niin miksipä ei myös minulla.

Vastaavia kokemuksia tai ehdotuksia parempaan?



Taikurit tekee silmänkääntötemppuja taitavilla sormillaan, teleoperaattorit vain -kiilto silmissään suoranaista valehtelua ja petosta.

Perjantain Aamulehden artikkelista muutama ote: "Mobiililaajakaistojen nopeus hyytyy välillä lähes kokonaan. Tamperelainen......jne

- Mainoksessa luvattiin 9,90 eurolla kuukaudessa maksiminopeus ja kun tämä on 3G-aluetta, niin ajattelin että tämähän on vallan edullinen ratkaisu, Messukylässä asuva Moisio kertoi. Hän kertoo yllättyneensä perusteellisesti, kun huomasikin yhteyden hidastelevan rajusti. Esimerkiksi videokuvan katsominen netistä oli hankalaa jatkuvan latailun takia. Viestintäviraston mittarin mukaan koneelle tulevan yhteyden nopeus oli megojen sijaan aivan muuta. Eräänäkin päivänä nopeus vaihteli vajaasta 0,2 megabitistä reiluun 0,8 megabittiin keskiarvon ollessa vajaat puoli megaa.

Telia-Soneran Suomen mobiililiiketoiminnan viestinnästä vastaavan johtajan Timo Saxenin mukaan Moision tyyppiset tapaukset ovat mahdollisia. Hänen mukaansa nopeusvaihtelujen takia Sonera ei myy enää langatonta laajakaistaa nopeuden mukaan porrastettuna."
Käyttäjätaso 1
Hän yrittää sanoa sitä, minkä minä huomasin liittymästäni heinäkuussa ja jupistuani tännekin moni muukin on huomannut.

Eli: 5 megaisen liittymän nopeusprofiili on useilla käyttäjillä Saunalahden puolelta asetettu 1 tai 2 megaiseksi. Joten tietenkään se ei silloin voi nopeampaa toimia vaikka verkon puolesta onnistuisikin.

Saunalahden asiakaspalvelu ei näe liittymälle asetettua nopeusprofiilia joten he vain kertovat että ruuhkaisuus ja käyttäjien lukumäärä hidastaa yhteyttä ja asiakas vain itsekseen jupisee.

Tekninen asiakaspalvelu näkee asetukset ja voi ne korjata, mutta se vaatii erillisen yhteydenoton tekniseen asiakaspalveluun.

Aha. Okei. Ja mitähän minä olen sitten tässä sivun verran alkuperäiselle kysyjälle tolkuttanut? No, antaapa olla.
Käyttäjätaso 3

Aha. Okei. Ja mitähän minä olen sitten tässä sivun verran alkuperäiselle kysyjälle tolkuttanut? No, antaapa olla.


Niinpä! Kerrataan niin menee asia paremmin perille:-)
Vihdoin 5päivän odottelun jälkeen sain oma.saunalahden kautta vastauksen asiassani. Viestissä kuitenkin vain todettiin että nopeusprofiili on nyt kytketty vastaamaan sopimukseni mukaista 5M yhteyttä. (sopimusta takana n.4kk) Ei sanaakaan mahdollisista hyvityksistä, selityksistä tai pahoitteluista asiassa.

Jatkan edelleen taistelua. Otettaessa huomioon että kyseessä ei ole yksittäistapaus vaan laajempi ongelma on tällainen suurelta operaattorilta vähintäänkin huolestuttava temppu.

Vihdoin 5päivän odottelun jälkeen sain oma.saunalahden kautta vastauksen asiassani. Viestissä kuitenkin vain todettiin että nopeusprofiili on nyt kytketty vastaamaan sopimukseni mukaista 5M yhteyttä. (sopimusta takana n.4kk) Ei sanaakaan mahdollisista hyvityksistä, selityksistä tai pahoitteluista asiassa.

Jatkan edelleen taistelua. Otettaessa huomioon että kyseessä ei ole yksittäistapaus vaan laajempi ongelma on tällainen suurelta operaattorilta vähintäänkin huolestuttava temppu.



Vastaava ongelma täälläkin. Alkajaisiksi kannattaa ladata Viestiviraston sivulta nettimittari, joka rekisreröityneillä asiakkailla lataa nopeudet muistiin Viraston palvelimille. Tästä:

Sen jälkeen mittailemaan ja tarpeeksi monen mittauspäivän jälkeen tarvittaessa yhteys Virastoon.
Sivuilta löytyi: [url=http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html]http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html


Luulen, että ongelma on pahempi Suomessa, muissa maissa laajakaistat jopa mobiilit toimivat sujuvammin, vaikka väkimäärä on moninkertainen. Tukholmassa Sonera on päässyt Ericssonin rakentamilla laitteilla moitteettomiin nopeuksiin. Lontoossa O2-operaattori on helisemässä ongelman kanssa ja Nokia-Siemens yrittää ohjelmallisesti korjata tilannetta: http://www.itviikko.fi/talous/2009/12/30/britit-tuskailevat-iphonen-kanssa/200926250/7[/url]
Tähänkö päättyy operaattorin vastuu ja hyvät tavat.

SL aspa vastaa pyyntööni hyvityksistä/ selityksistä tapahtuneen operaattorin tekemän virheen osalta,

"Käytössänne on Puhepaketti ja tähän liitettynä MobiililaajakaistaPlus -lisäpalvelu. Tähän pakettiin on ollut tarjous, että Mobiililaajakaista maksimi 5M nopeudella maksaa 9,90 Eur/kk, joka on 384 kbit/s yhteyden hinta. Koska kyse on maksiminopeuksista, ja että ole maksaneet palvelusta sen täyttä hintaa, joka olisi 34,90 Eur/kk, emme katso olevamme korvausvelvollisia."

Sopimuksessani lukee, Saunalahti mobiililaajakaista 5M ja tästä palvelusta minä asiakkaana olen maksanut 9,90 Eur/kk. Kuitenkaan operaattorin tekemän virheen johdosta en ole kyseistä nopeutta saanut käyttööni, vaan minulle on kytketty 2M yhteys. Neljän kuukauden taistelun jälkeen yhteyteni on vihdoin suostuttu muuttamaan 5M yhteydeksi ja minun asiakkaana tulisi vain tyytyä kohtalooni.

Lainaus, http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/kayttajanoikeudet.html
- "Käyttäjällä on oikeus myös vahingonkorvaukseen kärsimästään vahingosta. Niin sanotut välilliset vahingot ovat kuitenkin korvattavaa vahinkoa vain, jos virhe johtuu teleyrityksen huolimattomuudesta."

Mistä näitä senttejä oikein tulee?
Huijaamalla, sanon minä.

Sopimuksessani lukee, Saunalahti mobiililaajakaista 5M ja tästä palvelusta minä asiakkaana olen maksanut 9,90 Eur/kk. Kuitenkaan operaattorin tekemän virheen johdosta en ole kyseistä nopeutta saanut käyttööni, vaan minulle on kytketty 2M yhteys. Neljän kuukauden taistelun jälkeen yhteyteni on vihdoin suostuttu muuttamaan 5M yhteydeksi ja minun asiakkaana tulisi vain tyytyä kohtalooni.


Sinun tapauksessasi 5 megan palvelusta oikea hinta on ollut vajaa kymppi. Jos sinulle on myyty 5M ja operaattori konfiguroinut profiiliin rajoitukseksi 2M, niin onhan se selkeä virhe palvelun toimittamisessa ja virhe oikeuttaa hyvitykseen.

Ei voi kuitenkaan olettaa, että hinta putoaa nollaan, koska olet saanut rajoitetusti palvelua koko ajan, eikä liioin hakea korvausta sen perusteella, mitä joku muu asiakas on maksanut 384k tai 5M-yhteydestään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Sopimuksessani lukee, Saunalahti mobiililaajakaista 5M ja tästä palvelusta minä asiakkaana olen maksanut 9,90 Eur/kk. Kuitenkaan operaattorin tekemän virheen johdosta en ole kyseistä nopeutta saanut käyttööni, vaan minulle on kytketty 2M yhteys. Neljän kuukauden taistelun jälkeen yhteyteni on vihdoin suostuttu muuttamaan 5M yhteydeksi ja minun asiakkaana tulisi vain tyytyä kohtalooni.


Sinun tapauksessasi 5 megan palvelusta oikea hinta on ollut vajaa kymppi. Jos sinulle on myyty 5M ja operaattori konfiguroinut profiiliin rajoitukseksi 2M, niin onhan se selkeä virhe palvelun toimittamisessa ja virhe oikeuttaa hyvitykseen.

Ei voi kuitenkaan olettaa, että hinta putoaa nollaan, koska olet saanut rajoitetusti palvelua koko ajan, eikä liioin hakea korvausta sen perusteella, mitä joku muu asiakas on maksanut 384k tai 5M-yhteydestään.


Tuossa voisi olla perusteita saada hyvitystä puolet tuosta neljän kuukauden maksusta. Jos pystyt osoittamaan, että todelinen nopeutesi oli puolet siitä, mitä nyt oikealla profiililla, voisit sillä perusteella tuota hyvitystä vaatia. Hyvitystä voi olla hankalampi saada, jos nopeus ei ole noussut selkeästi yli 2 Megaan. Esim jos nykyinen nopeus olisi keskimäärin vaikka 4 Megaa ja tyypillisesti vähintään 3 Megaa, tuo olisi ainakin minun mielestäni ihan hyvä syy saada 2 perusmaksua hyvitystä. Sen sijaan jos tyypillinen nopeus on tällä hetkellä alle 2 Megan, voi olla että käytännössäkään hyvitykselle ei olisi perusteita.

Tämä on sitten oma neutraali suositus millä voisit, ja tietty muutkin joilla tuo nopeusprofiili on jäänyt liian alas, hakea hyvitystä. Tarpeeksi moni kun laittaisi Saunalahdelle nopeusvertailut ja profiilit, tuo asia voisi kummasti edetä.

Tuli muuten mieleen, että palvelusopimushan on aina kahden kauppa. Samasta vuokratalosta vuokranantaja voi kahdelle eri vuokralaiselle vuokrata tismalleen samanlaisen asunnon eri hintaan, eikä siinä ole kellään mitään sanomista. Näin ollen tuo Saunalahden perustelu yleiseen hintatasoon hieman ontuu.
Olen saanut seuraavalle laskulleni "asiakaspalvelullisista syistä" 15,00 hyvityksin. Itselleni kyseessä oli enemmänkin periaate kuin raha, mutta näin siis pitkällisen taistelun päätös.

Osallistu keskusteluun