Kysymys

SAUNALAHTI NOPSA+TOIMITUSAIKA


  • Kommentaattori
  • 287 kommenttia
Pieni kysymys saunikselle. Tilasin 04-04-2010 netin kautta nopsan kerta halusin kokeilla miten hyvin se toimii. Paketissa kuin on tuo 2-viikon kokeiluaika. Nopsaa ei kyllä ole näkynyt. Kún nopsaa ei näkynyt niin menin ensiksi oma.saunalahti sivulle ja siellä oli ilmoitus että pitää ottaa yhteys aspaan. Osoitetiedoissa oli jotan sekavaa. (PL OSOITE) Tämä ilmoitus olisi pitännyt lähettää minulle alunperin sähköpostiin joka oli tilaustiedoissa mukana. Bastu ei sitä kuitenkaan tehnyt? No soitin aspaan ja sain asian hoidettua. PL osoite ei ollut mikään este. 16-04-2010 soitin taas aspaan ja kysyin että missä nopsa viipyy? Asia tarkistettiin ja ilmoitettiin että kaikki oli ok. Luotonvalvonta oli antanut pyhän siunauksensa ja kaikki piti olla ok. Mutta nyt nopsaa oli taas niin vähän varastossa. Lupasivat kuitenkin lähiaikoina lähettää. Muuten kyllä tommoinen toiminta ottaisi kuppiin mutta onneksi on tuo bastun prepaid mokkula koneessa. Mutta se kyllä on kummalista että bastu ei ottanut yhteyttä s-postilla? Itse piti soittaa ja hoitaa asiat kuntoon. Jos en olisi ollut oma.saunalahti sivulla kurkistamassa niin en olisi saanut ikinä edes tietää että bastu haluaa minuun yhteyden. S-postin luen joka ikinen päivä. Vertailuksi voin ottaa Tele-Finlandin mokkula tilauksen. Koko homma hoitui 3-arkipäivässä eikä tarvinnut edes soittaa tai mailata mitään Tele-Finlandin aspaan. Koko homma 3 päivässä netin kautta. Valitettavasti niin Tele-Finlandin mokkula oli täysi susi. Meni paluupostissa takaisin. Mutta toimituksessa ei ollut mitään vikaa. Siitä bastu voisi otta esimerkkiä. Yhden s-postin lähetin asiasta bastulle noin 1 1/2 viikkoa sitten. Vasta tänään 17-04-2010 sain vastauksen josta ei ollut mitään apua. Nopsa on tuolssa. Joopa joo mutta koska? Olisko Herra P:llä anttaa kommenttia? ASIAKASNUMERO:17937980

105 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
"Kepitä" oma.saunalahdessa kohdassa viestit / asiakaspalvelu, niin saat henk. kohtaisen vastauksen. Epäilen tosin ns. "päivityspulmaa" hinnassa ja korjautuu myöhemmin sinne tietoihin, mutta kysele..
Tänään tuli haettua ElisaShopitista Sauniksen Ykkönen liittymä Nopsa lisäpalvelulla. Hyvää palvelua oli, kysyttiin suoraan tuleeko liittymä mokkulaan ja laitettiin numero salaiseksi ettei kukaan soittele.

Minusta vaan hassu tuo SL liittymäsopimus että ei ole varsinaisesti eroteltu minkä tyypin mobiililaajakaista on liittymään kytketty lukee vaan että  "GPRS-paketti/mobiililaajakaista-paketti" ja liittymäsopimuksessa ei ole mainittu liittymän eikä kytkettyjen  lisäpalveluiden hintoja.

Tänään tuli haettua ElisaShopitista Sauniksen Ykkönen liittymä Nopsa lisäpalvelulla. Hyvää palvelua oli, kysyttiin suoraan tuleeko liittymä mokkulaan ja laitettiin numero salaiseksi ettei kukaan soittele.

Minusta vaan hassu tuo SL liittymäsopimus että ei ole varsinaisesti eroteltu minkä tyypin mobiililaajakaista on liittymään kytketty lukee vaan että  "GPRS-paketti/mobiililaajakaista-paketti" ja liittymäsopimuksessa ei ole mainittu liittymän eikä kytkettyjen  lisäpalveluiden hintoja.


Eli siis tän saa suoraan jälleenmyyjäliikkeestäkin? Eihän tuolla toimitusajalla sitten ole väliä, netin kautta tilattuna kun tulee vielä 10 euron toimitusmaksukin. Jännä kyllä ettei Saunalahden sivuilla ole mainintaa jälleenmyyjistä kuin GSM-liittymien kohdalla. Elisa Shopitin sivuilta taas ohjattiin Saunalahden sivuille. Ettäkö hieman epäselvää...


Tänään tuli haettua ElisaShopitista Sauniksen Ykkönen liittymä Nopsa lisäpalvelulla. Hyvää palvelua oli, kysyttiin suoraan tuleeko liittymä mokkulaan ja laitettiin numero salaiseksi ettei kukaan soittele.

Minusta vaan hassu tuo SL liittymäsopimus että ei ole varsinaisesti eroteltu minkä tyypin mobiililaajakaista on liittymään kytketty lukee vaan että  "GPRS-paketti/mobiililaajakaista-paketti" ja liittymäsopimuksessa ei ole mainittu liittymän eikä kytkettyjen  lisäpalveluiden hintoja.


Eli siis tän saa suoraan jälleenmyyjäliikkeestäkin? Eihän tuolla toimitusajalla sitten ole väliä, netin kautta tilattuna kun tulee vielä 10 euron toimitusmaksukin. Jännä kyllä ettei Saunalahden sivuilla ole mainintaa jälleenmyyjistä kuin GSM-liittymien kohdalla. Elisa Shopitin sivuilta taas ohjattiin Saunalahden sivuille. Ettäkö hieman epäselvää...


Minähän en ottanut kuin pelkän liittymän tuolla Nopsa lisäpalvelulla. Ihmettelin kyllä ettei väkipakolla tyrkyttänyt jotain mokkulakytkyä. Lisäpalvelulla tulee tuon Nopsa mobiililaajakaistan hinnaksi (13,90 + 0,65)/kk edukkaalla eikä saa modeemia, mutta toisaalta ei ole kytky pallo jalassa 24kk.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Saunalahti! Miten minulla näkyy sopimuksissa oma.saunalahdessa nyt samalle nopsalle kaksi eri hintaa? 15,90 ja 13,90 , ensimmäiseen on tullut että loppuu sopimusajan jälkeen 30.6. Ei kai tuossa mitään päällekkäin maksua tule vai mikä juttu tämä on?
Kyseisen liittymän hain eilen postista.


Ilmeisesti tilasit silloin, kun hinta oli se korkeampi? Jos niin, menee seuraavasti: 15,90 /kk 30.6. saakka ja sen jälkeen 13,90 kuukaudessa.

Edit:
Tästä on keskustelua jossain ja Saunalahdelta vastaus, mutta en löytänyt paikkaa joten en pystynyt linkittämään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Mä muistan että joku kysyi saako aiemmin tilannut nopsan hintaan 13,90 ja saunalahti vastasi että saa ja hinta muuttuu laskutusvaiheessa. Mistään 30.6 asti maksettavasta kalliimmasta en ole lukenut mistään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1


Katsos vaan hinta on tosiaan laskenut. Kumman hinnan joudun maksamaan kun olen tilannut sen sunnuntaina?


Kaikki tilaajat saavat palvelun hintaan 13,90 eur/kk. Niille, jotka ovat ehtineet tehdä tilauksen hinnalla 15,90 eur/kk, hinta päivitetään automaattisesti uuden tarjouksen mukaiseksi.



Löytyi tuo saunalahden vastaus. Ihmetyttää miksi minulla näkyy samalle nopsaliittymälle kaksi eri hintaa, toisen väitetään tosiaan päättyvän 30.6. Joku vikatila?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Katsos vaan hinta on tosiaan laskenut. Kumman hinnan joudun maksamaan kun olen tilannut sen sunnuntaina?


Kaikki tilaajat saavat palvelun hintaan 13,90 eur/kk. Niille, jotka ovat ehtineet tehdä tilauksen hinnalla 15,90 eur/kk, hinta päivitetään automaattisesti uuden tarjouksen mukaiseksi.



Löytyi tuo saunalahden vastaus. Ihmetyttää miksi minulla näkyy samalle nopsaliittymälle kaksi eri hintaa, toisen väitetään tosiaan päättyvän 30.6. Joku vikatila?


Toivottavasti on vikatila ja korjaantuu.... Mutta tosiaan sen vuoksi epäilen olevan noin, koska mielestäni tuo hinnanmuutos kerrottiin olevan vasta ko ajankohtana.

Eikös se kuitenkin ole reilua, että parempi alennus myönnetään jälkikäteen? Tilasin Saunalahdelta liittymän ja puhelimen 31.3.2007 hintaan 13 e /kk. 1.4. kuukausihintla tippui 3 eurolla kymppiin eli noin kolmanneksella. Vieläkin nyppii, varsinkin kun jäi tuo puhelin autoon yöksi ja sinne murtauduttiin ehkä sen vuoksi.  Ja en ollut varmuuskopioa puhelimesta, 120 puhelinnumeroa. 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Minna/SL lupasi nopsan kaikille hintaan 13,90 /kk, joten siitä tästä taistellaan. Missään ei lue että tarjoushinta alkaisi myöhemmin. Tämä tarjous on voimassakin vain toukokuun ajan.

Minna/SL lupasi nopsan kaikille hintaan 13,90 /kk, joten siitä tästä taistellaan. Missään ei lue että tarjoushinta alkaisi myöhemmin. Tämä tarjous on voimassakin vain toukokuun ajan.


Minulla päivittyi hinta eilen 15,90 ---> 13.90 e/kk. Ja toimituksentila muuttui samalla toimitetuksi.
Toivottavasti nopsa tulisi tänään.

Minna/SL lupasi nopsan kaikille hintaan 13,90 /kk, joten siitä tästä taistellaan. Missään ei lue että tarjoushinta alkaisi myöhemmin. Tämä tarjous on voimassakin vain toukokuun ajan.


Näin se tosiaan menee, että kaikki tilanneet saavat palvelun hintaan 13,90 eur/kk. Aikaisempi hinta 15,90 eur/kk ehti olla voimassa vain muutamia päiviä.

Se, että toinen sopimus näyttäisi päättyvän 30.6, liittyy hyvin todennäköisesti tähän automaattisesti tehtävään hinnankorjaukseen. Kenelläkään ei siis sinänsä ole kahta eri sopimusta (ellei ole kahta eri tilausta tehnyt), vaan ainoastaan se yksi sopimus, johon tehdään muutoksia. Mikäli tästä haluaa varmistua, kannattaa olla oma.saunalahden Viestit-osion kautta asiakaspalveluun yhteydessä, aivan kuten täällä olikin jo ohjeistettu.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
No niin nyt näyttää olevan oma.saunalahdessa että paketti on statuksella "toimitettu". Mutta mistäs sen postin seurantakoodin sitten saapi? Vai päivittyykö ne viiveellä tuonne?

EDIT: Ja sehän löytyikin sitten hetken etsittyäni 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Dodiin, nyt tuli toisenkin nopsan osalta käytössä ja postitettu. Tilaushetkestä kesti 9 päivää, joten ruuhka taitaa helpottaa? Edelleen mokkulana Nokian CS-15.
Sain tänään kans nopsan. Tilausaika melkein 3 viikkoa!!!!
Vaihdoin toissapäivänä omien sivujen kautta mobiililaajakaista lisäpalvelun 512kt/s -> saunalahti nopsaan. Tänään vanha liittymä kytkeytyi pois käytöstä mutta saunalahden omilla sivuilla lukee että nopsa kytkeytyisi VASTA 1.6. Nyt haluaisinkin tietää et kestääkö siinä oikeasti noin pitkään vai onko toi joku stetson harrison vakio? Aika ikävää oisi olla kuukaus ilman mobiililaajakaistaa t: spotifyn maksaja + htc desiren omistaja

Vaihdoin toissapäivänä omien sivujen kautta mobiililaajakaista lisäpalvelun 512kt/s -> saunalahti nopsaan. Tänään vanha liittymä kytkeytyi pois käytöstä mutta saunalahden omilla sivuilla lukee että nopsa kytkeytyisi VASTA 1.6. Nyt haluaisinkin tietää et kestääkö siinä oikeasti noin pitkään vai onko toi joku stetson harrison vakio? Aika ikävää oisi olla kuukaus ilman mobiililaajakaistaa t: spotifyn maksaja + htc desiren omistaja


Kun mobiililaajakaistan nopeutta päivittää, tulee uusi nopeus voimaan vuorokauden vaihtuessa. Sopimuksen alkaminen 1.6 liittyy palvelun laskutukseen. Vajaalta toukokuulta laskutetaan Nopsasta loppukuun päivien mukaan, ja jatkossa laskutuskausi mobiililaajakaistassa on kalenterikuun ensimmäisestä viimeiseen päivään.

Mobiililaajakaista ei siis ole missään vaiheessa pois käytöstä, kun palvelun päivittää.
Käyttäjätaso 1
onkos villiä veikkausta kauan nopsan toimitusajat on tälähetkellä? ollut jo muutaman päivän tässä odottaa toimitusta tilassa ilman seurantakoodia? Ei muuten mutta vähän tarvisi tässä tuotakin ja pitää nyt arpoa että hakeakko prepaid vaiko eikö hakea 🙂

onkos villiä veikkausta kauan nopsan toimitusajat on tälähetkellä? ollut jo muutaman päivän tässä odottaa toimitusta tilassa ilman seurantakoodia? Ei muuten mutta vähän tarvisi tässä tuotakin ja pitää nyt arpoa että hakeakko prepaid vaiko eikö hakea :)


Kannattaa varmaan hakea se prepaid, iskälle tilasin nopsan aamulla 20.5. ja edelleen vain odottaa toimitusta. E1820 oli tullu saunalahden sivuille tarjolle edellisenä päivänä (19.5.), joten luulin olleeni vielä melko alkupäässä tilausjonossa, mutta ilmeisesti näin ei sitten ollutkaan, kerta vieläkin vaan odotellaan.

Varmaan nyt tilattuna kestää todella kauan, ennenkuin tuon saat.
Käyttäjätaso 1


onkos villiä veikkausta kauan nopsan toimitusajat on tälähetkellä? ollut jo muutaman päivän tässä odottaa toimitusta tilassa ilman seurantakoodia? Ei muuten mutta vähän tarvisi tässä tuotakin ja pitää nyt arpoa että hakeakko prepaid vaiko eikö hakea :)


Kannattaa varmaan hakea se prepaid, iskälle tilasin nopsan aamulla 20.5. ja edelleen vain odottaa toimitusta. E1820 oli tullu saunalahden sivuille tarjolle edellisenä päivänä (19.5.), joten luulin olleeni vielä melko alkupäässä tilausjonossa, mutta ilmeisesti näin ei sitten ollutkaan, kerta vieläkin vaan odotellaan.

Varmaan nyt tilattuna kestää todella kauan, ennenkuin tuon saat.

niinno 26.5 on kai päivittynyt tuo tilaus odottaa -tilaan eli ihan tän päivän tilaus ei kuitenkaan ole, mutta ei niin kauhean vanhakaan. Tuo saantihan käsittääkseni riippuu hyvin pitkälti siitä miten tavaraa tulee varastoon ja kerkiääkö joku tööttäämään maailmalle. Vaan pitänee kai kipasta se repaidi ja toivoa että liittymän toimitus viivästyy tarpeeksi niin saanee alennuksia 😛
mulla tulee tänään 2vk täyteen, edelleen "tilauksessa" taitaa ruuhkajonot olla aika isoja xD
Käyttäjätaso 1
perjantaina päivitti postin seurantakoodin, tosin ei vielä postin järjestelmiin, eli toivo elää edelleen saada tuo tällä viikolla 😛
Itse hoidin puhelimitse E1820 tilauksen viime viikolla, mutta omassa saunalahdessa ei näy vielä mitää missään. Paitsi liittymä on jo tietty nopsa. Pitäisikö tikusta olla joku merkintä omassa saunalahdessa??
Käyttäjätaso 1

Itse hoidin puhelimitse E1820 tilauksen viime viikolla, mutta omassa saunalahdessa ei näy vielä mitää missään. Paitsi liittymä on jo tietty nopsa. Pitäisikö tikusta olla joku merkintä omassa saunalahdessa??

hmm olisiko mallin ongelmien vuoksi tulossa vaihdot ikkuun ja nyt pihtaavat tikun infoa? itsellä netin kautta ainakin näkyi päivän sisällä sekä liittymä että tikku.

perjantaina päivitti postin seurantakoodin, tosin ei vielä postin järjestelmiin, eli toivo elää edelleen saada tuo tällä viikolla :P

Sama juttu täällä. Mietin, että miksi tarjoaa seurantakoodia, mutta postin sivuilla ei näy mitään. Ilmeisesti seurantakoodista huolimatta ei ole vielä lähetetty?
tulisi edes se seurantakoodi  ???

Tänään tuli tikusta merkintä seuranta puolelle, vaikkei varsinaisesti koodia tullutkaan. Jokatapauksessa homma etenee! Thumbs up ja kiitos!

Osallistu keskusteluun